Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Förutom att dödstalen är nästan obefintliga. 

 

Men annars så... 

Än så länge ja... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sägs ju att man lär av sina misstag men tydligen inte på Irland. Det gick ju inte så bra förra gången men vi bommar igen allting igen, går säkert bättre den här gången. Att inte folk begriper att man inte kan låsa in ett virus genom att låsa in folk. Ska dom fortsätta att stänga ner till höger och vänster för att någon nyser nånstans blir vi ju aldrig av med skiten. Dum, dummare, dummast. Tur vi har Tegnell & Co som har lite stake i sig och kan motstå den totala hjärnblödning som drabbat stora delar av världens politiker. Ja t.o.m. Lövet får cred för detta.

 

https://www.sydsvenskan.se/2020-10-19/irland-forsta-eu-land-som-ater-stanger-ned

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Esspe:

Det sägs ju att man lär av sina misstag men tydligen inte på Irland. Det gick ju inte så bra förra gången men vi bommar igen allting igen, går säkert bättre den här gången. Att inte folk begriper att man inte kan låsa in ett virus genom att låsa in folk. Ska dom fortsätta att stänga ner till höger och vänster för att någon nyser nånstans blir vi ju aldrig av med skiten. Dum, dummare, dummast. Tur vi har Tegnell & Co som har lite stake i sig och kan motstå den totala hjärnblödning som drabbat stora delar av världens politiker. Ja t.o.m. Lövet får cred för detta.

 

https://www.sydsvenskan.se/2020-10-19/irland-forsta-eu-land-som-ater-stanger-ned

Nja, finns ju en hel del svenskar som tror det samma.

Korkade människor finns överallt!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Nja, finns ju en hel del svenskar som tror det samma.

Korkade människor finns överallt!

Ja det är tur att vi har AT samt Lövet som vet bättre än alla sakkunniga i resten av världen 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Bike:

Ja det är tur att vi har AT samt Lövet som vet bättre än alla sakkunniga i resten av världen 

Lövet är som tur inte särskilt involverad, har du helt missat det????

AT är mycket erfaren och kunnig, det kan ju inte ens en taliban säga emot?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Bike:

Ja det är tur att vi har AT samt Lövet som vet bättre än alla sakkunniga i resten av världen 

Håller fullständigt med dig.

Vad jag vet finns det inget annat land förutom Seychellerna där politikerna har hållit sina fingrar borta och låtit dom sakkunniga sköta ruljangsen. Så har det gott som det gjort också. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Lövet är som tur inte särskilt involverad, har du helt missat det????

AT är mycket erfaren och kunnig, det kan ju inte ens en taliban säga emot?

Någon skrev "Tur vi har Tegnell & Co som har lite stake i sig och kan motstå den totala hjärnblödning som drabbat stora delar av världens politiker. Ja t.o.m. Lövet får cred för detta"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Håller fullständigt med dig.

Vad jag vet finns det inget annat land förutom Seychellerna där politikerna har hållit sina fingrar borta och låtit dom sakkunniga sköta ruljangsen. Så har det gott som det gjort också. 

Vad får man som medlem eller Big fan i AT Fan club , något slags  "benefit" måste det ju vara som lockar, att påstå det är farligare att gå över gatan än att bli drabbad av Covid 19  är väl inte så smart, det uttalandet sänkte honom helt, sen har han även blivit politiker, uttalanden om huruvida invandringen är ett problem i landet  skall väl inte komma från en Epidemiolog.

Säg inte att han inte går i regeringens ledband, allt fler börjar inse vad hans partibok hör hemma  

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

 

Bangkok Post 20 Oktober 2020:
Thailand could get the first batch of a Covid-19 vaccine in June at the earliest, if the jab developed by AstraZeneca is approved for mass roll-out, according to the National Vaccine Institute.

Ser mörkt ut med vaccin i Thailand. Det blir nog en högsäsong till utan turister, kanske till och med två.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Bike:

Någon skrev "Tur vi har Tegnell & Co som har lite stake i sig och kan motstå den totala hjärnblödning som drabbat stora delar av världens politiker. Ja t.o.m. Lövet får cred för detta"

Klokt skrivet👍👍👍

Absolut att Rovfen får cred för att han låtit de som begriper sköta detta....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

 

Bangkok Post 20 Oktober 2020:
Thailand could get the first batch of a Covid-19 vaccine in June at the earliest, if the jab developed by AstraZeneca is approved for mass roll-out, according to the National Vaccine Institute.

Ser mörkt ut med vaccin i Thailand. Det blir nog en högsäsong till utan turister, kanske till och med två.

 

Med all säkerhet 2, minst.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

 

Bangkok Post 20 Oktober 2020:
Thailand could get the first batch of a Covid-19 vaccine in June at the earliest, if the jab developed by AstraZeneca is approved for mass roll-out, according to the National Vaccine Institute.

Ser mörkt ut med vaccin i Thailand. Det blir nog en högsäsong till utan turister, kanske till och med två.

 

Även i Sverige som nu har lovat bort en stor mängd och endast ev får ca 4 milj doser, vårdpersonal och personer med viktiga samhällstjänster i första hand , sen var det nog slut gissar jag på. Gissar att Thailand kommer att köpa upp sig på vaccin från Chinesiska leverantörer :laugh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
7 minutes ago, Soengsang said:

Med all säkerhet 2, minst.

Då kan vi nog vrida thaiekonomin tillbaka minst 10 år. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Bike:

Även i Sverige som nu har lovat bort en stor mängd och endast ev får ca 4 milj doser, vårdpersonal och personer med viktiga samhällstjänster i första hand , sen var det nog slut gissar jag på. Gissar att Thailand kommer att köpa upp sig på vaccin från Chinesiska leverantörer :laugh:

Är inte du i Ryssland eller UK och vaccinerar dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
3 minutes ago, Bike said:

Även i Sverige som nu har lovat bort en stor mängd och endast ev får ca 4 milj doser, vårdpersonal och personer med viktiga samhällstjänster i första hand , sen var det nog slut gissar jag på. Gissar att Thailand kommer att köpa upp sig på vaccin från Chinesiska leverantörer :laugh:

Har ingen aning om varifrån jag kan få min dos som farang men kinesvaccin är inte att tänka på, är säkert en dålig Astra kopia. Håller hellre avstånd tills skiten dör ut av sig självt.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Har ingen aning om varifrån jag kan få min dos som farang men kinesvaccin är inte att tänka på, är säkert en dålig Astra kopia. Håller hellre avstånd tills skiten dör ut av sig självt.

Kan de Chineserna få fram ett fungerande Chines virus så kan de nog få fram ett fungerande vaccin, minst 40000 personer är nu vaccinerade 

Oavsett så åker vi ner kommande höst, kan väl ta detta med karantän om jag stannar i sex månader.

De får ju nu enligt  Thai news in smitta via  Mae Song gränsen, samt även på andra ställen i norr där gränsen är svår att bevaka  

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Bike:

Vad får man som medlem eller Big fan i AT Fan club , något slags  "benefit" måste det ju vara som lockar, att påstå det är farligare att gå över gatan än att bli drabbad av Covid 19  är väl inte så smart, det uttalandet sänkte honom helt, sen har han även blivit politiker, uttalanden om huruvida invandringen är ett problem i landet  skall väl inte komma från en Epidemiolog.

Säg inte att han inte går i regeringens ledband, allt fler börjar inse vad hans partibok hör hemma  

Prova du att gå över en gata i Ho Chi Minh så ska du se vilket klokt och sanningsrelaterat uttalande det var. 

 

I övrigt så har du nog rekordet i svammelinlägg på MPR.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Prova du att gå över en gata i Ho Chi Minh så ska du se vilket klokt och sanningsrelaterat uttalande det var. 

 

I övrigt så har du nog rekordet i svammelinlägg på MPR.

Jo, så fort någon inte faller inom ramen för ens egna värderingar så gör vissa stollar sådana uttalanden 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Bike:

Jo, så fort någon inte faller inom ramen för ens egna värderingar så gör vissa stollar sådana uttalanden 

Problemet är inte att det inte faller inom mina värderingar, problemet är att bena ut vad det är för värderingar.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland får man glädjas åt det lilla. Som att ukrainarna är sansade nog att tillåta publik (kvartsfylld arena) på sina fotbollsmatcher. Underbart att höra det där skrålandet, och veta att det är på riktigt. Dessutom Kulusevski  från start för Juve. 

 

Det finns hopp för mänskligheten. Kanske ska man kolla lediga flyg till Ukraina? Flickorna i Kiev är ju tveklöst snyggare än flickorna i Småland, men hur står det sig mot flickorna i Sin City? 😉

 

IMG_20201020_235457.thumb.jpg.c9ec8d044333a6dc7ae888add258c571.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Ibland får man glädjas åt det lilla. Som att ukrainarna är sansade nog att tillåta publik (kvartsfylld arena) på sina fotbollsmatcher. Underbart att höra det där skrålandet, och veta att det är på riktigt. Dessutom Kulusevski  från start för Juve. 

 

Det finns hopp för mänskligheten. Kanske ska man kolla lediga flyg till Ukraina? Flickorna i Kiev är ju tveklöst snyggare än flickorna i Småland, men hur står det sig mot flickorna i Sin City? 😉

 

IMG_20201020_235457.thumb.jpg.c9ec8d044333a6dc7ae888add258c571.jpg

Bra att du gjorde detta inlägg, bekräftade en hel drös med antaganden jag haft 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Bike said:

Bra att du gjorde detta inlägg, bekräftade en hel drös med antaganden jag haft 

Att flickorna i Kyiv är snyggare än de i Småland? Det trodde jag var allmänt känt.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev spooncreek:

Kanske ska man kolla lediga flyg till Ukraina? Flickorna i Kiev är ju tveklöst snyggare än flickorna i Småland, men hur står det sig mot flickorna i Sin City? 😉

Måste man till Ukraina för att jämföra, räcker det inte med en lov nere på Walking Street för den jämförelsen eller är den tiden förbi? ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...