Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

10 timmar sedan, skrev Krille:

Visst - jag håller med dig men att kalla det för ordbajseri när någon skriver att det finns långtidssjukskrivna i Covid 19 känns minst lika orimligt.

 

/Krille

Att Covid 19 kan ge mycket långvariga och ev . bestående sjukdomar är väl allmänt erkänt idag, vet man inte detta så kanske man skall googla lite 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bike:

Att Covid 19 kan ge mycket långvariga och ev . bestående sjukdomar är väl allmänt erkänt idag, vet man inte detta så kanske man skall googla lite 

Den officiella covid-eran startade ju först i mars så att börja dra slutsatser om hur många år folk ska vara sjukskrivna av efterdyningarna känns väl liiiite tidigt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Esspe:

Den officiella covid-eran startade ju först i mars så att börja dra slutsatser om hur många år folk ska vara sjukskrivna av efterdyningarna känns väl liiiite tidigt.

Finns en hel del vetenskapliga artiklar från China, Japan, Italien mfl länder om just svåra följdsjukdomar, de som anser detta vara en "vanlig influensa" har nog inte alla hästar i stallet, alternativt borde läsa på en del 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Bike:

Finns en hel del vetenskapliga artiklar från China, Japan, Italien mfl länder om just svåra följdsjukdomar, de som anser detta vara en "vanlig influensa" har nog inte alla hästar i stallet, alternativt borde läsa på en del 

Nä, ”influensa” är nog betydligt farligare.

Dör drygt 1 milon av det per år i världen, trots att vi har vaccin.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-14 at 09:54, skrev ArneMorales:

Möligt att det förekom  fusk  även 2004, men inte i 99.000 fall av 100.000 som Frogfish gissar avseende Covid19 långtids-sjuka nu 2020.

 

Men det krävs väl fortfarande läkarintyg för långtidssjukskrivning?

Ja det gör det men det spelar ingenroll om läkaren skriver efter 180 dagar är du utsparkad är det här Sverige 🇸🇪? Vet av egen erfarenhet 😟

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Tallviking:

Problemet för långtidssjuka i Covid-19 och FK är att varken sjukhusen eller FK:s experter ännu lärt sig hur det här med Covid-19 problem fungerar och kan inte få till bra diagnoser och analyser för att bygga FK:s beslut om hjälp på

 

Därför hamnar många långtidssjuka i Covid-19 mellan stolarna hos vården och FK till skillnad från andra långtidssjuka där både läkare och FK:s experter har mycket god kunskap och erfarenheterna av dessa sjukdomar

Alla som är sjuka hamnar mellan stolarna i dagens samhälle i Sverige efter 180 dagar😟

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-14 at 08:55, skrev Esspe:

Klart det är men varför ska dom särbehandlas? Reglerna måste ju vara lika för alla oberoende av sjukdom.

Exakt fungerar inte alls i Sverige längre!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nä, ”influensa” är nog betydligt farligare.

Dör drygt 1 milon av det per år i världen, trots att vi har vaccin.

Hoppas att du klarar dig,  men där finns ju ingen Covid LOL , alla maskbärare måste ju vara helt dumma i skallen 😃

 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nä, ”influensa” är nog betydligt farligare.

Dör drygt 1 milon av det per år i världen, trots att vi har vaccin.

Hur många har dött av Covid 19 hittills tror du ?

Eller vet, för här får man inte tro  😉

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Bike:

alla maskbärare måste ju vara helt dumma i skallen 😃

Där är vi i princip överens 👍

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Bike:

Hur många har dött av Covid 19 hittills tror du ?

Eller vet, för här får man inte tro  😉

Av eller med?

Såg en uppskattad siffra för Sverige, ca 800 av.

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Soengsang:

Där är vi i princip överens 👍

Om ett par veckor så vet vi med säkerhet, smittan är ganska stor här nu och om det skulle drabba yngre samt friska 70 + allvarligt så skulle IVA fallen nu ganska snabbt öka , vilket de inte har gjort ännu 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Soengsang:

Av eller med?

Såg en uppskattad siffra för Sverige, ca 800 av.

 

Är det verkligen så, då är allt en stor fake, och du kommer följdfrågan, i vilket syfte tro ??

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Bike said:

Om ett par veckor så vet vi med säkerhet, smittan är ganska stor här nu och om det skulle drabba yngre samt friska 70 + allvarligt så skulle IVA fallen nu ganska snabbt öka , vilket de inte har gjort ännu 

Och inte kommer att göra. 

Dom skulle stigit isåfall för länge sedan. 

Ser likadant ut i USA. 

Dödstalen lägre än någonsin och sjunkande. 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Och inte kommer att göra. 

Dom skulle stigit isåfall för länge sedan. 

Ser likadant ut i USA. 

Dödstalen lägre än någonsin och sjunkande. 

 

Jo precis . och varför ?? Vissa hävdar att viruset är lika dödligt som förut, men fn vet 

 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Bike said:

Jo precis . och varför ??

Mycket bra fråga.

10 tusen kronors frågan.

 

Jag vet inte.

 

Ponera att vi hade covid19 redan vid denna tid 2019

vi skulle inte ha haft en aning om det för vi kunde inte ens testa för det.

 

Så kanske Mars 2021 blir dödens månad precis som 2020

 

Eller så har det muterat, att det finns muterade varianter är ju forskare överens om.

Men jag har inte blivit klok på om det är mer eller mindre dödligt nu.

men det verkar smitta mer nu, möjligen beroende på mutation.

 

Eller så klingar det av strax, bara en liten uppgång med kallare väder för sveriges del som klingar av i november.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Nicholas:

Mycket bra fråga.

10 tusen kronors frågan.

 

Jag vet inte.

 

Ponera att vi hade covid19 redan vid denna tid 2019

vi skulle inte ha haft en aning om det för vi kunde inte ens testa för det.

 

Så kanske Mars 2021 blir dödens månad precis som 2020

 

Eller så har det muterat, att det finns muterade varianter är ju forskare överens om.

Men jag har inte blivit klok på om det är mer eller mindre dödligt nu.

men det verkar smitta mer nu, möjligen beroende på mutation.

 

Eller så klingar det av strax, bara en liten uppgång med kallare väder för sveriges del som klingar av i november.

 

 

DE som vet (virologer )påstår att värme och solljus inte är bra för viruset. Själv tror jag att jag hade skiten redan i December i Thailand , fick det i HH eller i BKK sen hem och sjuk efter 5 dagar, sjuk i två månader med halsont en vecka samt låg feber, jobbigt i luftrören, trött och slut i två nader efteråt

Så inte vet jag om jag haft det ??

Fanns ju massor med KINESER med i HH i november 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minutes ago, Nicholas said:

Mycket bra fråga.

10 tusen kronors frågan.

 

Jag vet inte.

 

Ponera att vi hade covid19 redan vid denna tid 2019

vi skulle inte ha haft en aning om det för vi kunde inte ens testa för det.

 

Så kanske Mars 2021 blir dödens månad precis som 2020

 

Eller så har det muterat, att det finns muterade varianter är ju forskare överens om.

Men jag har inte blivit klok på om det är mer eller mindre dödligt nu.

men det verkar smitta mer nu, möjligen beroende på mutation.

 

Eller så klingar det av strax, bara en liten uppgång med kallare väder för sveriges del som klingar av i november.

 

 

 

Det ruggiga är att, dom flesta sjukdomar bara finns där. Utan att någon tar någon större notis. 

Sen har vi covid 19 som får all uppmärksamhet. Trots att den är relativt mild sjukdom. 

Man jämför den ofta med influensa. Då influensa är en riktig killer den ochså, om den drabbar fel person. Skillnaden är att dels så finns det mera immunitet mot influensa. Sen finns det även vaccin. Vilket min 87åriga mor använder. 

Sjukdomar muterar hela tiden. Inget konstigt med det. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minutes ago, janne_h said:

Det ruggiga är att, dom flesta sjukdomar bara finns där. Utan att någon tar någon större notis. 

Sen har vi covid 19 som får all uppmärksamhet. Trots att den är relativt mild sjukdom. 

Man jämför den ofta med influensa. Då influensa är en riktig killer den ochså, om den drabbar fel person. Skillnaden är att dels så finns det mera immunitet mot influensa. Sen finns det även vaccin. Vilket min 87åriga mor använder. 

Sjukdomar muterar hela tiden. Inget konstigt med det. 

Under oath!

 

 

WI-38 is a diploid human cell line composed off fibroblasts derived from lung tissues of a 3 month 

gestation aborted female fetus.

På slutet förklarar han hur många delar av ett aborterat barn som har använts.

 

Childhood vaccines schedule

1962  5   doser

1983 24  doser

2019 72  doser

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev janne_h:

Det ruggiga är att, dom flesta sjukdomar bara finns där. Utan att någon tar någon större notis. 

Sen har vi covid 19 som får all uppmärksamhet. Trots att den är relativt mild sjukdom. 

Man jämför den ofta med influensa. Då influensa är en riktig killer den ochså, om den drabbar fel person. Skillnaden är att dels så finns det mera immunitet mot influensa. Sen finns det även vaccin. Vilket min 87åriga mor använder. 

Sjukdomar muterar hela tiden. Inget konstigt med det. 

Intresant att veta vad din 87 sju åriga mor får för vaccin mot influensa och vilken influensa

har en ex. sväemor som är 94 år nu hon skulle vara intreserad vilket vaccin som hjälper

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

Mycket bra fråga.

10 tusen kronors frågan.

 

Jag vet inte.

 

Ponera att vi hade covid19 redan vid denna tid 2019

vi skulle inte ha haft en aning om det för vi kunde inte ens testa för det.

 

Så kanske Mars 2021 blir dödens månad precis som 2020

 

Eller så har det muterat, att det finns muterade varianter är ju forskare överens om.

Men jag har inte blivit klok på om det är mer eller mindre dödligt nu.

men det verkar smitta mer nu, möjligen beroende på mutation.

 

Eller så klingar det av strax, bara en liten uppgång med kallare väder för sveriges del som klingar av i november.

 

 

 

Släng in lite statistik för dödligheten på äldreboende i "vanlig" influensa för 5 år tillbaka i tiden så får vi lite referenspunkter.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minutes ago, Risifrutti said:

Släng in lite statistik för dödligheten på äldreboende i "vanlig" influensa för 5 år tillbaka i tiden så får vi lite referenspunkter.

Jag kan ge dig en referens från äldreboendet där min fru jobbar och det var närmast soprent på brukare efter att covid var klar i somras. 

 

Dom kunde sitta och rulla tummarna istället för att springa som skållade råttor med sommarvikarier som inte kan jobbet. 

 

Så covid var inte en vanlig influensa, inte där och då. 

 

Idag vet jag inte. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Nicholas:

Jag kan ge dig en referens från äldreboendet där min fru jobbar och det var närmast soprent på brukare efter att covid var klar i somras. 

 

Dom kunde sitta och rulla tummarna istället för att springa som skållade råttor med sommarvikarier som inte kan jobbet. 

 

Så covid var inte en vanlig influensa, inte där och då. 

 

Idag vet jag inte. 

 

I somras var det åter lugnt igen, det vi alla efter den värsta stormen hade lagt sig. Förhoppningsvis har dom lärt sig och all respekt åt dom som jobbade då och tog det seriöst.

 

Vi tänker nog på olika saker, men det jag efterfrågade var statistik vanlig influensa vs covid 19 bland äldreboende under en längre period.

 

Personligen tror jag att kurvan slog i taket mellan perioden mars-juni 2020. Med erfarenhet och lärdom kan vi förhoppningsvis trycka ner dom siffrorna och återgå till det normala igen och inse att det fanns enorma brister bland vår äldrevård och lära oss av det.

 

Lång text pga ett jävla virus...............Vi borde snacka fotboll och ishockey istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, Boa52 said:

Intresant att veta vad din 87 sju åriga mor får för vaccin mot influensa och vilken influensa

har en ex. sväemor som är 94 år nu hon skulle vara intreserad vilket vaccin som hjälper

Ingen aning. Vet bara att min mor berättat att hon blivit vaccinerad. Men detta måste väl en läkare/vårdcentral, kunna reda ut?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...