Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Nicholas:

Själv vågar du inte ens säga helt säkert om Grace blåste upp på land eller inte. 

Att båten blåste upp på land är väl rätt uppenbart, har du missat det?

Men det finns naturligtvis en anledning att det fallerade i manövreringen, orsaken får vi vänta på.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nicholas:

Jag förstår att det där med att tänka själv är tabu för dig. 

 

"Experter" definierar din värld. 

 

Vissa saker överlåter jag till de som är kunniga i det, sen finns det ju de som kör "kan själv" men den perioden gick över rätt tidigt i mitt liv.

Sen har vi ju de som grundar sin enorma "kunskap" på FB, Aftonbladet och google mm, inte för o vara taskig, men du är nog en av dem.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Nicholas:

Jag förstår att det där med att tänka själv är tabu för dig. 

 

"Experter" definierar din värld. 

 

När du är riktigt sjuk, går du till vaktmästaren då? Eller går du till en "expert" (dvs en läkare)?

 

Om du ska följa din egen logik är ju inte svaret solklart. För egen del går jag till läkare, men intressant att hör om du tycker "experter" är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-11-26 at 17:21, skrev spooncreek:

Det kanske foliehattar gör också, men det här med staters övervakning av medborgarna är ju även en ständigt pågående debatt bland folk som kan tänka klart,  och inget konspirationsteoretiker kan ta åt sig någon slags ära för.

 

De flesta hyfsat allmänbildade har väl koll på George Orwells roman 1984, som utkom 1949. "Big brother is watching" etc, etc.

 

Än längre tillbaks har vi Penthams "Panopticon" från 1800-talet som den franske filosofen Focault återanvände i sin bok "övervakning och straff".

 

Oavsett, det är en viktigt debatt att föra, hur mycket övervakning vi är beredda att acceptera, från såväl stat som större företag.

 

real-panopticon.jpg.6ebbf863d43aa960cfffc60e3e7a30cd.jpg

 

 

Det är bara att titta på "Citizenfour" så ser man lite av den verklighet som finns i vissa länder i den "fria" världen idag.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

I am back

22 forskare påstår att covid testerna är fake news. Finns inga bakomliggande studier som forskare kan granska. Samma med munskydd. Finns inga studier som kan bevisa att det hjälper. 

 

Nu kan ni gnälla igen

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev John Khonken:

I am back

22 forskare påstår att covid testerna är fake news. Finns inga bakomliggande studier som forskare kan granska. Samma med munskydd. Finns inga studier som kan bevisa att det hjälper. 

 

Nu kan ni gnälla igen

Vad vi längtat att du styr upp allt 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minutes ago, Soengsang said:

Nja, vad gäller sjukvård så är inte "myndighetspersoner" särskilt rådgivande i min värld, min mamma lärde mig att lyssna på doktorn.

Men gissar du är rätt kunnig i läkemedelsbranchen också?

Ja inte så konstigt eftersom dom har rekommenderat många saker så som rökning och kvicksilver till tänderna bla.

 

IMG-20190519-WA0038.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Bike:

Om du tänker till lite och kikar på hur han skrev detta inlägg så var det nog mer ämnat åt min person än att ge sig på dig, eller så var det helt enkelt för att visa på att de som har mask och sitter ensamma  i en bil är än mer masktalibaner än jag som bara använder mask inomhus samt i trånga utrymmen, och därför skulle kalla mig för självisk idi*t  

Precis!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Soengsang said:

Att båten blåste upp på land är väl rätt uppenbart, har du missat det?

Men det finns naturligtvis en anledning att det fallerade i manövreringen, orsaken får vi vänta på.

Felet är att dom där lallarna alltid gör samma manöver i hamnen vare sig det är stiltje eller storm. 

 

Istället för att vända upp med fören emot vinden, så gör man på det sätt som går snabbast i stiltje, det är det som sedan sitter i ryggmärgen. 

 

Kolla videon, kolla sjökortet. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Mr atm:

Ja inte så konstigt eftersom dom har rekommenderat många saker så som rökning och kvicksilver till tänderna bla.

 

IMG-20190519-WA0038.jpg

Ligger nog en del sanning i detta 

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om konspirationsteorier🤣

 

 

The Chinese biological laboratory in Wuhan is owned by Glaxo!

Who, by chance, owns Pfizer! (the one who produces the vaccine!)

Which, by chance, is managed by Black Rock finances.

Who, by chance, manages the finances of the Open Foundation Company (SOROS FOUNDATION)!

Which, by chance, serves the French AXA!

Coincidentally, he owns the German company Winterthur.

Who, by chance, built the Chinese laboratory in Wuhan!

Accidentally bought by the German Allianz.

Which, incidentally, has Vanguard as a shareholder.

Which is a shareholder of Black Rock.

Which controls the central banks and manages about ONE THIRD of the global investment capital.

Which, incidentally, is a major shareholder of MICROSOFT

The property of BILL GATES, who happens to be a shareholder of PFIZER (which sells the miracle VACCINE) and is currently the first sponsor of WHO !!!

If it is not clear enough why a bat came in and grabbed the SNAKE and the ENTIRE PLANET became infected, I can go on!

But please DO NOT MASSIVELY DISTRIBUTE my post..... Because I'm just a "CONSPIRACY NUT JOB" spreading fake news apparently!

YOU COULDN'T MAKE IT UP!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en stor faktor som skiljer Sverige från dom andra skandinaviska länderna och det är invandringen. Dom andra europeiska länderna har haft samma eller värre utveckling än Sverige och har också en hög invandring. När dom, invandrarna, täcker kroppen från solen och D vitamin så gör det ju inte saken bättre. Dessutom trångboddhet så det sprids snabbare. Detta påpekade  jag redan i april. 

 

Så här måste väl t.o.m. Bike ge Tegnell rätt?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Esspe:

Det finns en stor faktor som skiljer Sverige från dom andra skandinaviska länderna och det är invandringen. Dom andra europeiska länderna har haft samma eller värre utveckling än Sverige och har också en hög invandring. När dom, invandrarna, täcker kroppen från solen och D vitamin så gör det ju inte saken bättre. Dessutom trångboddhet så det sprids snabbare. Detta påpekade  jag redan i april. 

 

Så här måste väl t.o.m. Bike ge Tegnell rätt?

Det här med D-vitamin tror jag personligen på, även om man säger att det finns inga klara belägg för detta.

I övrigt så är ju ett starkt immunförsvar positivt. Äta bra mat, sova tillräckligt, motionera mm.

Om jag ska ge uttryck för ytterligare personliga funderingar, de som tror på att vaccinering ska lösa Covid-19 problematiken

kommer att bli besvikna. Det kommer att bli bakslag med detta. Hur kan någon normalt funtad människa tro att man lyckas ta fram vaccin på kortare tid än ett år, dessutom med upp till 90-95% skydd? Efter vad jag läst mig till så tar det oftast 3-10 år att ta fram ett

influensavaccin, dessutom med ett ganska mediokert skydd, kanske omkring 60%.

Där är jag säker på att det blir bakslag, när man börjar med massvaccinering, kommer att stoppas, fördröjas pga. biverkningar mm.

Jag är uppriktigt sagt förvånad över att en del MPR-medlemmar säger sig vilja vaccineras så fort som det är möjligt.

Det tanken skulle aldrig föresväva mig.

Men för att avsluta detta personliga svammel, att @Bike skulle erkänna att Tegnell haft rätt i något avseende, det får väl anses som mera överraskande än att Gävlebocken överlever julen, eller att ett vaccin skulle stoppa denna uppdiktade pandemi.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-12-04 at 13:06, skrev Nicholas:

folk börjar fatta att det inte smittar via några händer, eller mun.
Det ska ner i lungan, det är där det smittar.

Skönt att det börjar funderas iallfall, oavsett vad tankegångarna leder till så är det ju en fröjd att inte alla sitter glosögda framför TV:n och låter sig korvstoppas.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/AlR3dx/varfor-ska-vi-tvatta-handerna-fhm

 

 

Artikeln är ju IQ fiskmås. 

Det har konstaterats hur mycket som helst att virus kan finnas på föremål och hur vet man exakt hur varje person har smittats?.. 

Artikeln bygger bara på en massa antaganden och meningar ryckta ur sitt sammanhang. 

 

Ingen vet ännu med säkerhet hur viruset fungerar och tills dess att vi gör det kommer iaf jag att fortsätta tvätta händerna och bära mask i offentliga inomhusmiljö. För en sak vet vi, det smittar tämligen lätt. 

 

Är det farligt att bära mask och tvätta händerna?

Kan det vara så att det ger några % ytterligare skydd? 

Många bäckar små... 

Hällre mask och handsprit än att ta ett oprövat vaccin. 

Visste ni att vaccinen inte testats på barn och dem över 55?... 

Hur lång tid kan det ta innan biverkningar visar sig?... 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev LTD:

Artikeln är ju IQ fiskmås. 

Det har konstaterats hur mycket som helst att virus kan finnas på föremål och hur vet man exakt hur varje person har smittats?.. 

Artikeln bygger bara på en massa antaganden och meningar ryckta ur sitt sammanhang. 

 

Ingen vet ännu med säkerhet hur viruset fungerar och tills dess att vi gör det kommer iaf jag att fortsätta tvätta händerna och bära mask i offentliga inomhusmiljö. För en sak vet vi, det smittar tämligen lätt. 

 

Är det farligt att bära mask och tvätta händerna?

Kan det vara så att det ger några % ytterligare skydd? 

Många bäckar små... 

Hällre mask och handsprit än att ta ett oprövat vaccin. 

Visste ni att vaccinen inte testats på barn och dem över 55?... 

Hur lång tid kan det ta innan biverkningar visar sig?... 

Tvätta händerna - har jag alltid gjort och kommer att fortsätta med det även när Coronan dött ut.

 

Vaccin - aldrig i livet om jag inte blir tvingad.

 

Mask - endast om jag måste. Man får ju andnöd och det kan inte vara bra att andas in sina egna virus igen.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev LTD:

Artikeln är ju IQ fiskmås. 

Det har konstaterats hur mycket som helst att virus kan finnas på föremål och hur vet man exakt hur varje person har smittats?.. 

Artikeln bygger bara på en massa antaganden och meningar ryckta ur sitt sammanhang. 

 

Ingen vet ännu med säkerhet hur viruset fungerar och tills dess att vi gör det kommer iaf jag att fortsätta tvätta händerna och bära mask i offentliga inomhusmiljö. För en sak vet vi, det smittar tämligen lätt. 

 

Är det farligt att bära mask och tvätta händerna?

Kan det vara så att det ger några % ytterligare skydd? 

Många bäckar små... 

Hällre mask och handsprit än att ta ett oprövat vaccin. 

Visste ni att vaccinen inte testats på barn och dem över 55?... 

Hur lång tid kan det ta innan biverkningar visar sig?... 

Sorry , men du skäller på ovanstående artikel, men skriver själv sånt som jag personligen inte tror på, var har du funnit att det inte testats på barn eller de över 55 ? Jag har hört Modernas företrädare samt även Pfizer VD på SVT säga att det ger samma resultat på äldre över 65, menar du de ljuger då ??

I övrigt håller jag med dig, om mask samt handtvätt 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Esspe:

Tvätta händerna - har jag alltid gjort och kommer att fortsätta med det även när Coronan dött ut.

 

Vaccin - aldrig i livet om jag inte blir tvingad.

 

Mask - endast om jag måste. Man får ju andnöd och det kan inte vara bra att andas in sina egna virus igen.

 

Ditt inlägg säger ju mest om dig själv, samt förklarar ju dina högst märkliga inlägg tidigare i ämnet , tack för förtydligandet.  Tror inte det finns vaccin mot ditt virus som drabbat dig 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

Det finns en stor faktor som skiljer Sverige från dom andra skandinaviska länderna och det är invandringen. Dom andra europeiska länderna har haft samma eller värre utveckling än Sverige och har också en hög invandring. När dom, invandrarna, täcker kroppen från solen och D vitamin så gör det ju inte saken bättre. Dessutom trångboddhet så det sprids snabbare. Detta påpekade  jag redan i april. 

 

Så här måste väl t.o.m. Bike ge Tegnell rätt?

Givetvis har du rätt , Och även Tegnell, vilket nu var antagligen var första gången , men nu har han skitit i det blå skåpet "Rasisten Tegnell ". Självklart har D - vitaminbrist  och svår sjukdom ett sammanhang , det är ju konstaterat. Samt att den svarta befolkningen har svårt att ta upp denna, speciellt  från den bleka Svenska solen, likaså så bor de över generationer samt bor ofta 15 st i en tvåa, blir mer bidrag kvar till vita Nike skor samt Canadian Ghose jackor med massor med vuxna i samma lägenhet. :ironi:

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns många virologer som påstår att viruset smittar via luftvägar och ingen annan väg som tillex. händer el dyl . Detta skrev redan i juni överläkaren från Lunds sjukhus, han sade detta och påstådde redan då att det finns inget bevisat fall som har smittats på detta sätt.

Men bra är det givetvis att tvätta händerna, finns ju vinterkräksjuka och andra bakterier som smittar via händer, personligen vet jag inte, så fortsätter att tvätta tassarna extra nog efter besök i offentliga miljöer  

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Ni vet väl att alla bolag som har ett vaccin frånsäger alla biverkningar av vaccinet. Alltså vad som än händer får du skylla dig själv om du får problem. Du kan inte stämma dessa bolag.

Så lycka till att ta vaccinet

Link to comment
Dela på andra sajter

19 hours ago, John Khonken said:

I am back

22 forskare påstår att covid testerna är fake news. Finns inga bakomliggande studier som forskare kan granska. Samma med munskydd. Finns inga studier som kan bevisa att det hjälper. 

 

Nu kan ni gnälla igen

Elon Musk säger att han fick Corona i Örebro. 2 tester var positiva och 2 negativa.

Norsk skidåkare blev testad i Finland och hade Corona. Ville bli testad igen= ingen Corona. 

Kollade på Youtube där dom testade på äppelsaft och den hade Corona osv.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bike:

Givetvis har du rätt , Och även Tegnell, vilket nu var antagligen var första gången , men nu har han skitit i det blå skåpet "Rasisten Tegnell ". Självklart har D - vitaminbrist  och svår sjukdom ett sammanhang , det är ju konstaterat. Samt att den svarta befolkningen har svårt att ta upp denna, speciellt  från den bleka Svenska solen, likaså så bor de över generationer samt bor ofta 15 st i en tvåa, blir mer bidrag kvar till vita Nike skor samt Canadian Ghose jackor med massor med vuxna i samma lägenhet. :ironi:

Lite kul att läsa era negativa saker, Tegnell är ju inte ensam om sina uttalande, liksom

Löven, om inte Löven, sama sak.Varför gnälla på en gubbe ( i det här fallet ) som bara

framför åsikter som han fått av sina jobbkompisar

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...