Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

On 12/1/2020 at 12:35 AM, Nicholas said:

Nedåt. 

 

Screenshot_20201130-183323_Chrome.jpg

 

Jag tror det vänder nu, pga allt resande på Thanks giving. Nu passerade dom 100,000 inlagda, rekord.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Boa52:

Vem vet vad om en sak, covid som inte har funtis förut, vad då lära sej om nåt ingen

vet nåt om. Du menar att på 6 mån kan alla allt om covid är du dum eller bara dum

Tror som många gnällspikar här bara tycker om att klaga, tyvärr

Man får väl lära sig av misstagen och inte göra om dom igen. Våra grannländer klarar sig återigen bättre och det kan ju inte vara en slump?

 

Funkar inte plan A, så prova plan B tex. Lära av andra kan väl knappast vara fel, men vi har fortsatt att följa samma linje sedan i mars i princip och det verkar ju inte hjälpa.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Man får väl lära sig av misstagen och inte göra om dom igen. Våra grannländer klarar sig återigen bättre och det kan ju inte vara en slump?

 

Funkar inte plan A, så prova plan B tex. Lära av andra kan väl knappast vara fel, men vi har fortsatt att följa samma linje sedan i mars i princip och det verkar ju inte hjälpa.

 

Visa hur grannländerna klarat sej bättre, både covid och hur landet klarat sej i övrigt

Det har väl ändrat sej i Sverige också när alla vet mera. Inget är lätt men att

bara gnälla ger ingetoch egna dumma åsikter. Du kan inte förändra nåt eller hur

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Boa52:

Visa hur grannländerna klarat sej bättre, både covid och hur landet klarat sej i övrigt

Det har väl ändrat sej i Sverige också när alla vet mera. Inget är lätt men att

bara gnälla ger ingetoch egna dumma åsikter. Du kan inte förändra nåt eller hur

Då kan man ju undra varför du gnäller och har så mycket egna dumma åsikter?

Det kan ju inte förändra något säger du själv.

Bingo!

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Boa52:

Visa hur grannländerna klarat sej bättre, både covid och hur landet klarat sej i övrigt

Det har väl ändrat sej i Sverige också när alla vet mera. Inget är lätt men att

bara gnälla ger ingetoch egna dumma åsikter. Du kan inte förändra nåt eller hur

Det här var det första jag fick upp efter några knapptryckningar på google. Det finns nog hundratals till om du inte ser skillnaden. Inte mycket verkar ha ändrats sig i Sverige tyvärr dom senaste månaderna.

 

https://www.statista.com/statistics/1113834/cumulative-coronavirus-deaths-in-the-nordics/

 

Förklara istället varför Sverige har klarat sig så mycket bättre än alla andra länder?

 

Ser fram emot lite siffror då jag gillar statistik istället för tomma (dumma) ord.  Vill absolut inte göra det till någon tävling då jag tycker det är lika tragiskt och deprimerande som alla andra, men det fattar du nog.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Då kan man ju undra varför du gnäller och har så mycket egna dumma åsikter?

Det kan ju inte förändra något säger du själv.

Bingo!

Du och jag kan inte förändra nåt, sen mitt inlägg var inte till dej, Fattar du

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Det här var det första jag fick upp efter några knapptryckningar på google. Det finns nog hundratals till om du inte ser skillnaden. Inte mycket verkar ha ändrats sig i Sverige tyvärr dom senaste månaderna.

 

https://www.statista.com/statistics/1113834/cumulative-coronavirus-deaths-in-the-nordics/

 

Förklara istället varför Sverige har klarat sig så mycket bättre än alla andra länder?

 

Ser fram emot lite siffror då jag gillar statistik istället för tomma (dumma) ord.  Vill absolut inte göra det till någon tävling då jag tycker det är lika tragiskt och deprimerande som alla andra, men det fattar du nog.

Statistik Staistk är det du fixar Pandomin Tror inte statistik hjälper utan dom

som vet hur läget är inte vi på MPR

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Boa52:

Statistik Staistk är det du fixar Pandomin Tror inte statistik hjälper utan dom

som vet hur läget är inte vi på MPR

Jag tror på bra underlag, och statistik är ett bra hjälpmedel i kampen mot denna pandemi. Vi på MPR får nog inse våra begränsningar i att försöka rädda Sverige och resten av världen denna gång😀

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det återstår väl o se hur stor överdödlighet vi får i år. Grannarna torde väl ligga på en grym underdödlighet.. 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, SatanG said:

 

Jag tror det vänder nu, pga allt resande på Thanks giving. Nu passerade dom 100,000 inlagda, rekord.

 

/ SatanG

Mja.

Vända upp kan det göra, men tror inte det når peak. 

 

Resandets inverkan när smittspridningen redan är ganska heltäckande är nog marginellt. 

 

 

Screenshot_20201203-210254_Chrome.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

folk börjar fatta att det inte smittar via några händer, eller mun.
Det ska ner i lungan, det är där det smittar.

Skönt att det börjar funderas iallfall, oavsett vad tankegångarna leder till så är det ju en fröjd att inte alla sitter glosögda framför TV:n och låter sig korvstoppas.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/AlR3dx/varfor-ska-vi-tvatta-handerna-fhm

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Nicholas:

folk börjar fatta att det inte smittar via några händer, eller mun.
Det ska ner i lungan, det är där det smittar.

Skönt att det börjar funderas iallfall, oavsett vad tankegångarna leder till så är det ju en fröjd att inte alla sitter glosögda framför TV:n och låter sig korvstoppas.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/AlR3dx/varfor-ska-vi-tvatta-handerna-fhm

 

 

Haha Aftonbadets kolumnist är lika kunnig som biken o andra covidtalibaner.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Nicholas:

Ja det brukar heta så, det låter ju bra, och skulle kunna vara sant / plausiblet. 

 

Men så var det kanske inte? 

 

Man kan ju välja slå ut dom över 1000 dagar? 

10?

5?

 

Nja, dödsfallen registreras givetvis på det aktuella bortgångsdatumet trots att en viss eftersläpning finns.

 

Snittet per dag har nu gått ner till 56 st den senaste 7 dagars perioden.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

folk börjar fatta att det inte smittar via några händer, eller mun.
Det ska ner i lungan, det är där det smittar.

Skönt att det börjar funderas iallfall, oavsett vad tankegångarna leder till så är det ju en fröjd att inte alla sitter glosögda framför TV:n och låter sig korvstoppas.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/AlR3dx/varfor-ska-vi-tvatta-handerna-fhm

 

 

Björn Olsen svarade igår på en del frågor ihop med annan professor , och just som du säger inte händer så viktigt som andningsvägarna, han sade även det i Sverige förbjudna ordet "Munskydd" vilket blev snabbt bortviftat av programledaren , nu får Björn Olsen ingen mer tid i SVT 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter på tunnelbanan nu på väg in till stan. Kan konstatera att det verkar vara en försvinnande del som förespråkar ett munskyddstvång om man ser till hur många som bär ett.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

Sitter på tunnelbanan nu på väg in till stan. Kan konstatera att det verkar vara en försvinnande del som förespråkar ett munskyddstvång om man ser till hur många som bär ett.

Ja så är det nog, och även därför Stockholm är den stad som är näst störst spridning i över hela Europa. Inte precis så att det höjer Svenskens mentala status till skyarna, djäkla blindstyren. Finns för många som inte har varken kunskap eller vilja att inhämta kunskapen   

 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Bike:

Ja så är det nog, och även därför Stockholm är den stad som är näst störst spridning i över hela Europa. Inte precis så att det höjer Svenskens mentala status till skyarna, djäkla blindstyren. Finns för många som inte har varken kunskap eller vilja att inhämta kunskapen   

 

Du och Biden får väl ha munskydd bäst ni vill. 

 

Jag tycker som Trump, munskydd ska vara frivilligt och inte påtvingat av staten.

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Du och Biden får väl ha munskydd bäst ni vill. 

 

Där tycker jag dom Trump, munskydd ska vara frivilligt och inte påtvingat av staten.

Och vad händer med de som inte har på sig munskydd? Kommer Nisse-GG springa omkring och gonggonga dem i huvet....?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev frogfish:

Och vad händer med de som inte har på sig munskydd? Kommer Nisse-GG springa omkring och gonggonga dem i huvet....?

Såg en tjomme vid järntorget i gbg idag. Halvmask med dubbla filter OCH visir!

Han promenerade alltså runt i friska luften med skiten🤣 finns det fler än @Bike?

 

Btw när riktiga masker ger det här skyddet så måste ju en papperslapp med centimeterspringor skydda ooootroligt bra!

1793555865_Skarmavbild2020-12-04kl_17_24_05.png.33049ed0c625a6d0d2cbd0d3776fa9d6.png

https://www.av.se/halsa-och-sakerhet/personlig-skyddsutrustning/forebyggande-att-valja-skyddsutrustning/andningsskydd/

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev hamnoi:

Såg en tjomme vid järntorget i gbg idag. Halvmask med dubbla filter OCH visir!

Han promenerade alltså runt i friska luften med skiten🤣 finns det fler än @Bike?

 

Btw när riktiga masker ger det här skyddet så måste ju en papperslapp med centimeterspringor skydda ooootroligt bra!

1793555865_Skarmavbild2020-12-04kl_17_24_05.png.33049ed0c625a6d0d2cbd0d3776fa9d6.png

https://www.av.se/halsa-och-sakerhet/personlig-skyddsutrustning/forebyggande-att-valja-skyddsutrustning/andningsskydd/

Har man gjort sin värnplikt så vet man vikten av att raka sig om man skall bära mask, en halvmask med filter verkar ju vara en aning överspänt, jag använder bara en 3M mask om jag inte kan hålla avstånd , annars ingen mask alls, finns ingen som helst anledning, inomhus annan sak, hemma naturligtvis inte , lika bara att förtydliga det för en del lustigkurrar  

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Bike:

Har man gjort sin värnplikt så vet man vikten av att raka sig om man skall bära mask, en halvmask med filter verkar ju vara en aning överspänt, jag använder bara en 3M mask om jag inte kan hålla avstånd , annars ingen mask alls, finns ingen som helst anledning, inomhus annan sak, hemma naturligtvis inte , lika bara att förtydliga det för en del lustigkurrar  

Du har inte helmask när du är hemma, konstigt och dom som bor med dej stannar kvar😀

Link to comment
Dela på andra sajter

Är jag dum i huvet? Följande berättar dom på Rapport ikväll, ca 6:52. "Sverige kommer att få 4.000.000 doser under 1:a kvartalet vilket räcker till 570.000 personer". Va, skall dom ha 7 doser var eller hur menar dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Är jag dum i huvet? Följande berättar dom på Rapport ikväll, ca 6:52. "Sverige kommer att få 4.000.000 doser under 1:a kvartalet vilket räcker till 570.000 personer". Va, skall dom ha 7 doser var eller hur menar dom?

Förmodligen samma som Boa, kan varken stava, tänka, läsa eller räkna. Ledsamt med sånt folk 🤣

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...