Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Nicholas:

Det var uppenbart på AT:s tredje framträdande, dvs nästan omgående. 

 

Och nu efter detta så har inget sagts.  Varken regeringen eller AT har synts på några dagar, detta trots att smittan eskalerar över hela landet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

Inte skriva sådana inlägg här, nu är vi uppe i över hundra avlidna /dag, men de avlider inte Covid 19, de avlider med och det är en avsevärd skillnad. Dessutom "Bara äldre"  

Nu är du ute och cyklar igen. De senaste 7 dagarna ligger snittet på 58 st avlidna med covid per dygn. Måste återigen fråga dig var du får din info ifrån? Alla officiella siffror finns på nätet om man är intresserad

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Dempa:

Nu är du ute och cyklar igen. De senaste 7 dagarna ligger snittet på 58 st avlidna med covid per dygn. Måste återigen fråga dig var du får din info ifrån? Alla officiella siffror finns på nätet om man är intresserad

Vadå får infon från? Du har väl sett att det aldrig länkas till någonting han skriver, bara att hugga till med något fritt ur luften.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Dempa:

Nu är du ute och cyklar igen. De senaste 7 dagarna ligger snittet på 58 st avlidna med covid per dygn. Måste återigen fråga dig var du får din info ifrån? Alla officiella siffror finns på nätet om man är intresserad

Kikar du på Rapport ?? Lyssna då noga på vad de säger. Vad har fö . Cykling med detta att göra ??

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Bike:

Kikar du på Rapport ?? Lyssna då noga på vad de säger. Vad har fö . Cykling med detta att göra ??

 

Nej, det har jag missat. Har du möjlighet att länka till vilken sändning du menar? Bör ju finnas på SVT play

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Bike:

Kikar du på Rapport ?? Lyssna då noga på vad de säger. Vad har fö . Cykling med detta att göra ??

 

Vid närmare eftertanke tror jag du missförstått rapporteringen. Över 100 nya dödsfall har rapporterats men det innebär inte över 100 avlidit per dygn. De nya dödsfallen sprids ut över tidigare dagar.

Ändrades av Dempa

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Dempa:

Nej, det har jag missat. Har du möjlighet att länka till vilken sändning du menar? Bör ju finnas på SVT play

174 nya dödsfall rapporterades in i Sverige på onsdagen den 2 december. Från SVT  iofs vet man inte för hur många dagar så det kan mycket väl vara som du skriver , men varför inte då upplysa lyssnare /läsare att detta är för en vecka eller för si och så många dagar 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Dempa:

Vid närmare eftertanke tror jag du missförstått rapporteringen. Över 100 nya dödsfall har rapporterats in per dag men det innebär inte över 100 avlidit per dygn. De nya dödsfallen sprids ut över tidigare dagar.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset Ju allt kan ju  tolkas som man känner för, om det rapporteras in över 100 per dag, då är det väl inte över ett antal dagar det avlidit över 100 personer, förklara gärna hur du tänker då ??  

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Bike said:

174 nya dödsfall rapporterades in i Sverige på onsdagen den 2 december. Från SVT  iofs vet man inte för hur många dagar så det kan mycket väl vara som du skriver , men varför inte då upplysa lyssnare /läsare att detta är för en vecka eller för si och så många dagar 

Det är ju självklart för att skrämma upp befolkningen. Det är deras huvudsakliga jobb.

Det spelar ingen roll om någon ger ett pannslag. 

Man får skylla sig själv om man kollar på sånt skit 

 

IMG-20191029-WA0029.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dempa:

Vid närmare eftertanke tror jag du missförstått rapporteringen. Över 100 nya dödsfall har rapporterats men det innebär inte över 100 avlidit per dygn. De nya dödsfallen sprids ut över tidigare dagar.

Och sen kan man ju välja att justera den text man skrev och fick svar på inledningsvis🤔 men tyvärr så fick jag med din  originaltext i mitt svar.. Men bra att du insåg hur du skrev, sanningen i dessa siffror är jag tveksam till då alltför mycket i FHM rapportering samt ATs svamlande är väldigt motsägelsefullt. 

Men bra att omvärlden börjar vakna och pekar med hela fingret åt Svenska FHM samt regeringen, det är nog i slutändan inte bara 4 % som kommer att drabba S av detta, var så säkra på detta alla FHM och Sosse vurmare 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Bike said:

Inte skriva sådana inlägg här, nu är vi uppe i över hundra avlidna /dag, men de avlider inte Covid 19, de avlider med och det är en avsevärd skillnad. Dessutom "Bara äldre"  

Bittergubben, sluta älta någon gång och berätta nu istället vad du vill ha för åtgärder i Sverige, förutom ansiktsmask då. Total lockdown?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev HighWai:

Du glömde den här delen

Screenshot_20201203_062837_se.aftonbladet.start.jpg

Ja jävlar. var det i samma artikel ?  kanske ett besök hos synsam avhjälper. Missade det totalt, tyckte att det lät allt för bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jag slå till? Bike, du som är expert, vilken ska jag ta. Ser inga ventiler.

 

Gör en magmask någon nytta. 3 lager, då måste man ju få mindre lugnt i sig vilket kan leda till andnöd, det kan väl inte vara bra?

 

20201203_194809.thumb.jpg.fcd4122a62423a3470b70f1e04d705b5.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Esspe:

Ska jag slå till? Bike, du som är expert, vilken ska jag ta. Ser inga ventiler.

 

Gör en magmask någon nytta. 3 lager, då måste man ju få mindre lugnt i sig vilket kan leda till andnöd, det kan väl inte vara bra?

 

20201203_194809.thumb.jpg.fcd4122a62423a3470b70f1e04d705b5.jpg

Fy fan för magmask.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Esspe:

Ska jag slå till? Bike, du som är expert, vilken ska jag ta. Ser inga ventiler.

 

Gör en magmask någon nytta. 3 lager, då måste man ju få mindre lugnt i sig vilket kan leda till andnöd, det kan väl inte vara bra?

 

20201203_194809.thumb.jpg.fcd4122a62423a3470b70f1e04d705b5.jpg

Du är ju i Thailand vad jag kan se, där finns ingen Covid , så varför ??

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Bike:

Du är ju i Thailand vad jag kan se, där finns ingen Covid , så varför ??

Jodå, 10 nya fall som vänder upp och ner på landet så det är väl bäst att vara förberedd? Börjar bli lite trött på den gamla som jag haft sen mars.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Esspe:

Jodå, 10 nya fall som vänder upp och ner på landet så det är väl bäst att vara förberedd? Börjar bli lite trött på den gamla som jag haft sen mars.

Lyssna nu på experten, "För det första så hjälper/skyddar inte en mask , för det andra så smittar det genom ögonen " Citerar mångas idols expertutlåtande från mars månad.

 

Nu har han fullt upp med att rädda liv , Sicken Clown, en stor bluff är han denna gubbe  https://www.dn.se/sverige/lofven-regionerna-bar-ansvaret/

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev rajraj:

Ja , och det har väl gått några veckor och månader.

Inga direkta åtgärder görs , vi avaktar ...flum flum flum ...

Jo nu stänger de ner Gymnasieskolorna, just dessa som för några veckor sedan EJ stod för någon smittspridning , som du skriver Flum flum ......

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev rajraj:

Ja , och det har väl gått några veckor och månader.

Inga direkta åtgärder görs , vi avaktar ...flum flum flum ...

Håll avstånd och tvätta händerna. Känns tryggt med beslutsfattare som vågar ta i när det behövs.

 

Alltid någon jäkla svensk medelväg som dessutom kommer alldeles för sent. Borde man inte ha lärt sig något ifrån i våras?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Håll avstånd och tvätta händerna. Känns tryggt med beslutsfattare som vågar ta i när det behövs.

 

Alltid någon jäkla svensk medelväg som dessutom kommer alldeles för sent. Borde man inte ha lärt sig något ifrån i våras?

Vem vet vad om en sak, covid som inte har funtis förut, vad då lära sej om nåt ingen

vet nåt om. Du menar att på 6 mån kan alla allt om covid är du dum eller bara dum

Tror som många gnällspikar här bara tycker om att klaga, tyvärr

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Dempa said:

Vid närmare eftertanke tror jag du missförstått rapporteringen. Över 100 nya dödsfall har rapporterats men det innebär inte över 100 avlidit per dygn. De nya dödsfallen sprids ut över tidigare dagar.

Ja det brukar heta så, det låter ju bra, och skulle kunna vara sant / plausiblet. 

 

Men så var det kanske inte? 

 

Man kan ju välja slå ut dom över 1000 dagar? 

10?

5?

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/1/2020 at 12:35 AM, Nicholas said:

Nedåt. 

 

Screenshot_20201130-183323_Chrome.jpg

 

Jag tror det vänder nu, pga allt resande på Thanks giving. Nu passerade dom 100,000 inlagda, rekord.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...