Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev frogfish:

Eftersom du kräver källa på min gissning, så kan du väl presentera en källa som bevisar att jag har fel. Jag väntar......

 

PS: Har du trampat på några hemlösa under dagens promenad, så du slipper smutsa ner stövlarna när du går på gatan....?

@ArneMorales Hur går det med källan? Det är du som tycker sånt är viktigt (även på gissningar).

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev ArneMorales:

OK.   5900 har avlidit  i Sverige med Covid 19 från mars till idag.

         Bra att du rättade min felskrivning.

 

         Har du ingen synpunkt avseende det vi diskuterar, dvs  Svenska Covidföreningens 

           påstående att 100.000  eller flera svenskar blir långtidssjuka efter Covid19?

Nja, ett rätt grundlöst påstående.

Sverige har ju just passerat 100000 upptäckta fall, därav den absoluta merparten inte ens märkt av sjukdomen.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, frogfish said:

@ArneMorales Hur går det med källan? Det är du som tycker sånt är viktigt (även på gissningar).

 

Tror det var på Aktuellt som visade på att en del blir långtidssjuka med många problem. Även hjärnskador har det rapporterats om på andra håll, även bland asymptomatiska smittade.

Finns säkert att hitta på Google.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SatanG:

 

Tror det var på Aktuellt som visade på att en del blir långtidssjuka med många problem. Även hjärnskador har det rapporterats om på andra håll, även bland asymptomatiska smittade.

Finns säkert att hitta på Google.

 

/ SatanG

Det finns säkert en del som blir drabbade lång tid. Men poängen jag gjorde från början var att detta var ännu en möjlighet för arbetsskygga att slippa jobba. Och istället för att förstå poängen, hakade Läderstöveln upp sig på en raljerande (från mig) siffra och ville att jag skulle visa källa på den. Så för att påvisa att poängen flög en bra bit över hans pannlugg, så tyckte jag att han kunde presentera källa på att jag hade fel. Dessutom verkar han tro att bidragsfusk är nåt som inte existerar i Sverige, åtminstone inte före 2004 (därefter anser han att det är somaliernas fel.....).

 

För att sammanfatta, en helt vanlig MPR-diskussion🍺

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Fel, eller fake news rättare sagt

5900 med Covid, inte pga!

Otroligt vad det ska vara svårt att förstå.

Ja det är intressant, från början skrev FHM att det var pga.. Nu har detta korrigerats och man skriver nu med. Och visst är det skitsvårt att avgöra om dessa har avlidit av just Covid19 eller om de avlidit av ex. hjärtstopp, kvävning av slem i luftvägar eller njursvikt, förmodligen var de för gamla eller fick ingen syrgas, bara palliativ vård.

Va fn , de gamla är ju bara en belastning för samhället och har gjort sitt. 

Nu belastar de inte längre samhällets resurser   

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Bike:

Du förstod inte ironin, det förstår jag i alla fall😃

Eftersom det händer lite då och då ,du får inte en känsla av att du borde vara lite tydligare ?

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev hobbe:

Eftersom det händer lite då och då ,du får inte en känsla av att du borde vara lite tydligare ?

 

Eller du lite smartare, Soensang vet vad jag egentligen tycker i denna fråga, så lite förvånad att han inte  greppade detta 

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet för långtidssjuka i Covid-19 och FK är att varken sjukhusen eller FK:s experter ännu lärt sig hur det här med Covid-19 problem fungerar och kan inte få till bra diagnoser och analyser för att bygga FK:s beslut om hjälp på

 

Därför hamnar många långtidssjuka i Covid-19 mellan stolarna hos vården och FK till skillnad från andra långtidssjuka där både läkare och FK:s experter har mycket god kunskap och erfarenheterna av dessa sjukdomar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Tallviking said:

Problemet för långtidssjuka i Covid-19 och FK är att varken sjukhusen eller FK:s experter ännu lärt sig hur det här med Covid-19 problem fungerar och kan inte få till bra diagnoser och analyser för att bygga FK:s beslut om hjälp på

 

Därför hamnar många långtidssjuka i Covid-19 mellan stolarna hos vården och FK till skillnad från andra långtidssjuka där både läkare och FK:s experter har mycket god kunskap och erfarenheterna av dessa sjukdomar

Hur många långtidssjuka i covid19 har hamnat mellan stolarna? 

Ditt ordbajseri saknar gränser. 

Långtidssjuka sedan i Mars? 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Problemet för långtidssjuka i Covid-19 och FK är att varken sjukhusen eller FK:s experter ännu lärt sig hur det här med Covid-19 problem fungerar och kan inte få till bra diagnoser och analyser för att bygga FK:s beslut om hjälp på

 

Därför hamnar många långtidssjuka i Covid-19 mellan stolarna hos vården och FK till skillnad från andra långtidssjuka där både läkare och FK:s experter har mycket god kunskap och erfarenheterna av dessa sjukdomar

Och hamnar oxå mellan stolarna, förstår problemet med långtidssjuka men en del fall får en att ta sig för pannan och undra vad FK håller på med.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Nicholas:

Hur många långtidssjuka i covid19 har hamnat mellan stolarna? 

Ditt ordbajseri saknar gränser. 

Långtidssjuka sedan i Mars? 

Googla på ordet långtidssjuk innan du ordbajsar.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev bambam:

Och hamnar oxå mellan stolarna, förstår problemet med långtidssjuka men en del fall får en att ta sig för pannan och undra vad FK håller på med.

Finns folk till allt som du säkert vet, att utnyttja samhällsekonomin är populärt 

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Nicholas:

Hur många långtidssjuka i covid19 har hamnat mellan stolarna? 

Ditt ordbajseri saknar gränser. 

Långtidssjuka sedan i Mars? 

Du skulle ju kunna googla t ex långtidssjuk covid 19 innan du skriver "ditt ordbajseri saknar gränser" 😉

 

"En tredjedel som uppger att de har covidsymtom säger att de varit sjuka i mer än 10 veckor. Enligt en undersökning från Novus kan det vara så många som 150 000 som är långtidssjuka i covid -19.
Vårdcentralerna får nu ta emot många med segdragna symtom."

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/manga-langtidssjuka-i-corona-till-vardcentralerna

 

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

Problemet för långtidssjuka i Covid-19 och FK är att varken sjukhusen eller FK:s experter ännu lärt sig hur det här med Covid-19 problem fungerar och kan inte få till bra diagnoser och analyser för att bygga FK:s beslut om hjälp på

 

Därför hamnar många långtidssjuka i Covid-19 mellan stolarna hos vården och FK till skillnad från andra långtidssjuka där både läkare och FK:s experter har mycket god kunskap och erfarenheterna av dessa sjukdomar

Ungefär som dom som går in i väggen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Krille:

Du skulle ju kunna googla t ex långtidssjuk covid 19 innan du skriver "ditt ordbajseri saknar gränser" 😉

 

"En tredjedel som uppger att de har covidsymtom säger att de varit sjuka i mer än 10 veckor. Enligt en undersökning från Novus kan det vara så många som 150 000 som är långtidssjuka i covid -19.
Vårdcentralerna får nu ta emot många med segdragna symtom."

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/manga-langtidssjuka-i-corona-till-vardcentralerna

 

 

/Krille

Det låter ju lite mycket med 150.000 långtidssjuka i Covid19 (som skrivits innan), när vi precis kommit över 100.000 smittade i landet (provtagna).

 

image.png.945f410a28b9800556c062c873b96b35.png

 

Källa: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev frogfish:

Det låter ju lite mycket med 150.000 långtidssjuka i Covid19 (som skrivits innan), när vi precis kommit över 100.000 smittade i landet (provtagna).

 

image.png.945f410a28b9800556c062c873b96b35.png

 

Källa: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Visst låter det högt men samtidigt så visar ju inte 100 000 hur många som faktiskt varit smittade då många aldrig blivit provtagna. 

 

Enkäten är väl inte direkt ett under av vetenskaplighet och ska nog tas med en stor nypa salt: 

 

"Enkäten med drygt 2 100 personer gjordes av Novus mellan 10 och 23 augusti. De har svarat på om de är sjuka just nu och i så fall hur läge de varit sjuka. 40 procent uppger att de varit sjuka i mer än 10 veckor, men en del av dessa har andra symtom. Av de som uppger att de har eller haft covidliknande symptom är det cirka en tredjedel som har varit sjuka mer än 10 veckor. Enkäten pekar det på att omkring 150 000 personer anser sig långtidssjuka i covid-19."

 

Men även om det "bara" är 15 000 personer känns det som ett rätt stort problem.

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Krille:

Visst låter det högt men samtidigt så visar ju inte 100 000 hur många som faktiskt varit smittade då många aldrig blivit provtagna. 

 

Enkäten är väl inte direkt helt ett under av vetenskaplighet och ska nog tas med en stor nypa salt: 

 

"Enkäten med drygt 2 100 personer gjordes av Novus mellan 10 och 23 augusti. De har svarat på om de är sjuka just nu och i så fall hur läge de varit sjuka. 40 procent uppger att de varit sjuka i mer än 10 veckor, men en del av dessa har andra symtom. Av de som uppger att de har eller haft covidliknande symptom är det cirka en tredjedel som har varit sjuka mer än 10 veckor. Enkäten pekar det på att omkring 150 000 personer anser sig långtidssjuka i covid-19."

 

Men även om det "bara" är 15 000 personer känns det som ett rätt stort problem.

 

/Krille

Det är säkert ett problem. Men det blir ju inte mer allvarligt för att de slänger sig med helt orimliga siffror, snarare tvärtom. Och jag har svårt att tänka mig att det finns långtidssjuka i covid19 som inte testat sig, isf tror jag att det är ett större problem att de är idi*ter (men det kanske går att kombinera).... Därför har jag svårt att få ihop att det ska vara 150.000 långtidssjuka i covid19, men bara 100.000 konstaterat smittade.

 

Jag vet att det inte är dina slutsatser i länken, men det verkar för mig helt orimligt om man ser till all officiell statistik som finns. Känns som nåt som skulle komma från gonggong-mannen....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Hur många långtidssjuka i covid19 har hamnat mellan stolarna? 

Ditt ordbajseri saknar gränser. 

Långtidssjuka sedan i Mars? 

Jag återberättar bara precis det dom sa i reportaget på TV4 morgonnyheterna om just detta. Du får höra av dig till deras nyhetsredaktion om du vill diskutera ordbajseriet dom enligt dig sysslar med......

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Det är säkert ett problem. Men det blir ju inte mer allvarligt för att de slänger sig med helt orimliga siffror, snarare tvärtom. Och jag har svårt att tänka mig att det finns långtidssjuka i covid19 som inte testat sig, isf tror jag att det är ett större problem att de är idi*ter (men det kanske går att kombinera).... Därför har jag svårt att få ihop att det ska vara 150.000 långtidssjuka i covid19, men bara 100.000 konstaterat smittade.

 

Jag vet att det inte är dina slutsatser i länken, men det verkar för mig helt orimligt om man ser till all officiell statistik som finns. Känns som nåt som skulle komma från gonggong-mannen....

Visst - jag håller med dig men att kalla det för ordbajseri när någon skriver att det finns långtidssjukskrivna i Covid 19 känns minst lika orimligt.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Krille:

Visst - jag håller med dig men att kalla det för ordbajseri när någon skriver att det finns långtidssjukskrivna i Covid 19 känns minst lika orimligt.

 

/Krille

Vet inte var du anser jag skrev det. Men skit samma, det börjar spåra ur (mer) nu.....

Link to comment
Dela på andra sajter

 

15 minuter sedan, skrev frogfish:

Vet inte var du anser jag skrev det. Men skit samma, det börjar spåra ur (mer) nu.....

Nä du har inte alls skrivit det men mitt ursprungliga inlägg du svarade på var ett svar till Nicholas inlägg. 

 

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Hur många långtidssjuka i covid19 har hamnat mellan stolarna? 

Ditt ordbajseri saknar gränser. 

Långtidssjuka sedan i Mars? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Krille:

 

Nä du har inte alls skrivit det men mitt ursprungliga inlägg du svarade på var ett svar till Nicholas inlägg. 

 

Ok. Tycker fortfarande det är tokiga slutsatser från din enkät. Siffrorna stämmer inte. Men vi får väl lämna det där.

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minutes ago, Tallviking said:

Jag återberättar bara precis det dom sa i reportaget på TV4 morgonnyheterna om just detta. Du får höra av dig till deras nyhetsredaktion om du vill diskutera ordbajseriet dom enligt dig sysslar med......

Förlåt 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Krille:

Du skulle ju kunna googla t ex långtidssjuk covid 19 innan du skriver "ditt ordbajseri saknar gränser" 😉

 

"En tredjedel som uppger att de har covidsymtom säger att de varit sjuka i mer än 10 veckor. Enligt en undersökning från Novus kan det vara så många som 150 000 som är långtidssjuka i covid -19.
Vårdcentralerna får nu ta emot många med segdragna symtom."

 

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/manga-langtidssjuka-i-corona-till-vardcentralerna

 

 

/Krille

Enligt Thainyheter så kan 78% ha drabbats av hjärtskador, mer eller mindre övergående, Hmm kanske vill Thailands hälsoministerium (myndigheterna ) skrämma Thaifolket av någon anledning,

 

Hur många skulle det bli om det som i Sverige har testat runt 100,000 personer som positiva, även de utan symptom skulle drabbas av dessa skador

 

Även hjärnskador, men på vissa skulle detta inte märkas, jag avser då speciellt en grupp som idag är straxt under 4% av Svenska samhällets vuxna individer🤣 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...