Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

Ok, varför rekar inte FHM munskydd trots all evidens har nog många inklusive mig själv undrat över.

Svaret verkar bl.a. vara att om inte alla kan ha så ska ingen ha, det handlar om jämställdhet. Stämmer ens hälften av innehållet i artikeln så är det ju ytterst graverande för FHM.

 

https://www.expressen.se/debatt/en-expertmyndighet-som-vilseleder-folket-ar-livsfarlig/?fbclid=IwAR3oTd_V2AlOC9YYTdEFORDZMniZtUYJNavzcELxXUPWxGX4xS7yhKpPPRk

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev SatanG:

Ok, varför rekar inte FHM munskydd trots all evidens har nog många inklusive mig själv undrat över.

Svaret verkar bl.a. vara att om inte alla kan ha så ska ingen ha, det handlar om jämställdhet. Stämmer ens hälften av innehållet i artikeln så är det ju ytterst graverande för FHM.

 

https://www.expressen.se/debatt/en-expertmyndighet-som-vilseleder-folket-ar-livsfarlig/?fbclid=IwAR3oTd_V2AlOC9YYTdEFORDZMniZtUYJNavzcELxXUPWxGX4xS7yhKpPPRk

 

/ SatanG

Vi som själva hörde hönans uttalande i SVT propaganda kanal vet att detta var exakt vad hon sade, "det är inte rättvist då alla inte har ekonomi till att handla munskydd" 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag var med om en riktigt otäck upplevelse nu på förmiddagen när jag tittade på tv4. Vid en en kortare debatt om den svenska coronastrategin insåg jag till min stora skäck att jag faktiskt stod på samma sida som Anders Lindberg. Måtte de aldrig hända igen😬

Noterade samma sak när jag läste en kolumn av honom i veckan, jag blev skräckslagen. Världen är verkligen upp och ner🙉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Bike:

hönans uttalande

Är det 70-plussares kvinnosyn som tittar fram? Eller kanske bara din......

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Bike said:

Vi som själva hörde hönans uttalande i SVT propaganda kanal vet att detta var exakt vad hon sade, "det är inte rättvist då alla inte har ekonomi till att handla munskydd" 

Det tillsammans med Tegnells "Ingen ska jobba hemifrån för det är orättvist mot de som inte kan jobba hemifrån, jämställdhet" är ju så häpnadsväckande så man har svårt att tro det är sant. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, frogfish said:

Noterade samma sak när jag läste en kolumn av honom i veckan, jag blev skräckslagen. Världen är verkligen upp och ner🙉

Ja det låter onekligen skrämmande :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minutes ago, SatanG said:

Ok, varför rekar inte FHM munskydd trots all evidens har nog många inklusive mig själv undrat över.

Svaret verkar bl.a. vara att om inte alla kan ha så ska ingen ha, det handlar om jämställdhet. Stämmer ens hälften av innehållet i artikeln så är det ju ytterst graverande för FHM.

 

https://www.expressen.se/debatt/en-expertmyndighet-som-vilseleder-folket-ar-livsfarlig/?fbclid=IwAR3oTd_V2AlOC9YYTdEFORDZMniZtUYJNavzcELxXUPWxGX4xS7yhKpPPRk

 

/ SatanG

En folkhälsomyndighet som ägnar sig åt "godhet".

Rekryteringskriteriet har för länge sedan lämnat krav på kunskap bakom sig, nu gäller "socialt patos" (lex virtanen). 

 

Det framgick mellan raderna för ganska länge sedan. 

 

Mottot, inga problem att alla dör så länge döden är jämlik. 

 

Problemet är ju att den var ju inte det. 

Folk med pengar bor ju inte på kommunens och andra dödsfällor till "omsorg". 

 

 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Nicholas:

En folkhälsomyndighet som ägnar sig åt "godhet".

Rekryteringskriteriet har för länge sedan lämnat krav på kunskap bakom sig, nu gäller "socialt patos" (lex virtanen). 

 

Det framgick mellan raderna för ganska länge sedan. 

 

Mottot, inga problem att alla dör så länge döden är jämlik. 

 

Problemet är ju att den var ju inte det. 

Folk med pengar bor ju inte på kommunens och andra dödsfällor till "omsorg". 

 

 

 

Varför tror du tillex.  Danskarna betecknar Sverige som ett särskilt sjukt land med ett helt sjukt politiskt klimat, "Sveriges PK politik kräver mer än professur i psykologi för att förstå " Citat från Danska media.

Att sen folket accepterar detta visar på att projektet att hjärntvätta knappt  80 % av befolkningen lyckats till fullo,

Sorgligt  är vad det är 

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minutes ago, Bike said:

Varför tror du tillex.  Danskarna betecknar Sverige som ett särskilt sjukt land med ett helt sjukt politiskt klimat, "Sveriges PK politik kräver mer än professur i psykologi för att förstå " Citat från Danska media.

Att sen folket accepterar detta visar på att projektet att hjärntvätta knappt  80 % av befolkningen lyckats till fullo,

Sorgligt  är vad det är 

Själv har jag läst om danskar att de "bara käkar röd pölse, dricker Tuborg hvergang och att det krävs en språkexamen, samt en helhelg med Preben Elkskjaer för att förstå dem". Citat från Svenska media.

Det visar på att projektet att hjärntvätta  knappt 80 % av befolkningen lyckats till fullo

Sorgligt är vad det är.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Coronatider gong gong coronatider
Ge mej din mask, ge mej din antibac
Ge mej allt du vill och allt du kan
Coronatider gong gong coronatider
Munskydd mot munskydd som tar mej i land, som ger coronatider till varann

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ända sen coronapandemin utbröt undrat varför denna panik? Skulle vara intressant att se alla länders dödsstatistik för 2020 när året är till enda och jämföra med andra år. Att ett nytt virus som ingen har immunitet mot skördar många offer i början är väl inget nytt, ffa äldre och de med nedsatt immunförsvar.

 

Många frågor och många svar men vad kommer sanningen att vara i framtiden?

 

Vem är den stora vinnaren på denna panik? Vem tjänar pengar på denna panik? Där tror jag att man ska söka sanningen om det går men det blir inte lätt!

Ändrades av Wanchai
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Wanchai:

Jag har ända sen coronapandemin utbröt undrat varför denna panik? Skulle vara intressant att se alla länders dödsstatistik för 2020 när året är till ända och jämföra med andra år. Att ett nytt virus som ingen har immunitet mot skördar många offer i början är väl inget nytt, ffa äldre och de med nedsatt immunförsvar.

 

Många frågor och många svar men vad kommer sanningen att vara i framtiden?

 

Vem är den stora vinnaren på denna panik? Vem tjänar pengar på denna panik? Där tror jag att man ska söka sanningen om det går men det blir inte lätt!

Media är väl dom som tjänar mest på mediapaniken. Dom förstorar allt långt utanför proportionalitet för att slåss om läsarna/klicken

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

Media är väl dom som tjänar mest på mediapaniken. Dom förstorar allt långt utanför proportionalitet för att slåss om läsarna/klicken

Framförallt läkemedelsindustrin är mitt svar. Media är en fjärt i rymden i detta läge!

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Wanchai:

Jag har ända sen coronapandemin utbröt undrat varför denna panik? Skulle vara intressant att se alla länders dödsstatistik för 2020 när året är till enda och jämföra med andra år. Att ett nytt virus som ingen har immunitet mot skördar många offer i början är väl inget nytt, ffa äldre och de med nedsatt immunförsvar.

 

Många frågor och många svar men vad kommer sanningen att vara i framtiden?

 

Vem är den stora vinnaren på denna panik? Vem tjänar pengar på denna panik? Där tror jag att man ska söka sanningen om det går men det blir inte lätt!

Ja du , svaret på detta kommer nog aldrig, är det en politisk vinning tro, i så fall inte längre för regeringen i Sverige.

Kan det var en klimatpositiv politik som ligger bakom att blåsa upp paniken? 

Jag har ingen panik som vissa här tycks tro , jag skyddar mig och tycker även andra skall göra detta, och då för att inte belasta vården så den kollapsar, men så långt kan inte vissa tänka 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Bike:

Ja du , svaret på detta kommer nog aldrig, är det en politisk vinning tro, i så fall inte längre för regeringen i Sverige.

Kan det var en klimatpositiv politik som ligger bakom att blåsa upp paniken? 

Jag har ingen panik som vissa här tycks tro , jag skyddar mig och tycker även andra skall göra detta, och då för att inte belasta vården så den kollapsar, men så långt kan inte vissa tänka 

Jag trodde du var panikens fader, hehe, men kan ha fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Wanchai:

Jag trodde du var panikens fader, hehe, men kan ha fel.

Hehe, Då känner man inte mig om man tror det, vissa har nog den felaktiga uppfattningen, mest för att jag är förutseende och inte i onödan tar risker, en prepper är jag dock, men ingen panik i mig , däremot förutseende och en planerare 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
6 timmar sedan, skrev SatanG:

Det tillsammans med Tegnells "Ingen ska jobba hemifrån för det är orättvist mot de som inte kan jobba hemifrån, jämställdhet" är ju så häpnadsväckande så man har svårt att tro det är sant. 

 

/ SatanG

Just den frasen gjorde att jag ryggade tillbaka en del. 
Han har ju en del konstiga uttalanden. 
 

Nu råkade jag läsa ett citat på Aftonbladet 

587F66C1-D481-4A42-9158-41968266B4AD.thumb.jpeg.677a991b87db93b2a30feb550eb60913.jpeg
 

Nu vet jag inte om det var ett korrekt citat, men R-talet är väl lättare att få ner med många tester. 
Det uppmätta R-talet ser dock bättre ut utan tester. 
Det bör vara det verkliga R-talet som betyder något. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, andrejsdenruskige said:

Just den frasen gjorde att jag ryggade tillbaka en del. 
Han har ju en del konstiga uttalanden. 
 

Nu råkade jag läsa ett citat på Aftonbladet 

587F66C1-D481-4A42-9158-41968266B4AD.thumb.jpeg.677a991b87db93b2a30feb550eb60913.jpeg
 

Nu vet jag inte om det var ett korrekt citat, men R-talet är väl lättare att få ner med många tester. 
Det uppmätta R-talet ser dock bättre ut utan tester. 
Det bör vara det verkliga R-talet som betyder något. 

Jag skulle inte vara förvånad. 

 

Tegnell logik och thai logik står inte långt ifrån varandra. 

 

Även en person utan minsta kunskap om smakämnena kan se att karln ljuger / svamlar. 

 

Bristen på 10 års vedertagna studier / bevis är alltid ett bekymmer för AT när saker och ting inte passar hans agenda, men samma brist ignoreras när det är något som faller honom på läppen. 

 

Devisen att man måste välja sina skenargumentet med omsorg så att dom inte riskerar att slå tillbaka är uppenbart bottom hans nivå. 

 

Exemplen är minst 10talet, sedan när han började grina som en barnunge och tjafsa om biografer, helt priceless. 

 

Om man inte håller örnkoll på den gode Tegnell så missar man givetvis alla dessa detaljer av information som målar hela bilden. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dödligheten är den lägsta i Sverige på 10 år enligt SCB.

Även om man räknar in dom 6000 som har lagt på luren.

 

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

44 minutes ago, Mr atm said:

Dödligheten är den lägsta i Sverige på 10 år enligt SCB.

Även om man räknar in dom 6000 som har lagt på luren.

 

 

IVA fullt med simulanter alltså. 

 

I knew it.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Nicholas:

IVA fullt med simulanter alltså. 

 

I knew it.

 

I går (Söndag kväll ) sade de att SÖS har nu samma beläggning på Covid avdelningarna som i april , snart kommer dödstalen att skjuta i höjden

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...