Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

15 timmar sedan, skrev möljis:

Det är ingen smog. Det är inga risfält nära Pattaya, och inte mycket trafik heller.

Skulle snarare tro på soldis.

Så du tror att Pattaya och Bangkok har kraftigt ökade PM2,5  nu i november pga soldis, eftersom det inte eldas risfält nära städerna? 5555

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ArneMorales:

Så du tror att Pattaya och Bangkok har kraftigt ökade PM2,5  nu i november pga soldis, eftersom det inte eldas risfält nära städerna? 5555

Skrev jag det? Om det skulle se ut som det gör på Jives bild, p.g.a eldning av risfält, så får det vara stora

risfält. Och det finns inte i närheten av Pattaya. Det är heller inte mycket trafik nu, så det blir ingen smog av det.

Jag skrev troligen soldis, men det kan lika gärna ha varit nånting annat som har med väderlek att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Tydligen ännu en framgång för den svenska feminismen

 

658336156_Screenshot_2020-11-20DrfrrekommenderarinteFolkhlsomyndighetenmunskydd.thumb.png.0159102f0fb17dcf8bb2b5070a2e5898.png

Det är ju självklart. Alla har inte råd att gå omkring med Ultra PX5 Pro masker.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Esspe:

Det är ju självklart. Alla har inte råd att gå omkring med Ultra PX5 Pro masker.

Så när  ett effektivt, men dyrt  vaccsin blir tillgängligt kan Folkhälsomyndigheten inte rekomendera vaccsin om inte alla har råd att köpa det dyraste?

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Wanchai:

Eller...

 

Anders Tegnell säger att vi inte behöver oroa oss för att smittas av corona-viruset i Sverige. Han tror inte att det kommer att spridas stort här. 

Men nu missade du det viktigaste, du skall bara ta med det viktigaste, att smittan kom hit inom någon vecka från detta uttalande är inte relevant då det är stick i stäv med vad AT dyrkarna vill veta av, klippa bort får man bara göra om man tillhör förnekelseklanen, helt ok för dessa medlemmar 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ungefär som du med tanke på typen av munskydd du använder.

De du har får du inte ens flyga med, du får ta av det och får ett riktigt, före du tillåts komma ombord.

 

Vem har sagt att jag skall flyga med denmed ventil , har andra utan ventil, hur vet du fö. vad jag har för att flyga, om du sen kan läsa vad jag skrev så har jag ett billigt vanligt över för att skydda masken från smuts efterssom den då kan användas fler ggr  

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Mankan:

Ja det verkar ju stämma det mesta sen var det väl 24 januari knappast någon som förutspådde den utvecklingen smittan sedermera tog.

Och barn smittar inte heller, undrar hur många fel den mannen haft under pandemin  , eller var det rena lögner ?

Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.foxnews.com/health/heated-face-masks-coronavirus-researchers-testing-prototype-university

 

Will heated face masks kill coronavirus? Researchers testing prototype, university says

 

Nevertheless, guidance from the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) recommends opting for masks with two or more layers of washable, breathable fabric that fully cover the nose and mouth, with a snug fit around the face.

The health agency does not recommend neck gaiters, face shields or masks with vents or valves. Children younger than 2 should not wear masks due to the potential for difficulty breathing and inability to communicate.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ungefär som du med tanke på typen av munskydd du använder.

De du har får du inte ens flyga med, du får ta av det och får ett riktigt, före du tillåts komma ombord.

 

Fö så använder jag mask, inte munskydd som du skriver, var på sjukan med frugan häromdagen , där bar nu samtliga munskydd , vi bar P3 mask med ett billigt munskydd över för att ta bort den smitta  som ev skulle kunna komma från ventilen ,, Uppskattat av de som arbetade på sjukan, inte ens de har dessa P3 masker , utan ett billgt och dåligt fungerande munskydd  

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Så när  ett effektivt, men dyrt  vaccsin blir tillgängligt kan Folkhälsomyndigheten inte rekomendera vaccsin om inte alla har råd att köpa det dyraste?

Absolut. Dom får väl fixa nån vaccin Lite som alla får råd med. Eller gratis och införa en vaccinskatt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Bike:

Men nu missade du det viktigaste, du skall bara ta med det viktigaste, att smittan kom hit inom någon vecka från detta uttalande är inte relevant då det är stick i stäv med vad AT dyrkarna vill veta av, klippa bort får man bara göra om man tillhör förnekelseklanen, helt ok för dessa medlemmar 

Har du äntligen läst regelboken.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Esspe:

Absolut. Dom får väl fixa nån vaccin Lite som alla får råd med. Eller gratis och införa en vaccinskatt.

Precis , fungerande eller placebo spelar ingen roll, det viktigaste är att folket tror att de får vaccin.

 Att lura folket /skattebetalarna är ju helt ok och vedertaget 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

 breathable fabric

 

The health agency does not recommend masks with vents or valves. 

Det var ju tur att det var "breathable" annars hade antalet coronadöda skjutit duktigt i höjden

 

Nu lär väl @Bikesälja alla sina ventilmasker på Blocket.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Bike:

Och barn smittar inte heller, undrar hur många fel den mannen haft under pandemin  , eller var det rena lögner ?

Jaså gör dom inte de hade jag inte koll på. Som sagt 24 januari var nog inte många som hade räknat med den utvecklingen vi fick. Och någon som jag tycker FHM och Tegnell ändå varit tydliga med är att deras råd bygger på uppskattningar efter forskning och tidigare erfarenheter. Det handlar inte om någon exakt vetenskap helt enkelt.

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den missuppfattningen att munskyddet måste vara qv absolut toppklass för att skydda är tragisk. 

 

En strumpa tar bort mer än 90%

 

Ni jagar den sista procenten med ffp3, möjligen ännu mindre. 

 

Ventil däremot är inte bra för corona bekämpning. 

 

Ska filtrera åt båda håll. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minutes ago, Nicholas said:

Den missuppfattningen att munskyddet måste vara qv absolut toppklass för att skydda är tragisk. 

 

En strumpa tar bort mer än 90%

 

Ni jagar den sista procenten med ffp3, möjligen ännu mindre. 

 

Ventil däremot är inte bra för corona bekämpning. 

 

Ska filtrera åt båda håll. 

 

Pratade med en kirurg från USA dom byter (bindan) var 20 minut. 

Dom använder den inte för någon influensa heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Mr atm said:

Pratade med en kirurg från USA dom byter (bindan) var 20 minut. 

Dom använder den inte för någon influensa heller.

Och detta relaterar till coronavirus på vilket sätt?

 

Totalt irrelevant information. 

 

Dom kan likaväl byta var 10:e sekund om dom vill för mig. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jaså gör dom inte de hade jag inte koll på. Som sagt 24 januari var nog inte många som hade räknat med den utvecklingen vi fick. Och någon som jag tycker FHM och Tegnell ändå varit tydliga med är att deras råd bygger på uppskattningar efter forskning och tidigare erfarenheter. Det handlar inte om någon exakt vetenskap helt enkelt.

 

Mao, vilken som helst hade kunnat haft deras jobb till en väsentlig  minimerad kostnad för skattebetalarna, kan ju sätta en chimpans och peka på bilder lika gärna om det är som du påstår.

Bara killgissningar utan grund för sina påståenden. Inte mycket som stämt av vad han påstått , Skulle vilja säga att ett flertal virologer samt forskare har varit betydligt vassare i sina analyser, en stor fet stövel i arselet skulle den klåparn haft för mer än ett halvår sedan 

 

Är han kunnig AT . Vem som helst borde begripa att även barn kan bli sjuka och även smitta, det är så förbannat urbota korkat.

Hur någon med lite kritiskt ifrågasättande  i sitt tänk kan lita på Svenska FHM är mycket märkligt  

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Den missuppfattningen att munskyddet måste vara qv absolut toppklass för att skydda är tragisk. 

 

En strumpa tar bort mer än 90%

 

Ni jagar den sista procenten med ffp3, möjligen ännu mindre. 

 

Ventil däremot är inte bra för corona bekämpning. 

 

Ska filtrera åt båda håll. 

 

Varför skall jag skydda maskförnekare, jag skyddar mig själv, och ja, du har helt rätt att P3 bara plockar de sista %, vilket i sammanhanget är ganska onödigt , men nu har jag ett gäng sådana så då använder jag dem, sen har jag ett gäng p2 masker utan ventil om jag skall tillex flyga. 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Det som nu är lite tråkigt är att kommande vaccin inte nödvändigtsvis kommer att hindra en person att vara smittbärare och smitta andra, trots att hen inte blir sjuk . Hur detta kommer att utvecklas vet ingen, men de som skriker högst om Gong gongar behöver ju inte bry sig om smitta, har hört att det tar sig in i kroppen via andningsvägarna, de finns ju i de ädlare delarna och har man då inga ädlare delar så varför skydda sig  :laugh: 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudet av en gonggong behöver ljudet av en annan gong
En annan mask, så nära som du är
Ljudet av en gonggong, åh, ge mig ljudet av en annan gong

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Bike:

Mao, vilken som helst hade kunnat haft deras jobb till en väsentlig  minimerad kostnad för skattebetalarna, kan ju sätta en chimpans och peka på bilder lika gärna om det är som du påstår.

Bara killgissningar utan grund för sina påståenden. Inte mycket som stämt av vad han påstått , Skulle vilja säga att ett flertal virologer samt forskare har varit betydligt vassare i sina analyser, en stor fet stövel i arselet skulle den klåparn haft för mer än ett halvår sedan 

 

Är han kunnig AT . Vem som helst borde begripa att även barn kan bli sjuka och även smitta, det är så förbannat urbota korkat.

Hur någon med lite kritiskt ifrågasättande  i sitt tänk kan lita på Svenska FHM är mycket märkligt  

Nej helt fel, inte i närheten av jag skev

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Bike:

Det som nu är lite tråkigt är att kommande vaccin inte nödvändigtsvis kommer att hindra en person att vara smittbärare och smitta andra, trots att hen inte blir sjuk . Hur detta kommer att utvecklas vet ingen, men de som skriker högst om Gong gongar behöver ju inte bry sig om smitta, har hört att det tar sig in i kroppen via andningsvägarna, de finns ju i de ädlare delarna och har man då inga ädlare delar så varför skydda sig  :laugh: 

Är du på riktigt eller bara en som gillar protestera mot allt, ser du har en liten svans

som gör som du allt är åt h-vete. Att du orkar skriva, hur många inlägg om covid 19

är för mej en gåta eller så har du inget annat att göra. Prova med frimärken

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...