Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

Sjuk som en hund sedan i fredags eftermiddag. 

 

Börjar ordna upp sig nu. 

 

Covid? 

Vem vet. 

Men mycket resande på sista tiden.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Sjuk som en hund sedan i fredags eftermiddag. 

 

Börjar ordna upp sig nu. 

 

Covid? 

Vem vet. 

Men mycket resande på sista tiden.

 

Troligtvis bara gubbsjuk.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Pandemin spårad till fem specifika marknadsbås

 

bild.png.dae6f0d0b0c21088e4dd759fdc67fa22.png

Två nya, omfattande studier ger ytterligare och mer specifika bevis för den rådande teorin om hur coronapandemin uppstod – genom spridning från djur till människa på en marknad i kinesiska Wuhan, rapporterar CNN.

Forskare i hela världen har kartlagt spridningen och kommit fram till att två virus sannolikt cirkulerade bland levande djur på marknaden, och att ett av dem spred sig till handlare och kunder. Det är dock oklart vilket djur det rörde sig om.

De åtta fall av covid-19 som upptäcktes före den 20 december 2019 har alla spårats till fem handelsbås i marknadens västra del, som sålde levande eller nyligen slaktade däggdjur.

– Klustret är mycket, mycket specifikt, säger professor Kristian Andersen, delförfattare till en av studierna.

 

https://omni.se/pandemin-sparad-till-fem-specifika-marknadsbas/a/jao159

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Tallviking:

Pandemin spårad till fem specifika marknadsbås

 

bild.png.dae6f0d0b0c21088e4dd759fdc67fa22.png

Två nya, omfattande studier ger ytterligare och mer specifika bevis för den rådande teorin om hur coronapandemin uppstod – genom spridning från djur till människa på en marknad i kinesiska Wuhan, rapporterar CNN.

Forskare i hela världen har kartlagt spridningen och kommit fram till att två virus sannolikt cirkulerade bland levande djur på marknaden, och att ett av dem spred sig till handlare och kunder. Det är dock oklart vilket djur det rörde sig om.

De åtta fall av covid-19 som upptäcktes före den 20 december 2019 har alla spårats till fem handelsbås i marknadens västra del, som sålde levande eller nyligen slaktade däggdjur.

– Klustret är mycket, mycket specifikt, säger professor Kristian Andersen, delförfattare till en av studierna.

 

https://omni.se/pandemin-sparad-till-fem-specifika-marknadsbas/a/jao159

 

Genialiskt att först labba på djuren och sedan sälja dom.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Studie: Långtidscovid ger håravfall och låg sexdrift

 

En ny studie från universitetet i brittiska Birmingham visar att långtidscovid kan ge en rad symptom som inte tidigare var kända – däribland håravfall, hallucinationer och minskad sexdrift, rapporterar The Guardian.

Enligt forskarna tyder studien på att långtidscovid kan ge upphov till en ”extremt stor” variation av symptom utöver luktbortfall, hjärntrötthet och andra vanliga problem.

– Denna forskning bekräftar vad patienter har sagt till vårdpersonal och politiker under hela pandemin, säger professor Shamil Haroon, huvudförfattare till studien.

Studien visar också att kvinnor, yngre och ickevita personer har högre risk för långtidscovid.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

 

Om det inte vore nog med coronaviruset covid-19 eller apkoppor, så varnar nu WHO för ett nytt virus. 

Viruset går under namnet "Langya" eller "LayV", och har upptäckts i de kinesiska provinserna Henan och Shandong.

Symtomen hos de smittade uppges vara milda, men WHO anar att viruset kan vara farligt. Det härstammar nämligen från det dödliga viruset Nipah.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Intressant...

 

 

 

10 sek räckte. Rena väckelsemötet.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

 

10 sek räckte. Rena väckelsemötet.

 

 

Att bli väckt är inte lätt. Inte alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

 

10 sek räckte. Rena väckelsemötet.

 

 

Jag föredrar till och med Arsenals Jesus framför självutnämnda profeter som Russel Brand. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Att bli väckt är inte lätt. Inte alls.

 

Jag sover inte så djupt men den där typen av profeter och sanningssägare ger jag inte ett smack för. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har sambo åkt på Covid, få se om det drabbar mig igen? Hoppas jag slipper. Hon har 2 sprutor från Thailand och 2 sprutor Moderna Pfizer här i Sverige.

 

kuva.thumb.png.09993e7af5c5e7953c8344ddd7a119ba.png

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Jag sover inte så djupt men den där typen av profeter och sanningssägare ger jag inte ett smack för. 

 

Fast han sitter ju och läser nyheter.

Inte bibeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Fast han sitter ju och läser nyheter.

Inte bibeln.

 

Lewis Petrus i en långhårig reinkarnation. Undrar om han sysslar med handpåläggning med?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Officiellt finns det ju inga krav på covidbevis eller liknande vid inresa till Sverige. Men nån som vet om Thai air hittat på egna regler?

Nån som gjort resa Bkk-Arn nyligen med en thai?

Link to comment
Dela på andra sajter

ThailandNovise
2 timmar sedan, skrev frogfish:

Officiellt finns det ju inga krav på covidbevis eller liknande vid inresa till Sverige. Men nån som vet om Thai air hittat på egna regler?

Nån som gjort resa Bkk-Arn nyligen med en thai?

Åkte för cirka 2 veckor sedan och ingen ville se något covidbevis eller liknande. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kineserna ger sig inte. Nu har dom stängt ner 16 miljoners staden Chengdu samt en elektronisk fabrikshub i Shenzhen. Det tar ju liksom aldrig slut och här ser man ju hur effektivt det är med lockdowns.

 

Det här måste ju få enorma konsekvenser för landet men det väl iofs inget dom bryr sig om. Dom har säkert köpt condos i Phuket och Pattaya hela gänget.

 

https://economictimes.indiatimes.com/news/international/world-news/china-shuts-down-worlds-largest-electronic-market-after-covid-spike/articleshow/93859886.cms

 

https://economictimes.indiatimes.com/news/international/world-news/chinese-city-of-16-million-to-shut-down-over-new-covid-outbreak/articleshow/93919935.cms

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-08-31 at 10:07, skrev frogfish:

Officiellt finns det ju inga krav på covidbevis eller liknande vid inresa till Sverige. Men nån som vet om Thai air hittat på egna regler?

Nån som gjort resa Bkk-Arn nyligen med en thai?

Åkte igår, dom var noga med vaccinationsbevis och incheckningen gick långsamt för många hade inte koll på detta och det blev en massa fibblande med telefoner och papper, såg dock ingen som blev avvisad. Några fick visa bevis på vaccination även vid kontrollen vid gaten däremot var det ingen som brydde sig på Suvvan när man väl kom dit.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Åkte igår, dom var noga med vaccinationsbevis och incheckningen gick långsamt för många hade inte koll på detta och det blev en massa fibblande med telefoner och papper, såg dock ingen som blev avvisad. Några fick visa bevis på vaccination även vid kontrollen vid gaten däremot var det ingen som brydde sig på Suvvan när man väl kom dit.

Men du menar Arn-Bkk väl?

Jag undrar om de kräver nåt vid avfärd från Bkk?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev frogfish:

Men du menar Arn-Bkk väl?

Jag undrar om de kräver nåt vid avfärd från Bkk?

Mitt fel, slarvigt av mig. Åkte från Suvvan till Stockholm för en månad sen och då var det inget dom brydde sig om. Däremot var dom väldigt noga med vad väskorna vägde. Inte ett kilo i övervikt släpptes igenom.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Mitt fel, slarvigt av mig. Åkte från Suvvan till Stockholm för en månad sen och då var det inget dom brydde sig om. Däremot var dom väldigt noga med vad väskorna vägde. Inte ett kilo i övervikt släpptes igenom.

ang "...väskorna vägde. Inte ett kilo i övervikt släpptes igenom.", här kan de tjäna grova pengar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev 65Selander:

ang "...väskorna vägde. Inte ett kilo i övervikt släpptes igenom.", här kan de tjäna grova pengar på.

20 kg övervikt från Chiang Rai till Suvvan kostade 700 baht kändes överkomligt. Sedan var det business från Suvvan så där kostade det noll extra.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Peolito:

20 kg övervikt från Chiang Rai till Suvvan kostade 700 baht kändes överkomligt. Sedan var det business från Suvvan så där kostade det noll extra.

Får väl anta att du köpte till extra bagagekilon annars lät det väl billigt för övervikt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...