Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Varför tror du att folk blir glada när andra blir sjuka?

Tänk lite nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tallviking:

Du är allt bra naiv......

Erkänn nu att du blir glad av det, du tror ju att du vinner en tävling om vem som har rätt då. Skicka din adress så skickar jag över dagens första pris, en dumstrut. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
4 timmar sedan, skrev flebbe:

Tänk lite nu.

Tänkte länge och kom fram till att du kanske går igång på att tro att en del blir glada när andra blir sjuka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Tänkte länge och kom fram till att du kanske går igång på att tro att en del blir glada när andra blir sjuka. 

Du kan vrida och vända på det hur mycket du vill, men tyvärr är det jag skriver sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev flebbe:

Erkänn nu att du blir glad av det, du tror ju att du vinner en tävling om vem som har rätt då. Skicka din adress så skickar jag över dagens första pris, en dumstrut. 😆

Snacka om att skjuta sig själv i foten.......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 timme sedan, skrev flebbe:

Du kan vrida och vända på det hur mycket du vill, men tyvärr är det jag skriver sant.

Jag vrider inte på saker, då du vet att du har rätt att en del blir glada när andra blir sjuka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Krille:

3 486 är ändå ganska få av de 636 516 som smittats under samma period. 

 

/Krille

Dessutom, är man vaccinerad så är man ju skyddad mot att bli allvarligt sjuk eller t.o.m avlida ifall man har oturen att bli smittad.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Fritz:

Dessutom, är man vaccinerad så är man ju skyddad mot att bli allvarligt sjuk eller t.o.m avlida ifall man har oturen att bli smittad.

...och gratis 5G! Varför klaga.  😁

Ändrades av Wanchai
Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ett land till som sätter restriktioner på ovaccinerade.

Italien har i kväll beslutat att införa vaccinpass för att få tillträde till allt från museum och restauranger till idrottsarenor och biografer.

Syftet är att öka vaccinationsgraden för att värna hälsa och liv och att få landet på fötter igen. Vaccinpasset – som kallas för det ”gröna passet” – stöds av omkring 70 % av italienska folket enligt flera mätningar och kommer att krävas för att få tillträde till följande:

Arenor  

Museum

Teatrar

Biografer

Badbassänger

Träningslokaler

Nattklubbar

Restauranger

Kaféer

Barer & Krogar

Nöjesparker

Provsalar

Italien överväger även att kräva vaccinpass för följande aktiviteter:

Tågresor

Flygplan

Bussar

Kravet kommer att innebära att något av följande krävs för att få tillträde, om förslaget går igenom:

Vaccinering med minst 1 dos

Genomgången sjukdom

Negativt test

500 % fler fall

Från och med 6 augusti införs de nya reglerna. Två högernationalistiska partier var motståndare till förslaget men viss splittring förekommer även inom de båda partierna.

Italien kämpar precis som flera andra EU-länder mot den smittsammare och farligare deltavarianten. Antalet nya smittfall har ökat med 500 % i Rom på bara 10 dagar.

ANALYS

Det blir inte ett absolut tvång att vaccinera sig eftersom alternativet negativt test också kommer att gälla. Men då testet dels kostar pengar att genomföra, dels bara gäller i 48 timmar, så kommer det bli krångligt, opraktiskt och kostsamt för de som väljer bort vaccinet.

Incitamentet för att ta två doser vaccin blir därmed stort.”

https://marcusoscarsson.se/just-nu-nytt-eu-land-infor-vaccinpass-for-allt-fran-restauranger-till-idrott/
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Australien har nu lock-down för fjärde gången. 14 milj invånare. Tror det var 120+ nånting smittade. Hur många lock-downs ska det till innan dom fattar????

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Mr atm:

Skulle man ha nytta av vaccinet så hade det inte varit gratis.

 

IMG-20210711-WA0003.jpg.59d18cfc654ddfc364fdb0e417004119.jpg

 

IMG-20210711-WA0000.jpg.8fcfd092da048fe436cbfbaa9463a16e.jpg

 

IMG-20210711-WA0001.jpg.328216165193ba742e3991a46e0b09ac.jpg

Sista bilden är enormt tragisk och tyvärr en psykologisk sanning. Det är i princip inga personer som beter sig som hjältar när det verkligen behövs. Mig själv inkluderad.

 

Ja, förutom såna som Trump, om man skulle fråga honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minutes ago, Surin P3 said:

Sista bilden är enormt tragisk och tyvärr en psykologisk sanning. Det är i princip inga personer som beter sig som hjältar när det verkligen behövs. Mig själv inkluderad.

 

Ja, förutom såna som Trump, om man skulle fråga honom.

Ärligt talat @Surin P3; Mr ATM antyder att de som tar Covid-vaccinet bör likställas med de tyskar som följde nazisternas instruktioner. Jag vet, MPR är, i din egna ord ”världens löjligaste forum”; men måste vi också vara det sjukaste?

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Atom:

Ärligt talat @Surin P3; Mr ATM antyder att de som tar Covid-vaccinet bör likställas med de tyskar som följde nazisternas instruktioner. Jag vet, MPR är, i din egna ord ”världens löjligaste forum”; men måste vi också vara det sjukaste?

Mitt inlägg bör ses som en parentes, absolut inte länkat till dagens situation.

 

Klantigt av mig att inte vara tydligare.

 

Anledningen till min fumlighet beror enbart på att jag precis läser/lyssnar på en bok om just psykologin bakom Hitlers Tyskland före andra världskriget.

 

Det var inte min mening att vara okänslig eller att dra paralleller till dagens vaccinsituation.

 

------

 

Kan väl när jag är i farten även lägga till att siffror på över 99% av de som insjuknar i covid i USA är ovaccinerade, är tydliga tecken på att vaccinet fungerar.

 

Jag säger inte och har inte sagt att vaccinet inte fungerar, det jag däremot har sagt och fortsätter att säga med hög röst, är att vi inte vet hur säkert det är i det långa loppet plus att det är enormt dumt att inte söka alternativ att ha i medicinarsenalen.

(Plus flera inlägg med konspiratoriskt tänk som jag fortfarande vidhåller som potentiella halvsanningar).

 

Jag hoppas verkligen att vaccinet kommer visa sig vara så harmlöst som möjligt. Jag kommer alltså personligen vänta in i det sista med att ta vaccinet och i och med det väljer jag också att i princip självisolera mig och min familj tills dess till den grad det är möjligt. Vilket vi redan i princip gjort sedan  allt detta började.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minutes ago, Surin P3 said:

Mitt inlägg bör ses som en parentes, absolut inte länkat till dagens situation.

 

Klantigt av mig att inte vara tydligare.

 

Anledningen till min fumlighet beror enbart på att jag precis läser/lyssnar på en bok om just psykologin bakom Hitlers Tyskland före andra världskriget.

 

Det var inte min mening att vara okänslig eller att dra paralleller till dagens vaccinsituation.

 

------

 

Kan väl när jag är i farten även lägga till att siffror på över 99% av de som insjuknar i covid i USA är ovaccinerade, är tydliga tecken på att vaccinet fungerar.

 

Jag säger inte och har inte sagt att vaccinet inte fungerar, det jag däremot har sagt och fortsätter att säga med hög röst, är att vi inte vet hur säkert det är i det långa loppet plus att det är enormt dumt att inte söka alternativ att ha i medicinarsenalen.

(Plus flera inlägg med konspiratoriskt tänk som jag fortfarande vidhåller som potentiella halvsanningar).

 

Jag hoppas verkligen att vaccinet kommer visa sig vara så harmlöst som möjligt. Jag kommer alltså personligen vänta in i det sista med att ta vaccinet och i och med det väljer jag också att i princip självisolera mig och min familj tills dess till den grad det är möjligt. Vilket vi redan i princip gjort sedan  allt detta började.

Och där håller jag helt med dig. Jag har skrivit, flera gånger, att jag bara tagit vaccinet av rent pragmatiska skäl; jag behöver resa för mitt jobb. Jag är dessutom helt emot lock-downs, tvångsvaccinering och andra överdrifter.

 

En öppen diskussion om potentiella nackdelar med vaccinet och behovet av att vaccinera unga, friska människor, är absolut välkommen. Det är alla sjuka jämförelser med nazism och påståenden om 5G och 95% grapheneoxid som jag tycker vi borde kunna stå över; riktigt så korkade vill vi väl ändå inte framstå som?

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får alla även dom som är 65+ i Sverige välja mRNA vaccin om dom vill. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Nicholas:

Nu får alla även dom som är 65+ i Sverige välja mRNA vaccin om dom vill. 

 

Och moderna har godkänts av eu för 12-17 åringar

 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Atom:

Det är alla sjuka jämförelser med nazism och påståenden om 5G och 95% grapheneoxid som jag tycker vi borde kunna stå över; riktigt så korkade vill vi väl ändå inte framstå som?

Vet inte det jag , verkar finnas ett flertal här som inte verkar ha några problem med det .........

 

Hobbe

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...