Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

5 minutes ago, frogfish said:

Jo, jag raljerade lite grann. Men ibland lyser "utlänningshatet" igenom så pass att de inte kan dölja det. Vem minns inte Anutin som tappade det helt när några backpackers inte ville ha mask och kallade alla faranger för skitiga och att de aldrig duschade. Tror inte han kom på det just där, utan det är nog hans (och många thais) riktiga åsikt. Men mestadels döljer de det nog.

Vi har ju utlänningshatare i Svedala oxå, men här brukar vi inte göra ministrar av dem, de får sitta på twitter och hata.

 

Sen helt enig om härdsmältan. Även om dessa pensios vore ett problem är väl inte NU tiden att öppet försvåra för dem. Men iom att jag inte är thai så förstår jag inte thailogik, jag känner bara igen den när jag ser den....

Anutin är ju en riktig jubelåsna och det uttalandet gjorde nog väldigt många faranger heligt förbannade. Fick nog inte lika många thailändare att höja ögonbrynen då alla vet att det är så han funkar. Gorma först och tänk senare eller aldrig.

 

Men om jag inte minns helt fel (någon får gärna rätta isf) så fick detta utspel en hel del thailändare att gå ut på hans FB och skriva vad de tyckte om det. Det var en grym majoritet som ogillade det utspelet och bara någon dag senare fick han förklara sig och be om ursäkt innan han tvingades att stänga ner sidan.

Nu menar jag inte att det var en ödmjuk ursäkt men med tanke på att det svider ordentligt för en åsna i hans ställning ska man nog komma ihåg, det är inget han är van att göra och i rättvisans namn var det thailändare som fick honom till det.

 

Förstår att du inte menar det bokstavligt men det är nog annars en ganska vanlig uppfattning bland många av oss faranger, därför jag skriver det.

Tror annars hans utspel visar på en syn på faranger bland vissa delar av överklassen men just detta utspel var nog för att flytta fokus från fiaskot/korruptionen som just då hände med ansiktsmaskerna.

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1852949/health-minister-apologises-for-anti-western-slurs

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev SatanG:

Anutin är ju en riktig jubelåsna och det uttalandet gjorde nog väldigt många faranger heligt förbannade. Fick nog inte lika många thailändare att höja ögonbrynen då alla vet att det är så han funkar. Gorma först och tänk senare eller aldrig.

 

Men om jag inte minns helt fel (någon får gärna rätta isf) så fick detta utspel en hel del thailändare att gå ut på hans FB och skriva vad de tyckte om det. Det var en grym majoritet som ogillade det utspelet och bara någon dag senare fick han förklara sig och be om ursäkt innan han tvingades att stänga ner sidan.

Nu menar jag inte att det var en ödmjuk ursäkt men med tanke på att det svider ordentligt för en åsna i hans ställning ska man nog komma ihåg, det är inget han är van att göra och i rättvisans namn var det thailändare som fick honom till det.

 

Förstår att du inte menar det bokstavligt men det är nog annars en ganska vanlig uppfattning bland många av oss faranger, därför jag skriver det.

Tror annars hans utspel visar på en syn på faranger bland vissa delar av överklassen men just detta utspel var nog för att flytta fokus från fiaskot/korruptionen som just då hände med ansiktsmaskerna.

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1852949/health-minister-apologises-for-anti-western-slurs

 

/ SatanG

 

Jo, det är många som när de kommer över smekmånaden i början blir paranoida och tror att alla thaiarna vill de ont. Men även thailändarna är nog som folk i allmänhet, det finns all möjliga sorter.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, SatanG said:

Jag undrar vad genomsnittet ligger på vad en pancho spenderar?

Blir ju ganska betydande siffror om man låtsas de spenderar 500k/år.

Detsamma som ca. 350,000 arbetare med minimilön, dvs 1% av totala arbetsstyrkan.

 

Högt eller lågt, ingen aning men visst bidrar det och troligen till stor del till förmån för den del av befolkningen som inte tillhör överklassen.

 

Fram med mer info nu så vi får veta om vi ska hylla dessa hjältar eller om vi ska beställa fler ättestupor :-)

 

/ SatanG

Varför skulle det vara så stor skillnad på oss pancho som er ungdommar?😇😇😇

Spenderar lika mycket/lite som snart 80 som när jag flyttade hit, det kostar lika mycket/lite med familj och livet i allmänhet och det tror jag de flesta upplever.

Hur stor den summan är måste ju vara väldigt individuell beroende på inkomst, men har man startat upp en nivå är det nog inte lätt att reducera den, man rättar ju mun efter matsäcken heter det väl.

 

 

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 hours ago, Baa said:

Varför skulle det vara så stor skillnad på oss pancho som er ungdommar?😇😇😇

Spenderar lika mycket/lite som snart 80 som när jag flyttade hit, det kostar lika mycket/lite med familj och livet i allmänhet och det tror jag de flesta upplever.

Hur stor den summan är måste ju vara väldigt individuell beroende på inkomst, men har man startat upp en nivå är det nog inte lätt att reducera den, man rättar ju mun efter matsäcken heter det väl.

 

 

 

Självklart spenderar alla individuellt, min tanke var att man oftast tjänar mer innan man blir pancho och oftare har familj tidigare. Så det var bara en gissning på 500k/pancho/år. Vad tror du själv?

Menade inget illa om det nu uppfattades så, tvärtom tror jag ni är en bra grupp för samhället härnere.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 6/18/2021 at 10:47 AM, SatanG said:

Självklart spenderar alla individuellt, min tanke var att man oftast tjänar mer innan man blir pancho och oftare har familj tidigare. Så det var bara en gissning på 500k/pancho/år. Vad tror du själv?

Menade inget illa om det nu uppfattades så, tvärtom tror jag ni är en bra grupp för samhället härnere.

 

/ SatanG

Tog absolut inte illa upp, det är fler parametrar att ta hänsyn till, med åldrandet följer i allmänhet ett mindre aktivt liv varför utgifterna inte behöver vara lika för att uppnå samma personliga livskvalitet.

Har ingen bra gissning på utgifter o inkomsters förändring,  Många har ju avyttrat boende och har en buffert därifrån medans andra laddat pensionssparande i olika form, eller sparat på banken, leva på enbart pension går kanske om man är ensam men då kommer andra villkor in i bilden.  Något svenskt skyddsnät existerar ju inte om man flyttar hit.

Har man sett om sitt hus är nog inte 500k om året i överkant, snarare tror jag om man väger in husköp, bildito etc på lite mer...

 

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
7 minuter sedan, skrev John Khonken:

Förlåt. jag trodde det var viktigt för er som kan flyga till Thailand. Men självklart skriver jag inget mer här om detta.  Märkligt att du inte vill ha tips. Jag skulle vara och är när du informerar oss om allt just nu väldigt tacksam

För alla som vill flyga till Thailand är det INTE viktigt att få läsa 

Konsperitationsteorier 

Fake news 

Alternative facts 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Även du borde väl veta att det finns statestik på att det kan hända saker på långflygningar. Vaccinet verkar öka % väldigt mycket när friska piloter får problem.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-06-18 at 04:47, skrev Scandinaviancorner:

Svenskar inte valkomna i Phuket just nu

20210618_020359-scaled.jpg

Nu verkar det bättre

FB_IMG_1624361094157.thumb.jpg.cb3f2dd6a6bb3e332950fcddea7fef88.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Trevlig midsommar på er 😷

"The World Economic Forum and other global elites are in full-on attack mode… Promising that by 2030 you'll own nothing. But be happy.

 

These parasites want you:

 

· Eating bugs and fake meat.

· Abandoning travel forever.

· Staying isolated at home until you die of loneliness (or starve to death).

· Handing over your last bits of privacy and control.

· Paying out more extortion cash (Including taxes to the UN and other world organizations).

· Implanting "mind-reading" chips under your skin (no, I'm not kidding, read Klaus Schwab’s WEF speech).

· And using digital currencies that they control and can turn off any time they want."

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Mr ATM

Du får inte informera om så svåra saker som ovan. En del gentlemen förstår inte engelska och framförallt förstår dom inte innehållet. Låt dom få ha sina bubblor för sig själva.  

För dom kommer aldrig att lyssna på fakta. 

Forumet tar upp en sak som är mycket intressant. Vi ska vara lyckliga av att inte äga något, Vi ska vara lyckliga slavar. Där har vi en av anledningar till att priser på villor och bostadsrätter ökar så mycket: Tillsammans med inflationen. 

I Usa köper Blackrock upp villor till överpris. Sedan kan dom säljas till helt andra priser, Men helst hyras ut för högre kostnader.

Vad blir följden av detta. Många unga stängs ute från bostadsmarknaden.

Vi ser redan nu samma tendens i Sverige. Vilka har råd att bo i nyproducerade hyresbostäder. Jo sådana som lever på bidrag framför allt. 

Vad blir då resultatet av detta för kommun och stat. Jo ebberöds bank. Staten tar lån för att bygga hyresrätter hos bankerna.  Sedan flyttar för få skattebetalare in så att inte Staten/kommunen kan betala sina lån för fastigheten. Då måste man göra något. Och vad har man gjort hittills. 

HÖJT SKATTERNA

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, John Khonken said:

Mr ATM

Du får inte informera om så svåra saker som ovan. En del gentlemen förstår inte engelska och framförallt förstår dom inte innehållet. Låt dom få ha sina bubblor för sig själva.  

För dom kommer aldrig att lyssna på fakta. 

Forumet tar upp en sak som är mycket intressant. Vi ska vara lyckliga av att inte äga något, Vi ska vara lyckliga slavar. Där har vi en av anledningar till att priser på villor och bostadsrätter ökar så mycket: Tillsammans med inflationen. 

I Usa köper Blackrock upp villor till överpris. Sedan kan dom säljas till helt andra priser, Men helst hyras ut för högre kostnader.

Vad blir följden av detta. Många unga stängs ute från bostadsmarknaden.

Vi ser redan nu samma tendens i Sverige. Vilka har råd att bo i nyproducerade hyresbostäder. Jo sådana som lever på bidrag framför allt. 

Vad blir då resultatet av detta för kommun och stat. Jo ebberöds bank. Staten tar lån för att bygga hyresrätter hos bankerna.  Sedan flyttar för få skattebetalare in så att inte Staten/kommunen kan betala sina lån för fastigheten. Då måste man göra något. Och vad har man gjort hittills. 

HÖJT SKATTERNA

 

Det var som fan Khonken. Har du gått och blivit vänsterpartist elller gråsosse, eller har du varit någotdera hela tiden?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
42 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det var som fan Khonken. Har du gått och blivit vänsterpartist elller gråsosse, eller har du varit någotdera hela tiden?

Han har dock en poäng i att vanligt folk inte har råd med dessa nybyggda hyresrätter, fast det är vanligt folk som faktiskt betalar för andra som bor i dessa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Hyra bostad av banken och låna uppnär man behöver kontanter .

Men vad har det att göra med corona?

 

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minutes ago, Chrille Columbus said:

Hyra bostad av banken och låna uppnär man behöver kontanter .

Men vad har det att göra med corona?

 

I Khonkens och Mr ATMs värld hänger ALLT ihop. Slump och tillfälligheter existerar inte, och det finns ALLTID någon/några  som styr ett visst skeende i önskvärd riktning. Spindeldiagrammen är gigantiska. I en sådan värld är kopplingen mellan hyresättning i Sverige och coronapandemin alldeles uppenbar och helt självklar.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Idag så sa en kollega adjö efter 3 veckor i respirator. Han blev 61.

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Det snurrar videos på folk som blivit magnetiska, så jag testade med en kylskåpsmagnet.

Den fastnade på kroppen. Starkast fäste den vid vänster nyckelben?? 

VTF?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 hour ago, BanFang said:

Det snurrar videos på folk som blivit magnetiska, så jag testade med en kylskåpsmagnet.

Den fastnade på kroppen. Starkast fäste den vid vänster nyckelben?? 

VTF?

Har du tagit andra sprutan? och i så fall var exakt satte dom sprutorna?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev BanFang:

Det snurrar videos på folk som blivit magnetiska, så jag testade med en kylskåpsmagnet.

Den fastnade på kroppen. Starkast fäste den vid vänster nyckelben?? 

VTF?

Testa att ta en dusch innan du provar magneten igen, alternativt testa med en valfri bit hårdplast vid vänster nyckelben innan du duschar!

 

🤣😂🙃

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Mr atm:

Har du tagit andra sprutan? och i så fall var exakt satte dom sprutorna?

Japp, och den satt rakt in i Hammarby tatueringen i fall det ska någon betydelse😀

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Tommy:

Testa att ta en dusch innan du provar magneten igen, alternativt testa med en valfri bit hårdplast vid vänster nyckelben innan du duschar!

 

🤣😂🙃

Nyduschad efter gymmet. Jag har fått första  Moderna i höger axel.

Testa gärna själva. Det var helt overkligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...