Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Atom:

Jag tror inte man ska bilda sin uppfattning om människors intelligens, sociala förmåga eller kritiska tänkande genom att läsa på FB eller forum. Folk som ser det som sin livsuppgift att sprida sina politiska och samhälleliga uppfattningar på sociala media, aka skrivbordskrigare, har nog i allmänhet både IQ och EQ som vida understiger genomsnittet.

 

Inte bara är de redan mer korkade och socialt handikappade än genomsnittet, för att märkas i bruset måste de dessutom ytterligare överdriva och fördumma sina budskap för att nå fram. I frågor där jag är tämligen neutral, typ Covid-19, så skulle jag vilja påstå att minst 95% av alla inlägg för hårdare kontroll och obligatorisk vaccination får mig att bli anti-vax och 95% av alla inlägg mot kontroll och vaccinering får mig att vilja ta på mig fyra munskydd och få tolv sprutor i vardera arm.

 

Här på MPR har vi ju även begåvats med den yttersta eliten; de som lyckats med den helt otroliga bedriften att först skriva hundratals inlägg om hur Sverige inte var hårda nog för att sedan skriva hundratals inlägg mot munskydd och vaccination; det är fan som att vara bokstavstroende katolik men inte tro på Jesus.

 

Nej, folk i allmänhet är givetvis inte genier men de är kloka nog     att fatta vettiga beslut om det de bryr sig om. Det finns alltid en liten grupp människor som är för dumma för sitt eget bästa och sociala media har gett dem en röst så att vi andra med säkerhet ska veta hur korkade de är.

Det är inte foliehattarna som försöker övertyga sina medmänniskor om sin egen korkade åsikts förträfflighet jag tänker på, där tror nog jag också att dom flesta inser hur tokigt det är. Tror inte särskilt många tror att det injiceras chips med vaccinet t.ex. Behövs dock inte någon avancerad hjärnverksamhet för att inse det korkade i det, så det är knappast något som borgar för den allmänna intelligensnivån är speciellt hög.

 

Det är mer den typ av artikel i Aftonbladet som jag tidigare länkade till jag menar att den stora enfalden sätter in. Man konstaterar att det är kaos och sväljer utan att ifrågasätta. Att den typen av rubriker/artiklar fungerar bevisas ju av att det fortsätter skrivas på det viset. Att stora delar av jordens befolkning började hamstra toapapper tyder inte heller på någon mer avancerad tankeverksamhet t.ex. Utan människors dumhet i största allmänhet hade Coronan aldrig fått den omfattning det fått ("tar på säkerhetsväst och duckar").

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
3 timmar sedan, skrev MickeN:

Undrar om du tillåter din fru att ta sprutan eller att du stoppar henne från att åka och träffa sin familj. Jag kan inte tänka mig att du ska bo tillsammans med en korkskalle. 

Min fru bestämmer själv vad hon vill göra.  Bestämmer du över din fru att hon måste ta sprutan för du är kåt att åka till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
2 timmar sedan, skrev Atom:

Jag tycker absolut det finns skäl att inte vilja ta Covid-vaccinet och jag har inga problem med att vissa inte vill ta det. Jag kommer ta mitt vaccin men bara för att det kommer vara ett krav för att kunna resa och bo kvar i Thailand, annars hade jag hoppat.

 

Det jag dock inte kan förstå är folk som försöker övertyga andra om att inte ta vaccinet och kallar dem för korkskallar; vad är det som driver någon till det? Och varför stanna vid folk som vill ha sitt vaccin? Varför inte även gnälla på de som äter C-vitamin, broccoli eller snabbmakaroner? Är det någon kult du gått med i där du samlar poäng inför domedagen?

Det gäller alltid att vinkla för att sina egna dumheter ska framstå som rätt. Vad jag skrev . Bilda er en egen uppfattning genom att läsa på dom 10 påståenden som vi hänvisade till. Vill ni sedan ta sprutan så varsegod. Har absolut inga problem med det. Har man underliggande sjukdomar så är det en bra  ide. 

Men när folk tar sprutan utan att tänka sig för och som vissa av solidaritet. Då blir jag mörkrädd. 

Du vet att det är ett biovapen som härstammar från ett lab i Wuhan. Det talade jag om här för över ett år sedan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, Esspe said:

Det är inte foliehattarna som försöker övertyga sina medmänniskor om sin egen korkade åsikts förträfflighet jag tänker på, där tror nog jag också att dom flesta inser hur tokigt det är. Tror inte särskilt många tror att det injiceras chips med vaccinet t.ex. Behövs dock inte någon avancerad hjärnverksamhet för att inse det korkade i det, så det är knappast något som borgar för den allmänna intelligensnivån är speciellt hög.

 

Det är mer den typ av artikel i Aftonbladet som jag tidigare länkade till jag menar att den stora enfalden sätter in. Man konstaterar att det är kaos och sväljer utan att ifrågasätta. Att den typen av rubriker/artiklar fungerar bevisas ju av att det fortsätter skrivas på det viset. Att stora delar av jordens befolkning började hamstra toapapper tyder inte heller på någon mer avancerad tankeverksamhet t.ex. Utan människors dumhet i största allmänhet hade Coronan aldrig fått den omfattning det fått ("tar på säkerhetsväst och duckar").

 

Visst, folk klickar på nyheter som låter smaskiga men det innebär ju inte att alla, eller ens många, köper innehållet rakt av. När det bara fanns papperstidningar så hade mediaföretagen väldigt lite koll på vad folk verkligen läste men idag vet de exakt hur många som klickar på vilken nyhet och tar därför betalt för annonser baserat på hur många som besökt just den sidan. Självklart bidrar det till allt mer skruvade rubriksättningar och skrivningar men det tror jag ändå de allra flesta klarar av.

 

Just dit exempel med ”hamstring av toapapper” är ett exempel på det jag beskriver; en skruvad berättelse. Det förekom inte någon hamstring av toapapper förutom på några enstaka ställen men det var en kul berättelse som sålde annonser.

 

Att media blåst upp Covid håller jag dock helt med om.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev John Khonken:

Min fru bestämmer själv vad hon vill göra.  Bestämmer du över din fru att hon måste ta sprutan för du är kåt att åka till Thailand.

Nu tänkte jag mera på att du ska bo med en korkskalle, kan inte vara så trevligt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minutes ago, Esspe said:

Det är inte foliehattarna som försöker övertyga sina medmänniskor om sin egen korkade åsikts förträfflighet jag tänker på, där tror nog jag också att dom flesta inser hur tokigt det är. Tror inte särskilt många tror att det injiceras chips med vaccinet t.ex. Behövs dock inte någon avancerad hjärnverksamhet för att inse det korkade i det, så det är knappast något som borgar för den allmänna intelligensnivån är speciellt hög.

 

Det är mer den typ av artikel i Aftonbladet som jag tidigare länkade till jag menar att den stora enfalden sätter in. Man konstaterar att det är kaos och sväljer utan att ifrågasätta. Att den typen av rubriker/artiklar fungerar bevisas ju av att det fortsätter skrivas på det viset. Att stora delar av jordens befolkning började hamstra toapapper tyder inte heller på någon mer avancerad tankeverksamhet t.ex. Utan människors dumhet i största allmänhet hade Coronan aldrig fått den omfattning det fått ("tar på säkerhetsväst och duckar").

 

 

Hamstring av dasspapper i svåra situationer handlar inte om dumhet utan psykologi.

När man blir osäker på en ny stor och allvarlig situation som man inte vet hur man ska kontrollera så kontrollerar folk istället ofta det de kan göra, vanligen basala funktioner som äta/skita och liknande. Man löser inte kärnproblemet men preppar över på kontrollerbara saker och situationer. Fick det förklarat av en psykolog, om det stämmer eller inte är ju svårt att säga men låter som en förklaring jag kan köpa.

 

/ SatanG  

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minutes ago, John Khonken said:

Du vet att det är ett biovapen som härstammar från ett lab i Wuhan. Det talade jag om här för över ett år sedan. 

Jag föraktar Kinas regim av hela mitt hjärta och jag ser dem som farligare än alla andra regeringar och terrorister ihop. Att de med avsikt skulle släppa ut ett biovapen från deras internationellt mest kända labb tror jag dock inte en sekund på, det faller på sin egen orimlighet.

 

Att någon klantig forskare slarvade med säkerheten och blev infekterad och sedan, ovetandes om sin smitta, spred det på en marknad i Wuhan, är dock absolut en möjlighet och kan vi någonsin ens komma i närheten av ett bevis för det så ska Kina straffas tillbaka till stenåldern.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Atom:

Visst, folk klickar på nyheter som låter smaskiga men det innebär ju inte att alla, eller ens många, köper innehållet rakt av. När det bara fanns papperstidningar så hade mediaföretagen väldigt lite koll på vad folk verkligen läste men idag vet de exakt hur många som klickar på vilken nyhet och tar därför betalt för annonser baserat på hur många som besökt just den sidan. Självklart bidrar det till allt mer skruvade rubriksättningar och skrivningar men det tror jag ändå de allra flesta klarar av.

 

Just dit exempel med ”hamstring av toapapper” är ett exempel på det jag beskriver; en skruvad berättelse. Det förekom inte någon hamstring av toapapper förutom på några enstaka ställen men det var en kul berättelse som sålde annonser.

 

Att media blåst upp Covid håller jag dock helt med om.

Toapappret var ingen skröna, iaf inte i Sverige. Många kompisar som bekräftade att det var just så idi*tiskt och tomt på hyllorna. I Solna fanns inte en toarullar att få tag på när det var som värst. Folk stod i kö när leverans var på gång. En kompis var överlycklig över att ha fått tag på 2 rullar, inte för att han hamstrade utan för att han behövde. Min syster körde ganska många mil runt Hörby för att få tag i och min son rapporterade att både ICA och Coop i Malmö hade helt tomt på hyllorna. Själv kan jag bara rapportera att det var tomt på Central i Korat så någon hittepåstory var det inte.

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
17 timmar sedan, skrev Atom:

Jag föraktar Kinas regim av hela mitt hjärta och jag ser dem som farligare än alla andra regeringar och terrorister ihop. Att de med avsikt skulle släppa ut ett biovapen från deras internationellt mest kända labb tror jag dock inte en sekund på, det faller på sin egen orimlighet.

 

Att någon klantig forskare slarvade med säkerheten och blev infekterad och sedan, ovetandes om sin smitta, spred det på en marknad i Wuhan, är dock absolut en möjlighet och kan vi någonsin ens komma i närheten av ett bevis för det så ska Kina straffas tillbaka till stenåldern.

Jag tror absolut inte att det var medvetet. Men fakta är fakta.  Att Kina kommer att straffas finns inte. Kina är för mäktiga för det. Kina bestämmer just nu det mesta i världen.

Enligt uppgifter så blev tre forskare smittade varav en dog. Det mörkade man. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Esspe said:

Toapappret var ingen skröna, iaf inte i Sverige. Många kompisar som bekräftade att det var just så idi*tiskt och tomt på hyllorna. I Solna fanns inte en toarullar att få tag på när det var som värst. Folk stod i kö när leverans var på gång. En kompis var överlycklig över att ha fått tag på 2 rullar, inte för att han hamstrade utan för att han behövde. Min syster körde ganska många mil runt Hörby för att få tag i och min son rapporterade att både ICA och Coop i Malmö hade helt tomt på hyllorna. Själv kan jag bara rapportera att det var tomt på Central i Korat så någon hittepåstory var det inte.

 

 

Toapappret var inte en skröna men den överdrevs. Det jag hakar upp mig på är att du skriver att "merparten" går på allt som skrivs. Det räcker i en medelstor svensk kommun att 1% verkligen trodde att toapappret skulle ta slut för att deras hamstring skulle göra att lagret hos lokala ICA-handlaren tog slut. De andra 99% insåg givetvis att då Sverige är en stor producent av toapapper, och alla de fabrikerna gick på full kapacitet, så skulle det finnas nytt toapapper i butiken om 2 veckor. Behöver man toapapper i morgon så skyndar man sig säkert till affären ändå när man hör om den korkade 1% och kanske köper man en dubbel ranson ifall fler korkade människor börjar hamstra och så är hjulet i rullning. De som köpte den dubbla ransonen toapapper var dock inte korkade och gick inte på någon mediahype från Hong Kong, de var rationella och agerade baserat på de korkades beteende.

 

Om det sprids ett rykte idag på FB i Thailand att alla öl kommer ta slut om en vecka pga att spöken kommer sno alla öl i butikerna så tror inte jag på det; förhoppningsvis gör inte så många andra det heller. Ser jag dock på TV ikväll att ett par procent riktigt korkade människor verkligen trodde på det och köper upp alla öl så kommer jag jävligt snabbt sätta mig i bilen och dra till Tesco för att hamstra öl; inte för spökenas skull utan för att den där riktigt korkade minoriteten gör att den absurda profetian på ett sätt slår in.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Atom:

Toapappret var inte en skröna men den överdrevs. Det jag hakar upp mig på är att du skriver att "merparten" går på allt som skrivs. Det räcker i en medelstor svensk kommun att 1% verkligen trodde att toapappret skulle ta slut för att deras hamstring skulle göra att lagret hos lokala ICA-handlaren tog slut. De andra 99% insåg givetvis att då Sverige är en stor producent av toapapper, och alla de fabrikerna gick på full kapacitet, så skulle det finnas nytt toapapper i butiken om 2 veckor. Behöver man toapapper i morgon så skyndar man sig säkert till affären ändå när man hör om den korkade 1% och kanske köper man en dubbel ranson ifall fler korkade människor börjar hamstra och så är hjulet i rullning. De som köpte den dubbla ransonen toapapper var dock inte korkade och gick inte på någon mediahype från Hong Kong, de var rationella och agerade baserat på de korkades beteende.

 

Om det sprids ett rykte idag på FB i Thailand att alla öl kommer ta slut om en vecka pga att spöken kommer sno alla öl i butikerna så tror inte jag på det; förhoppningsvis gör inte så många andra det heller. Ser jag dock på TV ikväll att ett par procent riktigt korkade människor verkligen trodde på det och köper upp alla öl så kommer jag jävligt snabbt sätta mig i bilen och dra till Tesco för att hamstra öl; inte för spökenas skull utan för att den där riktigt korkade minoriteten gör att den absurda profetian på ett sätt slår in.

Ja vi får väl definiera "merparten" över en öl nästa gång vi ses. Om det finns nån kvar, öl alltså. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-06-06 at 16:51, skrev spooncreek:

 

Nu har jag läst den med öppet sinne, Khonken, och jag förstår inte riktigt vad det är som står i den som vi med öppet sinne inte redan diskuterat i bland annat denna tråd? De flesta av de 10 argumenten avfärdas dock av de flesta personer.  Är det vi som inte tycker som du/artikeln som saknar ett öppet sinne, eller hur menar du?

 

Artikelns avsändare, Nya Dagbladet, kan man också ha synpunkter på. Spännande blandning av nyheter, lite som en ding ding värld i sitt urval , och med en del välkända foliehattar bland krönikörerna.

 

Nu kan man bland annat följa någon slags live-sändning över protester i Stockholm som sker idag på Sveriges Nationaldag.  "Nationaldagen - för frihet & sanning". Det är naturligtvis i deras fulla rätt att demonstrera, men just denna dag tycker jag det smakar lite illa. Att tidningen, som har grundare från avsomnade Nationaldemokraterna, sänder live därifrån är väl i sig inte så förvånande. Kommer du att vara där och demonstrera Khonken? Med eller utan ansiktsmask?

 

 

Är senaten oxå foliehattar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti

Jag fick en spruta i vänster arm för ca 4-5 veckor sedan. Har så förbannat ont i höger armen sedan två veckor tillbaka. Börjar snart tro på dessa konspirationsteorier då jag är fullt friskt annars.

 

Bävar för den andra, men är väl ett måste för fortsatt existens i denna värld...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

2 795 fullvaccinerade har fått covid-19: ”Förväntat”

 

Hittills har 2 795 personer i Sverige insjuknat i covid-19 mer än två veckor efter att de tagit den andra dosen. På sin hemsida konstaterar Folkhälsomyndigheten att coronavaccinen är effektiva.

”Däremot skyddar inget vaccin till hundra procent. Det är därför förväntat att en del individer kommer att bli smittade trots att de är vaccinerade”, står det.

Infektionerna kallas för en ”genombrottsinfektion”. Det handlar om cirka 0,3 procent av alla sjukdomsfall sedan årsskiftet. Genombrottsinfektionerna har hittills varit något vanligare bland kvinnor.

– Det är lite motsägelsefullt, för kvinnor får ofta ett bättre immunförsvar än män. Det kan bero på att det är en dominans av kvinnor i vårdyrkena och att vårdyrkena är mer exponerade för coronaviruset, säger vaccinforskaren Matti Sällberg till Expressen.

 

https://omni.se/2-795-fullvaccinerade-har-fatt-covid19-forvantat/a/rgkpdA

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev Tallviking:

2 795 fullvaccinerade har fått covid-19: ”Förväntat”

 

Hittills har 2 795 personer i Sverige insjuknat i covid-19 mer än två veckor efter att de tagit den andra dosen. På sin hemsida konstaterar Folkhälsomyndigheten att coronavaccinen är effektiva.

”Däremot skyddar inget vaccin till hundra procent. Det är därför förväntat att en del individer kommer att bli smittade trots att de är vaccinerade”, står det.

Infektionerna kallas för en ”genombrottsinfektion”. Det handlar om cirka 0,3 procent av alla sjukdomsfall sedan årsskiftet. Genombrottsinfektionerna har hittills varit något vanligare bland kvinnor.

– Det är lite motsägelsefullt, för kvinnor får ofta ett bättre immunförsvar än män. Det kan bero på att det är en dominans av kvinnor i vårdyrkena och att vårdyrkena är mer exponerade för coronaviruset, säger vaccinforskaren Matti Sällberg till Expressen.

 

https://omni.se/2-795-fullvaccinerade-har-fatt-covid19-forvantat/a/rgkpdA

Men herregud!

Kvinnor får ofta ett bättre immunförsvar än män. 
 

Var är jämställdheten och kan man helt plötsligt bestämma vad för slags kön folk har?

I så fall är det ju revolutionerande nyheter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Men herregud!

Kvinnor får ofta ett bättre immunförsvar än män. 
 

Var är jämställdheten och kan man helt plötsligt bestämma vad för slags kön folk har?

I så fall är det ju revolutionerande nyheter. 

Inte så konstigt att antalet tramspersoner ökar, klart att man som född man vill ha bättre immunförsvar och då ligger ju ett könsbyte nära till hands...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

kan man helt plötsligt bestämma vad för slags kön folk har?

Du kan väl inte ha missat alla dessa kändisar som numera anser sig vara icke binära

och är födda i fel kropp.

Alla dessa som kommer på att dom nog tillhör det andra ,tredje eller något obestämt kön.

 

Hobbe

 

 

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
50 minuter sedan, skrev hobbe:

Du kan väl inte ha missat alla dessa kändisar som numera anser sig vara icke binära

och är födda i fel kropp.

Alla dessa som kommer på att dom nog tillhör det andra ,tredje eller något obestämt kön.

 

Hobbe

 

 

 

Ja, precis!

Att sedan bli genusskändad av någon vaccinforskare måste ju vara förfärligt. 
 

Frågan är ju vad de som inte har något kön, alternativt har 92 olika kön har för någon slags immunitet. 
Varför inkluderar man inte dessa?

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
34 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, precis!

Att sedan bli genusskändad av någon vaccinforskare måste ju vara förfärligt. 
 

Frågan är ju vad de som inte har något kön, alternativt har 92 olika kön har för någon slags immunitet. 
Varför inkluderar man inte dessa?

Det förstår du väl. Du måste ta bort de avvikande observationerna för att beräkningen ska bli korrekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-06-07 at 23:36, skrev berlitz:

Är senaten oxå foliehattar?

Gör en clion

Inga kommentarer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev berlitz:

Gör en clion

Inga kommentarer?

Senaten i USA diskuterar vaccin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
10 hours ago, berlitz said:

Senaten i USA diskuterar vaccin.

Vad skulle du säga om du tagit silen och lyssnat till klippet?

Att du var blåst eller inte ett knyst?

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...