Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

36 minuter sedan, skrev Esspe:

Yihaa. Nu börjar Sverige göra skäl för beteckningen mångkulturellt. Sätt Gävle i karantän.

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AlpwPr/forsta-fallen-av-brasilianska-virusvarianten-upptackt-i-gavleborg

Skönt att se att dom tar i med hårdhandskarna när ett nytt virus har uppkommit.

 

– Invånarna har ett personligt ansvar, var och en är skyldig att vidta försiktighetsåtgärder för att skydda sig själva och andra av spridningen av covid-19. Vi kommer att gå ut med ytterligare rekommendationer inom regionen nu på måndag, säger Shah Jalal.

 

Jävla larv som vi har hört sedan mars förra året.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev frogfish:

Den brasilianska varianten är lurig.....🍻

 

image.png.d0cd03df56ad4d0507e0099257d92196.png

image.png.60ee9360730b78dc2ebd24a6665676fe.png

image.png.c8a22c48211d7d5616e8e46523b42c30.png

Den där brasilianska varianten gjorde iallafall att jag tappade andan o gjorde mig helt snurrig ( typ feber ) när allt blod ramla ner till mittenpartiet.

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Skönt att se att dom tar i med hårdhandskarna när ett nytt virus har uppkommit.

 

– Invånarna har ett personligt ansvar, var och en är skyldig att vidta försiktighetsåtgärder för att skydda sig själva och andra av spridningen av covid-19. Vi kommer att gå ut med ytterligare rekommendationer inom regionen nu på måndag, säger Shah Jalal.

 

Jävla larv som vi har hört sedan mars förra året.

Ja varför visar dom inte lite handlingskraft och sätter hela Gävle i karantän året ut

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, Esspe said:

Ja varför visar dom inte lite handlingskraft och sätter hela Gävle i karantän året ut

Jag har suttit i ofrivillig karantän i Gävle under den stora snöstormen 1998...oh, the horror!....

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag har suttit i ofrivillig karantän i Gävle under den stora snöstormen 1998...oh, the horror....

Då är dom ju vana. Lås in  viruset i Gävle resten av året.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Esspe said:

Då är dom ju vana. Lås in  viruset i Gävle resten av året.

nja, gävleborna har det eländigt nog som det är. Bocken har inte brunnit sedan Hedenhös tid, det tillverkas vare sig Ahlgrens bilar, Läkeroltabletter eller mobilstationer i stan längre. Gefle IF huserar numera i ettan, och värst av allt: Brynäs ligger i botten på SHL. :suicide:

 

Ha lite medlidande med de stackars gävleborna.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Då är dom ju vana. Lås in  viruset i Gävle resten av året.

 

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

nja, gävleborna har det eländigt nog som det är. Bocken har inte brunnit sedan Hedenhös tid, det tillverkas vare sig Ahlgrens bilar, Läkeroltabletter eller mobilstationer i stan längre. Gefle IF huserar numera i ettan, och värst av allt: Brynäs ligger i botten på SHL. :suicide:

 

Ha lite medlidande med de stackars gävleborna.

Ja, vi ska åtminstone få hit ett gäng brasilianska skönheter att vila ögonen på under tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

 

Ja, vi ska åtminstone få hit ett gäng brasilianska skönheter att vila ögonen på under tiden.

Jo men dom ska sitta i karantän på stadshotellet sex månader först.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Esspe:

Jo men dom ska sitta i karantän på stadshotellet sex månader först.

De får väl sitta i skyltfönstret då.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ha lite medlidande med de stackars gävleborna.

Finns inte på kartan .

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev spooncreek:

nja, gävleborna har det eländigt nog som det är. Bocken har inte brunnit sedan Hedenhös tid, det tillverkas vare sig Ahlgrens bilar, Läkeroltabletter eller mobilstationer i stan längre. Gefle IF huserar numera i ettan, och värst av allt: Brynäs ligger i botten på SHL. :suicide:

 

Ha lite medlidande med de stackars gävleborna.

Gävle fick vara med som en fråga i "På spåret" och ni får nöja er med det. Det är bistra tider nu för tiden. :crazy:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, frogfish said:

Trots all skrämsel om KingKong-smitta överallt, så går siffrorna på sjukhusen ner. Under 200 pers på IVA (med covid) idag. Och i slutenvården börjar det närma sig 3 siffrigt igen. Men det är ju inte lika kul att rapportera om i media.....

 

image.png.c719bfe25a1708737f4a873a7abaf43c.png

Källa: https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/

 

 

Det beror på att DEN TREDJE VÅGEN kommer snart....med muterade virus som till råga på allt är  namgivna efter obskyra länder långt borta....det blir bara värre, sanna  mina ord.... :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
42 minuter sedan, skrev Wanchai:

Gävlebor? Heter det inte Jävlar?

Det stavas väl Djävle?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev 65Selander:

ang era försök så är detta som Brynäs kör med. "Nu Gävlar kör vi"

 

"Tillsammans mot slutspel?" Då får dom Gävlar lägga på en rem.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Esspe said:

"Tillsammans mot slutspel?" Då får dom Gävlar lägga på en rem.

 

Fy vilket getingbo det är i botten, man får ju ångest för mindre...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu känner jag för egen del att denna fars har gått så långt att man inte kan göra någonting annat än att luta sig tillbaka, le, och emellan varven asgarva åt det skådespel som pågår. Ur dagens nyhetsskörd:

 

- Björn Olsen, en person som nog är rätt vass men vars omdöme helt grumlats av att hans våta dröm om en pandemi kom att hända under hans livstid,  siktar mot en nollvision för Sverige.  OCH exemplifierar med Nya Zeeland....Björnes Magasin i ny version, naivare blir det inte.

 

- Som om det inte vore nog med de brittiska och sydafrikanska "mutationerna" så varnar nu Aftonblaskan med stöd av andra forskare  för en svensk mutation. Huka er bakom maskarna gubbar, särskilt i Gävleborg där mask nu påbjuds i kollektivtrafiken och på arbetsplatser.  Vasa? Jag hör att någon undrar hur många som intensivvårdas i Gävleborg? Tröttsamt, vad ska vi med sådan fakta till. Men ok, måste ni nödvändigtvis veta det innan ansiktsmasken åker på så är det 6 stycken.

 

- Meanwhile in Thailand; Inget kinesvaccin för de över 60 bast säger Thailands Björn Olsen, men Prutten ska ta ett ändå för att ingjuta mod i sina undersåtar. Vilken hjälte, tycker ni inte?

 

- För de som sitter i Svedala och längtar till Thailand kan jag även berätta om den idag lanserade Q-4 strategin, som ska innebära att ni får åka till Pattis och Phuket under det sista kvartalet 2021. Med ett vaccinpass som krav förstås. Visst låter det fantastiskt?

 

Detta skrivs samtidigt som man lyssnar på P4 och där reportern berättar att de nu på presskonferenser måste sitta i enskilda rum!

 

Jag, och alla som kan läsa det här lever alldeles uppenbart i en roman av Douglas Adams. Något annat svar än att meningen med coronapaniken är "42" kan inte finnas avseende det vansinne som utspelas runt om oss alla, och som de flesta i sin helt irrationella skräck för att dö, accepterar.

 

Rant over. (utan att jag ännu berättat om grannen som trots tre negativa tester sitter fast i karantän "för säkerhets skull" och som en konsekvens riskerar att bli av med nya jobbet)

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev spooncreek:

Just nu känner jag för egen del att denna fars har gått så långt att man inte kan göra någonting annat än att luta sig tillbaka, le, och emellan varven asgarva åt det skådespel som pågår. Ur dagens nyhetsskörd:

 

- Björn Olsen, en person som nog är rätt vass men vars omdöme helt grumlats av att hans våta dröm om en pandemi kom att hända under hans livstid,  siktar mot en nollvision för Sverige.  OCH exemplifierar med Nya Zeeland....Björnes Magasin i ny version, naivare blir det inte.

 

- Som om det inte vore nog med de brittiska och sydafrikanska "mutationerna" så varnar nu Aftonblaskan med stöd av andra forskare  för en svensk mutation. Huka er bakom maskarna gubbar, särskilt i Gävleborg där mask nu påbjuds i kollektivtrafiken och på arbetsplatser.  Vasa? Jag hör att någon undrar hur många som intensvivvårdas i Gävleborg? Tröttsamt, vad ska vi med sådan fakta till. Men ok, måste ni nödvändigtvis veta det innan ansiktsmasken åker på så är det 6 stycken.

 

- Meanwhile in Thailand; Inget kinesvaccin för de över 60 bast säger Thailands Björn Olsen, men Prutten ska ta ett ändå för att ingjuta mod i sina undersåtar. Vilken hjälte, tycker ni inte?

 

- För de som sitter i Svedala och längtar till Thailand kan jag även berätta om den idag lanserade Q-4 strategin, som ska innebära att ni får åka till Pattis och Phuket under det sista kvartalet 2021. Med ett vaccinpass som krav förstås. Visst låter det fantastiskt?

 

Detta skrivs samtidigt som man lyssnar på P4 och där reportern berättar att de nu på presskonferenser måste sitta i enskilda rum!

 

Jag, och alla som kan läsa det här lever alldeles uppenbart i en roman av Douglas Adams. Något annat svar än att meningen med livet är "42" kan inte finnas avseende det vansinne som utspelas runt om oss alla, och som de flesta i sin helt irrationella skräck för att dö, accepterar.

 

Rant over. (utan att jag ännu berättat om grannen som trots tre negativa tester sitter fast i karantän "för säkerhets skull" och som en konsekvens riskrerar att bli av med nya jobbet)

 

Det är fullständigt obegripligt. Dödsångesten har tagit ett stort grepp över hela världen och nu vågar makthavare och beslutfattare inte göra något annat än följa med vågen. Annars blir det ett jäkla liv och det krävs avgångar och man tappar röster. Hjälper nada att peka på diagram och siffror, man har blivit totalt fartblinda.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...