Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

12 minutes ago, Swift 4X4 said:

D-vitamin är effektivt för COVID-19: metaanalys i realtid av 48 studier

 

https://vdmeta.com/#references

 

cp2z77Uf.thumb.jpeg.219bbb11a0cc61e46753360f1a38d0cd.jpeg

Vilken konstig sajt,  www.vdmeta.com.  Kontentan verkar vara att vitaminer bra mot Covid 19. Men du kanske kan förklara närmare om din källa JJC?

 

Edit: Snubben som layoutat sajten verkar gå på rätt tunga droger som nog inte smakar vitamin. Är de också bra mot covid?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Atom:

Har inte sett "godhetsapostlar" på ett tag, känns som du ligger ett kvartal efter. Nu är det andra benämningar som gäller; kolla gärna med JJC/Tack och Hej/Lobuz/Swift 4x4, han är nog uppdaterad.

 

Jag har alltid undrat vilka det är som är godhetsapostlar. Vad jag förstått är det synonymt men det mer gammalmodiga PK; dvs folk som röstar på V och MP och förmodligen till stor del S och numera kanske även C. Men det blir nog bara en knapp procent av MPR's aktiva skribenter så lite märkligt att det används så ofta. För många kanske alla som inte röstar på SD och gillar Trump är godhetsapostlar och då börjar vi nog närma oss 50% av MPR's aktiva skribenter. Den definitionen stämmer dock inte när den används av dig då du uppgett att du röstade på KD. Röstar man på KD har man väl dessutom Jesus som sin förebild och där kan man verkligen prata om godhetsapostel; är inte han, typ, själva definitionen av en godhetsapostel med att vända andra kinden till och älska alla förbrytare och allt annat Vänsterpartistiskt dret?

Kände du att du var en av dem?

 

Ja du är en godhetsapostel och översittare i dessa tider med översittartendenser.  Att du tror på Jesus, vilket jag inte tror på, är inte mitt problem. Röstar man på KD kan det ha andra orsaker än att vara från landsbygden.

 

Jag har övergivit min tro på de liberala, C och L, efter många svikna löften och nu gäller det KD för min del. Vad gäller för din del med sossarna i ryggmärgen?

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Vilken konstig sajt,  www.vdmeta.com.  Kontentan verkar vara att vitaminer bra mot Covid 19. Men du kanske kan förklara närmare om din källa JJC?

 

Edit: Snubben som layoutat sajten verkar gå på rätt tunga droger som nog inte smakar vitamin. Är de också bra mot covid?

Finns ju en del tunga droger i Pattaya också har jag hört!

 

Inte lätt att bli frustrerad i dessa tider, ffa om man gillat droger tidigare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett nytt fall i Korat. Dags för lockdown i Thailand igen?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla som kan läsa och har något innanför pannbenet  förstår att D-vitamin stärker kroppens immunförsvar. Se på Järva och somalierna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes. Har äntligen kommit på vad man kan använda Masken till. Solskyddsfaktor 100, har man en på varje arm så slipper man moppesolbränna.

 

20210214_133516.thumb.jpg.5dea906d0943556c935473c64e57f9ab.jpg

 

Förresten. Var ska man annars ha masken när man kör moppe så den inte blir kontaminerad?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Esspe:

Yes. Har äntligen kommit på vad man kan använda Masken till. Solskyddsfaktor 100, har man en på varje arm så slipper man moppesolbränna.

 

20210214_133516.thumb.jpg.5dea906d0943556c935473c64e57f9ab.jpg

 

Förresten. Var ska man annars ha masken när man kör moppe så den inte blir kontaminerad?

Är det inte masktvång när man kör bike?

Har för mig att jag läste om nån som fick böta för att han inte hade mask innanför integralhjälmen.

Se upp med Chalongsnutarna, de gillar att fiska i Rawai. 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 hours ago, Wanchai said:

Kände du att du var en av dem?

 

Ja du är en godhetsapostel och översittare i dessa tider med översittartendenser.  Att du tror på Jesus, vilket jag inte tror på, är inte mitt problem. Röstar man på KD kan det ha andra orsaker än att vara från landsbygden.

 

Jag har övergivit min tro på de liberala, C och L, efter många svikna löften och nu gäller det KD för min del. Vad gäller för din del med sossarna i ryggmärgen?

 

 

 

 

Jag vet inte om jag är en godhetsapostel av den enkla anledningen att jag inte vet vad en godhetsapostel är. Jag har aldrig läst eller hört ordet utanför MPR men baserat på vilka som brukar skriva ordet så antar jag att det är något positivt, så det vill jag givetvis vara. Dessvärre upplever jag inte mig själv som så god som jag skulle vilja vara, så tveksamt om jag kvalificerar mig. Om du kan rösta på KD utan att vara godhetsapostel så är jag rädd att jag som senast röstade på M inte heller kvalificerar mig. Är man översittare (eller var det med översittartendenser?) så antar jag att man inte kan vara särskilt god så redan där är jag nog diskvalificerad. Om du kan räkna upp några egenskaper man bör besitta som godhetsapostel så ska jag utvärdera om det är någon vits att skicka in min ansökan.

 

Intressant att man röstar på ett parti som heter Kristdemokraterna utan att vara Kristen; ungefär som att rösta på Liberalerna utan att vara Liberal. Förstod inte kopplingen med att vara från landsbygden, en sådan mening kan jag nog bara förstå en sen lördagskväll 😉.

 

Sossarna i ryggmärgen? Nja, det vill jag not inte påstå. Min morfar satt i kommunfullmäktige för Bondepartiet/Centern och Morsan röstade oftast på Centern. Farsan har nog alltid varit Sosse men samtidigt småföretagare så ganska nära mitten. Vore det val imorgon så blev det M igen men kan L få lite ordning i leden så återvänder jag nog dit. Har väldigt svårt att se att jag någonsin kommer rösta på S igen även om jag röstade på Ingvar vid mitt första val, 1991.

 

 

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-14 at 14:23, skrev rolba:

Är det inte masktvång när man kör bike?

Har för mig att jag läste om nån som fick böta för att han inte hade mask innanför integralhjälmen.

Se upp med Chalongsnutarna, de gillar att fiska i Rawai. 

Jo jag läste det med men om det är sant vet jag inte, tvivlar. Finns ju en del faranger som finner nöje i att förlöjliga thai på alla möjliga sätt men det är inte helt otroligt.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet om/vart man kolla om man har antikroppar i eller runt Pattaya?

Har sökt på nätet men inte hittat något, bara C-19 tester.

Link to comment
Dela på andra sajter

Johan Carlson kan bli ”Årets chef”: ”Stått stadig”

bild.png.aef2e85d0bfec9f42c753ee758f0e030.png

Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson kan belönas med utmärkelsen ”Årets chef”, som tidningen Chef delar ut den 11 mars.

Tidningens jury motiverar nomineringen med att Carlson ”stått lugn och stadig i stormen och skapat arbetsro i extraordinära tider”.

Juryn konstaterar att också att Carlsons ledarskap prövats under coronakrisen och att han då har ”klivit fram”.

Övriga nominerade är Volvo Pentas vd Heléne Mellqvist och överbefälhavare Micael Bydén.

 

https://omni.se/johan-carlson-kan-bli-arets-chef-statt-stadig/a/aP4p8A

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minutes ago, Tallviking said:

Johan Carlson kan bli ”Årets chef”: ”Stått stadig”

bild.png.aef2e85d0bfec9f42c753ee758f0e030.png

Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson kan belönas med utmärkelsen ”Årets chef”, som tidningen Chef delar ut den 11 mars.

Tidningens jury motiverar nomineringen med att Carlson ”stått lugn och stadig i stormen och skapat arbetsro i extraordinära tider”.

Juryn konstaterar att också att Carlsons ledarskap prövats under coronakrisen och att han då har ”klivit fram”.

Övriga nominerade är Volvo Pentas vd Heléne Mellqvist och överbefälhavare Micael Bydén.

 

https://omni.se/johan-carlson-kan-bli-arets-chef-statt-stadig/a/aP4p8A

När samma skrot och korn själva får välja. 

Vilket skämt. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Nicholas:

När samma skrot och korn själva får välja. 

Vilket skämt. 

 

Hade juryn bestått av bitterfittor som dig hade ingen chef vunnit eftersom du tycker alla chefer i någon som helst ledande befattning är inkompetenta idi*ter

Kriterierna på valet ser ju rätt seriösa ut eller ?

 

Kriterierna för att bli årets chef är att pristagaren ska:

Ha dokumenterat bra erfarenhet och ha haft flera olika chefsroller.

Ha visat goda resultat i de verksamheter som hen har varit ansvarig för.

Ha varit chef i både med- och motgång och visat prov på bredd som chef och ledare.

Vara en bra ledare med goda referenser från chefer och underställda kring ledarskapet.

Vara en förebild för andra genom att leda hållbart och med goda värderingar.

Ska kunna vara en god ambassadör för Sveriges chefer och en förebild för nästa generations chefer.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tallviking:

Johan Carlson kan bli ”Årets chef”: ”Stått stadig”

bild.png.aef2e85d0bfec9f42c753ee758f0e030.png

Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson kan belönas med utmärkelsen ”Årets chef”, som tidningen Chef delar ut den 11 mars.

Tidningens jury motiverar nomineringen med att Carlson ”stått lugn och stadig i stormen och skapat arbetsro i extraordinära tider”.

Juryn konstaterar att också att Carlsons ledarskap prövats under coronakrisen och att han då har ”klivit fram”.

Övriga nominerade är Volvo Pentas vd Heléne Mellqvist och överbefälhavare Micael Bydén.

 

https://omni.se/johan-carlson-kan-bli-arets-chef-statt-stadig/a/aP4p8A

Jag skulle nog tycka att Johan Carlson, Anders Tegnell, Dan Eliasson och stora delar av vår regering kunde vara lämplig att utnämnas till årets svensk istället, de passar fint in i det historiska perspektivet.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
On 2/14/2021 at 5:07 PM, Atom said:

Jag vet inte om jag är en godhetsapostel av den enkla anledningen att jag inte vet vad en godhetsapostel är. Jag har aldrig läst eller hört ordet utanför MPR men baserat på vilka som brukar skriva ordet så antar jag att det är något positivt, så det vill jag givetvis vara. Dessvärre upplever jag inte mig själv som så god som jag skulle vilja vara, så tveksamt om jag kvalificerar mig. Om du kan rösta på KD utan att vara godhetsapostel så är jag rädd att jag som senast röstade på M inte heller kvalificerar mig. Är man översittare (eller var det med översittartendenser?) så antar jag att man inte kan vara särskilt god så redan där är jag nog diskvalificerad. Om du kan räkna upp några egenskaper man bör besitta som godhetsapostel så ska jag utvärdera om det är någon vits att skicka in min ansökan.

 

Intressant att man röstar på ett parti som heter Kristdemokraterna utan att vara Kristen; ungefär som att rösta på Liberalerna utan att vara Liberal. Förstod inte kopplingen med att vara från landsbygden, en sådan mening kan jag nog bara förstå en sen lördagskväll 😉.

 

Sossarna i ryggmärgen? Nja, det vill jag not inte påstå. Min morfar satt i kommunfullmäktige för Bondepartiet/Centern och Morsan röstade oftast på Centern. Farsan har nog alltid varit Sosse men samtidigt småföretagare så ganska nära mitten. Vore det val imorgon så blev det M igen men kan L få lite ordning i leden så återvänder jag nog dit. Har väldigt svårt att se att jag någonsin kommer rösta på S igen även om jag röstade på Ingvar vid mitt första val, 1991.

 

 

Man kan ibland ifrågasätta om demokrati med förtroendevalda representanter valda av landets vuxna medborgare genom allmänna val verkligen är ett vettigt styrelseskick. Morsan röstade alltid på Folkpartiet för de var så folkliga. Jag sa aldrig någonting men funderade ofta på om hon verkligen skulle ha rösträtt.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Jag skulle nog tycka att Johan Carlson, Anders Tegnell, Dan Eliasson och stora delar av vår regering kunde vara lämplig att utnämnas till årets svensk istället, de passar fint in i det historiska perspektivet.

Ifrågasätt inte TV! Han är regeringen närstående och kanske satt han i juryn som gjorde valet av vinnare!

 

Eventuellt valde han ut kandidaterna också. En man med många uppdrag i brasan!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Wanchai:

Ifrågasätt inte TV! Han är regeringen närstående och kanske satt han i juryn som gjorde valet av vinnare!

 

Eventuellt valde han ut kandidaterna också. En man med många uppdrag i brasan!

Har du själv reflekterat över ditt eget häcklande den sista tiden TV?

 

Såg snurrgubben. Varför blev det såhär?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju "glädjande" att thaiarna inte diskriminerar när de blåser folk, de egna kommer inte undan heller. Och klagas det så kommer ministrarna till undsättning, det är väl statligt sanktionerat att blåsa folk.....

 

https://www.khaosodenglish.com/news/crimecourtscalamity/2021/02/17/hotel-threatens-to-sue-after-nightmarish-quarantine-review-goes-viral/

 

Land Of Smiles...........🙉

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-22 at 08:30, skrev Nicholas:

Vi har ju redan nått den flockimmunitet nu som AT ville ha.
Vacineringen nu är ju ett spel för galleriet.

Siffrorna sjunker nu i hela USA och Sverige.

Jasså, stämmer det verkligen ??

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Swift 4X4:

Anders Tegnells prognos – då kan Sverige nå flockimmunitet

 

Newsner 2020-04-17

 

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/coronavirus/anders-tegnells-prognos-–-då-kan-sverige-nå-flockimmunitet/ar-BB12MHej

Nu var ju Nicholas konstaterande av hur verkligheten ser ut betydligt färskare än Tegnells prognos.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...