Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

Verkar vara en irländare som vill dra Sverige inför rätta för brott mot mänskligheten, få andra länder att vägra svenskar inresa och motarbeta svenska företag. Löjligt av SR att hjälpa token på vägen. Ger mig fan på att paniktanten är med. Förmodligen även Fredik Elgh och Olsen. Samma andas barn.

 

Tydligen mest utlänningar i gruppen verkar det som:

 

https://www.expressen.se/nyheter/mannen-bakom-gruppen-handlar-inte-om-att-skada-sverigebilden/

 

 

https://www.pri.org/stories/2020-06-...eople-relocate

 

Bl.a. om Keith Begg, som verkar vara den person, som ff.a. är i skottgluggen för s.k. public service LÄS statens radiopropaganda.
 

Citat:

Begg believes the Swedish government’s strategy is driven primarily by economics, and the result, he says, is a society which is both “morally and ethically bankrupt.”

He has been socially isolating with his husband, Cristian Pettersson, who’s Swedish, since March.

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev evert 1:

Moderna vaccin försenat.

Undrar lite hur upphandlingen egentligen gått till.

Kanske inte ens är någon försening utan ett sätt att lägga en dimridå över hur klantigt Sverige egentligen burit sig åt i upphandlingen.

Å andra sidan har vi kanske ingen nytta av något "vaccin" eftersom de svagaste snart redan gallrats bort.

Det var väl ett jävla liv i något EU-tjohejsan om detta också så det är inte bara vi som har blivit utan, Moderna hade dessutom aviserat minskade leveranser i februari men detta kom lite plötsligt. 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Aftonbladets redaktionsmöte.

 

-Hur många döda hade vi idag?

-79

-Fan inte fler, det duger ju inte.

-Smittade då?

-321

-Blir inga klick på det heller, några förslag?

-Minkarna är väl utrotade nu men hur är det med bävrar?

- "möjlig bävermutation i Sölvesborg", bra kör den. Obekräftade källor osv.

- Andra nya mutationer kanske? Sydafrika, Brasilien och ett par engelska har vi ju haft. Fler?

-Hörde nåt om nån Albanienmutation som var väldigt smittsam och hade en dödlighet på 0,3%.

-Strålande kolla upp det, eller förresten, skit i det. Kör den på löpet. Anonym källa på FoHM.

 

-Har inte dom 44 eller dom 17 skrivit nåt?

-Det var nån irländare som hade nåt på Twitter om att bojkotta Sverige. 

-Gör en intervju med han om du får komma nära. Och så ring och väck Olsen.

- Han har ingen telefon i sin skogsbunker. Dessutom har det gått mal i hans masker så han vågar inte gå ut.

- jaså är det därför han är så tyst. Mer.

 

- Ja jag funderade lite på en fjärde våg? Eller - hur många har vi haft?

- Två tror jag. Smart vi kör ett löp och förstasidan om tredje vågen på väg till påsk. Kommer det ingen skyller vi på Tegnell.

 

Sätt igång. And dont be careful out there.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-09 at 10:49, skrev UglyFarang:

Javisst, om vi räknar på att vi är 10,5 m så behövs 21 m doser minus alla under 18 år, vilket någon med faiblesse för statistik och tabeller säkert har koll på hur många det är.

En kompis hade kollat detta och 2019 så hade Sverige ca 2,4 miljoner som var 19 år och yngre.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-10 at 12:10, skrev Esspe:

Hur vet du att dom är kompetenta? Corona har ju visat tydligt att en titel per automatik inte innebär kompetens. Dra Sverige inför internationell domstol för att man inte får bestämma tyder ju mera på hybris och foliehatt än kompetens. Att dessutom gömma sig i en anonym fb-grupp är ju bara fegt. 

 Precis som på mpr då.. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev matz:

Behöver man ha mask på?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-09 at 18:11, skrev spooncreek:

John Khonken, det är lite svårt att göra sig hörd här på forat just nu när JJC börjat sitt sedvanliga spammande enligt den kommunistiska handbok han läst. Men,  nej jag känner inte till någon räkning av covidfall som har med Donald Trump som person att göra. 

Förlåt. jag har inte haft tid att svara. vad det handlar om är att Usa hade ca 12000 fall där endast covid var orsaken till döden.  Detta enligt  CDC.  Ersättningsnivån var betydligt högre om det fanns något om covid. Alltså om någon dog när han blev skjuten men hade covid räknades han som död av covid. Därför såg siffrorna så konstigt höga ut. Sedan Biden kom till makten så har man ändrat räkningen och förutsättningarna. Så dödstalen sjunker nu väldigt fort och flera demokratiska stater har öppnat upp

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev John Khonken:

Så dödstalen sjunker nu väldigt fort och flera demokratiska stater har öppnat upp

Bara för din information. Det pågår sedan en tid tillbaka ett vaccationsprogram.

Inte bara i USA, men runt om i världen. Det ger resultat överallt  d.v.s. minskade dödstal.

Därav öppnas världen långsamt igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige Radio erkänner att den hemliga facebookgruppen som kritiserar FHM och regeringen består av erkända forskare från svenska universitet och inte några FOLJEHATTAR.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Swift 4X4:

Sverige Radio erkänner att den hemliga facebookgruppen som kritiserar FHM och regeringen består av erkända forskare från svenska universitet och inte några FOLJEHATTAR.

 

Det var inga FOLJEHATTAR det var FOLIEHATTAR. Är det det dom rättat till? Saknar länk. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Erkänd forskare", är det nån typ av kvalitetsmärkning? Det kan man i så fall ha olika åsikt om. Under min studietid på uni, så jobbade vi ofta med forskare (de var säkert erkända), och jag kan väl säga att de flesta skulle inte jag sätta nån kvalitetsstämpel på. En (mindre) del var ju givetvis lysande, men de flesta var där för att de inte kunde få ett riktigt jobb. Datasamlare var ett uttryck vi hade för dem...

 

Men ni som stolt använder uttrycket, förklara gärna för mig hur det på nåt sätt ska påvisa nåt typ av kvalitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Bara för din information. Det pågår sedan en tid tillbaka ett vaccationsprogram.

Inte bara i USA, men runt om i världen. Det ger resultat överallt  d.v.s. minskade dödstal.

Därav öppnas världen långsamt igen.

Wow Wow HH så vaccinet gör att allt just nu är kanon. Hur många har vaccinerats. Berätta nu för lilla mig hur många som har fått sitt vaccin och hur mycket dödstalen sjunkit på grund av det. Tror du på tomten också. Det var fake från början till slut inget annat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, HuaHindinnge said:

Bara för din information. Det pågår sedan en tid tillbaka ett vaccationsprogram.

Inte bara i USA, men runt om i världen. Det ger resultat överallt  d.v.s. minskade dödstal.

Därav öppnas världen långsamt igen.

Dom minskade dödstalen som nu sjunker som en sten utan minsta lilla vaccin beror på flock-imunitet. 

 

Därmed inte sagt att jag har något emot vaccin. 

 

Men håll ordning på orsak och verkan. 

Dra inte fel slutsatser från tomma luften. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart så skall vi inte lyssna eller ta till oss vad andra forskare, lekmän( med eller utan vedertagen kompetens) säger o tycker.

 

8CB3A7E9-E6B0-48C7-8B52-C6F0C9A79EBD.jpeg.c2ba295c628ff916d69e029087c79567.jpeg

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev C-dude:

Självklart så skall vi inte lyssna eller ta till oss vad andra forskare, lekmän( med eller utan vedertagen kompetens) säger o tycker.

 

8CB3A7E9-E6B0-48C7-8B52-C6F0C9A79EBD.jpeg.c2ba295c628ff916d69e029087c79567.jpeg

 

 

C;D

Ah, ungefär som på MPR där godhetsapostlarna satt sig på höga stolar och häcklar alla som inte tycker som dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minutes ago, Wanchai said:

Ah, ungefär som på MPR där godhetsapostlarna satt sig på höga stolar och häcklar alla som inte tycker som dem.

Njae, vi godhetsapostlar går mest igång på att reta de som uttrycker kommunistiska tankar utan att själv begripa det. Hint, hint. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Mera kraft än så fanns inte i den engelska mutationen. 

Återstår den Sydafrikanska men kommer ge ungefär samma lilla fördröjning på vår resa nedåt. 

 

Flock-immunitet i sin prydno. 

 

 

Screenshot_20210212-225640_TextTV.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nicholas:

Mera kraft än så fanns inte i den engelska mutationen. 

Återstår den Sydafrikanska men kommer ge ungefär samma lilla fördröjning på vår resa nedåt. 

 

Flock-immunitet i sin prydno. 

 

 

Screenshot_20210212-225640_TextTV.jpg

Jag är böjd att hålla med i din analys av den svenska flockimumiteten.

 

Hur tror du Sverige står sig kontra andra länder? Hur mycket före ligger vi genom att inte aktivt försökt stoppa smittan?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev apknug:

Jag är böjd att hålla med i din analys av den svenska flockimumiteten.

 

Hur tror du Sverige står sig kontra andra länder? Hur mycket före ligger vi genom att inte aktivt försökt stoppa smittan?

 

 

Det har även konsterats covid fall i Kina så tidigt som oktober 2019. Miljoner kineser har rört sig fritt i Thailand i sex månader. Say no more.

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, apknug said:

Jag är böjd att hålla med i din analys av den svenska flockimumiteten.

 

Hur tror du Sverige står sig kontra andra länder? Hur mycket före ligger vi genom att inte aktivt försökt stoppa smittan?

 

 

Vi ligger inte före usa iallafall och förmodligen inte före någon i Europa. 

Våra åtgärder har förmodligen haft en ringa inverkan ( obs inte kritik, bara ett konstaterande) stoppa virus är väl ungefär lika enkelt som att be folk sluta andas, och barn och ungdomar är ju inte speciellt lätta att få att följa regler. 

Hursomhelst, så när AT som alltid är i fel fas börjar yra om 3:e vågen (dock får det inte påverka de rikas möjlighet att åka till fjällen) så drar danskarna en långt mer rimlig analys. 

Dags att inse att peaken passerades i November, helt utan vaccin. 

 

Screenshot_20210213-121232_TextTV.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

23 hours ago, Wanchai said:

Ah, ungefär som på MPR där godhetsapostlarna satt sig på höga stolar och häcklar alla som inte tycker som dem.

Har inte sett "godhetsapostlar" på ett tag, känns som du ligger ett kvartal efter. Nu är det andra benämningar som gäller; kolla gärna med JJC/Tack och Hej/Lobuz/Swift 4x4, han är nog uppdaterad.

 

Jag har alltid undrat vilka det är som är godhetsapostlar. Vad jag förstått är det synonymt men det mer gammalmodiga PK; dvs folk som röstar på V och MP och förmodligen till stor del S och numera kanske även C. Men det blir nog bara en knapp procent av MPR's aktiva skribenter så lite märkligt att det används så ofta. För många kanske alla som inte röstar på SD och gillar Trump är godhetsapostlar och då börjar vi nog närma oss 50% av MPR's aktiva skribenter. Den definitionen stämmer dock inte när den används av dig då du uppgett att du röstade på KD. Röstar man på KD har man väl dessutom Jesus som sin förebild och där kan man verkligen prata om godhetsapostel; är inte han, typ, själva definitionen av en godhetsapostel med att vända andra kinden till och älska alla förbrytare och allt annat Vänsterpartistiskt dret?

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...