Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0


Esspe

Recommended Posts

29 minutes ago, LTD said:

Inte nog med att Pfizers vaccin verkar ha grymma biverkningar, Astras duger tydligen inte alls. 

 

Ska det bli Sputnik V som tar hem vaccin kampen.. 

 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8652M2/tvivel-pa-astravaccinets-effektivitet

 

 

Se mitt tidigare inlägg sedan länge tillbaks i denna tråd.

Att Astra är skräp har ju framgått sedan länge.

 

Moderna !

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, John Khonken said:

Det är en viss överdödlighet. Mellan 2015 och 2019 låg det runt 90000 döda i Sverige genom alla sjukdomar . 2020 är det 97000 någonting. Så överdödlighet är det

Men det är ingenting att bry sig om, bara drygt 7 pers om dan, och gamla är dom oxå.. 

 

Man kan ju undra hur siffran sett ut utan vårdinsats mot denna bagatell som bara varit i ett år, säsongsinfluensan är visst lite längre denna gång ???

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ajabaja... sådant får inte sägas högt... att utlänningarna att bryr sig och därför dött...

 

 

Överdödligheten under mars–maj 2020 jämfört med 2016–2019 bland medelålders (40–64 år) och äldre (> 65 år) personer födda i länder varifrån många nyligen invandrat som flyktingar var ca 220 procent.

 

Bland personer födda i Sverige, EU, Norden eller Nordamerika var överdödligheten bland äldre 19 procent och bland medelålders -1 procent.

 

Trångboddhet, flergenerationsboende och mindre möjligheter till social distansering i hemmiljö och arbetsmiljö är troliga bidragande orsaker. 

 

En översyn av strategin mot covid-19 som också beaktar skilda förutsättningar för skydd mot smittspridning i befolkningen är nödvändig.

 

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/originalstudie/2020/06/stora-skillnader-i-overdodlighet-varen-2020-utifran-fodelseland/

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev John Khonken:

Det är en viss överdödlighet. Mellan 2015 och 2019 låg det runt 90000 döda i Sverige genom alla sjukdomar . 2020 är det 97000 någonting. Så överdödlighet är det

Men sen har även befolkningen ökat så det blir inte mycket av det till sist. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev FF:

Rubriken var jäkligt kul, så ingen ska ha vaccin, alla kommer att dö, men när vet man ej.

 

   FF

Alla är ju viktigast.....

 

idi*tiskt att börja bråka om turordningen. Nu är det ju bara att speedvaccinera enligt de planer som finns. All fördröjning är ju j*kligt onödig i detta läget.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, frogfish said:

Nu börjar kannibalismen bland "de äldre"......🙉

Folk är tydligen sig själv närmast....

 

https://www.expressen.se/kronikorer/jennifer-wegerup/ar-det-ratt-att-ge-vaccin-till-de-som-anda-kommer-do/

Jag tycker hon ställer relevanta frågor i en debatt som fortsatt lider av det globala paniksyndromet och en överdriven dödsskräck. Wegerup har skrivit rätt hyfsade inlägg i debatten genomgående för övrigt.

 

För min del blir ändå svaret att de i riskgrupp ska gå först, vilket väl enklast definieras som de allra äldsta. Helt enkelt därför att den mån viruset kan betraktas som särskilt dödligt så är det främst äldre som trillar av pinn. Medelålders, oavsett om de jobbar med samhällsviktiga funktioner eller inte, dör ju knappt alls.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Jag tycker hon ställer relevanta frågor i en debatt som fortsatt lider av det globala paniksyndromet. Wegerup har skrivit rätt hyfsade inlägg i debatten genomgående för övrigt.

 

För min del blir ändå svaret att de i riskgrupp ska gå först, vilket väl enklast definieras som de allra äldsta. Helt enkelt därför att den mån viruset kan betraktas som särskilt dödligt så är det främst äldre som trillar av pinn. Medelålders, oavsett om de jobbar med samhällsviktiga funktioner eller inte, dör ju knappt alls.

Sjukvårdspersonal och äldre är väl självklart, jag ställer mig gärna sist i kön

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, LTD said:

Sjukvårdspersonal och äldre är väl självklart, jag ställer mig gärna sist i kön

Medhåll på det, bara för att vara tydlig. Sjukvårdspersonal med den extra risk för att smittas som de har känns som att de ska prioriteras också

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag tycker hon ställer relevanta frågor i en debatt som fortsatt lider av det globala paniksyndromet och en överdriven dödsskräck. Wegerup har skrivit rätt hyfsade inlägg i debatten genomgående för övrigt.

 

För min del blir ändå svaret att de i riskgrupp ska gå först, vilket väl enklast definieras som de allra äldsta. Helt enkelt därför att den mån viruset kan betraktas som särskilt dödligt så är det främst äldre som trillar av pinn. Medelålders, oavsett om de jobbar med samhällsviktiga funktioner eller inte, dör ju knappt alls.

Jag kompromissar och tycker att dom som är satt på palliativ vård kan undantas från att vaccineras. Det kanske dom redan är ?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev LTD:

Sjukvårdspersonal och äldre är väl självklart, jag ställer mig gärna sist i kön

Ställer mig inte ens i kön om jag inte blir tvingad och blir jag det kommer jag att hävda att det inte rimmar med den personliga integriteten.

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sin City har idag borgmästaren (som apropå ingenting alls står inför ett val) bestämt att man från kommunbudgeten ska ta stålars för att pröjsa vaccineringen för Pattayas 120 000 registrerade invånvare.

 

Gott så, men en omedelbar fråga uppstår, om man vill göra Pattaya coronafritt. Det faktiska invånarantalet i stan ligger snarare på uppemot 500 000 enligt dagens gissning runt stenbordet. De allra flesta thai som bor i stan är ju inte registrerade här och långtifrån alla har inte dragit till hembyn pga corona.  Hur gör man med dem?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, Esspe said:

Ställer mig inte ens i kön om jag inte blir tvingad och blir jag det kommer jag att hävda att det inte rimmar med den personliga integriteten.

Vi tar en vaccin-cocktail med alla i Thailand till buds stående vaccin, sköljer ner det med en Margarita från Patricks och bokar därefter en resa till Saigon och Hoi An. Deal? 😎

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev spooncreek:

I Sin City har idag borgmästaren (som apropå ingenting alls står inför ett val) bestämt att man från kommunbudgeten ska ta stålars för att pröjsa vaccineringen för Pattayas 120 000 registrerade invånvare.

 

Gott så, men en omedelbar fråga uppstår, om man vill göra Pattaya coronafritt. Det faktiska invånarantalet i stan ligger snarare på uppemot 500 000 enligt dagens gissning runt stenbordet. De allra flesta thai som bor i stan är ju inte registrerade här och långtifrån alla har inte dragit till hembyn pga corona.  Hur gör man med dem?

De falangerna som bor där får de pröjsa själva? 
Eller hur registreras alla som bor och verkar där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus
1 timme sedan, skrev Fritz:

Jag kompromissar och tycker att dom som är satt på palliativ vård kan undantas från att vaccineras. Det kanske dom redan är ?

Dom är det i varje fall i norge där funderar läkarna om det är nån idé att vaccinera riktigt krassliga och tycker att man ska göra en individuell bedömning https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vA6aW4/13-dodsfall-i-norge-nya-rad-om-vaccinering

 

Kommer ta ett tag med att vaccinera alla.

Jag gissar på att det kommer bli min tur för att vaccinera mig i oktober kanske slutet på september.

Hoppas att AstraZeneca vaccinet är tillgängligt och godkännt då, verkar ju bara bra grejor och man vill ju bara ha det bästa. 

N

Nu glömde jag skriva 

Det är ingen idé att tjafsa om i vilken ordning man skall vaccinera och strategin.

Det är som att stå och tjafsa om saltgurkan ska vara skivad på tvären eller längden på hamburgare eller cheeseburgare n medan folk svälter ihjäl under tiden.

 

Ändrades av Chrille Columbus
Jag glömde skriva det jag skulle om det där med att tjafsa om vaccinstrategin oc i vilken ordning man skall vaccinera

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Chrille Columbus:

Dom är det i varje fall i norge där funderar läkarna om det är nån idé att vaccinera riktigt krassliga och tycker att man ska göra en individuell bedömning https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vA6aW4/13-dodsfall-i-norge-nya-rad-om-vaccinering

 

Kommer ta ett tag med att vaccinera alla.

Jag gissar på att det kommer bli min tur för att vaccinera mig i oktober kanske slutet på september.

Hoppas att AstraZeneca vaccinet är tillgängligt och godkännt då, verkar ju bara bra grejor och man vill ju bara ha det bästa. 

 

 

Enigt tidigare inlägg är det mest skräp.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus
2 minuter sedan, skrev Alarik:

Enigt tidigare inlägg är det mest skräp.

Ja om det blir godkänd och används lär det ju märkas  om det är skräp eller inte .i varje fall till oktober. 

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Vi tar en vaccin-cocktail med alla i Thailand till buds stående vaccin, sköljer ner det med en Margarita från Patricks och bokar därefter en resa till Saigon och Hoi An. Deal? 😎

Jag kan ta Margarita intravenöst.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Chrille Columbus:

Dom är det i varje fall i norge där funderar läkarna om det är nån idé att vaccinera riktigt krassliga och tycker att man ska göra en individuell bedömning https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vA6aW4/13-dodsfall-i-norge-nya-rad-om-vaccinering

 

Kommer ta ett tag med att vaccinera alla.

Jag gissar på att det kommer bli min tur för att vaccinera mig i oktober kanske slutet på september.

Hoppas att AstraZeneca vaccinet är tillgängligt och godkännt då, verkar ju bara bra grejor och man vill ju bara ha det bästa. 

 

 

Nu dör dom som flugor på äldreboenden igen - av vaccinet.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite intressant från Svt-text:

 

 114 SVT Text         Fredag 15 jan 2021
   INRIKES PUBLICERAD  15 JANUARI       
                                        
  Läkaren: 5 000 kan dö närmaste månaden
                                        
  Under torsdagen passerade Sverige     
  10 000 dödsfall med covid-19. Fredrik 
  Elgh, läkare och professor i virologi,
  vill nu se ännu hårdare restriktioner.
                                        
  Enligt Fredrik Elgh kan 5 000 personer
  dö de närmaste två månaderna om det   
  fortsätter samma takt.                
                                        
  -Om man kan minska dödligheten genom  
  att ha en 3-4 veckors nedstängning då 
  får man väga de sakerna noga. De      
  absolut flesta europeiska länderna    
  har ansett att det är väl värt        
  ansträngningarna, men det gör vi inte 
  i Sverige, säger han till SVT.        
                                        
     Mer om pandemin på nästa sida      


https://www.svt.se/svttext/web/pages/114.html

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev UglyFarang:

Lite intressant från Svt-text:

 

 114 SVT Text         Fredag 15 jan 2021
   INRIKES PUBLICERAD  15 JANUARI       
                                        
  Läkaren: 5 000 kan dö närmaste månaden
                                        
  Under torsdagen passerade Sverige     
  10 000 dödsfall med covid-19. Fredrik 
  Elgh, läkare och professor i virologi,
  vill nu se ännu hårdare restriktioner.
                                        
  Enligt Fredrik Elgh kan 5 000 personer
  dö de närmaste två månaderna om det   
  fortsätter samma takt.                
                                        
  -Om man kan minska dödligheten genom  
  att ha en 3-4 veckors nedstängning då 
  får man väga de sakerna noga. De      
  absolut flesta europeiska länderna    
  har ansett att det är väl värt        
  ansträngningarna, men det gör vi inte 
  i Sverige, säger han till SVT.        
                                        
     Mer om pandemin på nästa sida      


https://www.svt.se/svttext/web/pages/114.html

Domedagsprofeten i gång igen. Hänvisar till lockdowns i Europa. Jo det har ju gått lysande.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...