Jump to content
IGNORERAD

En död efter politisk sammandrabbning i Udon Thani.


Steinlager

Recommended Posts

Hallå IL. Kan man tro på den lokala avisan, finns väl en viss risk att den förskönar erkligheten för "höjdarna" i Udon. Sen tycker jag att polisen är mer än klandervärd efter att ha sett videon där dom bara glor på idi*terna som kommer beväpnade, man måste knappast vara nobelpristagare för att fatta vad dom var ute efter, men trots allt älskar även jag Issan. Kanske vi syns i  vinter, kommer att var där 7 månader fr.o.m. oktober

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    4

  • Herr Chang

    2

  • Isaan Butterfly

    2

  • Akha

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Hej Baa

Jag vet inte heller riktigt vad man ska tro, men att PAD inte ligger bra till i Isaan kan man nog säga.

Jag hoppas också att vi kan ses till vintern, jag ska träffa Thaifiskaren  i Nong Khai och kommer att vara i Udon några gånger också.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest kalim

Mina källor är främst Bangkok Post ( pappersupplagan) The Nation ( nätupplagan ) och minst ett nyhetsprogram från nån av de statliga, hårdcensurerade, Tv kanalerna om dan och ingen av dessa källor hart nämt något om mutade PAD anhängare.

Tv kanalerna har f.ö. fått förbud att visa någonting från demonstrationerna.

Ett liten uppdatering vad som har hänt, enligt mina källor.

Samak har gjort ett enda uttalade där han konstaterade.  "Att det är inte mer än rätt att vi dödar några av dom, eftersom dom har dödat så många av oss" !!!

Vad han menade är det ingen som fattar. Normalt brukar Samak i sitt veckoframträdande i Tv på söndagar kommentera veckans politiska händelser och de flesta hade hoppats på en lite vettigare kommentar, men i söndags berättade han enbart om gamla goda tider och läste dikter.

Polisen meddelade i går att de undersökt och inte upptäckt att något fel hade begåtts. PAD hotade då med att dra ärendet till FN, vilket givetvis hade gett viss internationell uppmärksamhet och det tog skruv.

Bara några timmar efter PAD utspel agerande äntligen polisen och grep de två ledarna för mobben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Kalim

Det är många som berättar om fri sprit och mat + kontanter från PAD men enligt samma källor var även mobben betald.

Det är så det fungerar i Thailand, men dom två gripna ledarna åkte till polistationen och anmälde sig själva och blev släppta mot borgen. Mobbens ledare har också sagt att dom kommer att göra likadant nästa gång PAD kommer till Isaan.

Det finns också oro att dom ska drabba samman i Bangkok, där båda sidorna finns.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...