Jump to content
IGNORERAD

Någon som har ångrat sig?


PlayTheGame

Recommended Posts

Rätt otroligt större delen av alla "flickor som emigrerar är säkert sekreterare,överläkare,

piloter,banktjänstemän osv ! whistle.gif

Väx upp men dom har säkert bra ekonomiskt efter allt GNOLANDE i barerna!!!!

MVH Svampen

Är det så här man tycker om tjejer från thailan när man har en egen?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    21

  • broder tuk tuk

    18

  • Baa

    15

  • Farang

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är det så här man tycker om tjejer från thailan när man har en egen?

Nä, det är så man tycker när man ser en rökande tatuerad halvpackad thaitjej på en fest, och hennes herre berättar berättar om hennes fina jobb eller utbildningar i Thailand. Nu inget negativt om tjejen i fråga även om det kanske såg så ut i första meningen. Negativa är mot herren, kan han inte leva med vad hans dam har i bagaget, så håll tyst istället för hitta på historier är mitt förslag. :wai:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det är så man tycker när man ser en rökande tatuerad halvpackad thaitjej på en fest, och hennes herre berättar berättar om hennes fina jobb eller utbildningar i Thailand. Nu inget negativt om tjejen i fråga även om det kanske såg så ut i första meningen. Negativa är mot herren, kan han inte leva med vad hans dam har i bagaget, så håll tyst istället för hitta på historier är mitt förslag. :wai:

Men varför antar "folk" direkt att en thaitjej har nått i bagaget per automatik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men varför antar "folk" direkt att en thaitjej har nått i bagaget per automatik?

Det är ju iofs ett problem, alla thaitjejer i Sverige har ju faktiskt inte jobbat i bar. Mitt inlägg var menat när det är övertydligt att tjejen i fråga är fd bartjej. Och får väl tillägga att jag anser många av dessa tjejer både trevligare samt seriösare än sina herrar, är själv både tatuerad, halvpackad samt rökande på fester :drinks:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag ångrade mig för tusende gången igår när vi tvingades vända om och gå tillbaka 2 km på vandringsleden för att leta reda på hennes glömda vantar. Kan inte minnas att något, någonsin har gått helt krångelfritt sedan vi träffades. Dock räckte det även denna gången med att titta på den lilla söta, påbylsade varelsen där hon gick och som vanligt försökte rädda ansikte genom att se ännu argare ut än mig för att jag skulle börja le och inse hur lycklig hon gör mig.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag ångrade mig för tusende gången igår när vi tvingades vända om och gå tillbaka 2 km på vandringsleden för att leta reda på hennes glömda vantar. Kan inte minnas att något, någonsin har gått helt krångelfritt sedan vi träffades. Dock räckte det även denna gången med att titta på den lilla söta, påbylsade varelsen där hon gick och som vanligt försökte rädda ansikte genom att se ännu argare ut än mig för att jag skulle börja le och inse hur lycklig hon gör mig.

Ja det där känner jag så väl igen.det GÅR bara inte att bli arg och om jag blir det så går det över lika fort :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men varför antar "folk" direkt att en thaitjej har nått i bagaget per automatik?

Enligt mina erfarenheter är de som har sådana fördomar om thaitjejer i Sverige oftast thaitjejer själva medan "folks", d.v.s svenskars fördomar kretsar mer kring den svenska "importören".

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt mina erfarenheter är de som har sådana fördomar om thaitjejer i Sverige oftast thaitjejer själva medan "folks", d.v.s svenskars fördomar kretsar mer kring den svenska "importören".

Hm...det kanske stämmer men jag har märkt mer fördomar här på mpr än jag gjort i verkliga livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det är så man tycker när man ser en rökande tatuerad halvpackad thaitjej på en fest, och hennes herre berättar berättar om hennes fina jobb eller utbildningar i Thailand. Nu inget negativt om tjejen i fråga även om det kanske såg så ut i första meningen. Negativa är mot herren, kan han inte leva med vad hans dam har i bagaget, så håll tyst istället för hitta på historier är mitt förslag. jap.gif

Är alla Thaibrudar från Thailan som är tatuerade före detta prostituerade?

Min tjej har en liten tatuering men hon säger att hon alldrig jobbat i bar, ljuger hon tror ni.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är alla Thaibrudar från Thailan som är tatuerade före detta prostituerade?

Min tjej har en liten tatuering men hon säger att hon alldrig jobbat i bar, ljuger hon tror ni.

Hon kan ju ha jobbat som sjökvinna eller suttit bakom spjället, för det är ju dom som har tatueringar enligt gammal sägen

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt mina egna helt grundlösa fördomar så är en tjej ifrån en större stad är modernare än en ifrån t.ex Isaan. Därför är även sannolikheten större att den förre skulle ha en tatuering utan skum bakgrund än den senare.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt mina egna helt grundlösa fördomar så är en tjej ifrån en större stad är modernare än en ifrån t.ex Isaan. Därför är även sannolikheten större att den förre skulle ha en tatuering utan skum bakgrund än den senare.

Så en tatuerad tjej från Isaan har skum bakgrund om hon jobbat som tatuerare eller sjökvinna om jag förstår dig rätt

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt mina egna helt grundlösa fördomar så är en tjej ifrån en större stad är modernare än en ifrån t.ex Isaan. Därför är även sannolikheten större att den förre skulle ha en tatuering utan skum bakgrund än den senare.

Säkert en generationsfråga, och kanske ett mode bland de yngre. Nog inte otänkbart att även en del flickor bland de mer besuttna i städerna kan tänkas ha någon liten diskret sak, åtminstone om det börjar förekomma tatueringar på t.ex. dockusåpaskådisar och liknande?

Jag vet en tjej, hon är drygt 40 och jordbrukardotter från Isaan, som påstår att hennes tatuering är gjord av munkar och att det skulle vara någon slags amulett e.d. Frugan hävdar dock att så kan det omöjligt vara, då en munk inte får röra vid kvinnor. Det troligaste är nog att det är ett minne ifrån en bar någonstans. whistle.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt mina egna helt grundlösa fördomar så är en tjej ifrån en större stad är modernare än en ifrån t.ex Isaan. Därför är även sannolikheten större att den förre skulle ha en tatuering utan skum bakgrund än den senare.

Inte för att jag vill spela viktigpetter men 3 av Thailands största städer ligger just i Issan.

Korat, Udon o KhonKhaen.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så en tatuerad tjej från Isaan har skum bakgrund om hon jobbat som tatuerare eller sjökvinna om jag förstår dig rätt

Missade du orden "grundlösa", "fördomar" och "sannolikheten" i mitt inlägg? Och nej, du har inte förstått mig rätt.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag vill spela viktigpetter men 3 av Thailands största städer ligger just i Issan.

Korat, Udon o KhonKhaen.

Baa

Ja, lite viktigpettervarning över det inlägget! ;)

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag ser det som helt naturligt att alla samhällsklasser finns representerade bland dom thaitjejer som invandrat till Sverige.

Det är lika naturligt att det finns rika och fattiga bland dessa, som att det finns rika och fattiga turister.

Jag tycker inte att dom rika i Thailand är svåra att lära känna, eller bli hembjuden till.

Men däremot tycker jag att deras liv är lite mindre spännande (nästan västerländskt) vad det gäller stress och måsten.

Så för en svensk man som gillar att leva "västerländskt" fast på asiatisk sätt så måste ju en "rik" thailändska passa fantastiskt bra.

Jag själv trivs ju bättre med dom enkla människorna på landsbygden, som fortfarande jagar och fiskar och saknar stress,

och lever sitt liv på samma sätt oavsett om börsen går upp eller ner, och oberoende om räntan är 1% eller 14%.

Och har solens upp och nedgång som klocka, och snart är jag där igen..

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst, känner man ett större ansvar då det står så mycket mer på spel för tjejen. För min del så har det varit nyttigt då jag har haft en förmåga att ha gett upp för tidigt i mina tidigare förhållanden. Många gånger kan det vara så att det har gått för fort som någon skrev. Lite "sommarkatts problem" om man vill var synisk.

En del som jag känner upplever att deras tjej blir allt mer likt en vanlig farang tjej. Jag har själv sett förvandlingen på min tjej, från att alltid ha haft 3 olika rätter på bordet till ingen alls... från att ha blivet badad, intvålad och omhändertagen som en gud till att bli en vanlig dödlig.. Den första gång som hon blev arg på mig var när jag skulle ta fram damsugaren men nu får man inte skäll för det längre... Jag ser det som helt naturligt men några som har sett samma sak hända med deras tjejer kanske saknar den första tiden, för vem vill inte leva som en gud?

Jag själv då? Jo, jag är alltid samma fina kille. :rolleyes:

detta känns ju helt klart igen...vart tog MIN THAITJEJ vägen,,,jo tjejen blev en svenne 555...Men akta dig vad jag längtar till ödmjukheten dom första 2 åren.Massage hålla om en o 3 rätter +efterrätt på ovan våning555.men livet leker ändå när frugan är vaken (ibland) 555

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag ser det som helt naturligt att alla samhällsklasser finns representerade bland dom thaitjejer som invandrat till Sverige.

Det är lika naturligt att det finns rika och fattiga bland dessa, som att det finns rika och fattiga turister.

Jag tycker inte att dom rika i Thailand är svåra att lära känna, eller bli hembjuden till.

Men däremot tycker jag att deras liv är lite mindre spännande (nästan västerländskt) vad det gäller stress och måsten.

Så för en svensk man som gillar att leva "västerländskt" fast på asiatisk sätt så måste ju en "rik" thailändska passa fantastiskt bra.

Jag själv trivs ju bättre med dom enkla människorna på landsbygden, som fortfarande jagar och fiskar och saknar stress,

och lever sitt liv på samma sätt oavsett om börsen går upp eller ner, och oberoende om räntan är 1% eller 14%.

Och har solens upp och nedgång som klocka, och snart är jag där igen..

Mvh Isan Lover

Visst har man hört det förut...sabai sabai eller chai chai. Jag tycker också det är gott att slappa ibland. Men om man vill försöka skapa något så får man ligga i. Ja, ligga i utav helvete ibland. Helger, kvällar, tidigt iväg på morgonen. Inte fan kan man ligga i skuggan och sabaia sig när ogräset kväver potatisplantorna. Det fungerer heller inte att ligga i hängmattan och oja sig över att "de rika" bara blir rikare, maktelit och adel o.s.v. Du börjar snart låta som en gammal gråsosse eller ännu värre... som en gammal kommunist som ser rött bara han ser en tjänsteman. :fool:

Menar du att hårt arbetande folk skall försörja "sabaifolket" som bara vill fiska och jaga, och där emellan stressa ned? :D

Hehe jag börjar förstå hur du tänker. Om jag inte minns fel så var det väl ett gäng kommunister i hemmastickade tröjor, för sådär 20-30 år sedan som försökte odla sina kålrötter, leva i kollektiv och slappa med lite med pippa och röka på kvällen. Plöja sin åker med häst. Skörda sina fält med lie. Mjölka geten och göra egen getost. Visst är det romantiskt? Speciellt om någon annan står för fiolerna läs (de löne utjämnande bidragen). :heat:

Nä du kära Isaan Lover.. det går inte att bygga ett fungerande samhälle utan stress och måsten. Det krävs lite entreprenöranda också. Men dessa ser du ju ned på. Fast det är dom som skall betala för dina flummerier! Eller i varjefall tycker du att en större del av deras inkomster skall fördelas till "jägare och fiskare"

Du får gärna jaga och fiska så mycket du vill, men kom inte och gnäll när fläsket är slut i skafferiet. Då tycker jag att du skall gå ut och snara en risråtta i stället.

Sorry... här får du inget extra stöd för din verksamhet. :rolleyes:

Ändrades av silom

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag vill spela viktigpetter men 3 av Thailands största städer ligger just i Issan.

Korat, Udon o KhonKhaen.

Baa

Ja, för all del. Men det speciella med Thailand i detta avseende är väl att Bangkok är så överlägset mycket större... de städer du nämner ligger på sin höjd på 300000 invånare medan Bangkok har åtta miljoner. Eller är det tio miljoner eller mer? En faktor 30 i skillnad?

I Sverige är det ju mer rimliga skillnader mellan de tre största. Stockholm, Göteborg och Malmö. Ej jämförbart om man ska diskutera ett lands största städer.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har man vistats ett antal år bland barerna så känner man igen en bartjej när man ser henne, oavsett om hon nu befinner sig i Flen eller på Kao San Road.

Tjejer som varit i barerna länge lägger sig till med en del maner som inte så lätt går att plocka bort.

Genom att prata med en thaitej ett antal minuter kan man snabbt avgöra ifall hon kommer från 3 år i baren på soi 8 eller direkt från hembyn i Isaan.

Den naturliga farangblygheten brukar försvinna ganska snabbt efter ett tag i baren.

Har hon sedan ett antal tatueringar på mer eller mindre diskreta ställen faller alla pusselbitarna på plats.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man vistats ett antal år bland barerna så känner man igen en bartjej när man ser henne, oavsett om hon nu befinner sig i Flen eller på Kao San Road.

Tjejer som varit i barerna länge lägger sig till med en del maner som inte så lätt går att plocka bort.

Genom att prata med en thaitej ett antal minuter kan man snabbt avgöra ifall hon kommer från 3 år i baren på soi 8 eller direkt från hembyn i Isaan.

Den naturliga farangblygheten brukar försvinna ganska snabbt efter ett tag i baren.

Har hon sedan ett antal tatueringar på mer eller mindre diskreta ställen faller alla pusselbitarna på plats.

BTT

Hej BTT,

Du har väl i stort sett rätt vad gäller Thailand. Men ingen regel utan undantag!

Jag har träffat ett antal thaidamer i Göteborg som jag aldrig skulle kunna tänka mig har haft en bakgrund i baren. Mycket beskedliga, artiga och lågmälda. För mig otänkbart att tro att dom skulle jobbat i baren. Ända tills fru Chang senare upplyser mig om att det har dom faktiskt eftersom dom så att säga bekänt för henne.

Tillåt mig tvivla på din förmåga att känna igen en bardam i Sverige.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej BTT,

Du har väl i stort sett rätt vad gäller Thailand. Men ingen regel utan undantag!

Jag har träffat ett antal thaidamer i Göteborg som jag aldrig skulle kunna tänka mig har haft en bakgrund i baren. Mycket beskedliga, artiga och lågmälda. För mig otänkbart att tro att dom skulle jobbat i baren. Ända tills fru Chang senare upplyser mig om att det har dom faktiskt eftersom dom så att säga bekänt för henne.

Tillåt mig tvivla på din förmåga att känna igen en bardam i Sverige.

Herr Chang har talat.

Kan bara hålla med chang jag träffat några damer i Sverige som jag aldrig trott jobbat i bar. Sen tycker jag man

inte ska hänga sig upp så mycket vad tjejen gjort i LOS utan se om hon bra att leva med. Många tjejer riktiga :diablo: fast dom aldrig jobbat i någon bar.

Jag har ångrat mig många gånger med min darlig men det funkar :mdr: fortfarande. Fast många gånger är det inte lätt vi väldigt olika och det gör det inte enklare vi kommer från olika länder och kulturer.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...