Jump to content
IGNORERAD

Någon som har ångrat sig?


PlayTheGame

Recommended Posts

När min dotter fyllde 1 år skickade mina foräldrar henne en docka. Det var en sådan där docka som om man tryckte den på magen en gång så sade den "mamma", tryckte man en gång till sade den "pappa" och tryckte man en tredje gång sade den "hungrig". Min dotter tyckte den var rätt kul ett tag men redan innan hon fyllde 2 så slängde hon bort den med forklaringen "han säger ju alltid samma sak vad man än frågar" (notera, inte ordagrannt återgivet). Dvs, min dotter hade trottnat på BTT redan innan hon fyllde 2 då hon redan hade forstånd nog att inse att ett svar måste bero på frågan och inte kan vara statiskt.

Det är rätt oroväckande for svensk framtid när det framkommer att framtidens befattningshavare kan ha formats av en lärare som tror att viss kunskap om 0.1% av ett lands befolkning kan appliceras på resterande 99.9%. Man får ju hoppas att han snabbt som tusan samlar in sina tomburkar, hittar en billig Aeroflotbiljett och sprider sina visdomar till thailändska barn istället. Synd om dem forvisso men de är ju vana vid att det bara finns en sanning så de lider nog ingen nod.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    21

  • broder tuk tuk

    18

  • Baa

    15

  • Farang

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mja en ganska knivig fråga, enligt Bäste Brors teorier kan riktig kärlek endast gro när man har ett förhållande då ingen part har någon som helst ( ekonomisk i första hand ) fördel av att vara ihop med sin part. Den riktigt äkta kärleken är således en teoretisk konstruktion som används av relationsteoretiker, lite som vitt brus är för teletransmissionsteorin.

Di gifta par som hållit ihop i 60 år och nu sitter på ålderdomshemmet är det som i praktiken närmar sig den äkta kärleken.

Empirikern Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar tillbaka det jag sa om hjärntransplantation, ett bra betyg i träslöjd räcker.

Baa

och harmed tar jag tillbaka allt positivt jag sagt om svenskt utbildningsvasen :blink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sanning med modifikation eller?

Tror Herr Chang väljer hur mkt lön han tar ut, men det kanske Fru Chang också gör.

Däremot tvivlar jag inte på att Fru Chang skulle klara sig själv utan Herr Changs pengar.

Enligt BTT och andra är varje dag som ni lever tillsammans en bonus. För det är ju trots allt bara dina pengar hon är ute efter.

Kan vi få en statusrapport hur många bonus dagar du har fått?

Själv har jag inte börjat på mina bonusdagar. Frugan går skola och jag är den enda som har inkomst i familjen.

Så har det varit i ca 6år nu. Tur att hon inte tjänar pengar :im_happy:

Hej andrejs,

Ja, det har väl blivit ett antal bonusdagar nu. Mer än sju år sen vi träffades första gången... Visst är det så att jag själv kan välja vilken lön jag tar ut, måste förstås dock rymmas inom ramarna för mitt företags ekonomi. Faktum kvarstår att fru Chang tjänar mer än mig, och är knappast ekonomiskt beroende av mig. Och svenskt medborgarskap är redan beviljat, så man kan ju fråga sig vad hon ska ha för nytta av mig? Något för BTT att bita i...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har väl hänt ett par gånger här i Isaan att man velat fylla några resväskor med sina viktigaste och käraste saker, slatt igen dörrdjävlen och gott. Men fan gumman är go i alla fall. Trots 13 år tillsammans så blir det fortfarande lite missförstånd.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland undrar jag om du överhuvudtaget varit i Thailand?

Tror du att ALLA i Thailand är fattiga?

Nej, alla är inte fattiga i Thailand, men jag tror inte det finns många utav våra kvinnor, som kommer från rika familjer.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, alla är inte fattiga i Thailand, men jag tror inte det finns många utav våra kvinnor, som kommer från rika familjer.

Rock on!

Majoriteten är säkert ingifta i relativt fattiga familjer, det vore ju det naturliga då cirka 90% av alla thailändska familjer får anses fattiga med svenska mått mätt. Utan att spela Allan så kan jag dock meddela att min fru kommer ärva väldigt mycket mer från sina foräldrar än vad jag kommer gora från mina och jag vet ett antal MPR medlemmar som är ingifta i väldigt mycket rikare familjer än jag är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Majoriteten är säkert ingifta i relativt fattiga familjer, det vore ju det naturliga då cirka 90% av alla thailändska familjer får anses fattiga med svenska mått mätt. Utan att spela Allan så kan jag dock meddela att min fru kommer ärva väldigt mycket mer från sina foräldrar än vad jag kommer gora från mina och jag vet ett antal MPR medlemmar som är ingifta i väldigt mycket rikare familjer än jag är.

Jag tror du har helt rätt här. Tror också att vissa (här på mpr och ute i övriga samhället också) har svårt att ta åt sig att det finns bättre förmedlade eller lite rikare thaitjejer som träffar en farang. Varför vet jag inte, men förutfattade meningar eller brist på egna erfarenhet kan vara en förklaring. :yes:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Majoriteten är säkert ingifta i relativt fattiga familjer, det vore ju det naturliga då cirka 90% av alla thailändska familjer får anses fattiga med svenska mått mätt. Utan att spela Allan så kan jag dock meddela att min fru kommer ärva väldigt mycket mer från sina foräldrar än vad jag kommer gora från mina och jag vet ett antal MPR medlemmar som är ingifta i väldigt mycket rikare familjer än jag är.

Det är jag också men jag har ännu inte sett bankboken

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland undrar jag om du överhuvudtaget varit i Thailand?

Tror du att ALLA i Thailand är fattiga?

Rätt otroligt större delen av alla "flickor som emigrerar är säkert sekreterare,överläkare,

piloter,banktjänstemän osv ! :whistle:

Väx upp men dom har säkert bra ekonomiskt efter allt GNOLANDE i barerna!!!!

MVH Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt otroligt större delen av alla "flickor som emigrerar är säkert sekreterare,överläkare,

piloter,banktjänstemän osv ! :whistle:

Väx upp men dom har säkert bra ekonomiskt efter allt GNOLANDE i barerna!!!!

MVH Svampen

GNOANDE heter det väl

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

GNOANDE heter det väl

Tjäna "SPISEN" hoppas allt är gott!

Skojade till det lite! :crazy:

Det finns u många namn på bra underhåll-ning! eller hur?

MVH Svampen "ej medlem Svenska Akademin"? :whistle:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjäna "SPISEN" hoppas allt är gott!

Skojade till det lite! :crazy:

Det finns u många namn på bra underhåll-ning! eller hur?

MVH Svampen "ej medlem Svenska Akademin"? :whistle:

Inga problem Karl-Johan, skulle bara kolla läget :great::great:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror du har helt rätt här. Tror också att vissa (här på mpr och ute i övriga samhället också) har svårt att ta åt sig att det finns bättre förmedlade eller lite rikare thaitjejer som träffar en farang. Varför vet jag inte, men förutfattade meningar eller brist på egna erfarenhet kan vara en förklaring. :yes:

Det kanske beror på vad man sett och upplevt. Thailand är ju ett ganska fattigt land även om det nu finns en liten medelklass samt en del superrika så är det ju inte de man ser så ofta, varken i media eller på semestern antar jag.

Ibland får jag en känsla av att en del folk här "tävlar" med varandra. Det skrivs sällan rakt ut, men många kommer med en massa antydningar om både sina egna partners och andras, med fokus på att försöka nedvärdera andra och kanske höja upp sig själv. Det om något är väl ett tecken på osäkerhet. Detta spelar ju även in på en del som i sina formuleringar beskriver thailändskor som objekt, handelsvaror och ibland som statussymboler. Dock är det ju inte majoritet som gör så alls, men en del är väldigt bra på det..

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ps...du lärde dig citera men du glömde det lika fort

åldern lappen åldern 5 :blink: svårt å få en 60+ å komma ihåg från minut till nästa minut :crazy::blink::rtfm:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ps...du lärde dig citera men du glömde det lika fort

åldern lappen åldern 5 :blink: svårt å få en 60+ å komma ihåg från minut till nästa minut :crazy::blink::rtfm:

Okej Clion...du är ursäktad :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Kul läsning, rätt pattayafärgad bild av Thailand vissa skribenter har. Och att det inte går att träffa välbärgade damer i Thailand är ju rent svammel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grinig? Clion det sista jag skulle bli är grinig över nått som BTT skriver här.

Att han sen går igång på alla cylindrar så fort jag skriver nått gör det inte mindre roligt.

hehe, det här var dagens inlägg!

Lappen, det får du ett plus för... om du fattar varför :mdr:

Tillägg: kan man inte ge karma i denna forumsdel??? :suicide:

Ändrades av lamai64

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, det här var dagens inlägg!

Lappen, det får du ett plus för... om du fattar varför :mdr:

Tillägg: kan man inte ge karma i denna forumsdel??? :suicide:

Jo jag fattar varför för så dum är jag inte ;)

Tryck på den gröna knappen bara

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...