Jump to content
IGNORERAD

Någon som har ångrat sig?


PlayTheGame

Recommended Posts

En kompis till mig har stora problem med sin Thaitjej. De bråkar och det verkar inte som om de har något kul ihop längre.

Både jag och min sambo tycker att det är jobbigt att träffa dem för det blir alltid en negativ känsla.

Detta förekommer med all säkerhet i en hel del förhållanden. I ett svenskt-svenskt förhållande är det enkelt att

"göra slut" och flytta isär medans i ett Svenskt-Thai förhållande blir det genast problem.

Har någon av Er ångrat att Ni numera är sambo / gifta med en Thaitjej som ni längre inte tycker om men som Ni stannar kvar

i förhållandet ändå? Det är ju inte bara att be henne flytta direkt. Referenten har ju trots allt fortfarande ett ansvar för henne.

Jag har förstått på min kompis att han kämpar lite onödigt mycket ibland.

Vad tycker Ni andra?

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    21

  • broder tuk tuk

    18

  • Baa

    15

  • Farang

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har märkt att en del snubbar tar sig an sina tjejer som att de vore deras pappor.

Om man inte trivs tillsammans ska man inte vara tillsammans.

Det är väl bara att göra slut och lösa eventuella praktiska problem (t.ex med boende) tillsammans.

Men, med det sagt så vill jag nog också påstå att en del snubbar tar hem sina tjejer alldeles för snabbt.

Å andra sidan så är tjejerna oftast bara en trevlig lösning på ett uppmärksamhets och ensamhetsproblem, snarare än en flickvän man vill dela livet med.

Och då blir det ju jobbigt när det tar slut. Man kan ju inte bara skicka kisse på avlivning liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej PlayTheGame

Ja jag tror att du har rätt i att det kan vara svårare att skiljas om man är gift med en thailändska.

Och det av flera anledningar, om du gifter dig med en thai så gifter du dig med hela hennes familj.

Och om du blir accepterad fullt ut i den familjen så vill förmodligen inte du lämna dom,

och dom vill säkert inte att du ska lämna dom.

Tjejen förväntas dessutom att inte skilja sig ifrån mannen om inte synnerliga skäl föreligger,

t.ex att mannen misshandlar eller bedrar sin fru.

Skiljer man sig utan "giltig" anledning riskerar hon att bli illa ansedd av sin familj och släkt, hennes

skamm blir stor.

Sedan tikommer ju alla andra saker som förekommer ihop i ett hel svenskt förhållande, som bodelning o.s.v

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Har märkt att en del snubbar tar sig an sina tjejer som att de vore deras pappor.

Om man inte trivs tillsammans ska man inte vara tillsammans.

Det är väl bara att göra slut och lösa eventuella praktiska problem (t.ex med boende) tillsammans.

Men, med det sagt så vill jag nog också påstå att en del snubbar tar hem sina tjejer alldeles för snabbt.

Å andra sidan så är tjejerna oftast bara en trevlig lösning på ett uppmärksamhets och ensamhetsproblem, snarare än en flickvän man vill dela livet med.

Och då blir det ju jobbigt när det tar slut. Man kan ju inte bara skicka kisse på avlivning liksom.

Här har du nog dessvärre helt rätt.

Beträffande "avlivning" så har jag faktist inte tänkt på detta förut... :crazy:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du nog dessvärre helt rätt.

Beträffande "avlivning" så har jag faktist inte tänkt på detta förut... :crazy:

Det var bland det mest stupida förslag jag någonsin läst.

Slika ting hör hemma under sent 30-tal och en del av 40-talet,

men jag trodde aldrig att jag skulle få sådant i modern tid.

FY F-N

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bland det mest stupida förslag jag någonsin läst.

Slika ting hör hemma under sent 30-tal och en del av 40-talet,

men jag trodde aldrig att jag skulle få sådant i modern tid.

FY F-N

Innan man blir medlem på ett forum så borde man få genomgå ett enkelt test.

Förslagsvis kan genom att "peka på en röd boll" bekräfta att man förstått att det finns en boll och att den är röd.

Jag räknar inte med att alla här på forumet förstår inlägget men förhoppningsvis gör majoriteten det. :)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara i det lilla hålan där jag bor är det 3 par som gjort slut.

En ung tjej med en gammal man,tjejen sa till dom andra thaitjejerna om 2 år ska jag byta till en ung kille

vilket har hänt nu.

Flera andra par är som hund och katt.

Många tar tyvärr hit tjejerna för fort.

Ha en bra dag önskar Pust.

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan man blir medlem på ett forum så borde man få genomgå ett enkelt test.

Förslagsvis kan genom att "peka på en röd boll" bekräfta att man förstått att det finns en boll och att den är röd.

555

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst, känner man ett större ansvar då det står så mycket mer på spel för tjejen. För min del så har det varit nyttigt då jag har haft en förmåga att ha gett upp för tidigt i mina tidigare förhållanden. Många gånger kan det vara så att det har gått för fort som någon skrev. Lite "sommarkatts problem" om man vill var synisk.

En del som jag känner upplever att deras tjej blir allt mer likt en vanlig farang tjej. Jag har själv sett förvandlingen på min tjej, från att alltid ha haft 3 olika rätter på bordet till ingen alls... från att ha blivet badad, intvålad och omhändertagen som en gud till att bli en vanlig dödlig.. Den första gång som hon blev arg på mig var när jag skulle ta fram damsugaren men nu får man inte skäll för det längre... Jag ser det som helt naturligt men några som har sett samma sak hända med deras tjejer kanske saknar den första tiden, för vem vill inte leva som en gud?

Jag själv då? Jo, jag är alltid samma fina kille. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har själv sett förvandlingen på min tjej, från att alltid ha haft 3 olika rätter på bordet till ingen alls... från att ha blivet badad, intvålad och omhändertagen som en gud till att bli en vanlig dödlig.. Den första gång som hon blev arg på mig var när jag skulle ta fram damsugaren men nu får man inte skäll för det längre... Jag ser det som helt naturligt men några som har sett samma sak hända med deras tjejer kanske saknar den första tiden, för vem vill inte leva som en gud?

Jag själv då? Jo, jag är alltid samma fina kille. rolleyes.gif

Faaan... samma sak håller på att hända mig i mitt förhållande. Problemet är att jag inte bor i Sverige så jag har inget att skylla på. rolleyes.gif

Idag, när blev jag klippt, fick ögonbryn, näshår och öronhår klippta och öronen topsade, fick jag klippa naglarna själv!

Fick kaffe serverat 3 gånger och mat bara två gånger. Och glöm intvålning. Fick duscha ensam.

Så visst är det för jävligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Faaan... samma sak håller på att hända mig i mitt förhållande. Problemet är att jag inte bor i Sverige så jag har inget att skylla på. rolleyes.gif

Idag, när blev jag klippt, fick ögonbryn, näshår och öronhår klippta och öronen topsade, fick jag klippa naglarna själv!

Fick kaffe serverat 3 gånger och mat bara två gånger. Och glöm intvålning. Fick duscha ensam.

Så visst är det för jävligt!

Är Du säker på att Din kära hustru inte har någon gömd tvillingsyster, upplever exakt samma oblida behandling :suicide::diablo:

Baa

Visst gör det ont när knoppar brister, men det gör det ju allt emellanåt i de flesta förhållanden, det gäller att få till en dialog som är jämställd i ansvar och trygghet, inte lätt med kulturella skillnader men det går, bara man ger sig f-n på det, och hjälper inte det, sorry, men då är det bäst att ta tjuren vid hornen och avsluta så smidigt som möjligt och inte dra ut i långbänk, det skadar bara alltmer.

Baa (amatörpsykolog med egen uppfattning)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland kanske det är bra att det är svårt att göra slut, ibland gör man nog slut lite för snabbt utan att kämpa det där lilla extra.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är bra att jag numera får åtminstone raka mig själv, vist var det skönt när jag blev hjälpt även med det men det tog ju sån jäkla tid. Är dock under protester och hon är väldigt snabb att granska och påpeka att "där och där har du fuskat, du kan ju inte göra nåt riktigt själv". Ångrar mig kanske när även de andra förmånerna försvinner , för jag antar att den dagen kommer även för mig.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Är givetvis stor skillnad på en svenskas och en thailändskas tålamod att stå ut i ett förhållande.

Eftersom det för thaitjejen handlar mer om ekonomiska faktorer och familjens väl och ve så stannar hon givetvis hos gubben in i det längsta.

Att ha lite problem är ju trots allt bättre än att jobba i en chickenbar och sälja pussy åt araber och tyskar.

Det är väl också lite samvetsömt för gubbarna att tvingas skicka iväg darlingen till baren igen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag nu måste "ångra" nåt så är det inte att min fru är Thailändska iaf, snarare att jag inte fann henne tidigare :yes:

Fast vi träffades när det var dags för oss, och det funkar utmäkt!

Lite kulturkrockar får man ta, det kan ju hända även med en Svensk hustru, typ "i våran släkt äter vi minnsann brunkål på julafton, å julklapparna öppnas efter Kalle Anka" :rolleyes: ...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl så, när killar oavsett ålder misslyckas på hemmaplan söker tröst utomlands, tjejen ser möjligheten ock komma iväg, samtidigt finns alltid möjligheten att byta "upp sig" när läge finnes. Tidigare skämtades det om, jag leasar min Lisa från .

Ha en trevlig kväll, för här är det dags ock sussa // anders :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är givetvis stor skillnad på en svenskas och en thailändskas tålamod att stå ut i ett förhållande.

Eftersom det för thaitjejen handlar mer om ekonomiska faktorer och familjens väl och ve så stannar hon givetvis hos gubben in i det längsta.

Att ha lite problem är ju trots allt bättre än att jobba i en chickenbar och sälja pussy åt araber och tyskar.

Det är väl också lite samvetsömt för gubbarna att tvingas skicka iväg darlingen till baren igen.

BTT

Nu måste jag ställa frågan ännu en gång, håller Du på och jäklas för att få till nån form av oppositionell vendetta mot eller för Thaitjejer, det här var nog ett av de mest patetiska inlägg som gjorts på länge, fattar inte hur Du står ut med Dig själv om Du menar allvar med det Du skriver, Du är välkommen upp till Udon för en bärs eller två, men, ta med Dig en bra förklaring till Ditt perversa tänkande, annars släpper jag loss fru Baa och då vet Du ju vad som vankas. :whistle:

Herr Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag har inte ångrat mig.

Ja, jag tror att risken att man ångrar sig är betydligt storre om man träffar en thailändska än om man träffar en svenska.

Ja, jag tror att det är betydligt svårare att bryta upp om man träffar en thailändska än om man träffar en svenska.

Jag ser ofta på forumet, och det påtalas även i denna tråd, att många tror att en thailändska skulle vara fogligare och en bättre "service provider" än en svenska. Jag tror att det mestadels är män i ovre medelåldern som bär på denna drom och formodligen pga att de nyligen avslutat ett längre och avslutningsvis bittert forhållande med en svenska. Formodligen har de glomt av att både de och fd frugan var mycket trevligare mot varandra i borjan på forhållandet och att båda ansträngde sig mer for att gora den andre glad. I ett nytt forhållande, med en thailändska, svenska eller kenyanska, så är allt givetvis väldigt mycket bättre än i ett gammalt ruttet dito. Om mannen dessutom har ett stort ekonomiskt overtag så kan det givetvis bli än trevligare inledningsvis. Att en thailändska i längdem skulle vara en bättre fru än en svenska tror jag dock inte det minsta på. For det stora flertalet svenskar, med bristande språk- och sociokulturell anpassningsformåga, tror jag att en gammal hederlig svenska, eller mojligen norska, är att foredra.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Eftersom det för thaitjejen handlar mer om ekonomiska faktorer och familjens väl och ve så stannar hon givetvis hos gubben in i det längsta.

Helt riktigt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Att ha lite problem är ju trots allt bättre än att jobba i en chickenbar och sälja pussy åt araber och tyskar.

Det är väl också lite samvetsömt för gubbarna att tvingas skicka iväg darlingen till baren igen.

Det tycker jag också är sant Fast lite hårddraget men så skriver ju btt

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner flera par som ständigt grälar "farang vs thai" Och som en sa i tråden innan,det är nog så att många tar hit dom för tidigt innan man har lärt känna varandra riktigt bra. Jag kommer vänta ett tag till innan jag tar med min tjej hit utan kommer resa lite oftare till Thailand för att träffa henne och lära känna henne riktigt först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner flera par som ständigt grälar "farang vs thai" Och som en sa i tråden innan,det är nog så att många tar hit dom för tidigt innan man har lärt känna varandra riktigt bra. Jag kommer vänta ett tag till innan jag tar med min tjej hit utan kommer resa lite oftare till Thailand för att träffa henne och lära känna henne riktigt först.

Tror du är helt rätt på det. :great:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag nu måste "ångra" nåt så är det inte att min fru är Thailändska iaf, snarare att jag inte fann henne tidigare :yes:

MVH Tommy

Så känner jag också men man får anta att det är ödet att det blev just nu och inte tidigare.

Bättre sent än aldrig :yes:

For det stora flertalet svenskar, med bristande språk- och sociokulturell anpassningsformåga, tror jag att en gammal hederlig svenska, eller mojligen norska, är att foredra.

Aha du menar BTT? :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag har inte ångrat mig.

Ja, jag tror att risken att man ångrar sig är betydligt storre om man träffar en thailändska än om man träffar en svenska.

Ja, jag tror att det är betydligt svårare att bryta upp om man träffar en thailändska än om man träffar en svenska.

Jag ser ofta på forumet, och det påtalas även i denna tråd, att många tror att en thailändska skulle vara fogligare och en bättre "service provider" än en svenska. Jag tror att det mestadels är män i ovre medelåldern som bär på denna drom och formodligen pga att de nyligen avslutat ett längre och avslutningsvis bittert forhållande med en svenska. Formodligen har de glomt av att både de och fd frugan var mycket trevligare mot varandra i borjan på forhållandet och att båda ansträngde sig mer for att gora den andre glad. I ett nytt forhållande, med en thailändska, svenska eller kenyanska, så är allt givetvis väldigt mycket bättre än i ett gammalt ruttet dito. Om mannen dessutom har ett stort ekonomiskt overtag så kan det givetvis bli än trevligare inledningsvis. Att en thailändska i längdem skulle vara en bättre fru än en svenska tror jag dock inte det minsta på. For det stora flertalet svenskar, med bristande språk- och sociokulturell anpassningsformåga, tror jag att en gammal hederlig svenska, eller mojligen norska, är att foredra.

Hej Atom,

Huvudet på spiken där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...