Jump to content
IGNORERAD

Siam-Nilsson tycker till


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Jag antar att han förlorade vadet?

(sex ord i min mening ovan)

(sex ord igen i parentesen ovan)

(nu blev det sex ord igen)

(det är dags att sluta nu) :crazy:

för nu blir det sex igen

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 130
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    10

  • stefan5300

    10

  • Balut Power

    10

  • BaBoo

    8

Mest aktiva i denna tråd

Passande för vissa i detta diskusion.

"skriv mycket, läs inget, jag är bäst"

ja, jag vet 7 ord, men ändå vad jag tycker vissa beter sig som

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen,

Den här tråden blir ju i studiesyfte riktigt intressant och den blir bara roligare och roligare. preved.gif

Helt sanslöst vilka udda, nervösa och överspända personer det finns.

Deras irritation över småsaker är ju så dråpligt tragiskt, och helt i klass med den numera berömda ”Skogsturkens” ilska.

Mycket av den där stingsliga jargongen som ”Skogsturken” visar upp kan man även hitta hos de personer som hela tiden känner sig kränkta eller är medvetet snarstuckna på MPR.

Jag tror det jag citerat räcker for att alla forutom forfattaren själv ska forstå. Om någon hann läsa min ursprungliga text står jag dock for den men det känns lite barnsligt att sänka sig till den nivån.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...

Båda är populistiska och talesmän för den "lille" mannen.

Båda vinner massor av röster på tomt men vackert prat.

Båda gillar att vara i fokus och tänker främst på sig själv.

Båda har egenhändigt och snarstucket dragit men vill inget hellre än att komma tillbaka.

Båda är oroliga för att "makten" ska ta deras tillgångar.

Vilka kan det vara jag tänker på? rolleyes.gifbiggrin.gif

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Passande för vissa i detta diskusion.

"skriv mycket, läs inget, jag är bäst"

ja, jag vet 7 ord, men ändå vad jag tycker vissa beter sig som

Välkommen till forumet din muntergök

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med anledning av Vaxets griniga kommentar ang olämpligheten i moderator Changs karmapoäng till Siam Nilsson trådstart undrar jag

om det möjligtvis kan va så att man missat att karmaloggen dykt upp igen? Och varför fanns det ej möjlighet att dela ut karma

tidigare till Vaxet i dennes småroliga tillbakablick över året som gått på forumet medans Siam Nilsson, vad det verkar som,

slagit rekord i mottagna karman i denna ganska så snarlika tråd? Kan för övrigt inte se att ngn av deras berättelser skulle

vara varken mer eller mindre taskiga mot forumets medlemmar oavsett vad t ex Buzzen och andra påstår är ok att skratta åt.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver kort eller skriver långt, mai pen rai! Det viktigaste är väl att man skriver överhuvudtaget för annars så blir ju forumet rätt trist, eller? :great:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju roligt och bra för ett forum att ha långa och bra formulerade inlägg, där man tar ställning för åsikter och annat man funderar på. Vi borde kanske fokusera på innehållet i inläggen mer och sluta säga åt varandra vad vi ska och inte ska skriva. Är man inte intresserad så behöver man ju inte läsa det, utan bara gå vidare till en annan tråd. På det sättet blir ju stämningen bättre också :preved:

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bra att en del skriver långa välformulerade inlägg? Huruvida de har någon substans kan vi lämna därhän...

Jag tycker vi ska vara stolta över vårt svenska språk, och kan man lära sig något av inläggen på detta forum så torde det vara till nytta.

Köper icke någon form av argument om att alla skribenter borde hålla sig till någon slags lägsta gemensam nämnare för att inte genera de som har svårt att uttrycka sig i skrift. Blotta tanken på ett sådant arrangemang gör mig nästan mållös... men bara nästan.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny här, o avundsjuk! Jag vill oxå vara med o slåss som alla andra treåringar här på forumet, och sedan kunna skrika att " han bet mig hårdare än jag bet honom först". Visst är det härligt!

Fortsätt som förut! Men jag har på känn att här på forumet finns det inte en enda vettig stolle - förutom mig! ASG!

Vad jag menar är fortsätt som ni är, blanda o ge som ni gjort tidigare. Alla har vi våra "ups and downs". Ibland är vi karlar som våra thai-kvinnor, dvs. helt oförutsägbara - även för oss själva.

Jag har gått in o ut bland trådarna här i ett par månader innan jag nu har kommit med i sandlådegänget.Tar nån min sandhink, så bits jag(men ganska löst).

Kram på er alla som bidrar på forumet!

Bobo

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Bobo och välkommen till forumet!

För dom flesta är nog forumet oftast ett rent tidsfördriv som man inte bör ta allt för allvarligt på. Vi ska dock inte glömma att det ibland kommer frågor som är mycket viktiga för den som frågar. Ambitionen är väl att vi ska kunna se skillnad på det. Vilket inte är så lätt alla gånger.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bobo, skön rivstart i ditt förstainlägg, instämmer med HC, välkommen tll forumet :yes:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bobo, valkommen till de forvuxna bebisarnas Shangri-La - ar du snall far du ocksa lana min bla brandbil.

Inte latt veta vad som skrivs med sjalvdistans och ironi och vad som ar pa fullblodsallvar. Alla missforstand och egon som star pa barrikaderna ar i mina ogon ganska underhallanden sa lange det inte passerar gransen for regelratta otrevligheter.

I borjan var jag forsiktig med vad jag skrev for jag funderade over hur andra kunde missuppfatta och att folk faktiskt kunde tro att man var allvarlig. Numera kanns det som det kvittar och ar bara lite smakul om man ibland framstar som en rabiat besserwisser gallande de mest aparta fragorna. MPR har blivit lite av en sakerhetsventil for egen del. I jobbet spenderar jag enormt mkt tid pa att skriva texter som maste vara sakliga, neutrala och diplomatiskt genomtankta och sallan kan jag skriva nagot som ger minsta utrymmer for feltolkningar - darfor ar det harligt att kunna skita i det och bara skriva inlagg pa MPR utan for mkt tankearbete bakom. Det varsta som kan handa ar att folk som fyllnar till pa fredagkvallen framfor datorn gar i taket av indignation over nagon imaginar krankning - och det kan man ju leva med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hängt på Forumet (TT,MPR 7 år) för länge för att kunna låta bli att skriva, så till mångas uppenbara förtret så vill jag härmed meddela att jag nu efter redan sex dagar tänker sluta att sluta skriva.

Och jag gör detta genom nedanstående jättelånga inlägg som dock är förenlig med denna tråd.

Hej Vaxet,

Ja, jag gav Siam-Nilsson karma för hans inlägg då jag tyckte det var lysande satir. Detta gjorde jag inte i egenskap av moderator, utan som vanlig medlem vilket jag hoppas tillåts vara ibland.

Man ska inte läsa in något speciellt i att en moderator väljer att ge karma.

Herr Chang har talat.

Självklart Herr Chang!

Jag vill verkligen be dig om ursäkt för min överreaktion på din bedömning av SN:s inlägg !

Hoppas du accepterar denna ursäkt och som sagt, om inte ni chiefer kan skriva vad ni vill så försvinner ju många av de bästa inläggen från detta forum, så som sagt fel av mig.

Skall försöka tygla mig nästa gång jag blir lite gramse, men om jag inte lyckas med det så får jag väl be om ursäkt igen. :bag:

Om jag inte minns fel så har väl även du gjort ironiserade sammanställningar av vad som skrivs på forumet, om du har fått någon karma från någon mod. för det vet jag inte, men om så är fallet så kanske inte detta är hela världen ändå... :unsure:

Jorå det stämmer, jag skrev en liten sammanfattning för några månader sedan.

Men gå gärna tillbaka och jämför denna med SN:s inlägg så kommer du att upptäcka några avgörande skillnader.

1: Jag inledde mitt inlägg med att tala om att detta är ironi och skämt.

2: jag bad alla berörda om ursäkt redan i inledningen av mitt inlägg.

3: Jag blandade nästan bara in medlemmar som jag träffat eller känner väl i verkligheten.

4: jag t.o.m. ringde till några extra hårt drabbade medlemmar och frågade om det var ok, innan jag postade mitt inlägg.

SiamNillson var också mycket tydlig med sitt inlägg.

Han förklarar för oss alla att han anser hans inlägg är mycket bra och att han minsann inte tänker sänka sig till vissa andra medlemmars nivå.

Han tar sedan ett antal riktiga trådar från andra medlemmar som exempel på ointressanta och dumma inlägg.

Det må vara ointressant för honom, men knappast för de som startade dessa trådar och efter att ha läst SN:s inlägg ett flertal gånger så är jag nu övertygad om att detta inte alls var ironiskt menat när han skrev det. Läs själv igen.

Han har sedan insett sitt misstag och i efterhand försökt få det att se ut som ironi.

Är det ett hot eller löfte? :whistle:

Svaret ser du ju här, och jag kan ju inte låta din önskan gå i uppfyllelse.

Så länge Vaxet inte spyr galla över alla inlägg som går emot hans värderingar så håller jag med.

Jag skriver vad jag tycker, har gjort så sedan jag först blev medlem på TT.

Och tycker jag att du är en idi*t så skriver jag det, elakt ibland, sant ibland och dumt ibland.

Jag kan dock utan vidare be om ursäkt när jag inser att jag gjort fel.

Så skriv klokt Balut Power så slipper du mina elaka kommentarer utan får bara snälla.

Siam..

Nä du är inte ensam att göra övertramp, det var inte mångar dagar sedan vaxet hota att lägga ner MPR för nåt jag skrev och fick karma för det.

Så frågan är om man får för många karma av folk, men inte stämmer med vad den personen tycker.

Mvh

Nerike

Antagligen har du förväxlat mig med någon annan!

Jag kan nämligen inte stänga MPR, och har aldrig därför ens funderat på att skriva något liknande.

För det är väl inte så att du tyckte det var ett bra tillfälle att hugga mig i ryggen, nu när jag slutat svara? :unsure:

Visst är det underbart med internet!!

Nu kan alla fega och duktiga, samlas tillsammans oberoende av kunskap, utbildning och övriga kunskaper bakom skärmen, och skriva var och en efter sin förmåga.

En del slänger skit, en andra har något att tillföra ett ämne, en del har ingenting.

Men alla har samma rättigheter.Sedan kan man undra vad, och hur, man skulle uttrycka sig om man inte kunde gömma sig bakom skärmen.

Vilket jag just nu har praktiserat.

Min anonymitet är väl inte så stor på detta Forum längre, jag känner eller har träffat massor med medlemmar genom åren.

Dessutom så har man ju fått visa upp sin fula nuna på foton här, några gånger då och då.

Så själv får jag acceptera att många vet vem som verkligen skrev det där korkade, snälla, elaka, roliga eller tråkiga inlägget, nämligen jag.

Avslutningsvis vill jag påstå att det för mig är alldeles uppenbart att SiamNilson blev oerhört bitter och förbannad på MPR när han inte fick göra gratisreklam för sig själv och sin blogg.

Han hade ju räknat med att kunna dra medlemmar härifrån till sin egen sida och på detta sätt tjäna lite extra kulor.

När sedan Surin och Kim stoppade detta snyltförsök så blev han arg, ja så förbannad att han till slut bestämt sig för att försöka komma tillbaka och ta billiga poäng.

Gärna då på Kims eller SurinP3s bekostnad, men även på de andra som är mycket aktiva här.

Tråkigt tycker jag, men ni är ju många här som tydligen tycker det är jättebra, och alla får ju tycka vad de vill.

Än en gång en stor ursäkt till alla som tog illa vid sig av mitt lilla utbrott.

Vaxet som inte tänker sluta skriva igen, i alla fall inte just nu! :yes:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Vaxet

Jag är glad att du skriver igen.

Som en thailändska så tycker jag att mycket som du skriver om Thailand och Sverige balanserar upp forumet mycket.

---

Karlar som kan be om ursäkt är riktiga karlar tycker jag.

Mvh

Magrood

Ändrades av Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Än en gång en stor ursäkt till alla som tog illa vid sig av mitt lilla utbrott.

Vaxet som inte tänker sluta skriva igen, i alla fall inte just nu!

Där finns det mycket hjärta...kanon Vaxet! :great:

Ändrades av lars60

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej wille,

Visst är det härligt att kunna skriva vad man vill utan större betänkligheter!

Nåja, inom vissa ramar... men det är ju ganska högt i tak här.

För egen del har jag dels problemet att jag är moderator och borde föregå med gott exempel ;-) Men också att fru Chang ofta får veta vad jag skrivit, och det är ju lite hämmande... Hur många här har det problemet?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå, nu kom föregående inlägg lite fel i debatten. Anledning var att vid cirka 06.00 gick det inte posta det inlägget, men nu fungerade det plötsligt.

Trevlig att Vaxet är tillbaka i diskussionerna! För egen del kan jag bara säga att det ska väldigt mycket till för att jag skulle avstå...

Herr Chang hr talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet!

Det var inget hugg i ryggen från min sida, om du uppfattar det så så ber jag om ursäkt.

Och det stämmer jag skrev fel, du kan inte stänga ner MPR och det var inte det jag mena.

Utan du skrev att du skulle sluta skriva, bara för att du vart upprörd att jag fick karma från några som tyckte jag har en poäng men det stämde inte in med din uppfattning.

Då du tyckte det var som vanligt ett främlingsfientligt påhopp och det gav karma, och det var det jag mena med sandlåde nivån.

Tycker ni inte som jag då leker jag inte med er, men visst tycker du så är det upp till dig.

Men för min del tycker jag att det ska finnas olikt tänkande på ett forum annars har vi bara sådana som vänder kappan efter vinden, nämner inga namn.

Det finns många sköna profiler här som skriver vad dom tycker, sedan finns det dom som håller fast vid sin sak och har gjort det sedan gamla TT.

jag har nog gett dom flesta en karma om det är nåt vettigt eller nåt dom står för och inte låter sig tryckas ner för det som många som försöker.

Har även gett dig Karma vaxet.

Så jag hoppas att du fortsätter att skriva för det måste finnas alla sorters människor på ett forum annars dör den ut, för då finns det inget att läsa utan samma dravel som en person tycker och alla följer hänger på.

Och jag kommer även fortsättningen skriva vad jag tycker samt säga till om det är nåt jag inte tycker om, samma sak kommer jag ta åt mig kritik från folk även fast jag inte tycker det är befogat men som sagt alla får tycka vad dom vill.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev som jag tänkte mig, Vaxet körde en karma-kupp som lyckades :great:

Snyggt jobbat, du är snart ikapp dom andra.

Jag bryr mig inte om Karma eller ser detta som en tävling, jag har skrivet många år innan detta påfund fanns och trivdes alldeles utmärkt med detta.

Karma är dock kul och bra av en anledning, du kan snabbt se vem som håller med eller inte, för övrigt kan Chieferna nollställa denna när dom vill vad det gäller mig.

Jag har dock gett dig en Karma nu Balut Power, detta verkar ju vara viktigt för dig.

Och avslutningsvis, vem är dom andra, som jag snart är ikapp?

Vaxet!

Det var inget hugg i ryggen från min sida, om du uppfattar det så så ber jag om ursäkt.

Och det stämmer jag skrev fel, du kan inte stänga ner MPR och det var inte det jag mena.

Utan du skrev att du skulle sluta skriva, bara för att du vart upprörd att jag fick karma från några som tyckte jag har en poäng men det stämde inte in med din uppfattning.

Då du tyckte det var som vanligt ett främlingsfientligt påhopp och det gav karma, och det var det jag mena med sandlåde nivån.

Mvh

Nerike

Jag har aldrig skrivet det du säger, så du får nog kolla tillbaka.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...