Jump to content
IGNORERAD

BKK flygplats


tubbe

Recommended Posts

Säkert den som snattar och åker dit försöker dom nog tjäna pengar på, men tror nog inte oskyldiga blir pressade på pengar i nån större utsträckning. dom fall som varit är ju svårt att bevisa vare sig dom är skyldiga eller oskyldiga. Men man skall nog tänka sig lite för att så man inte beter sig som en snattare ala plocka upp massa varor och fippla runt med dom i affärerna.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som gäller är väl att innan man lämnar kassan kollar man vad som finns i ens påse och jämför med vad som står på kvittot. Om det stämmer ska man nog inte behöva oroa sig.

Det finns två sorters blåsningar i denna situation. Illvillig personal kan ha lagt något extra i påsen, eller "glömt" ta betalt för en vara. I båda fallen riskerar man vid utgången att bli anklagad för snatteri.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast jag var där (Sept) så var personalen väldigt noga med att bära mina varor till kassan, när jag stannade och tittade på en vara så var det väldigt noga med att jag inte bar den själv till disken.. Förmodligen så har dom fått ny direktiv så att oskyldiga turister inte ska kunna hamna i någon fälla...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...