Jump to content
IGNORERAD

Vad kommer att hända med Turister respektive expats samt långliggare i Thaialnd


Bike

Recommended Posts

Läste på ett grannforum att turister med speciellt turistvisum föreslås tvingas bära fotboja för att myndigheterna skall veta var de befinner sig, vad kommer härnäst ?  År detta verkligen bara frågan om Covid 19. Eller finns det en annan agenda hos de styrande 

Vad tror ni andra som ser utvecklingen i Thailand , man vill ju inte tänka så, men nog börjar  det kännas som man trots Thaifamilj är färdig med detta land.:sad: Sälja av sina stora MC samt ev resa till Vietnam, har aldrig varit där, men många som säger man känner att man är varmt välkommen att spendera sina små slantar i det landet   

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    21

  • spooncreek

    15

  • Jive

    12

  • Bike

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

20 minuter sedan, skrev Bike:

Läste på ett grannforum att turister med speciellt turistvisum föreslås tvingas bära fotboja för att myndigheterna skall veta var de befinner sig, vad kommer härnäst ?  År detta verkligen bara frågan om Covid 19. Eller finns det en annan agenda hos de styrande 

Vad tror ni andra som ser utvecklingen i Thailand , man vill ju inte tänka så, men nog börjar  det kännas som man trots Thaifamilj är färdig med detta land.:sad: Sälja av sina stora MC samt ev resa till Vietnam, har aldrig varit där, men många som säger man känner att man är varmt välkommen att spendera sina små slantar i det landet   

Kanske inte så konstigt att vi inte ligger så bra till hos thailändarna.

Vi förmögna faranger kommer ju till Thailand i våra skinande rustningar, snor deras vackraste kvinnor, försöker spela Allan och trissar upp priserna.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Alarik:

Kanske inte så konstigt att vi inte ligger så bra till hos thailändarna.

Vi förmögna faranger kommer ju till Thailand i våra skinande rustningar, snor deras vackraste kvinnor, försöker spela Allan och trissar upp priserna.

Det får nog stå för andra, gäller inte mig, det finns nog andra tankar som styr detta scenario 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Bike:

Det får nog stå för andra, gäller inte mig, det finns nog andra tankar som styr detta scenario 

Ja, för thailändarna naturligtvis.

Men du tror kanske att de gör ett undantag för dig?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Bike:

Läste på ett grannforum att turister med speciellt turistvisum föreslås tvingas bära fotboja för att myndigheterna skall veta var de befinner sig, vad kommer härnäst ?  År detta verkligen bara frågan om Covid 19. Eller finns det en annan agenda hos de styrande 

Vad tror ni andra som ser utvecklingen i Thailand , man vill ju inte tänka så, men nog börjar  det kännas som man trots Thaifamilj är färdig med detta land.:sad: Sälja av sina stora MC samt ev resa till Vietnam, har aldrig varit där, men många som säger man känner att man är varmt välkommen att spendera sina små slantar i det landet   

Ett gps armband som dom som kommer in nu på det nya visat skall ha på sej.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Bike said:

Läste på ett grannforum att turister med speciellt turistvisum föreslås tvingas bära fotboja för att myndigheterna skall veta var de befinner sig, vad kommer härnäst ?  År detta verkligen bara frågan om Covid 19. Eller finns det en annan agenda hos de styrande 

Vad tror ni andra som ser utvecklingen i Thailand , man vill ju inte tänka så, men nog börjar  det kännas som man trots Thaifamilj är färdig med detta land.:sad: Sälja av sina stora MC samt ev resa till Vietnam, har aldrig varit där, men många som säger man känner att man är varmt välkommen att spendera sina små slantar i det landet   

Jag tror inte man ska överdriva eventuellt kommande händelser alltför mycket. Jag menar, Thailands styrande är väl ganska ökända numera för alla påhitt som konstant överges. Det gäller ju inom alla områden, brukar skratta med frugan när vi kör bil och lyssnar på nyheter åt alla måndagshubbar de uppfinner under helgfyllorna. 

Särskilt på måndagar brukar något ljushuvud fått nya klipskaa ideer där Thailand ska bli världsmästare genom någon slags hub.

Hur gick det t.ex. med Thailand 4.0, eller att Thailand ska överta holländarnas status som ädelstenshub, eller överta den ekonomiska ledningen från Singapore via någon annan måndagshub etc etc etc. 

 

Däremot har man inga band så varför inte testa på något annat land, som du säger Vietnam. Jag har varit i Saigon bara så har inte så mycket kunskap men landet har nog vissa fördelar. 

Än så länge dominerar Thailand fördelarna för oss, frugan flyttar gärna men det är ingen brådska och inte heller något bestämt. Intressanta länder, för oss, vore Australien, England, US möjligen men troligen blir vi kvar här iaf under överskådlig framtid om inget drastiskt förändras.

 

Förslag på GPS-armband, om det stämmer, måste ju vara någon med huvudet mellan molnen som uppfunnit. Kan nog hända intressanta saker härnere i framtiden, bra och dåliga, vi är inte låsta och även rörliga så ingen oro hos oss.

 

/ SatanG  

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Alarik:

Ja, för thailändarna naturligtvis.

Men du tror kanske att de gör ett undantag för dig?

Vem har sagt det, de dömer ju alla faranger efter fyllskallar på barerna 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev Alarik:

Kanske inte så konstigt att vi inte ligger så bra till hos thailändarna.

Vi förmögna faranger kommer ju till Thailand i våra skinande rustningar, snor deras vackraste kvinnor, försöker spela Allan och trissar upp priserna.

Snor deras vackraste damer, tvartom vi far halla till godo med dom fulaste damerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Snor deras vackraste damer, tvartom vi far halla till godo med dom fulaste damerna.

Nähä. Det accepterar inte jag.

 

Jag gillar fina, slanka thailändskor som min tjej. 43 år, inga barn och med en kropp som en tonåring i Sverige.

 

Ja kärleksfull också. Tittar på youtube för att lära sig koka svenk mat! Gör det jävligt gott också.

 

För mig är det toppen, inte botten.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Wanchai:

Nähä. Det accepterar inte jag.

 

Jag gillar fina, slanka thailändskor som min tjej. 43 år, inga barn och med en kropp som en tonåring i Sverige.

 

Ja kärleksfull också. Tittar på youtube för att lära sig koka svenk mat! Gör det jävligt gott också.

 

För mig är det toppen, inte botten.

 

 

Svensk tonåring......

image.png.00275311a0693d76ba9a00c79c3fef05.png

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Ett gps armband som dom som kommer in nu på det nya visat skall ha på sej.

Wrist band står det, dvs en fotboja. 

 

EDIT. 

Fel av mig, tänkte på det svenska ordet vrist. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Wanchai:

Nähä. Det accepterar inte jag.

 

Jag gillar fina, slanka thailändskor som min tjej. 43 år, inga barn och med en kropp som en tonåring i Sverige.

 

Ja kärleksfull också. Tittar på youtube för att lära sig koka svenk mat! Gör det jävligt gott också.

 

För mig är det toppen, inte botten.

 

 

Samma här, varför ska man ta en ful 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev LTD:

Samma här, varför ska man ta en ful 😉

Varför ska tjejerna ta en ful och fet gubbe 😗

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Wanchai:

Nähä. Det accepterar inte jag.

 

Jag gillar fina, slanka thailändskor som min tjej. 43 år, inga barn och med en kropp som en tonåring i Sverige.

 

Ja kärleksfull också. Tittar på youtube för att lära sig koka svenk mat! Gör det jävligt gott också.

 

För mig är det toppen, inte botten.

 

 

Och du är förstås lika kärleksfull kollar på u-tub för att lära dej laga thai mat 😜

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Varför ska tjejerna ta en ful och fet gubbe 😗

Nä min skulle aldrig göra det

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev matz:

Och du är förstås lika kärleksfull kollar på u-tub för att lära dej laga thai mat 😜

 

/matz

Man måste väl ha wp för att laga mat? 🙃😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev matz:

Och du är förstås lika kärleksfull kollar på u-tub för att lära dej laga thai mat 😜

 

/matz

Har du varit i Thailand? Haft en thaitjej?

 

I Thailand gör tjejen maten, basta! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Wanchai:

Har du varit i Thailand? Haft en thaitjej?

 

I Thailand gör tjejen maten, basta! 😉

Nä aldrig varit i Thailand bara kollat på u-tub å läst på MPR ..... pucko 

Link to comment
Dela på andra sajter

chevrolet-48
1 minut sedan, skrev matz:

Nä aldrig varit i Thailand bara kollat på u-tub å läst på MPR ..... pucko 

Pucko finns den läsken i Sverige???

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Man måste väl ha wp för att laga mat? 🙃😉

Ja är det i Thailand vi pratar om så visst vi får ju inte ta jobbet som en thai kan utföra så WP kan vi ju inte få

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev chevrolet-48:

Pucko finns den läsken i Sverige???

Läsk å läsk vet jag inte men jag har för mig att jag sett en flaska i mjölk disken som det stod pucko på 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev matz:

Och du är förstås lika kärleksfull kollar på u-tub för att lära dej laga thai mat 😜

 

/matz

jag lagar både Frang och Thaimat, inga problem , det gör jag mens min fru tränar som en dåre varje dag , ser ut som en vältränad 25 åring, men är 50 bast 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med spårning av oss medborgare är inget nytt, men visst har det eskalerat under coronapaniken, inte bara i Thailand utan i en mängd andra länder. Och i de flesta fall med medborgarnas stöd och goda minne. Rädslan för att dö av ett virus, i kombination med åsikter på temat "det är väl ok, jag har inget att dölja", gör att stater världen över ganska enkelt kan införa än mer övervakning med olika typer av kamera- och positioneringstjänster med coronapaniken som ursäkt.

 

GPS-armbandet för de "turister" som tillåts komma till Thailand är inte heller något nytt. Det fanns med i det ursprungliga förslaget enligt den då så kallade "Phuket-modellen" som togs fram  redan i augusti.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

ASom fan läser bibeln. 

Det är det nya long stay visumet, där farangen bär ett armband. Det handlar om. Och det är under karantärstiden det gäller. 

Jag skulle i och för sig inte förvåna mig om det föreslogs. Men det är mycket i Thailand som föreslås och aldrig genomförs. 

Vad gäller flickorna så tror jag knappast att beslutsfattarna bryr sig om några brudar från isaan. Som parar sig med faranger. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...