Jump to content
IGNORERAD

Vad kommer att hända med Turister respektive expats samt långliggare i Thaialnd


Bike

Recommended Posts

Om jag får dra iväg en funderare så här på söndags morgonen.

 

Kan faktiskt tänka mig att alla länder under en tid som har mycket turister kommer att gå ner i turister i antalet.

Detta pga människan har fått mindre pengar att röra sig med och det som inte ligger högst upp på priolistan är en solsemester och då för oss Européer till Asien som är en bit bort.

Samt att jag tror kineser och indier inte i samma utsträckning ännu begagnar det som vi västerlänningar gör dvs nöjeslivet som restaurang och barer som ofta ägs/styrs av en expat (om vi pratar turistorter).

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    21

  • spooncreek

    15

  • Jive

    12

  • Bike

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev spooncreek:

En reflektion över den ständigt pågående diskussionen om att Thailand kommer att överges av västerländska turister, särskilt long-stayers, till förmån för grannländerna:

 

Jag har hört det ofta,  ända sedan jag gjorde Thailand till bas för snart 11 år sedan. "Thailand är slut som turistland", jag känner flera kompisar som tänker vara bara i Filippinerna nästa år", "polaren tänker flytta till Kambodja". Und so weiter. Särskilt runt stenborden är det mycket tugg kring detta,  främst bland de som verkar ta som sin livsuppgift att på ålderns höst gnälla över det mesta.

 

Men om man synar det där och försöker få en uppfattning av hur många som faktiskt flyttat sina fasta eller tillfälliga bopålar från Thailand till Vietnam, Filippinerna eller Kambodja?  Jag tror jag känner till en under mina 11 år i Thailand. Några fler är det naturligtvis, men någon slags massflykt från Thailand? Knappast. Inte nu, inte förr , inte senare.

 

Pratar vi om nutid, under coronakrisen, så är har väl i alla fall Vietnam och Filippinerna minst lika tuffa restriktioner som Thailand. Inget alternativ för de som inbillar sig att den svenska sommaren är fantastisk, men gärna flyr Sverige under vinterhalvåret.

 

Thailand kommer igen. Förutom under coronakrisen har de egentligen aldrig tappat någon mark, inte totalt sett, inte mot grannländerna, snarare tvärtom.

Jag har bara erfarenhet av Pattaya och under de senaste fem åren har det varit en markant minskning av västerländska turister här.

En högsäsong under dessa åren har nästan varit som en lågsäsong för 10 år sedan.

Från min balkong har jag utsikt över tre pågående höghusbyggen (20-25 våningar. Det lär vara kineser som bygger för kineser.

Strax nedanför min balkong har nyligen en koreanskägd resort öppnat och gästerna där är inga västerlänningar.

Det ska bli intressant att se hur Thailand kommer att hantera öppningen av landet.

Kommer kineser och koreaner att få förtur och lockas på olika sätt?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Jive:

Jag har bara erfarenhet av Pattaya och under de senaste fem åren har det varit en markant minskning av västerländska turister här.

En högsäsong under dessa åren har nästan varit som en lågsäsong för 10 år sedan.

Från min balkong har jag utsikt över tre pågående höghusbyggen (20-25 våningar. Det lär vara kineser som bygger för kineser.

Strax nedanför min balkong har nyligen en koreanskägd resort öppnat och gästerna där är inga västerlänningar.

Det ska bli intressant att se hur Thailand kommer att hantera öppningen av landet.

Kommer kineser och koreaner att få förtur och lockas på olika sätt?

Du har en poäng, glittret i Bangkok sitter naturligtvis med statistiken kring vad respektive lands turister spenderat.

 

Och förturen finns väl redan? De första flighterna till Phuket kommer nu av en händelse från Kina!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Jive said:

Jag har bara erfarenhet av Pattaya och under de senaste fem åren har det varit en markant minskning av västerländska turister här.

En högsäsong under dessa åren har nästan varit som en lågsäsong för 10 år sedan.

Från min balkong har jag utsikt över tre pågående höghusbyggen (20-25 våningar. Det lär vara kineser som bygger för kineser.

Strax nedanför min balkong har nyligen en koreanskägd resort öppnat och gästerna där är inga västerlänningar.

Det ska bli intressant att se hur Thailand kommer att hantera öppningen av landet.

Kommer kineser och koreaner att få förtur och lockas på olika sätt?

Kineser, koreaner, japaner mfl asiatiska turister är självklart mer intressanta för Thailand än västeuropeer, den analysen är inte svår att göra.

 

Däremot hör inte jag till dem som ser en "markant minskning" av västerländska turister i Pattaya. Ofta glöms det bort att även utbudet ökat ganska mycket de senaste åren, av barer och restauranger som riktar sig mot västerlänningar. Det man kan säga är att turismen ökat konstant år till år från i princip alla länder till Thailand som helhet. Svenska turister är dock ett av undantagen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

Kineser, koreaner, japaner mfl asiatiska turister är självklart mer intressanta för Thailand än västeuropeer, den analysen är inte svår att göra.

 

Däremot hör inte jag till dem som ser en "markant minskning" av västerländska turister i Pattaya. Ofta glöms det bort att även utbudet ökat ganska mycket de senaste åren, av barer och restauranger som riktar sig mot västerlänningar. Det man kan säga är att turismen ökat konstant år till år från i princip alla länder till Thailand som helhet. Svenska turister är dock ett av undantagen. 

Sorry, jag kan inte hålla med, iaf inte i Pattaya.

Visserligen börjar jag se taskigt, men blind har jag ännu inte blivit.😀

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kallas inte kineser för zerodollar-tourists eller nåt liknande i Thailand och spenderar det mesta sina pengar på anrättningar som ägs av landsmän?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, Fritz said:

Kallas inte kineser för zerodollar-tourists eller nåt liknande i Thailand och spenderar det mesta sina pengar på anrättningar som ägs av landsmän?

Hälften av dem reser självständigt och flera av dem spenderar mer på en weekend in Thailand än du och jag gör på en månad.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Jive said:

Sorry, jag kan inte hålla med, iaf inte i Pattaya.

Visserligen börjar jag se taskigt, men blind har jag ännu inte blivit.😀

Några intryck sett med mina glasögon:

 

- För 10 år sedan hade soi LK en  agogo, för fem år sedan kanske 10, idag oklart hur många.

- Området kring soi Buakhow som helhet var inget jag hängde på särskilt mycket, det fanns visserligen gott om barer, men inte lika utvecklat.  Mycket mer folk där nu de senaste åren som jag upplever det. För ett par år sedan tillkom hela området kring Tree Town dessutom, men mängder av nya barer. Dessutom tvärgatan till soi 15, som nu innehåller 10 gentlemannaklubbar, för tre år sedan inte en enda.

- Restauranger nu kontra fem år sedan har ökat, särskilt italienska, steak houses etc, med västerländsk inriktning.

 

-  I Jomtien, inte en condo knappt på hela 2nd road, nu är det nedsmetat med nya byggen. som inte enkom bebos av kineser.

-   För 5-6 år sedan tillkom hela barområdet "Rompoo" som skulle gödas med samma kunder som hängde på beach-soierna i Jomtien.

 

- En stor förlorare i Pattaya City har väl varit soi 7-8, samt i viss mån Soi 6. 

 

På det stora hela dock ett ökat utbud, vilket jag tror man ofta glömmer bort i analysen.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

Några intryck sett med mina glasögon:

 

- För 10 år sedan hade soi LK en  agogo, för fem år sedan kanske 10, idag oklart hur många.

- Området kring soi Buakhow som helhet var inget jag hängde på särskilt mycket, det fanns visserligen gott om barer, men inte lika utvecklat.  Mycket mer folk där nu de senaste åren som jag upplever det. För ett par år sedan tillkom hela området kring Tree Town dessutom, men mängder av nya barer. Dessutom tvärgatan till soi 15, som nu innehåller 10 gentlemannaklubbar, för tre år sedan inte en enda.

- Restauranger nu kontra fem år sedan har ökat, särskilt italienska, steak houses etc, med västerländsk inriktning.

 

-  I Jomtien, inte en condo knappt på hela 2nd road, nu är det nedsmetat med nya byggen. som inte enkom bebos av kineser.

-   För 5-6 år sedan tillkom hela barområdet "Rompoo" som skulle gödas med samma kunder som hängde på beach-soierna i Jomtien.

 

- En stor förlorare i Pattaya City har väl varit soi 7-8, samt i viss mån Soi 6. 

 

På det stora hela dock ett ökat utbud, vilket jag tror man ofta glömmer bort i analysen.

 

 

Om 14 dagar ska jag till Supamith hospital och operera mina ögon.😀

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast kineser är väl både älskade och hatade. Då dom många gånger genererar ganska lite pengar till Thailand. Då dom paketresor som anordnas är oftast all inclusive. Där allt är förbetalt. Och researrangören promotar att dom bor äter och besöker, ställen som är kinesägda. 

På så sätt återförs mycket av pengarna till Kina. 

En undersökning jag läste om nyligen. Hävdade att europeiska turister spenderade typ dubbelt så mycket som turister från Asien. 

Så jag tror nog att européer kommer vara mer än välkomna i framtiden. Dock är situationen just nu omöjlig. Då man skrämt upp befolkningen. Samtidigt som en 2a våg av corona härjar i europa. 

Så allt är nog sakta men säkert tillbaka till det vanliga. Det som däremot är en stor fara för turistindustrin i förlängningen det är att många näringsidkare försvinner just nu. Och det är nog bara en bråkdel som kan öppna, den dagen landet öppnar igen. Då många då gått i putten redan. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt varje vinter 5-6 v sen minst 20 år tillbaka och har aldrig sett  så lite turister som dom sista 3 åren, nu är området jag rör mig runt ganska begränsat men måste hålla med Jive och hans syn på saken.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev spooncreek:

Området kring soi Buakhow som helhet var inget jag hängde på särskilt mycket, det fanns visserligen gott om barer, men inte lika utvecklat.  Mycket mer folk där nu de senaste åren som jag upplever det.

Jag upplever det på ett helt annat sätt, snudd på stendött, men jag knallar ju hemåt ganska tidigt på kvällarna så jag har ju inte full koll. ;) 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, janne_h said:

Fast kineser är väl både älskade och hatade. Då dom många gånger genererar ganska lite pengar till Thailand. Då dom paketresor som anordnas är oftast all inclusive. Där allt är förbetalt. Och researrangören promotar att dom bor äter och besöker, ställen som är kinesägda. 

På så sätt återförs mycket av pengarna till Kina. 

En undersökning jag läste om nyligen. Hävdade att europeiska turister spenderade typ dubbelt så mycket som turister från Asien. 

Så jag tror nog att européer kommer vara mer än välkomna i framtiden. Dock är situationen just nu omöjlig. Då man skrämt upp befolkningen. Samtidigt som en 2a våg av corona härjar i europa. 

Så allt är nog sakta men säkert tillbaka till det vanliga. Det som däremot är en stor fara för turistindustrin i förlängningen det är att många näringsidkare försvinner just nu. Och det är nog bara en bråkdel som kan öppna, den dagen landet öppnar igen. Då många då gått i putten redan. 

Låt säga att av 10 miljoner kinesiska turister årligen till Thailand , så reser fyra miljoner självständigt, dvs inte i grupp.  Jämför det med den totala andelen turister från t.ex Norden, som förra året avrundat borde legat runt 500 000.  Dock stannar kineserna kortare tid, sällan mer än en vecka, vilket påverkar en del när man ska räkna på vart intäkterna är högst.

 

Jag vet ändå vart jag skulle lägga merparten av marknadsföringsbudgeten som turistchef för Thailand.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, spooncreek said:

Låt säga att av 10 miljoner kinesiska turister årligen till Thailand , så reser fyra miljoner självständigt, dvs inte i grupp.  Jämför det med den total andelen turister från t.ex Norden, som förra året avrundat borde legat runt 500 000.  Dock stannar kineserna kortare tid, sällan mer än en vecka, vilket påverkar en del när man ska räkna på vart intäkterna är högst.

 

Jag vet ändå vart jag skulle lägga merparten av marknadsföringsbudgeten som turistchef för Thailand.

Säger inte att du har fel. 

Dock som sagt så läste jag en undersökning som hävdade att européer var dom mest lönsamma turisterna. Självklart vore det då ju konstigt att utesluta dom turisterna till förmån för andra. När man kan ha båda. 

Det finns nog ingen som vet vad som rör sig i huvena på dom som bestämmer i Thailand. 

Och därför är det väldigt svårt att förutsäga framtiden efter corona. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda som, för mig, är störande med kineserna är alla bussarna som stoppar upp trafiken på stan, annars rör vi oss på helt olika områden.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Jive:

Jag har sett uppgifter på 12-20 %.

Jag såg en ganska bra siffra uträknad av branschen att Turismen står för 19,7% av BNP men även att turismen sysselsätter 25,3% av den arbetsföra befolkningen.

 

Undrar om militären vet vilka siffror de leker med?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jive:

Jag har bara erfarenhet av Pattaya och under de senaste fem åren har det varit en markant minskning av västerländska turister här.

En högsäsong under dessa åren har nästan varit som en lågsäsong för 10 år sedan.

Från min balkong har jag utsikt över tre pågående höghusbyggen (20-25 våningar. Det lär vara kineser som bygger för kineser.

Strax nedanför min balkong har nyligen en koreanskägd resort öppnat och gästerna där är inga västerlänningar.

Det ska bli intressant att se hur Thailand kommer att hantera öppningen av landet.

Kommer kineser och koreaner att få förtur och lockas på olika sätt?

Nu trampar jag kanske på en del ömma fötter här, men vad har Pattaya egentligen att erbjuda den "moderne" turisten?

 

Det känns som att go-go barer och fyrkantsbarer med ringklocka och tandlösa damer hör till det förgångna.  Stenbordsturisterna tjänar man inga pengar på heller.

 

Nu har jag inte varit i Pattis på en 5-6 år men redan då kändes destinationen väldigt passé. Lite samma sak med Patong på Phuket, "förr" i tiden fanns där väl ett par dussin olika go-go barer och någon miljon fyrkantsbarer men idag är de flesta tomma och öde. Ifall man nu inte bara vill kröka och göka på semestern, vad ska man då i Pattaya eller Patong att göra?

 

Båda dessa destinationer måste lägga örat mot marken och fundera på vad framtidens turister vill ha, det svåra är inte att acceptera det nya utan det är arr överge det gamla...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev MaiChai:

Nu trampar jag kanske på en del ömma fötter här, men vad har Pattaya egentligen att erbjuda den "moderne" turisten?

 

Det känns som att go-go barer och fyrkantsbarer med ringklocka och tandlösa damer hör till det förgångna.  Stenbordsturisterna tjänar man inga pengar på heller.

 

Nu har jag inte varit i Pattis på en 5-6 år men redan då kändes destinationen väldigt passé. Lite samma sak med Patong på Phuket, "förr" i tiden fanns där väl ett par dussin olika go-go barer och någon miljon fyrkantsbarer men idag är de flesta tomma och öde. Ifall man nu inte bara vill kröka och göka på semestern, vad ska man då i Pattaya eller Patong att göra?

 

Båda dessa destinationer måste lägga örat mot marken och fundera på vad framtidens turister vill ha, det svåra är inte att acceptera det nya utan det är arr överge det gamla...

Jo, man kan faktiskt leva ett helt "normalt" liv i Pattaya tillsammans med sin fru.

I Pattaya finns det mesta man kan önska sig i matväg + att man känner sig väldigt trygg att promenera runt här på dygnets alla timmar.

Billigt är det också här.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, MaiChai said:

Nu trampar jag kanske på en del ömma fötter här, men vad har Pattaya egentligen att erbjuda den "moderne" turisten?

 

Det känns som att go-go barer och fyrkantsbarer med ringklocka och tandlösa damer hör till det förgångna.  Stenbordsturisterna tjänar man inga pengar på heller.

 

Nu har jag inte varit i Pattis på en 5-6 år men redan då kändes destinationen väldigt passé. Lite samma sak med Patong på Phuket, "förr" i tiden fanns där väl ett par dussin olika go-go barer och någon miljon fyrkantsbarer men idag är de flesta tomma och öde. Ifall man nu inte bara vill kröka och göka på semestern, vad ska man då i Pattaya eller Patong att göra?

 

Båda dessa destinationer måste lägga örat mot marken och fundera på vad framtidens turister vill ha, det svåra är inte att acceptera det nya utan det är arr överge det gamla...

Pattaya har i viss mån övergivit det gamla, eller i alla fall kompletterat det med en hel del nytt. Några rejäla äventyrsbad, nya shoppingscenters, mer shower, lyxiga hotell. Kort sagt, sådant som tilltalar i alla fall asiatiska moderna turister.

 

Samtidigt ska man inte underskatta Pattayas rykte som "Sin City" och dess dragningskraft hos den moderne turisten. Har du inte varit i Pattis på 5-6 år blir du nog överrraskad nästa gång när du tar en tripp på Walking Street och ser vilka som utgör merparten av turisterna där numera.  Och, nej, för den läsare (inte du)  som nu planerar att skriva ett inlägg om att kineser bara promenerar i grupper, och att indier vill dela både ölen och tjejen på tre personer, det är inte dem jag menar. Sticker man in näsan på "deras" ställen ser det helt annorlunda ut, och spenderas friskt.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev MaiChai:

Nu trampar jag kanske på en del ömma fötter här, men vad har Pattaya egentligen att erbjuda den "moderne" turisten?

 

Det känns som att go-go barer och fyrkantsbarer med ringklocka och tandlösa damer hör till det förgångna.  Stenbordsturisterna tjänar man inga pengar på heller.

 

Nu har jag inte varit i Pattis på en 5-6 år men redan då kändes destinationen väldigt passé. Lite samma sak med Patong på Phuket, "förr" i tiden fanns där väl ett par dussin olika go-go barer och någon miljon fyrkantsbarer men idag är de flesta tomma och öde. Ifall man nu inte bara vill kröka och göka på semestern, vad ska man då i Pattaya eller Patong att göra?

 

Båda dessa destinationer måste lägga örat mot marken och fundera på vad framtidens turister vill ha, det svåra är inte att acceptera det nya utan det är arr överge det gamla...

Vad Pattaya har är golf till bra mycket bättre pris än vad t.ex vad Hua hin erbjuder. Skulle tippa att runt 100 -150 pers åker till golfbanor varje dag ( olika ländare ) och även bidrar kvällstid. Ett litet strå till stacken i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
56 minuter sedan, skrev MaiChai:

Nu trampar jag kanske på en del ömma fötter här, men vad har Pattaya egentligen att erbjuda den "moderne" turisten?

 

Det känns som att go-go barer och fyrkantsbarer med ringklocka och tandlösa damer hör till det förgångna.  Stenbordsturisterna tjänar man inga pengar på heller.

 

Nu har jag inte varit i Pattis på en 5-6 år men redan då kändes destinationen väldigt passé. Lite samma sak med Patong på Phuket, "förr" i tiden fanns där väl ett par dussin olika go-go barer och någon miljon fyrkantsbarer men idag är de flesta tomma och öde. Ifall man nu inte bara vill kröka och göka på semestern, vad ska man då i Pattaya eller Patong att göra?

 

Båda dessa destinationer måste lägga örat mot marken och fundera på vad framtidens turister vill ha, det svåra är inte att acceptera det nya utan det är arr överge det gamla...

Finns väl allt möjligt både i Pattis och Patong.

Det är väl en kombination av allt. Mat, shopping, dricka, strandhäng, utflykter, golf, skräpmarknader och annat.

Frågar du mig så föredrar jag faktiskt Bangkok de flesta dagar i veckan, då jag inte riktigt orkar med strandhäng.

 

Vilken plats i Thailand har något att erbjuda?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Kineser, koreaner, japaner mfl asiatiska turister är självklart mer intressanta för Thailand än västeuropeer, den analysen är inte svår att göra.

 

Däremot hör inte jag till dem som ser en "markant minskning" av västerländska turister i Pattaya. Ofta glöms det bort att även utbudet ökat ganska mycket de senaste åren, av barer och restauranger som riktar sig mot västerlänningar. Det man kan säga är att turismen ökat konstant år till år från i princip alla länder till Thailand som helhet. Svenska turister är dock ett av undantagen. 

Att utbudet av västerländska barer och restauranger skulle ha ökat vete tusan. Nämn några nya restauranger dom senaste åren. Barområden poppar det upp här och var hela tiden samtidigt som andra överges eller rives. De enda nya i restaurangväg jag kan komma på är karaokeställen. Nya barägare som ska tjäna storkovan och åker hem med svansen mellan benen efter något år.  Buakhao har ju vaknat till liv på senare år men även där handlar det väl om en omlokalisering?

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minutes ago, Esspe said:

Att utbudet av västerländska barer och restauranger skulle ha ökat vete tusan. Nämn några nya restauranger dom senaste åren. Barområden poppar det upp här och var hela tiden samtidigt som andra överges eller rives. De enda nya i restaurangväg jag kan komma på är karaokeställen. Nya barägare som ska tjäna storkovan och åker hem med svansen mellan benen efter något år.  Buakhao har ju vaknat till liv på senare år men även där handlar det väl om en omlokalisering?

 

Snabbt ur minnet: Steak & Co, Longhorn, The Grill, Kitchen. Fyra steakhouse inom en radie av 500 meter av Patricks & Beefeater och som konkurrerar om samma kunder. . Brittisk lågbudget, där har vi tex Cheap Charlie, Hungry Hippo och Chunky Monkey som alla är under två år gamla och ligger inom 500 meter från varandra och en rätt rejäl kluns till med restauranger som erbjuder pub grub. Samma lika går säkert att spåna fram ur andra kategorier av restauranger.

 

Harrys är endast fem år gammalt, Retox Game On ännu yngre. Detsamma kan sägas om en stor del av barerna på LK.  När det gäller området Diana/LK/Buakhow, så skulle jag säga att de, i takt med att utbudet blivit bättre, plockat mycket folk både från WS och Soi 7-8, samt alla soierna som börjar på 13.

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev spooncreek:

Snabbt ur minnet: Steak & Co, Longhorn, The Grill, Kitchen. Fyra steakhouse inom en radie av 500 meter av Patricks & Beefeater och som konkurrerar om samma kunder. . Brittisk lågbudget, där har vi tex Cheap Charlie, Hungry Hippo och Chunky Monkey som alla är under två år gamla och ligger inom 500 meter från varandra och en rätt rejäl kluns till med restauranger som erbjuder pub grub. Samma lika går säkert att spåna fram ur andra kategorier av restauranger.

 

Harrys är endast fem år gammalt, Retox Game On ännu yngre. Detsamma kan sägas om en stor del av barerna på LK.  När det gäller området Diana/LK/Buakhow, så skulle jag säga att de, i takt med att utbudet blivit bättre, plockat mycket folk både från WS och Soi 7-8, samt alla soierna som börjar på 13.

 

Vet du vad det ska bli där Diana Inn låg?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...