Jump to content
IGNORERAD

Flygskatter


stugan5

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Mer i samma ämne.

http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/skatterdeklarationer/artikel_1666415.e24

"Mer än hälften av det som flygbolagen kallar "skatter och avgifter" är vanliga driftskostnader och borde därmed inkluderas i biljettpriset. Det visar en färsk EU-rapport "

Helgalet att det inte finns några konsumentlagar som styr upp detta på ett vettigt sätt.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gosatta

ja ibland undrar man varför alla flygbolag inte är lika smarta som air asia som visar TOTAL kostnaden direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen kommer det en undersökning i detta.Jag har efterlyst detta i en tråd här förut men då har det inte funnits någon som har kunnat svara men nu kanske jag får klarhet. :great: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Ja Äntligen...

Jag gjorde som ovanstånde efterlyste detta och beskylde Staterna S + Thailand ber härmed om ursäkt Det var ju de vanliga myglara i bolagens ledning som skylde på skatter Gör som S A S slutpris direkt ( Det är det enda de är bra på ) Det har ju ibland kostat 3000 txr i anons till BKK men går man o kollar så är det i alla fall över 6000 Lurendrejeri är det

diablo.gif boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl inte längesedan SAS hade 4-500 i flygskatt medans andra bolag hade 1500-2000 sek iskatt men nu är SAS uppe i samma nivåer(har dom lärt sig oxå)SAS gjorde ju en vinst senaste kvartalet trots vikande kundunderlag och fler lågprisbiljetter,kan den vinsten komma från "skatterna"???Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför delar man på flygpriset och flygskatten? Den måste ju ändå betalas. Å varför ska den ändras från dag till dag? Vem är det som bestämmer flygskatten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför delar man på flygpriset och flygskatten? Den måste ju ändå betalas. Å varför ska den ändras från dag till dag? Vem är det som bestämmer flygskatten?

Tja, flygbolagens standardursäkt är väl att bränslekostnader, landningsavgifter etc ständigt ändrar sig. Dessutom åker den valuta dom betalar i upp och ner mot svenska kronan... dock sällan till kundens fördel ;-)

Men jag ser det mest som krokodiltårar... andra branscher med liknande förhållanden klarar att hålla fast pris åtminstone per säsong.

Her Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...