Jump to content
IGNORERAD

Köpa beg motobike


Esspe

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Naturligtvis, det är kultur i Norrlands inland :)

Säg inte du förväntar dig att han kör nykter på sin HVA också :)

För övrigt få jag hålla med Boa lite här, dyngmoppar som bara går i farm och i buffelskit, är ofta gammalt oförsäkrat oskattat skit.....det är verkligheten, och vi lär inte kunna ändra på det, ibland får man ta seden dit man kommer.

Nja, tänk om man till exempel kör på ett barn som sedan blir handikappad för resten livet.  Men Boa har tydligen råd att slanta upp då 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bike

    19

  • Esspe

    14

  • Soengsang

    11

  • LTD

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Ja crossen, går inte försäkra

Citerar mej själv. Hva 125 -52 ( rödkvarna ) Hva 175 -53 (Drömbåge ) och nu kommer

det till en Lambretta 150 - 62 som kommer att vara försäkrade även några moppar 5 st

är försäkrade

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Soengsang:

Naturligtvis, det är kultur i Norrlands inland :)

Säg inte du förväntar dig att han kör nykter på sin HVA också :)

För övrigt få jag hålla med Boa lite här, dyngmoppar som bara går i farm och i buffelskit, är ofta gammalt oförsäkrat oskattat skit.....det är verkligheten, och vi lär inte kunna ändra på det, ibland får man ta seden dit man kommer.

Håller med fullt ut. Några håller bara på med brordukteri. I min by är det inte många bymoppar som är försäkrade bland naturfolket. Och att våra är det är av ren snålhet, skulle bli dyrt för farangen annars....

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev frogfish:

Håller med fullt ut. Några håller bara på med brordukteri. I min by är det inte många bymoppar som är försäkrade bland naturfolket. Och att våra är det är av ren snålhet, skulle bli dyrt för farangen annars....

Med den inställningen förmodar jag att du kör oförsäkrat i Sverige också. Allt för att inte bli kallad brordukig 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Med den inställningen förmodar jag att du kör oförsäkrat i Sverige också. Allt för att inte bli kallad brordukig 😉

Som jag skrev så kör jag inte oförsäkrat. Läs om, läs rätt. Jag förklarade bara hur det ser ut i byn bland thaiarna, inte hur det ser ut i den bästa av världar.

 

Sen har jag inget med dukar att göra. Vad är en brordukig?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Håller med fullt ut. Några håller bara på med brordukteri. I min by är det inte många bymoppar som är försäkrade bland naturfolket. Och att våra är det är av ren snålhet, skulle bli dyrt för farangen annars....

Exakt, det är så det är, sen kan vi tycka bad vi vill om det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Nja, tänk om man till exempel kör på ett barn som sedan blir handikappad för resten livet.  Men Boa har tydligen råd att slanta upp då 😉

Ja, tänk om du körde på ett barn igår då du åkte 55 på en 50 sträcka.

Man kan ta allt till ytterligheter, men vissa saker är som de är.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja, tänk om du körde på ett barn igår då du åkte 55 på en 50 sträcka.

Man kan ta allt till ytterligheter, men vissa saker är som de är.

Då hade jag iallafall haft en försäkring

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Då hade jag iallafall haft en försäkring

Ja, då hade ju du klarat dig från att lätta på lädret.

Men det stackars barnet hade blivit handikappat pga att du körde för fort.

Naturligtvis ska man ha försäkring, men det funkar inte så överallt i världen, vore ju naturligtvis en dröm att hela världen fungerade som Sverige.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja, då hade ju du klarat dig från att lätta på lädret.

Men det stackars barnet hade blivit handikappat pga att du körde för fort.

Naturligtvis ska man ha försäkring, men det funkar inte så överallt i världen, vore ju naturligtvis en dröm att hela världen fungerade som Sverige.

Ja då är det väll okej då att köra utan 😉

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Ja då är det väll okej då att köra utan 😉

Blir bara en fånig diskussion detta, vi vet båda vad som är rätt samt hur det fungerar på andra ställen.

Bara och acceptera det, vi kan inte ändra på det i vilket fall.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Nja, tänk om man till exempel kör på ett barn som sedan blir handikappad för resten livet.  Men Boa har tydligen råd att slanta upp då 😉

 

Ingen fara, sker inga olyckor i Norrland. Det som sker är påkörning, gropgrävning och igenfyllning. Problemet löst! Inget har hänt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

 

Ingen fara, sker inga olyckor i Norrland. Det som sker är påkörning, gropgrävning och igenfyllning. Problemet löst! Inget har hänt. 

En annnan variant på STG lol

 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

 

Ingen fara, sker inga olyckor i Norrland. Det som sker är påkörning, gropgrävning och igenfyllning. Problemet löst! Inget har hänt. 

Men man vet aldrig, såg en bil köra förbi i går, ( med förare) allt kan hända

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Har nu testat lite olika Aerox is out, sitter med knäna på styret. PCX ok men vill helst ha ABS vilket den inte har. Ska försöka hitta en Honda ADV, har haft en nu i två månader och den är skitkul att köra. Lite MC känsla över den och inte lika slö på lågvarv som PCX. Har bara funnits nåt år men har sett 2020 som gått lite mil för 80k listat. Nypris runt 95. En ny kan man faktiskt få billigare än en PCX på nåt ställe men tvärtom på nåt annat. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev inga 50’ i Huahin idag....😩

 

Bike no5 hemma, kanske dags o göra sig av med någon?

62FCA7CE-680B-4045-BEDC-E6C10F03A6BF.thumb.jpeg.f71afdd073b998bf15b4c89649105e54.jpegD68E8C39-EFAF-4161-B61C-BDFFC1FD2C1F.thumb.jpeg.1e0766288da62c1dd6fb8221c6c837c0.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...