Jump to content
IGNORERAD

Köpa beg motobike


Esspe

Recommended Posts

13 timmar sedan, skrev LTD:

Går inte att köpa av nån som inte är här, iaf inte om man vill göra ett riktigt ägarbyte. 

Njaaa, Jag köpte min första stora hoj i Thai av en farang som inte var där, men han var smart och skrev över pappren innan han åkte hem till Swedala, så jag köpte ju egentligen av hans klubkompis fru (Thai) Enkelt och smidigt, jag drog slantarna till hans konto och Thai damen skrev hojen på mig, så ofta går det att fixa med lite framförhållning. Men sett rent juridiskt så köpte jag ju av Thaidamen.

Själv tar jag med mina fordonsböcker till Sverige när jag åker hem, varför ?? Ingen som kan sälja mina cyklar när jag inte är med.  

 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bike

    19

  • Esspe

    14

  • Soengsang

    11

  • LTD

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Farang måste ha ett certifiket of residence och pass kopia vid ägarbyte.Thai räcker det med id kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Bike:

Njaaa, Jag köpte min första stora hoj i Thai av en farang som inte var där, men han var smart och skrev över pappren innan han åkte hem till Swedala, så jag köpte ju egentligen av hans klubkompis fru (Thai) Enkelt och smidigt, jag drog slantarna till hans konto och Thai damen skrev hojen på mig, så ofta går det att fixa med lite framförhållning. Men sett rent juridiskt så köpte jag ju av Thaidamen.

Själv tar jag med mina fordonsböcker till Sverige när jag åker hem, varför ?? Ingen som kan sälja mina cyklar när jag inte är med.  

 

Precis som jag skrev, det går inte att köpa av någon som inte är här. 

Du köpte av en Thai dam.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev LTD:

Precis som jag skrev, det går inte att köpa av någon som inte är här. 

Du köpte av en Thai dam.. 

Jag säger inte att du har fel men funderar bara på hur man gör om ägaren dör hemma i hemlandet. Eller av någon annan anledning inte vill eller kan återvända. Skrotar skiten? ;)

De borde ju ha hänt förut att falanger dör i hemlandet och lämnar fordon som dom står som ägare till i Thailand 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag säger inte att du har fel men funderar bara på hur man gör om ägaren dör hemma i hemlandet. Eller av någon annan anledning inte vill eller kan återvända. Skrotar skiten? ;)

De borde ju ha hänt förut att falanger dör i hemlandet och lämnar fordon som dom står som ägare till i Thailand 

Pengar under bordet löser detta har jag hört av en vän😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag säger inte att du har fel men funderar bara på hur man gör om ägaren dör hemma i hemlandet. Eller av någon annan anledning inte vill eller kan återvända. Skrotar skiten? ;)

De borde ju ha hänt förut att falanger dör i hemlandet och lämnar fordon som dom står som ägare till i Thailand 

Det finns exempel på detta, men vågar knappt skriva om det här, myndigheter /polis kan ibland "ta handom " farangs ägodelar fordon, har du aldrig sett en Thaipolis köra runt i åratal med röd skylt på fordon , Bil eller MC. 

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Pengar under bordet löser detta har jag hört av en vän😉

Har även du "hört" saker, aja baja, inte trovärdigt :laugh:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jag säger inte att du har fel men funderar bara på hur man gör om ägaren dör hemma i hemlandet. Eller av någon annan anledning inte vill eller kan återvända. Skrotar skiten? ;)

De borde ju ha hänt förut att falanger dör i hemlandet och lämnar fordon som dom står som ägare till i Thailand 

I vår by finns inte många regade MC så har ägaren dött kör frun eller släkten runt med den

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Boa52:

I vår by finns inte många regade MC så har ägaren dött kör frun eller släkten runt med den

Tråkigt att höra, i vår by finns kanske möjligtvis en MC som kör utan skyltar, om sen alla papper är ok. det är jag tveksam till, skatt och försäkring. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Bike:

Tråkigt att höra, i vår by finns kanske möjligtvis en MC som kör utan skyltar, om sen alla papper är ok. det är jag tveksam till, skatt och försäkring. 

Vet inte nån i vår by som ha regat en gammal MC, jag har8 st, och  enTuk tuk ,en traktor

 en pickupp, Mazda endast Mazdan är regad och försäkrad på min frus bror jag

får egentligen inte köra den, MEN jag kör alla moppar och Tuck tucken i byn i alla fall

Nu gjort i 15 år, Ok skulle det hände nåt får jag slanta upp

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Såg nyss på fb...

 

Nya (eller åtminstone oanvända) PCX för 52500 thb.

Låter för billigt för att vara sant och då är det troligen det med. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Esspe:

Låter för billigt för att vara sant och då är det troligen det med. 

Ja, Tyvärr. 

 

Källan är inte den mest trovärdiga. På fejsbock står det bara skitsnack o fejknews.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Vet inte nån i vår by som ha regat en gammal MC, jag har8 st, och  enTuk tuk ,en traktor

 en pickupp, Mazda endast Mazdan är regad och försäkrad på min frus bror jag

får egentligen inte köra den, MEN jag kör alla moppar och Tuck tucken i byn i alla fall

Nu gjort i 15 år, Ok skulle det hände nåt får jag slanta upp

Säger mest en del om dig själv då du även kör oförsäkrat, sådan faranger är en skam för oss skötsamma. Förhoppningsvis så får du ett antal år på Thaikåken om du lyckas skada någon annan.  Så dig har jag inga höga tankar om:mad:

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Esspe:

Låter för billigt för att vara sant och då är det troligen det med. 

Kändes mer som en butik som ville bli av med dem snabbt.

Tror ett prisras på mångt och mycket kan vara på gång.

 

Men visst kan det vara nån som ljuger också. Det finns gott om såna människor. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Kändes mer som en butik som ville bli av med dem snabbt.

Tror ett prisras på mångt och mycket kan vara på gång.

 

Men visst kan det vara nån som ljuger också. Det finns gott om såna människor. 

Ja vem vet. @LTDnämnde ju samma siffra hos en affär i Hua Hin.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ingen länka till någon som säljer dessa så billiga nya moppar, inte för jag kanske behöver någon, men kul att shoppa.

En ny PCX för 52 hade jag köpt direkt utan att blinka.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kan ingen länka till någon som säljer dessa så billiga nya moppar, inte för jag kanske behöver någon, men kul att shoppa.

En ny PCX för 52 hade jag köpt direkt utan att blinka.

Ska se om tanten hittar den igen...

Ge mig en timme. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Ja vem vet. @LTDnämnde ju samma siffra hos en affär i Hua Hin.

Aerox, inte för pcx, skiljer väl ca 25k på dessa normalt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Bike:

Säger mest en del om dig själv då du även kör oförsäkrat, sådan faranger är en skam för oss skötsamma. Förhoppningsvis så får du ett antal år på Thaikåken om du lyckas skada någon annan.  Så dig har jag inga höga tankar om:mad:

Kanske dålgt svar på ditt påstående att endast en körde utan skyltar i byn, I och till

farmen får jag köra dom utan regplåt och det gör Thaifolket också. Det är dom gamla

mopparna, vi har en nyare som är laglig när man åker längre turer

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Kan ingen länka till någon som säljer dessa så billiga nya moppar, inte för jag kanske behöver någon, men kul att shoppa.

En ny PCX för 52 hade jag köpt direkt utan att blinka.

Hahaa...

 

Det var en drive där ny PCX kunde få köpas av de 4 första kunderna för 52500 om massa villkor uppfylldes.

Ett reklamjippo alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Surin P3:

Hahaa...

 

Det var en drive där ny PCX kunde få köpas av de 4 första kunderna för 52500 om massa villkor uppfylldes.

Ett reklamjippo alltså.

Ahhh, hade ju vart som hittat annars.

Inte nått o tveka på.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Boa52:

Kanske dålgt svar på ditt påstående att endast en körde utan skyltar i byn, I och till

farmen får jag köra dom utan regplåt och det gör Thaifolket också. Det är dom gamla

mopparna, vi har en nyare som är laglig när man åker längre turer

Kör du oförsäkrat i byn Tavelsjö också? 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Kör du oförsäkrat i byn Tavelsjö också? 

Naturligtvis, det är kultur i Norrlands inland :)

Säg inte du förväntar dig att han kör nykter på sin HVA också :)

För övrigt få jag hålla med Boa lite här, dyngmoppar som bara går i farm och i buffelskit, är ofta gammalt oförsäkrat oskattat skit.....det är verkligheten, och vi lär inte kunna ändra på det, ibland får man ta seden dit man kommer.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Kör du oförsäkrat i byn Tavelsjö också? 

Ja crossen, går inte försäkra

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...