Jump to content
IGNORERAD

Köpa beg motobike


Esspe

Recommended Posts

Var och kollade lite i Pattaya idag. För topp modellen 2020 med ABS ska dom ha ca 75k. Begagnat priserna 700-1500 km 2018-2019 verkar ligga runt 40k.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bike

    19

  • Esspe

    14

  • Soengsang

    11

  • LTD

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ni som har koll, pris på 4 hjuling eller moppen med dubbla framdäck. Då måste väl vanligt körkort gälla ?.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

Var och kollade lite i Pattaya idag. För topp modellen 2020 med ABS ska dom ha ca 75k. Begagnat priserna 700-1500 km 2018-2019 verkar ligga runt 40k.

700-1500 mil menar du väl? 

 

Brukar tillkomma runt 5k i avgifter när man köper en ny. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev LTD:

700-1500 mil menar du väl? 

 

Brukar tillkomma runt 5k i avgifter när man köper en ny. 

Jaja, petitesser.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första hoj i Thailand var en CBR 150, sen har det varit många MC uppåt i storleksklasserna, 1800 cc körde jag sita åren jag bodde bofast, men nu kör jag en Hoinda 500 CBRR, helt ok på långkörningar och lagom smidig i stan. även smidig att ställa in i vardagsrummet när man drar till Europa över sommaren 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kho Samui i November, ett ställe jag vill besöka igen, sen ta HH på vägen ner, riktigt fin resa jag hade under 5 veckors tid på egen hand och två hjul, sista veckan i BKK kunde jag varit utan. Kho Samui  !! image.png.940f05eb30194e72c51322b9fc7c3fe1.png

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Bike:

1800 cc körde jag sita åren jag bodde bofast, men nu kör jag en Hoinda 500 CBRR,

Låter som samma maskinpark som Phonta :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-01 at 12:04, skrev Esspe:

Var och kollade lite i Pattaya idag. För topp modellen 2020 med ABS ska dom ha ca 75k. Begagnat priserna 700-1500 km 2018-2019 verkar ligga runt 40k.

Blev det nån affär (den ursprungliga)? Eller hittade du bättre alternativ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir det så blir det den ursprungliga. Litar på den killen men han måste svettas ner priset lite. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Bike:

Phonta ??

Kiss.jpg

Så du hittade selfieknappen till sist.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-01 at 15:11, skrev bambam:

Ni som har koll, pris på 4 hjuling eller moppen med dubbla framdäck. Då måste väl vanligt körkort gälla ?.

Svar nej , Hur är den registrerad ? Motorcykel är det förvisso och MC kort som krävs, 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Bike:

Svar nej , Hur är den registrerad ? Motorcykel är det förvisso och MC kort som krävs, 

Är inte fyrhjuling förbjudet på allmän väg i Th.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev HighWai:

Är inte fyrhjuling förbjudet på allmän väg i Th.

Hört att det nu lär finnas gat-reggade Fyrhjulingar, men är inte 100 % säker

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Bike:

Lär nu finnas gat-reggade Fyrhjulingar, men är inte 100 % säker

 

Lär nu...

Inte 100% säker...

 

Snacka om helgardering. Är det inte bättre att låta bli att svara? Eller helt enkelt svara -Jag vet inte.

 

För att gissa och tro något som man inte är säker på blir liksom obsolet omgående. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev samet:

 

Lär nu...

Inte 100% säker...

 

Snacka om helgardering. Är det inte bättre att låta bli att svara? Eller helt enkelt svara -Jag vet inte.

 

För att gissa och tro något som man inte är säker på blir liksom obsolet omgående. 

 Har sett skyltade i Pattis, men kan ju vara fake skyltade, med såna forummedlemmar som dig så måste man ju helgardera sig  Lol 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-01 at 15:11, skrev bambam:

Ni som har koll, pris på 4 hjuling eller moppen med dubbla framdäck. Då måste väl vanligt körkort gälla ?.

Nu vet jag inte om detta är till hjälp, då mitt svar gäller Sverige. Men du har rätt, det är B-kort (utgår från att det är det som du kallar vanligt) som gäller för 3- och 4-hjulingar i Sverige. Sen finns det regler runt ffa 4-hjulingar som gäller terrängfordon, allt finns att läsa på Transportstyrelsen i länken nedan (de har ofta mer rätt än gamla stenbordsherrar). När det gäller Thailand vet jag dock inte.

 

"Särskilda regler för fyrhjuliga motorcyklar

Körkort med behörighet A1, A2 och A som utfärdas från och med den 19 januari 2013 gäller inte för fyrhjuliga motorcyklar. För detta krävs behörighet B. Har du ett A-körkort utfärdat före 19 januari 2013 får du även fortsättningsvis köra fyrhjuliga motorcyklar. Men om körkortet har blivit ogiltigt och sedan utfärdas på nytt efter 19 januari 2013 gäller inte denna rättighet.

 

Särskilda regler för trehjuliga motorcyklar

Körkort med behörigheterna A1 eller A2 ger rätt att köra trehjuliga motorcyklar med en nettoeffekt av högst 15 kW.

För att köra trehjuliga motorcyklar med mer än 15 kW nettoeffekt, krävs det körkort med behörighet A eller B samt att körkortsinnehavaren har fyllt 21 år.

Det kan vara svårt att se skillnad mellan en fyrhjulig MC och en terränghjuling. Läs mer om vad som gäller för terränghjulingar."

 

Källa: https://www.transportstyrelsen.se/mc

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Bike:

Jag antog att frågan gällde Thailand, så dumt av mig 🍭

Jag deklarerade klart och tydligt att mitt svar gällde Sverige, har du svar på hur det funkar i Thailand är du nog välkommen att bidra.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev frogfish:

Jag deklarerade klart och tydligt att mitt svar gällde Sverige, har du svar på hur det funkar i Thailand är du nog välkommen att bidra.

"Tror" och "jag hörde" eller "en kompis sa" är väl som vanligt vad han kan bidra med.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte jag har hört nåt av nån kompis MEN skulle jag gå i bågetankar skulle jag kolla om det inte gick att köpen en välskött lågmilare med några år på nacken av nån Farang som inte kommer ner igen.

 

Måste gå att få till bra pris! 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev apknug:

Jag tror inte jag har hört nåt av nån kompis MEN skulle jag gå i bågetankar skulle jag kolla om det inte gick att köpen en välskött lågmilare med några år på nacken av nån Farang som inte kommer ner igen.

 

Måste gå att få till bra pris! 

Går inte att köpa av nån som inte är här, iaf inte om man vill göra ett riktigt ägarbyte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...