Jump to content
IGNORERAD

Köpa beg motobike


Esspe

Recommended Posts

Funderar på att köpa en isf att hålla på och hyra hela tiden. Vad är ett rimligt pris på en välvårdad Yamaha aerox 155 som gått ca 1500 km och är två år gammal? 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bike

    19

  • Esspe

    14

  • Soengsang

    11

  • LTD

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Esspe:

Funderar på att köpa en isf att hålla på och hyra hela tiden. Vad är ett rimligt pris på en välvårdad Yamaha aerox 155 som gått ca 1500 km och är två år gammal? 

De kostar ca 65.000 nya.

Thaipris blir väl då 55.000

Men rimligt borde ju vara typ 45.000

Nu i Coronatider med överflöd av motorbike kanske du kan göra ett klipp... 35.000 😃

 

Det skiljer en del i utrustning på de olika modellerna och du vill helst inte ha basmodellen. Så gå till en handlare och kolla på en ny, så ser du skillnaderna och vet vad du skall titta efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev samet:

De kostar ca 65.000 nya.

Thaipris blir väl då 55.000

Men rimligt borde ju vara typ 45.000

Nu i Coronatider med överflöd av motorbike kanske du kan göra ett klipp... 35.000 😃

 

Det skiljer en del i utrustning på de olika modellerna och du vill helst inte ha basmodellen. Så gå till en handlare och kolla på en ny, så ser du skillnaderna och vet vad du skall titta efter.

Verkar finnas 3 olika modeller. Den jag tittar på är nog mellanmodellen med abs och bättre dämpare. Nypris strax över 70 tror jag. Fått utgångspris på 46 så du ligger ganska nära 🙂

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Esspe:

Verkar finnas 3 olika modeller. Den jag tittar på är nog mellanmodellen med abs och bättre dämpare. Nypris strax över 70 tror jag. Fått pris på 46 så du ligger ganska nära 🙂

45 000 är helt acceptabelt pris. Sen kan det skilja + eller - nån tusing

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg en sån på FB market för 39 i Pattaya, inte särskilt många mil och såg bra ut

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjäv skulle jag inte välja dessa med så in i helv. mycket elektronik , rätt mycket problem har det varit, något år gammal vävårdad men lågmilare med vanlig nyckel till tändning, dessa nya utan nyckel har det varit en hel del problem med 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Min granne ska köpa en större och ska sälja sin och begär 44 000 

Den dyraste modellen 2018 har 6300 km på mätaren och specialsydd sadel med upphöjt stöd. Så det verkar ligga runt dom summorna.

Ändrades av berlitz
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Verkar finnas 3 olika modeller. Den jag tittar på är nog mellanmodellen med abs och bättre dämpare. Nypris strax över 70 tror jag. Fått utgångspris på 46 så du ligger ganska nära 🙂

I Hua Hin säljer dom flong nya fast 2018 års modell för 50.000

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Bike:

Sjäv skulle jag inte välja dessa med så in i helv. mycket elektronik , rätt mycket problem har det varit, något år gammal vävårdad men lågmilare med vanlig nyckel till tändning, dessa nya utan nyckel har det varit en hel del problem med 

 

BS. 

Har flera vänner som har aerox och nån har råkat ut för att displayen inte längre kan läsas men utöver det har dom varit problemfria.

Iofs inte lika bra som pcx men prisvärda. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Verkar finnas 3 olika modeller. Den jag tittar på är nog mellanmodellen med abs och bättre dämpare. Nypris strax över 70 tror jag. Fått utgångspris på 46 så du ligger ganska nära 🙂

Aerox är prisvärd men om du inte har nåt emot å lägga lite mer så är pcx en klart bättre moppe. 

Fast ska tillägga att originaldämparna på pcx är inge vidare, men det är dom inte på aerox heller, inte ens den med gasdämpare håller måttet om man skjutsar. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev LTD:

BS. 

Har flera vänner som har aerox och nån har råkat ut för att displayen inte längre kan läsas men utöver det har dom varit problemfria.

Iofs inte lika bra som pcx men prisvärda. 

Grannar som inte kunde starta sin, en ny djäkel utan nyckel , vet inte om det var exakt en av den modellen som diskuteras , men fick bärga en 3 månaders gammal hoj. Vi har en PCX "åka och handla hoj" kört den 1700 mil, aldrig minsta problem, 50k skulle jag hellre lägga på en 1-2 år gammal modell av PCX, Men jag är Honda frälst, tur att det finns Yamaha köpare likaså  

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Keyless vill jag inte ha, bara drar på batteriet och att byta batteri i nyckeln är inte heller gratis.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev LTD:

Aerox är prisvärd men om du inte har nåt emot å lägga lite mer så är pcx en klart bättre moppe. 

Fast ska tillägga att originaldämparna på pcx är inge vidare, men det är dom inte på aerox heller, inte ens den med gasdämpare håller måttet om man skjutsar. 

Aerox tycker jag är piggare, PCX lite trög på lågvarv. Har alltid hyrt PCX tidigare men man sitter inte speciellt bra på den heller. Har Honda Adv nu och den är väldigt trevlig men batteritiden verkar inte vara någon höjdare. Stod 3 dagar stilla sen var batteriet dött och fick ringa hyrgubben. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev LTD:

I Hua Hin säljer dom flong nya fast 2018 års modell för 50.000

Låter jäkligt billigt för en flongny.

Varför just i Hh?

Nästan så man har en anledning att åka dit isof 🤣🤣

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

I Hua Hin säljer dom flong nya fast 2018 års modell för 50.000

Vet du vilken modell det är?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Aerox är prisvärd men om du inte har nåt emot å lägga lite mer så är pcx en klart bättre moppe. 

Fast ska tillägga att originaldämparna på pcx är inge vidare, men det är dom inte på aerox heller, inte ens den med gasdämpare håller måttet om man skjutsar. 

Våran PCX150 2016 fungerar hur bra som helst även med mina kg 55555

thumbnail_20190828_113312.thumb.jpg.8cc0948209843a89057aaf7bb102ade0.jpg

 

Mvh. Dollemon

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Soengsang:

Låter jäkligt billigt för en flongny.

Varför just i Hh?

Nästan så man har en anledning att åka dit isof 🤣🤣

Bra pris. Tycker det låter som lagerrensning, det är ju ändå 2 år gammal modell. Snart kommer 2021'erna.

 

Frugan tjatar om en ny moppe, kanske läge att be henne ta kidsen på en semester i HH och slå 2 flugor i en smäll🙉

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Vet du vilken modell det är?

Nä inte varit å kollat själv då jag inte har intresse nu men en polare hade sett när han gjorde service. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Dolle:

Våran PCX150 2016 fungerar hur bra som helst även med mina kg 55555

thumbnail_20190828_113312.thumb.jpg.8cc0948209843a89057aaf7bb102ade0.jpg

 

Mvh. Dollemon

Har en likadan men bytte stötdämparna tämligen omgående, alldeles för mjuka när man skjutsar och då vägde tjejen bara 50 kg. 

Grym skillnad mot gasdämparna jag köpte. Välkänt fenomen på pcx men kör man lugnt å inte skjutsar så tänker man kanske inte på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

Aerox tycker jag är piggare, PCX lite trög på lågvarv. Har alltid hyrt PCX tidigare men man sitter inte speciellt bra på den heller. Har Honda Adv nu och den är väldigt trevlig men batteritiden verkar inte vara någon höjdare. Stod 3 dagar stilla sen var batteriet dött och fick ringa hyrgubben. 

Jag tycker att aerox e "vinglig" i styret jämfört med pcx och för mjuk gaffel. Men aerox e bra för priset och betydligt bättre än click mm. 

Har lånat polarens aerox lite och den är knappt märkbart starkare men jag väger lite mindre än dig 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Bike:

Grannar som inte kunde starta sin, en ny djäkel utan nyckel , vet inte om det var exakt en av den modellen som diskuteras , men fick bärga en 3 månaders gammal hoj. Vi har en PCX "åka och handla hoj" kört den 1700 mil, aldrig minsta problem, 50k skulle jag hellre lägga på en 1-2 år gammal modell av PCX, Men jag är Honda frälst, tur att det finns Yamaha köpare likaså  

Du får inte en 2 år gammal pcx i bra skick för 50k. En ny kostar typ 97.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant , de har gått upp som fn , jag köpte vår mattsvarta 2013, då kanske jag betalade runt 70 k thbath, Har aldrig haft bättre 150cc, körde även en Honda Forza 300 cc ca  1000 mil innan jag sålde den  , även den helt bekymmersfri, men för stor som stadshoj och för liten för mig som tung cykel, Dessa kommer nog att bli populära nu när Tungt MC kort implementeras för allt från 400 cc

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Jag tycker att aerox e "vinglig" i styret jämfört med pcx och för mjuk gaffel. Men aerox e bra för priset och betydligt bättre än click mm. 

Har lånat polarens aerox lite och den är knappt märkbart starkare men jag väger lite mindre än dig 😉

Har bara snabbtestat Aerox en gång nyligen och den var betydligt piggare på lågvarv. Får ta och kolla med honom igen. Satt bättre på den tyckte jag och som du säger var den mjukare men det tyckte jag var bara bra.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Har en likadan men bytte stötdämparna tämligen omgående, alldeles för mjuka när man skjutsar och då vägde tjejen bara 50 kg. 

Grym skillnad mot gasdämparna jag köpte. Välkänt fenomen på pcx men kör man lugnt å inte skjutsar så tänker man kanske inte på det.

Kör inte så brutalt, skulle man ha bråttom får man ta något annat typ kawasaki 300 ninja 

 

thumbnail_20190901_153542.thumb.jpg.3da9d537f3eb48c86ccb082f122e67b5.jpg

thumbnail_20190901_105118.thumb.jpg.fb891d4969b13ee189bf8efc8a36966e.jpg

 

Men den jag föredrar mest av allt min Honda Wave 125i

thumbnail_20190309_175306.thumb.jpg.81e36469c46cc3524bbf666cb3a95861.jpg

 

Mvh. Dollemon

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...