Jump to content
IGNORERAD

Gratis "visum" för thai till UK


ITOY

Recommended Posts

Nån som fixat sådant till sin fru/partner? Som jag fattar det av denna sida så är det gratis "visum" för fru/partner till en EEA medborgare. Uk visa

"Can my family members join me in the UK?

Yes. If you have the right to live in the UK your family members can join you.

Under European Community law, your family members include the following:

Your husband, wife or civil partner.

Your children or the children of your husband, wife or civil partner (including adopted children). Children over 21 must be dependent on you or your husband, wife or civil partner.

Your parents and grandparents or the parents and grandparents of your husband, wife or civil partner. Parents and grandparents must be dependent on you or your husband, wife or civil partner. "

Nån som har erfarenhet? Tar det lång tid? Måste vi/hon på intervju? Det är ju en bit till Stockholm härifrån...

Det är ju så mycket text på den där sidan så man blir lite förvirrad..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är gratis!

Måste fylla i visumansäkan där det står Eu/Ees anhörig...

Var lite svår att hitta och en massa idi*tiska frågor som tex vem som äger huset man ska bo i.

Och hur många rum huset har,det är pga att det är samma blankett till många saker.

Fyll i blanketten på nätet och som sista grej då så beställer du tid till ambassaden.

Skriv också ut blanketterna samtidigt och LÄS i slutskedet vilka blanketter och så du måste ha med till ambassaden.

Själv fick jag åka hem första gången med svansen mellan benen,men gången efter gick det bra.

Men ge inte upp,jag gjorde nästan det!!

Visat kom på några dar max en vecka!!

Mvh Basse :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyll i blanketten på nätet och som sista grej då så beställer du tid till ambassaden.

Skriv också ut blanketterna samtidigt och LÄS i slutskedet vilka blanketter och så du måste ha med till ambassaden.

Själv fick jag åka hem första gången med svansen mellan benen,men gången efter gick det bra.

Mvh Basse :clapping:

Äh så man måste alltså till Ambassaden, rackarns.

Resan bokad och betald.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...