Jump to content
IGNORERAD

Skrev dåliga betyg om hotell på Google och vart häktad.


janne_h

Recommended Posts

Richard Barrow beskriver vad som hänt en vän till en av hans vänner. 

Han har varit på Ko chang, och bott på en resort. Och tydligen var personalen otrevlig. Vilket han beskrev på en betygsättning på Google. 

Efter det så stormar det in polis på skolan där han jobbar i Bangkok och häktar honom. 

För ner honom till Trat, där han hålls i häkte i 2 dagar. Innan han kan få fram 100000 i borgen, så han kan bli frisläppt till rättegången. 

 

Undrar vad dylika gör för ryktet om Thailand som turistnation i framtiden? 

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=5052851594728667&id=149529535060922

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 104
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    16

  • Esspe

    13

  • LTD

    9

  • Tommy

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev Amigo:

Allt började på detta! Vad löjligt.

kuva.thumb.png.d1cfb8bafde7f5d33dae005e2aaad444.png

Tyvärr belyser det ett av Thailands största problem - du kan köpa allt för "pengar". Råkar du kritisera fel person kan det få stora konsekvenser. 

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Krille:

Tyvärr belyser det ett av Thailands största problem - du kan köpa allt för "pengar". Råkar du kritisera fel person kan det få stora konsekvenser. 

 

/Krille

>Men står det inte att hotelägaren är från Tjeckien så verkar skumt att polisen går med på detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som det fanns lite annat  bakgrunden med. Han hade tydligen vägrat betala "corkage fee" för något han tog med till restaurangen. Gör dock inte saken mindre löjlig.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

>Men står det inte att hotelägaren är från Tjeckien så verkar skumt att polisen går med på detta.

Restaurangçhefen är det men knappast ägaren skulle jag tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Generellt sätt kan jag tycka all alla hotell jag bott på i Thailand har för bra betyg. Har även hyrt lägenheter via bookning några gånger där det var uppenbart att mycket av de positiva betygen var "påhittade" Ovanstående kan ju vara en bidragande orsak......

 

/ Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

idi*ten som har resorten hävdar att han gör detta mot killen för att undvika dålig publicitet. Snacka om att gå från askan till skärselden. 

Han verkar ju inte förstå vad dålig publicitet är. 

Genom att anmäla snubben, så vill nog ingen bo på det stället, så länge detta biter sig kvar. 

Vem vill riskera fängelse för att ge ett hotel, betyg på internet? 

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1992079/koh-chang-resort-sues-expat-over-bad-review

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Amigo said:

>Men står det inte att hotelägaren är från Tjeckien så verkar skumt att polisen går med på detta.

Spelar ju ingen roll. Då det alltid är minst 51% Thai ägande enligt lag. Så även om Farang är delägare, så gör dom ingen skillnad mot helägt Thai bolag. Inte heller helt otroligt om snubben är polare med någon polischef i Trat. Som orkestrerar allt detta. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 års fängelse i Thailand för att ha skrivit på en amerikansk sida , det låter som rena vilda västern.

 

Känns som att många är desperata nu, men knappast bra reklam för hotellet eller Thailand som land att turista i.

 

Hade ägaren varit smart och bemött kritiken på ett bra sätt hade han förmodligen fått mer respekt tillbaka då det handlar om alkohol och då finns det alltid två sidor av myntet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Istället för win-win, lär detta bli lose-lose för båda två.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev janne_h:

Då det alltid är minst 51% Thai ägande enligt lag

En parentes...

 

Faranger kan äga 100% av företag i Thailand idag. 

Men företaget kan inte äga mark. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha läst denna 5-sidiga PDF https://drive.google.com/file/d/1VZCwyULmkLpZ7y5nT5wsaX0mn8waPd4H/view?fbclid=IwAR1tdPcCQBtLfIYngvQIB245MJeEg_PEXaxxNs4vTLM7fdI_bMGlAZe9q7M från Hotellet, så verkar den anmälde Expaten vara lite väl skruvad i skallen...

 

Som naam naa...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
6 hours ago, janne_h said:

Richard Barrow beskriver vad som hänt en vän till en av hans vänner. 

Han har varit på Ko chang, och bott på en resort. Och tydligen var personalen otrevlig. Vilket han beskrev på en betygsättning på Google. 

Efter det så stormar det in polis på skolan där han jobbar i Bangkok och häktar honom. 

För ner honom till Trat, där han hålls i häkte i 2 dagar. Innan han kan få fram 100000 i borgen, så han kan bli frisläppt till rättegången. 

 

Undrar vad dylika gör för ryktet om Thailand som turistnation i framtiden? 

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=5052851594728667&id=149529535060922

 

Det saknas säkert några pusselbitar på vägen i den där storyn som det ofta gör i det här landet.
Puzzle.png.1a529b4bbf44c554e6ef38e63d7c5554.png

 


 

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Surin P3:

En parentes...

 

Faranger kan äga 100% av företag i Thailand idag. 

Men företaget kan inte äga mark. 

Och i flesta fall är 51% thai ägarskap ett sätt att kringå lagen, i verkligheten vet man inte ens vilka personer de är.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Tommy:

Efter att ha läst denna 5-sidiga PDF https://drive.google.com/file/d/1VZCwyULmkLpZ7y5nT5wsaX0mn8waPd4H/view?fbclid=IwAR1tdPcCQBtLfIYngvQIB245MJeEg_PEXaxxNs4vTLM7fdI_bMGlAZe9q7M från Hotellet, så verkar den anmälde Expaten vara lite väl skruvad i skallen...

 

Som naam naa...

 

MVH

Är nog väldigt svårt att veta vem som talar sanning men hade jag varit ägare så hade jag inte polisanmält någon för en taskig recension om den inte varit extrem.

Just med tanke på den taskiga reklamen som följer.

Såvida man inte kan bevisa att allt är lögn till 100% vilket förmodligen är väldigt svårt då ord står mot ord.

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev hobbe:

Är nog väldigt svårt att veta vem som talar sanning men hade jag varit ägare så hade jag inte polisanmält någon för en taskig recension om den inte varit extrem.

Just med tanke på den taskiga reklamen som följer.

Såvida man inte kan bevisa att allt är lögn till 100% vilket förmodligen är väldigt svårt då ord står mot ord.

 

Hobbe

Att tiga och acceptera att nån idi*t till gäst som varit för snål för att handla sitt vin på restaurangen och sen blivit skitsur när restaurangens manager sagt att det kostar 500Bath att öppna medtagen dricka, så sur att han börjat bråka om det och restaurangen låter honom slippa betala, TROTS det väljer att anklaga Hotellet för slavarbete och annat skit, INTE bara en gång, utan upprepade gånger på olika siter, med olika inloggningar och i flera veckor, är nog svårt...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tommy:

Att tiga och acceptera att nån idi*t till gäst som varit för snål för att handla sitt vin på restaurangen och sen blivit skitsur när restaurangens manager sagt att det kostar 500Bath att öppna medtagen dricka, så sur att han börjat bråka om det och restaurangen låter honom slippa betala, TROTS det väljer att anklaga Hotellet för slavarbete och annat skit, INTE bara en gång, utan upprepade gånger på olika siter, med olika inloggningar och i flera veckor, är nog svårt...

 

MVH

Ja VET man att det gått till på det sättet så håller jag med dig .

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Tommy said:

Efter att ha läst denna 5-sidiga PDF https://drive.google.com/file/d/1VZCwyULmkLpZ7y5nT5wsaX0mn8waPd4H/view?fbclid=IwAR1tdPcCQBtLfIYngvQIB245MJeEg_PEXaxxNs4vTLM7fdI_bMGlAZe9q7M från Hotellet, så verkar den anmälde Expaten vara lite väl skruvad i skallen...

 

Som naam naa...

 

MVH

Det må vara så, att gästen är en idi*t. Men hotellet har ju tappat alla proportioner om rätt och fel. Och har skjutit sig i foten total. 

Varje företag inklusive mitt eget blir baktalat i sociala media. 

Och visst stämmer jag kunder. Men det är för att dom inte betalar.

Inte för att dom skriver en dålig recension på någon betyg sajt. Då bemöter man den kunden offentligt på ett respektfullt sätt. 

Vilket handlar om att kunden har fel. 

I detta fall så har ju hotellägaren visat att den största idi*ten är ju han själv. 

Och då är ju gästens beteende irrelevant just nu. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev janne_h:

Det må vara så, att gästen är en idi*t. Men hotellet har ju tappat alla proportioner om rätt och fel. Och har skjutit sig i foten total. 

Varje företag inklusive mitt eget blir baktalat i sociala media. 

Och visst stämmer jag kunder. Men det är för att dom inte betalar.

Inte för att dom skriver en dålig recension på någon betyg sajt. Då bemöter man den kunden offentligt på ett respektfullt sätt. 

Vilket handlar om att kunden har fel. 

I detta fall så har ju hotellägaren visat att den största idi*ten är ju han själv. 

Och då är ju gästens beteende irrelevant just nu. 

Tja, det beror väl på hur hårt de angriper dej, är det någon som skrivit att du bör undvikas som Corona, eller att du har slavarbetare, upprepade gånger under olika nick?

 

Jag polisanmälde en kvinna som försökte scamma oss och hotade med en anmälan till "Miljö och hälsa" i våras, hon påstod att alla 5 i hennes sällskap hade blivit sjuka och kräkts efter ett besök på vår lunch (ingen annan har påstått nåt liknade under 7 års tid, och inga andra gäster hörde av sig med klagomål), hon är dömd nu (hon hade scammat flera andra restauranger), och jag har rätt till skadestånd...

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Risifrutti:

2 års fängelse i Thailand för att ha skrivit på en amerikansk sida , det låter som rena vilda västern.

 

Känns som att många är desperata nu, men knappast bra reklam för hotellet eller Thailand som land att turista i.

 

Hade ägaren varit smart och bemött kritiken på ett bra sätt hade han förmodligen fått mer respekt tillbaka då det handlar om alkohol och då finns det alltid två sidor av myntet.

Vilket hotell är det då? 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev LTD:

Vilket hotell är det då? 

Står i länkarna som Janne la in, du får kolla Richard Barrows facebook och vidare in i hans länkar.

 

I PDF filen som jag länkade till står det Sea View Koh Chang.

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken är nog att skrämma upp amerikanen och få honom att hosta upp en rejäl slant för att undvika rättegång. Ett par hundra k kompenserar väl lätt för dom ev gäster man missar på detta nu när det typ inte finns några gäster. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tommy:

Står i länkarna som Janne la in, du får kolla Richard Barrows facebook och vidare in i hans länkar.

 

I PDF filen som jag länkade till står det Sea View Koh Chang.

Hittar bara 2 ställen med det i namnet på TripAdvisor och båda har topp betyg. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela grejen verkar handla om att han vägrat betala kork avgift för medhavd dryck. Då blev personalen givetvis sura och han tyckte dom va puckade och skrev reviewen. 

Sicken idi*t, bråka om typ 300 baht som han självklart skulle betalat, nu blir det något dyrare. 

Tycker nog inte det minsta synd om honom om min teori stämmer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...