Jump to content
IGNORERAD

Skrev dåliga betyg om hotell på Google och vart häktad.


janne_h

Recommended Posts

9 minutes ago, Esspe said:

Du missar poängen här. Skulle dom låta honom fortsätta med sina nedgörande inlägg i all evighet? Han höll på över en månad och skrivet mera som en vendetta än en recension. 

 

Varför ska dom stoppa honom?

Folk som läser förstår nog själva att det är en idi*t, om han låter recensionerna gå till överdrift. 

Han skriver en recension på många ställen sowhat. 

Om han missbrukar till exempel TripAdvisor bör ju hotellet i första hand vända sig till dom. Om TripAdvisor då inte vill göra något åt saken? Då är det bara för hotellet att gilla läget. Att löpa amok i det Thailändska rättssystemet. Ger ju bara motsatt effekt mot vad man vill uppnå. Och då kan man undra vilken som är den största idi*ten? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 104
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    16

  • Esspe

    13

  • LTD

    9

  • Tommy

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev janne_h:

Varför ska dom stoppa honom?

Folk som läser förstår nog själva att det är en idi*t, om han låter recensionerna gå till överdrift. 

Han skriver en recension på många ställen sowhat. 

Om han missbrukar till exempel TripAdvisor bör ju hotellet i första hand vända sig till dom. Om TripAdvisor då inte vill göra något åt saken? Då är det bara för hotellet att gilla läget. Att löpa amok i det Thailändska rättssystemet. Ger ju bara motsatt effekt mot vad man vill uppnå. Och då kan man undra vilken som är den största idi*ten? 

Och dom vände sig till TripAdvisor och fick bort iaf den första recensionen. Då bytte han nick och skrev vidare både på TripAdvisor och andra ställen, allt under olika nick. Dom lät det pågå ett tag men fick till sist nog.

 

Kan konstatera att vi har olika åsikter här. Jag tycker det måste finnas gränser för vad man får skriva på internet utan att ta ansvar för det, du verkar inte tycka det. Att sen det möjliga straffet är löjligt är en annan sak men nu fick han ju krypa till korset och det blev varken böter eller fängelse.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Esspe:

Du missar poängen här. Skulle dom låta honom fortsätta med sina nedgörande inlägg i all evighet? Han höll på över en månad och skrivet mera som en vendetta än en recension. 

 

Det fria ordet. Det är nackdelen med internet, men då får man se till att ha kunskap att kunna bemöta det och inte göra denna amerikan till en martyr som vi nu diskuterar och inte hotellet i fråga som tagit mest skada av alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Esspe said:

Och dom vände sig till TripAdvisor och fick bort iaf den första recensionen. Då bytte han nick och skrev vidare både på TripAdvisor och andra ställen, allt under olika nick. Dom lät det pågå ett tag men fick till sist nog.

 

Kan konstatera att vi har olika åsikter här. Jag tycker det måste finnas gränser för vad man får skriva på internet utan att ta ansvar för det, du verkar inte tycka det. Att sen det möjliga straffet är löjligt är en annan sak men nu fick han ju krypa till korset och det blev varken böter eller fängelse.

Allt är en avvägning. Dock så tycker jag inte på något sätt att amerikanen gjort rätt. 

Men att använda rättssystemet mot honom i detta drabbade ju egentligen hotellet hårdare än om dom bara låtit det vara. Det är min poäng. Om han skriver under andra nick. Då får dom väl anmäla dom nicken ochså. 

Det dom kanske borde fundera på, är varför dom hamnade i denna situation överhuvudtaget från hotellets sida. För mig låter det som lite mer än bara en flaska i hotell restaurangen. 

Är man affärsidkare. Då måste man lära sig att tänka pragmatiskt. Och inte låta känslor styra. 

Finns gånger när kunder skriver dåligt om vårat företag. Att jag nästan har lust att åka hem till personen och smälla till den personen. Men vad hjälper det. Det skulle ju bara ge omvänd effekt. Och jag har konstaterat att betyg på internet kanske inte har för stor effekt. Allra helst då dom flesta nöjda kunder inte har orken att skriva något om företaget. Men en förbannad kund, har hur mycket energi som helst. Vilket jag tror många förstår. Och en majoritet av kunderna läser inte ens typ TripAdvisor rekommendationer ändå innan dom bokar. Däremot så har många läst denna historia. Och aktar sig nu för att boka just det hotellet. 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

I slutänden har hotellet blivit vinnaren med nyfikna, presumtiva hotellgäster typ "det här hotellet måste jag testa".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago, Jive said:

I slutänden har hotellet blivit vinnaren med nyfikna, presumtiva hotellgäster typ "det här hotellet måste jag testa".

Där tror jag vi har olika åsikter. Men visst finns det säkert en och annan som går emot strömmen. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev janne_h:

Där tror jag vi har olika åsikter. Men visst finns det säkert en och annan som går emot strömmen. 

Negativ kritik av olika personer vid olika tillfällen, skulle få mig att tveka till att välja detta hotell, men en enstaka stolle, som bedriver en offentlig vendetta, skulle öka mina förhoppningar att få extra bra service på detta hotell.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev en negativ recension för några år sedan om ett hotell i Chiang Khan, den tog inte Tripadvisor in!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev janne_h:

Allt är en avvägning. Dock så tycker jag inte på något sätt att amerikanen gjort rätt. 

Men att använda rättssystemet mot honom i detta drabbade ju egentligen hotellet hårdare än om dom bara låtit det vara. Det är min poäng. Om han skriver under andra nick. Då får dom väl anmäla dom nicken ochså. 

Det dom kanske borde fundera på, är varför dom hamnade i denna situation överhuvudtaget från hotellets sida. För mig låter det som lite mer än bara en flaska i hotell restaurangen. 

Är man affärsidkare. Då måste man lära sig att tänka pragmatiskt. Och inte låta känslor styra. 

Finns gånger när kunder skriver dåligt om vårat företag. Att jag nästan har lust att åka hem till personen och smälla till den personen. Men vad hjälper det. Det skulle ju bara ge omvänd effekt. Och jag har konstaterat att betyg på internet kanske inte har för stor effekt. Allra helst då dom flesta nöjda kunder inte har orken att skriva något om företaget. Men en förbannad kund, har hur mycket energi som helst. Vilket jag tror många förstår. Och en majoritet av kunderna läser inte ens typ TripAdvisor rekommendationer ändå innan dom bokar. Däremot så har många läst denna historia. Och aktar sig nu för att boka just det hotellet. 

 

Ditt resonemang här och i andra trådar visar att du inte förstår hur Thai tänker, du utgår ifrån dig själv. 

 

Här är no 1 att inte tappa ansiktet, om man blir nedgjord av en falang blir nesan än värre så det finns bara inte. Iom att jänkaren bara fortsatte så hade hotellägaren inget val, han måste få stopp på detta för att inte tappa ansiktet, han kan helt enkelt inte tillåta att en falang håller på och snackar skit om hans business. 

Sen vilket som skadar hotellet mest bryr han sig inte om i det läget. 

 

This is Thailand... 

Bla därför som lagen om defamation är så hård här. Allt handlar om det berömda ansiktet. 

 

Logik existerar inte, enda logiken är just att inte tappa ansiktet och nu när dom fick jänkaren att krypa så anser dom sig vara segrare och ansiktet återställt. 

Dessutom så glömmer folk snabbt, när den tiden kommer då folk tillåts turista här igen så är det ytterst få av potentiella gäster som kommer ihåg det här. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev LTD:

Ditt resonemang här och i andra trådar visar att du inte förstår hur Thai tänker, du utgår ifrån dig själv. 

 

Här är no 1 att inte tappa ansiktet, om man blir nedgjord av en falang blir nesan än värre så det finns bara inte. Iom att jänkaren bara fortsatte så hade hotellägaren inget val, han måste få stopp på detta för att inte tappa ansiktet, han kan helt enkelt inte tillåta att en falang håller på och snackar skit om hans business. 

Sen vilket som skadar hotellet mest bryr han sig inte om i det läget. 

 

This is Thailand... 

Bla därför som lagen om defamation är så hård här. Allt handlar om det berömda ansiktet. 

 

Logik existerar inte, enda logiken är just att inte tappa ansiktet och nu när dom fick jänkaren att krypa så anser dom sig vara segrare och ansiktet återställt. 

Dessutom så glömmer folk snabbt, när den tiden kommer då folk tillåts turista här igen så är det ytterst få av potentiella gäster som kommer ihåg det här. 

Man kan ju lugnt säga att amerikanen tappade hela huvet och det var han nog värd.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 hours ago, LTD said:

Ditt resonemang här och i andra trådar visar att du inte förstår hur Thai tänker, du utgår ifrån dig själv. 

 

Här är no 1 att inte tappa ansiktet, om man blir nedgjord av en falang blir nesan än värre så det finns bara inte. Iom att jänkaren bara fortsatte så hade hotellägaren inget val, han måste få stopp på detta för att inte tappa ansiktet, han kan helt enkelt inte tillåta att en falang håller på och snackar skit om hans business. 

Sen vilket som skadar hotellet mest bryr han sig inte om i det läget. 

 

This is Thailand... 

Bla därför som lagen om defamation är så hård här. Allt handlar om det berömda ansiktet. 

 

Logik existerar inte, enda logiken är just att inte tappa ansiktet och nu när dom fick jänkaren att krypa så anser dom sig vara segrare och ansiktet återställt. 

Dessutom så glömmer folk snabbt, när den tiden kommer då folk tillåts turista här igen så är det ytterst få av potentiella gäster som kommer ihåg det här. 

Du är helt makalös. Återigen sätter du dig till doms som den stora experten på vad någon ANNAN förstår och inte förstår. Inlindat i ett resonemang som inte ens behandlar det jag faktiskt skrivit. 

Oavsett om det är ett tappat ansikte eller inte. Så är det lika korkat, för det ur PR syfte. Som jag talar om. 

Möjligt att vissa glömmer, och andra inte. 

Bra reklam för hotellet är det inte i alla fall. 

 

Och nej! Jag utgår inte från mig själv. Jag utgår ifrån 29 års erfarenhet av Thailand och thailändare. 

Samt det jag ser och hör i min vardag här i Bangkok. 

 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

21 hours ago, lasseiudon said:

Jag skrev en negativ recension för några år sedan om ett hotell i Chiang Khan, den tog inte Tripadvisor in!

Vilket var det?

Tänker mig en road trip i nov som innefattar Chiang Khan, bra att inte välja fel.

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Baa:

Vilket var det?

Tänker mig en road trip i nov som innefattar Chiang Khan, bra att inte välja fel.

 

Det kommer jag inte ihåg men det jag retade mig på var att det inte fanns några sängar eller andra möbler för den delen i rummet. Någon hade öppnat dörren till ett tomt rum och kastat in 3 madrasser på golvet och vips hade dom annons om 3-bädsrum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev en riktigt usel recension på Tripadvisor och Agoda om ett ställe i Khao Sok som var riktigt bedrövligt. Ett par veckor senare var stället bortplockat från Agoda. Vet inte om det var min förtjänst 😇

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Esspe:

Jag skrev en riktigt usel recension på Tripadvisor och Agoda om ett ställe i Khao Sok som var riktigt bedrövligt. Ett par veckor senare var stället bortplockat från Agoda. Vet inte om det var min förtjänst 😇

Många skriver att ICA, hotell, öl är dåligt är det inte så att vi har olika smak och tycke

Ni är otroliga på att gnälla på allt, huva

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Boa52:

Många skriver att ICA, hotell, öl är dåligt är det inte så att vi har olika smak och tycke

Ni är otroliga på att gnälla på allt, huva

Ja, det bästa vore väl om alla var helt kravlösa/omdömeslösa och lallade runt i sin egna lilla värld, eller hur?

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Boa52 said:

Många skriver att ICA, hotell, öl är dåligt är det inte så att vi har olika smak och tycke

Ni är otroliga på att gnälla på allt, huva

Jamen det kan du väl hålla med om att ölen på ICA inte är något vidare och som hotell än värre :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

En Konsumhandlare i Fredrika

bjöd sina kunder på fika

och kunder dök opp

och drack sig en kopp

sen gick dom och handla på ICA.

 

/ Stefan Demert

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Många skriver att ICA, hotell, öl är dåligt är det inte så att vi har olika smak och tycke

Ni är otroliga på att gnälla på allt, huva

 Du är dålig, så sluta skriva här eller så anmäler jag dig till mpr.nu

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fritz:

En Konsumhandlare i Fredrika

bjöd sina kunder på fika

och kunder dök opp

och drack sig en kopp

sen gick dom och handla på ICA.

 

/ Stefan Demert

 

Finns varken Coop eller ICA i Fredrika.....faan de rimmar.....

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag skrev i somras ett dåligt betyg om city hotell i Helsingborg. Jag skrev att standarden här var som att bo på en flyktingförläggning. Området hade känslan av ghetto. 

 

Nä den recentionen kom inte med. Ibland tror man att hotellbokningssajterna är köpta av de uslaste hotellen. Istället för 7 av 10 borde den maximalt ha 1 

 

Uppdatering  ser dom har 6/10 sjtärnor men nu ka  man inte se kommentarer om detta skitställe längre

Ändrades av TheProdigy
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-26 at 09:28, skrev janne_h:

Richard Barrow beskriver vad som hänt en vän till en av hans vänner. 

Han har varit på Ko chang, och bott på en resort. Och tydligen var personalen otrevlig. Vilket han beskrev på en betygsättning på Google. 

Efter det så stormar det in polis på skolan där han jobbar i Bangkok och häktar honom. 

För ner honom till Trat, där han hålls i häkte i 2 dagar. Innan han kan få fram 100000 i borgen, så han kan bli frisläppt till rättegången. 

 

Undrar vad dylika gör för ryktet om Thailand som turistnation i framtiden? 

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=5052851594728667&id=149529535060922

Senaste

https://www.nytimes.com/2020/11/11/world/asia/Thailand-hotel-tripadvisor-jail.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...