Jump to content
IGNORERAD

Skrev dåliga betyg om hotell på Google och vart häktad.


janne_h

Recommended Posts

18 minuter sedan, skrev Esspe:

Dom kanske kom den vägen?

Att inte fler har tänkt på det - Ölandsbrons gränskontroller är inte så hårda så det är ju bara att knalla in i Sverige 😉

 

För att återgå till grundfrågan får man nog räkna med att även idi*ter besöker hotellet och skriver recensioner.  Själv skulle jag tro att det vägs upp av många som ger "för högt" betyg bara av den anledningen att solen skiner och man är på bra humör för att det är semester.

 

/Krille

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 104
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    16

  • Esspe

    13

  • LTD

    9

  • Tommy

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 timmar sedan, skrev spooncreek:

555.

 

En vad det verkar något butter amerikan på romantisk wekend på Koh Chang i Thailand vs en något sur hotellchef, vars konflikt landar i rättslig tvist i enlighet med thailändsk förtalslagstiftning. Du liknar det vid flyktingar som kommer till Sverige och hur det handläggs?

 

Nog för att jag vet vid det här laget att vissa medlemmar göra allt de kan för att få alla trådar att handla om svensk invandringspolitik, men detta tar nog priset. Absolut världsklass! :-)  :14:

Nu är jag inte säker, men visst stod det i början av tråden att han hotades av besöksförbud i Thailand för framtiden.

Då finns det väl åtminstone en liten liknelse ock koppling till vår invandringspolitik?

Eller måste han mörda och våldta för att kopplingen skall bli tydligare?

Att Fritz nappade på ditt inlägg var ju ingen högoddsare.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minutes ago, Sakhon said:

Nu är jag inte säker, men visst stod det i början av tråden att han hotades av besöksförbud i Thailand för framtiden.

Då finns det väl åtminstone en liten liknelse ock koppling till vår invandringspolitik?

Eller måste han mörda och våldta för att kopplingen skall bli tydligare?

Att Fritz nappade på ditt inlägg var ju ingen högoddsare.

Ännu ett lågvattenmärke till inlägg. Och så finns  det fortsatt de som blir förbannade när jag påstår att MPR numera innehåller många bittergubbar. Fantastiskt kul när det bevisar sig själv gång på gång. :14:

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev spooncreek:

Ännu ett lågvattenmärke till inlägg. Och så finns  det fortsatt de som blir förbannade när jag påstår att MPR numera innehåller många bittergubbar. Fantastiskt kul när det bevisar sig själv gång på gång. :14:

Är väl bara att ignorera, istället för att sjunka till den nivån, som tex alltid Fritte gör...

Jag tycker också det är drygt när det för många onämnbara ska blandas in i alla trådar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Soengsang said:

Är väl bara att ignorera, istället för att sjunka till den nivån, som tex alltid Fritte gör...

Jag tycker också det är drygt när det för många onämnbara ska blandas in i alla trådar.

Nix, inte för mig. Den typ av lågvattenmärken till inlägg ignorerar jag väldigt sällan, och har inte för avsikt att ändra på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Sakhon:

Nu är jag inte säker, men visst stod det i början av tråden att han hotades av besöksförbud i Thailand för framtiden.

Då finns det väl åtminstone en liten liknelse ock koppling till vår invandringspolitik?

Han kanske hade samma färg på slipsen som en afghan som kom till Sverige, då finns det ju en liten koppling eller?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Är väl bara att ignorera, istället för att sjunka till den nivån, som tex alltid Fritte gör...

 

Varför följer du inte själv tipset du ger till mig? Stoppa in mig i ignoreringsfiltret och släng med Boa52 och BTT ska du få se vilken skillnad det blir. :thumbsup:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ännu ett lågvattenmärke till inlägg. Och så finns  det fortsatt de som blir förbannade när jag påstår att MPR numera innehåller många bittergubbar. Fantastiskt kul när det bevisar sig själv gång på gång. :14:

Bittergubbar finns det gott om på detta gubbforum.

 

En iaktagelse  som jag gjort under denna coronaperiod är att ungdomarna som normalt reser runt i asien och nu sitter fast i Thailand börjar bete sig som bittergubbar också. Mer aggressiva och nedsättande kommentarer från ovan, från intelligentian.

 

Där ser ni hur lätt det är att bli bitter när fritiden blir för stor!

 

Hoppet står till att ni inser det själva!

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner mig om en story för 10-15 år sedan med en medlem här på MPR.

 

Hen hade åkt till Thailand med sin far för första gången på semester till Koh Samui - har för mig att fadern hade träffat någon TGF på någon dejtingsite och nu var det dags för första mötet IRL.

 

Hen hade diabetes (eller något liknande?) som krävde specialmixat flytande medicin som medfördes  i en för ändamålet avsedd kylbox med dokumentation och allt.

 

Tipset jag får är att Bangkok Airways har förstört hens specialmedicin genom att inte transitera det i Bangkok till flyget ner till kokosön utan det anlände två dagar senare och var då förstört på grund att att det inte var tillräckligt kylt.

 

En "Open and shut story" med de elaka flygbolaget och den stackars diabetikern? Hur lätt som helst att krafsa ihop en story på detta och kunde haft den uppe online efter 2-3 timmar. Piece of cake!

 

Sen kom jag ihåg visdomsorden från min gamle journalistlärare - det finns alltid två sidor på en story och man bör höra båda sidornas version innan man skriver något.

 

Bangkok Airways huvudkontor ligger inte så långt ifrån min lägenhet så jag beslutade mig för att åka dit. Första misstaget.

 

När jag väl kom dit fick jag prata en kille på media avdelningen som heter Ekkaphon som jag kände sen innan, han kollade upp det hela och det visade sig stämma - till en viss del.

 

När paret kommit till Bangkok blev tullen nyfiken på frigolitlådan med is och de blev lite frågande då de inte förstod dokumentationen och ville låta deras expert på farmaceutiska preparat granska det först innan det släpptes igenom.

 

Detta landade inte så väl hos det svenska paret - jag fick se övervakningsfilmen och det var just så som man inte ska agera i Thailand, skälla, gapa och leva jävel så alla tappar ansiktet...

 

Nåväl, de fick åka vidare utan medicinen och efter två dagar när tullexperten granskat det hela så skickades det med flyg till Kokosön men under tiden som gått hade tullen inte förvarat det på rätt sätt så medecinen var förstört.

 

Jag ringde upp paret och hen var fortfarande upprörd - särskilt som jag kommit fram till att det nog inte var Bangkok Airways fel trots allt.

 

Men en ny dos skulle kunna mixas i Sverige och skickas till Thailand inom ett par dagar och Ekkaphon såg till att hen kunde få rätt medicin på Bangkok Hospital på Samui under tiden och han såg personligen till att leverera medicinen till paret på Samui.

 

Slutet gott, allting gott?

 

Nja, inte för mig för jag gjorde precis så att min story som jag hade från början blev helt obsolete...

 

Så inte kunde jag fakturera bladet för det.

 

Men efter någon vecka så ringde faktiskt hen upp mig och tackade för min hjälp, hen bad mig också att framföra hens tack till Ekkaphon också för allt hans jobb. Alltid något.

 

Vet inte om hen är medlem längre men en del här vet säkert vem det är så därför har jag försökt anonymisera personen så gått det går.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Fritz:

Stoppa in mig i ignoreringsfiltret

Nä, du har mellan varven en del bra inlägg/bilder, så ingen anledning att blocka.

Med att ignorera menade jag att man behöver inte svara än hur korkat man tycker det är, du får ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga dig att ha rätt ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-27 at 06:05, skrev spooncreek:

555.

 

En vad det verkar något butter amerikan på romantisk wekend på Koh Chang i Thailand vs en något sur hotellchef, vars konflikt landar i rättslig tvist i enlighet med thailändsk förtalslagstiftning. Du liknar det vid flyktingar som kommer till Sverige och hur det handläggs?

 

Nog för att jag vet vid det här laget att vissa medlemmar göra allt de kan för att få alla trådar att handla om svensk invandringspolitik, men detta tar nog priset. Absolut världsklass! :-)  :14:

Vad trevligt att kunna leverera ett inlägg som håller världsklass.

 

Ska fundera på vad nästa kioskvältare blir😎

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-27 at 18:47, skrev Fritz:

Varför följer du inte själv tipset du ger till mig? Stoppa in mig i ignoreringsfiltret och släng med Boa52 och BTT ska du få se vilken skillnad det blir. :thumbsup:

Äntligen någon som nämnde den gamle engelskaläraren BTT!

 Var inte den klagande Amerikanen just engelskalärare?

En gube som antagligen vänder och vrider på slantarna och som väljer att bråka när han först inte fick dricka medhavt på restaurangen utan att göra rätt för sig, och sedan, trots att de till sist lät snåljåpen hållas, väljer att skriva multipla dåliga recensioner om hotellet???

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 9/28/2020 at 11:59 PM, Tommy said:

Äntligen någon som nämnde den gamle engelskaläraren BTT!

 Var inte den klagande Amerikanen just engelskalärare?

En gube som antagligen vänder och vrider på slantarna och som väljer att bråka när han först inte fick dricka medhavt på restaurangen utan att göra rätt för sig, och sedan, trots att de till sist lät snåljåpen hållas, väljer att skriva multipla dåliga recensioner om hotellet???

 

 

MVH

Osäker på om snubben är engelskalärare eller just bara lärare men i vilket fall är han det nog inte särskilt mycket längre. Kan dock inte se BTT råka ut för något liknande; att bo på ett 4-stjärnigt hotell och dessutom äta där är nog helt otänkbart.

 

Kan dock se ganska många västerlänningar i Thailand som har gjort eller skulle kunna göra samma sak. Ensamma, livet blev inte som de hade föreställt sig och flaskan som bäste vän; känner de då att de blivit lite taskigt behandlade samtidigt som de är mitt uppe i en kalsongfylla så är det nog lätt hänt; bara titta in här en sen helgkväll emellanåt.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-27 at 11:32, skrev Soengsang:

Har haft medhavd sprit o mat på fina hotell på Koh Chang och andra ställen, inga problem om man sköter sig.

Ligger naturligtvis mer bakom detta, mer än vad resorten valde att skriva i sin förklaring.

 

Som någon skriver ovan, finns bara förlorare i detta, gynnar inte någon.

Kollade du om det fanns nån "Corkage fee" på kvittona, eller gjorde du som vi brukade göra, bara acceptera en hyfsat billig nota och betala?

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Kollade du om det fanns nån "Corkage fee" på kvittona, eller gjorde du som vi brukade göra, bara acceptera en hyfsat billig nota och betala?

 

 

MVH

Vilka kvitton?

Detta var naturligtvis till rummet, balkongen......till restaurangen skulle jag nog inte komma på tanken att ta med sprit eller mat.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Soengsang:

Vilka kvitton?

Detta var naturligtvis till rummet, balkongen......till restaurangen skulle jag nog inte komma på tanken att ta med sprit eller mat.

Det är väl oftast thai som tar med sig en egen Johnnie Walker "blue label" bara för att visa att dom har råd med den. Sen dricks den med is och coca-cola.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minutes ago, Esspe said:

Det är väl oftast thai som tar med sig en egen Johnnie Walker "blue label" bara för att visa att dom har råd med den. Sen dricks den med is och coca-cola.

 

Det är nog en och annan farang som gör så. Men då handlar det väl oftast om nåt speciellt vin som hotellet/restaurangen inte har. 

Men då är det väl bara att slanta det restaurangen vill ha. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

TIT. 

Nu har amerikanen släppts. Detta mot att han ber om ursäkt. Plus en lista av saker han ska utföra, för att återställa hotellets rykte. Jag tror att hotellet själv. Redan förstört sitt rykte, genom att stämma killen. Vem vill bo på ett hotell. Där man riskerar att bli stämd. 

Om man postar ett dåligt betyg?

 

https://forum.thaivisa.com/topic/1186647-american-expat-avoids-jail-for-negative-review-reaches-settlement-with-koh-chang-hotel/

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev janne_h:

TIT. 

Nu har amerikanen släppts. Detta mot att han ber om ursäkt. Plus en lista av saker han ska utföra, för att återställa hotellets rykte. Jag tror att hotellet själv. Redan förstört sitt rykte, genom att stämma killen. Vem vill bo på ett hotell. Där man riskerar att bli stämd. 

Om man postar ett dåligt betyg?

 

https://forum.thaivisa.com/topic/1186647-american-expat-avoids-jail-for-negative-review-reaches-settlement-with-koh-chang-hotel/

Det var inte ett dåligt betyg, det var flera och över en längre tidsperiod. Hade dom inte stämt honom hade han väl fortsatt än. Har tydligen även kriminellt förflutet i USA och det var ju han som bar sig åt som en gris från början.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minutes ago, Esspe said:

Det var inte ett dåligt betyg, det var flera och över en längre tidsperiod. Hade dom inte stämt honom hade han väl fortsatt än. Har tydligen även kriminellt förflutet i USA och det var ju han som bar sig åt som en gris från början.

Jag tror inte att du förstår min poäng. 

Att skriva dåliga betyg i Sverige, skulle inte kunna rendera fängelse mm. 

Men i Thailand är detta faktum. 

Jag tycker inte åtgärderna står i proportion till hur han behandlades. 

Jag själv som driver företag, har blivit drabbad på liknande sätt som hotellet. Det fina är vilket jag lärt mig 

Är att majoriteten av mina framtida kunder är smarta. Och kan se mellan raderna när en kund löper amok på diverse betyg sajter. 

I detta fall tror jag killens dåliga betyg, var en fjärt i rymden. Då dom positiva omdömena hade sänkt detta. Men i och med hotellets agerande. Vet hela världen. Att man bör undvika hotellet av en enda enkel anledning. Dom är lättretliga. Och det ger djupa konsekvenser att kritisera dom. 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev janne_h:

Jag tror inte att du förstår min poäng. 

Att skriva dåliga betyg i Sverige, skulle inte kunna rendera fängelse mm. 

Men i Thailand är detta faktum. 

Jag tycker inte åtgärderna står i proportion till hur han behandlades. 

Jag själv som driver företag, har blivit drabbad på liknande sätt som hotellet. Det fina är vilket jag lärt mig 

Är att majoriteten av mina framtida kunder är smarta. Och kan se mellan raderna när en kund löper amok på diverse betyg sajter. 

I detta fall tror jag killens dåliga betyg, var en fjärt i rymden. Då dom positiva omdömena hade sänkt detta. Men i och med hotellets agerande. Vet hela världen. Att man bör undvika hotellet av en enda enkel anledning. Dom är lättretliga. Och det ger djupa konsekvenser att kritisera dom. 

 

Tycker inte heller ev straff står i proportion till vad han gjorde men jag förstår att hotellet ville ha stopp på honom. Kunde han hålla på i över en månad så kanske han fortfarande hade skrivit skit om dom. I sin förlängning visar detta ju på dom problem som har uppstått iom att div sociala media har fått större och större spridning. Inte bara inom betygsättning av företag. Vem som helst kan i princip skriva vad som helst.

 

Den största boven i detta drama tycker jag är Richard Barrow. Han skulle inte publicerat någonting innan han visste vad som hände men det tog ju skruv så han är säkert helnöjd.

 

Inte alls säker på att det var dålig reklam för dom heller. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, Esspe said:

Tycker inte heller ev straff står i proportion till vad han gjorde men jag förstår att hotellet ville ha stopp på honom. Kunde han hålla på i över en månad så kanske han fortfarande hade skrivit skit om dom. I sin förlängning visar detta ju på dom problem som har uppstått iom att div sociala media har fått större och större spridning. Inte bara inom betygsättning av företag. Vem som helst kan i princip skriva vad som helst.

 

Den största boven i detta drama tycker jag är Richard Barrow. Han skulle inte publicerat någonting innan han visste vad som hände men det tog ju skruv så han är säkert helnöjd.

 

Inte alls säker på att det var dålig reklam för dom heller. 

Nja Richard Barrow belyste ju det sjuka i Thailands rättssystem. 

Och dom åtgärder som hotellet tog, stod inte i proportion till vad killen gjort. Man kan säga vad man vill om betygsiter. Men om företag, tar till rättsliga åtgärder mot dom som inte skriver bra om företaget. Då är ansvariga på företaget inte bara naiva. Utan mer än lovligt korkade. 

Att sen amerikanen är en idi*t är en annan femma. Men mig veterligen är det inte brottsligt att vara en idi*t. Annat än i diktaturer, där eliten styr lagar till sin egen fördel. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Endast företaget/hotellet kan förlora på det här. Finns inget gott som kan gynna dom i fortsättningen.

 

Amatörmässigt skött av den förmodligen överbetalda ledningen som gjorde en höna av en fjäder.

 

Finns bara en vinnare i den här soppan och det är vi - konsumenter som kan välja och vraka bland liknade produkter offentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

Nja Richard Barrow belyste ju det sjuka i Thailands rättssystem. 

Och dom åtgärder som hotellet tog, stod inte i proportion till vad killen gjort. Man kan säga vad man vill om betygsiter. Men om företag, tar till rättsliga åtgärder mot dom som inte skriver bra om företaget. Då är ansvariga på företaget inte bara naiva. Utan mer än lovligt korkade. 

Att sen amerikanen är en idi*t är en annan femma. Men mig veterligen är det inte brottsligt att vara en idi*t. Annat än i diktaturer, där eliten styr lagar till sin egen fördel. 

Du missar poängen här. Skulle dom låta honom fortsätta med sina nedgörande inlägg i all evighet? Han höll på över en månad och skrivet mera som en vendetta än en recension. 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...