Jump to content
IGNORERAD

Skrev dåliga betyg om hotell på Google och vart häktad.


janne_h

Recommended Posts

5 timmar sedan, skrev Amigo:

Allt började på detta! Vad löjligt.

kuva.thumb.png.d1cfb8bafde7f5d33dae005e2aaad444.png

The real story...

Mr.Barnes didn't pay the corkage fee to the resort when he took his own liquor to drink and used "abusive language "toward a staff member who tried to explain the 500-baht corkage charge to him.The F&B manager decided to avoid further disturbance to other guests and the safety of the staff so he allowed Mr.Barnes to had that liquor without charging him. But Mr.Barnes wrote multiple negative reviews about the resort 's staff and the resort and he don't stop doing that.His action made the resort lose reputation.This is the reason why Mr.Barnes is being sued by a Koh Chang resort for giving it a bad review online.

 

Tekkor.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 104
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    16

  • Esspe

    13

  • LTD

    9

  • Tommy

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hade han nöjt sig med ett inlägg men han har ju tydligen lagt in fyra under mer än en månads tid. Dessutom uppträtt som en idi*t i första skeendet. Helt ok med en stämning och hoppas han åker dit. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Esspe:

Hade han nöjt sig med ett inlägg men han har ju tydligen lagt in fyra under mer än en månads tid. Dessutom uppträtt som en idi*t i första skeendet. Helt ok med en stämning och hoppas han åker dit. 

Han kanske har satt det i system och då är han en skithög som ska stå till svars för det. Dock inget allvarligt brott som motiverar fängelse och besöksförbud.

 

I Sverige välkomnar vi mycket värre klienterier än så till vårt land utan någon som helst bakgrundskontroll och en recension på internet hade knappast fått våra handläggare på IMG att ta fram den röda stämpeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Tommy said:

Tja, det beror väl på hur hårt de angriper dej, är det någon som skrivit att du bör undvikas som Corona, eller att du har slavarbetare, upprepade gånger under olika nick?

 

Jag polisanmälde en kvinna som försökte scamma oss och hotade med en anmälan till "Miljö och hälsa" i våras, hon påstod att alla 5 i hennes sällskap hade blivit sjuka och kräkts efter ett besök på vår lunch (ingen annan har påstått nåt liknade under 7 års tid, och inga andra gäster hörde av sig med klagomål), hon är dömd nu (hon hade scammat flera andra restauranger), och jag har rätt till skadestånd...

 

MVH

Tro mig. Jag har efter alla år gått igenom det mesta.

Dock har jag lärt mig nånting. Public relation byggs inte av att man blir förbannad och gör en anmälan. 

Man får konstatera att vissa kunder är vrickade i huvet. Så är det bara. Det betyder inte att jag bygger min public relation genom att bekämpa dessa många gånger idi*ter genom att försöka stämma dom för förtal. Ge en bra förklaring till publiken och gå vidare. Sånt ger goodwill för företaget. Då dom som läser många gånger kan läsa mellan raderna. Dock tror jag tyvärr att hotellet förlorar stort på sitt agerande. Folk ser killen som den lilla och hotellet som den stora elaka. Så är det bara. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev janne_h:

Tro mig. Jag har efter alla år gått igenom det mesta.

Dock har jag lärt mig nånting. Public relation byggs inte av att man blir förbannad och gör en anmälan. 

Man får konstatera att vissa kunder är vrickade i huvet. Så är det bara. Det betyder inte att jag bygger min public relation genom att bekämpa dessa många gånger idi*ter genom att försöka stämma dom för förtal. Ge en bra förklaring till publiken och gå vidare. Sånt ger goodwill för företaget. Då dom som läser många gånger kan läsa mellan raderna. Dock tror jag tyvärr att hotellet förlorar stort på sitt agerande. Folk ser killen som den lilla och hotellet som den stora elaka. Så är det bara. 

Så därför startade du tråden? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, berlitz said:

Så därför startade du tråden? 

Inte alls. Jag tycker resorten beteer sig svinigt åt. Allra helst då 2 års fängelse ligger i potten, så anser jag att anmälan saknar proportioner. 

 

Vad anser du själv?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev janne_h:

Inte alls. Jag tycker resorten beteer sig svinigt åt. Allra helst då 2 års fängelse ligger i potten, så anser jag att anmälan saknar proportioner. 

 

Vad anser du själv?

Självklart dåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

Hittar bara 2 ställen med det i namnet på TripAdvisor och båda har topp betyg. 

Vilket namn?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Vilket namn?

 

MVH

https://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g580110-d594766-Reviews-Sea_View_Resort_Spa_Koh_Chang-Ko_Chang_Trat_Province.html

 

De har svarat på hans omdöme på ett bra sätt och borde ha stannat där. Det är ingen som bryr sig om några dåliga omdömen av drygt 1900 då de har 4,5 av 5 i betyg. Jag skulle snarare bli tveksam om ett hotell inte hade några dåliga omdömen med så många recensioner.

 

Att driva det så långt att gästen häktas och riskerar fängelse känns ju inte speciellt genomtänkt.....

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter lite som mitt betyg till en nyöppnad sk. Sportbar/restaurang i Trelleborg i somras den var faktiskt usel.

Men snart står väl Trelleborgspolisen här i mellersta Sverige med en snyftandes restaurangägare och sätter mig i arresten på deras lokala polisstation där nere.

Man hör ju hur det låter...

🚓🚓🚓

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Rillex:

Låter lite som mitt betyg till en nyöppnad sk. Sportbar/restaurang i Trelleborg i somras den var faktiskt usel.

Men snart står väl Trelleborgspolisen här i mellersta Sverige med en snyftandes restaurangägare och sätter mig i arresten på deras lokala polisstation där nere.

Man hör ju hur det låter...

🚓🚓🚓

Fick du inte dricka medhavd sprit? ☹️

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Rillex:

Låter lite som mitt betyg till en nyöppnad sk. Sportbar/restaurang i Trelleborg i somras den var faktiskt usel.

Men snart står väl Trelleborgspolisen här i mellersta Sverige med en snyftandes restaurangägare och sätter mig i arresten på deras lokala polisstation där nere.

Man hör ju hur det låter...

🚓🚓🚓

Du får köpa några spettekakor och muta dig fri isf.......

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Krille:

https://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g580110-d594766-Reviews-Sea_View_Resort_Spa_Koh_Chang-Ko_Chang_Trat_Province.html

 

De har svarat på hans omdöme på ett bra sätt och borde ha stannat där. Det är ingen som bryr sig om några dåliga omdömen av drygt 1900 då de har 4,5 av 5 i betyg. Jag skulle snarare bli tveksam om ett hotell inte hade några dåliga omdömen med så många recensioner.

 

Att driva det så långt att gästen häktas och riskerar fängelse känns ju inte speciellt genomtänkt.....

 

/Krille

Nu nöjde han sig ju inte med ett inlägg utan fyra stycken under mer än en månads tid. Rena stalkern och hade dom inte polisanmält hade han väl fortsatt än.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Han kanske har satt det i system och då är han en skithög som ska stå till svars för det. Dock inget allvarligt brott som motiverar fängelse och besöksförbud.

 

I Sverige välkomnar vi mycket värre klienterier än så till vårt land utan någon som helst bakgrundskontroll och en recension på internet hade knappast fått våra handläggare på IMG att ta fram den röda stämpeln.

Nej fängelse vore att ta i men en rejäl bötessumma vore på plats.

 

Den andra halvan av ditt inlägg förstår jag inte kopplingen öht. 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Krille:

https://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g580110-d594766-Reviews-Sea_View_Resort_Spa_Koh_Chang-Ko_Chang_Trat_Province.html

 

De har svarat på hans omdöme på ett bra sätt och borde ha stannat där. Det är ingen som bryr sig om några dåliga omdömen av drygt 1900 då de har 4,5 av 5 i betyg. Jag skulle snarare bli tveksam om ett hotell inte hade några dåliga omdömen med så många recensioner.

 

Att driva det så långt att gästen häktas och riskerar fängelse känns ju inte speciellt genomtänkt.....

 

/Krille

Thailand... 

Resorten ägs av en Thai, inte falang. 

Ägaren tycker att han förlorar ansiktet på att låta en jvla falang skriva skit så han vill ge igen. 

En av baksidorna med Thailand. 

Kunden har alltid fel... 

 

Men i det här fallet så betvivlar jag inte att kunden är en riktig skitstövel som förmodligen betett sig illa på många fler ställen och förtjänar en läxa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, Risifrutti said:

I Sverige välkomnar vi mycket värre klienterier än så till vårt land utan någon som helst bakgrundskontroll och en recension på internet hade knappast fått våra handläggare på IMG att ta fram den röda stämpeln.

555.

 

En vad det verkar något butter amerikan på romantisk wekend på Koh Chang i Thailand vs en något sur hotellchef, vars konflikt landar i rättslig tvist i enlighet med thailändsk förtalslagstiftning. Du liknar det vid flyktingar som kommer till Sverige och hur det handläggs?

 

Nog för att jag vet vid det här laget att vissa medlemmar göra allt de kan för att få alla trådar att handla om svensk invandringspolitik, men detta tar nog priset. Absolut världsklass! :-)  :14:

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

555.

 

En vad det verkar något butter amerikan på romantisk wekend på Koh Chang i Thailand vs en något sur hotellchef, vars konflikt landar i rättslig tvist i enlighet med thailändsk förtalslagstiftning. Du liknar det vid flyktingar som kommer till Sverige och hur det handläggs?

 

Nog för att jag vet vid det här laget att vissa medlemmar göra allt de kan för att få alla trådar att handla om svensk invandringspolitik, men detta tar nog priset. Absolut världsklass! :-)  :14:

Konkurrerar med ett inlägg om ensamkommande flyktingbarn i en debatt som handlade om Ölandsbron. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska inte bo så fint, bättre lägga pengarna på ett tvåstjärnigt eller ett med bara en stjärna, då kan du ta med dig in och hem vad som helst utan några extra avgifter.

Å andra sidan sitta i hotellets restaurang och dricka medhavd alkohol tror jag inte är poppis på något ställe, oberoende klass.

Gästen är en som verkar ha mer pengar än förstånd och som man bäddar får man ligga.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev evert 1:

Man ska inte bo så fint, bättre lägga pengarna på ett tvåstjärnigt eller ett med bara en stjärna, då kan du ta med dig in och hem vad som helst utan några extra avgifter.

Å andra sidan sitta i hotellets restaurang och dricka medhavd alkohol tror jag inte är poppis på något ställe, oberoende klass.

Gästen är en som verkar ha mer pengar än förstånd och som man bäddar får man ligga.

Inga problem att ha med sig medhavd sprit till restaurangen inne i landet i frugans tillhåll. Men skillnaden där är att där finns knappt några turister. Där blir ägarna bara glada över att man kommer till deras restaurang och äter. 
 

Kho Chang har istället omvända förhållande med knappt några Thai som gäster. Så de har väl anammat det västerländska kulturen. 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev fiskarn:

Inga problem att ha med sig medhavd sprit till restaurangen inne i landet i frugans tillhåll. Men skillnaden där är att där finns knappt några turister. Där blir ägarna bara glada över att man kommer till deras restaurang och äter. 
 

Kho Chang har istället omvända förhållande med knappt några Thai som gäster. Så de har väl anammat det västerländska kulturen. 

Inga problem att ta med egen alkohol till nån av de restauranger vi brukade gå till i Bangkok heller, men "ALLA" vet att corkage fee (att betala en slant för att få öppna flaskan och dricka medhavt) är standard, har aldrig sett nån thai bråka om det, ingen farrang heller.

 

I Sverige däremot...

Hur lång tid tror ni det skulle ta innan Polisen eller säkerhetsvakter kom, OM ni tar med egen sprit till en restaurang och öppnar den vid bordet, och sedan börja käfta emot hovmästaren och personalen när de säger åt er att sluta eller lämna?

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft medhavd sprit o mat på fina hotell på Koh Chang och andra ställen, inga problem om man sköter sig.

Ligger naturligtvis mer bakom detta, mer än vad resorten valde att skriva i sin förklaring.

 

Som någon skriver ovan, finns bara förlorare i detta, gynnar inte någon.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, Jive said:

Tre förlorare här - hotellgästen, hotellet och Thailand.

Så är det givetvis. Precis som långvariga och eskalerade bråk på MPR alltid gör att även den man tycker har förhållandevis rätt kommer ut som förlorare och att MPR är den största förloraren.

 

Hade det varit en välrenommerad thailändsk eller internationell hotellkedja så hade de givetvis aldrig hanterat det så här; snubbens reviews hade snart varit begravda i mängden av andra reviews och inte en människa hade brytt sig. Ett vanligt turistår hade inte ens hotellets överdrivna reaktion gjort något; att några tusen Thaibaserade expats blivit upprörda hade inte gjort något då de utgör 0.01% av hotellets gäster. I år räknas dock varenda expat och då är det jävligt korkat att göra många av dem upprörda. Jag har inte varit på Koh Chang på 20 år men skulle jag bestämt mig för att åka dit över jul så skulle jag absolut inte välja ett hotell med så tunnhudad management.

 

Största förloraren är dock Amerikanen. Han kommer säkert slippa både fängelse och böter men blir förmodligen av med sitt jobb, har inga möjligheter att hitta nytt jobb, förlorar sitt WP, förmodligen sitt visum och får lämna landet. Jag vet inte vilken skola han undervisar på men om det inte är någon av de allra dyraste internationella skolorna så är 99% av hans studenter thailändare och tillräckligt många av deras föräldrar kommer bli sura för att skolan inte ska kunna ha honom kvar och ingen annan våga anställa honom.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fritz:

Konkurrerar med ett inlägg om ensamkommande flyktingbarn i en debatt som handlade om Ölandsbron. ;)

Dom kanske kom den vägen?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...