Jump to content
IGNORERAD

Immigration hotar faranger som inte förlänger visum med fängelse.


janne_h

Recommended Posts

Thailändska verkar göra sitt bästa för att minimera utlänningars närvaro i Thailand. 

Nu senast då den allmänna visum förlängningen upphör på lördag 26/9. 

Man går då ut och hotar dom utlänningar som ej förlänger visumet innan lördag, med fängelse. 

Verkar som kampanjer för att få turister till Thailand, nu överskuggar av hur myndigheterna ska göra livet så surt som möjligt för turister för att säkerställa att dom ej kommer tillbaka. 

 

https://www.thaiexaminer.com/thai-news-foreigners/2020/09/22/time-up-visa-amnesty-long-stay-immigrant-b-business-owners-arrests-coming/

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    13

  • janne_h

    10

  • Bike

    10

  • stefan5300

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Brorsan har försökt få till sitt visum nu under ett par månaders tid via hans sons skola.

De har nu strulat till det så pass att immigration i Pattis sade att det bara går att slippa problem med brev ifrån ambassaden.

 

Men ambassaden säger att de inte utfärdar några sådana brev eftersom det med enkelhet går att flyga tillbaka till Sverige.

Snurrigt och lite skrämmande.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Surin P3:

Jaha, det löste sig precis nyss.

Kan ni gissa hur?

Berätta!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev frogfish:

Lite thailändskt smörjmedel?

Till och med en massa. 

De tar verkligen tillfället i akt nu när hot om fängelse ligger i bakgrunden. 

 

Och nyss uppgav immigration i Bangkok att de kommer behandla 800 visum om dagen.

Och en stor del av de 150000 strandsatta är runt om i Bangkok. 

Så dryga året innan de kommer hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur mycket en massa smörjmedel är ?

 

Dessa korrupta tjänstemän verkar kunna göra vad som helst utan att skämmas, fy fn så vidrigt 

 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bike:

Undrar hur mycket en massa smörjmedel är ?

 

Dessa korrupta tjänstemän verkar kunna göra vad som helst utan att skämmas, fy fn så vidrigt 

 

Åk då inte till Thailand mer för du kanske utan din vetskap hjälper till att föda dem.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev stefan5300:

Åk då inte till Thailand mer för du kanske utan din vetskap hjälper till att föda dem.

Du, jag vet nog en hel del efter 14 år från och till i landet, dessutom fastboende under några år, pratar även hyfsad Isaan. Med denna info kanske framgår att jag inte är nån som inget vet om hur landet fungerar, men när migrationens tjänstemän  skall skall ha massa smörjmedel  (mutor) under dessa tider för att ordna ett visum till en Farang som uppenbarligen egentligen har det som behövs, då är det fn vidrigt,

Jag har under alla år inte behövt betala några mutor för de dokument eller visum /UT jag behövt. Tjänstemännen samt mig chefen borde i stället hjälpa folk att få till det bästa i denna  extraordinära situation, inte ta extraordinärt feta mutor, vidrigt.😠 Undrar om dessa kan stava eller vet innebörden av ordet "Silatham" 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

Du, jag vet nog en hel del efter 14 år från och till i landet, dessutom fastboende under några år, pratar även hyfsad Isaan. Med denna info kanske framgår att jag inte är nån som inget vet om hur landet fungerar, men när migrationens tjänstemän  skall skall ha massa smörjmedel  (mutor) under dessa tider för att ordna ett visum till en Farang som uppenbarligen egentligen har det som behövs, då är det fn vidrigt,

Jag har under alla år inte behövt betala några mutor för de dokument eller visum /UT jag behövt. Tjänstemännen samt mig chefen borde i stället hjälpa folk att få till det bästa i denna  extraordinära situation, inte ta extraordinärt feta mutor, vidrigt.😠 Undrar om dessa kan stava eller vet innebörden av ordet "Silatham" 

Jag vet nog också lite grann om landet efter att ha rest till och från i snart 33 år, fast boende sista 6 åren, förstår språket bättre än jag pratar och betalat en polis direkt i näven vid vägkanten när jag inte orkade att åka till polisstationen och betala, polisen sa att jag fick välja men om statskassan fick pengarna vet jag inte😃. Vad betyder Silatham?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gott, då behöver du kanske inte utgå från att man inget vet bara för att man tycker dessa mutkolvar är inget annat än SVIN 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev stefan5300:

Jag vet nog också lite grann om landet efter att ha rest till och från i snart 33 år, fast boende sista 6 åren, förstår språket bättre än jag pratar och betalat en polis direkt i näven vid vägkanten när jag inte orkade att åka till polisstationen och betala, polisen sa att jag fick välja men om statskassan fick pengarna vet jag inte😃. Vad betyder Silatham?

"Silatham" betyder det som dessa herrar tycks sakna, nämligen "Moral "

ศีลธรรม

 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Bike:

Vad gott, då behöver du kanske inte utgå från att man inget vet bara för att man tycker dessa mutkolvar är inget annat än SVIN 

Ja visst är det. nu utgår jag inte från att du inget vet men du kanske har gynnat någon SVINIG mutkolv genom att utan din vetskap betalat på dennes näringsställe som är inköpt eller byggt med mutkolvspengar, för det spelar ju ingen roll vad mutkolvar har för yrken eller arbetar med.

 

54 minuter sedan, skrev Bike:

"Silatham" betyder det som dessa herrar tycks sakna, nämligen "Moral "

ศีลธรรม

 

Ja vem fan har moral, det är väl bara ett ord i en ordlista.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev stefan5300:

Ja visst är det. nu utgår jag inte från att du inget vet men du kanske har gynnat någon SVINIG mutkolv genom att utan din vetskap betalat på dennes näringsställe som är inköpt eller byggt med mutkolvspengar, för det spelar ju ingen roll vad mutkolvar har för yrken eller arbetar med.

 

Ja vem fan har moral, det är väl bara ett ord i en ordlista.

Får kanske stå för Dig, anser att samhället vore bra mycket trevligare med bara ett uns mer av detta 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska nog ta i beaktande att dessa som nu tvingas muta sig till ett visum ju faktiskt inget visum har och enligt reglerna ska lämna landet. 

Dom har ju kommit hit på 30 dagars och turistvisum men haft turen att få stanna betydligt längre än normalt trots att det sen en tid inte varit några problem att flyga hem.

Varför skall dom få stanna eg? 

 

Alla som har vanliga Non O mm får sina uppehållstillstånd förlängda precis som vanligt. 

Har aldrig varit så smidigt att förlänga som i år utan en enda baht i smörjmedel. 

 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Bike:

Får kanske stå för Dig, anser att samhället vore bra mycket trevligare med bara ett uns mer av detta 

Jepp, att jag inte har någon större moral i vissa lägen är inget jag bryr mig om.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev stefan5300:

Jepp, att jag inte har någon större moral i vissa lägen är inget jag bryr mig om.

Noterat 🤪

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Mankan:

Noterat 🤪

Ja gör du de men det är inget som jag heller bryr mig om🤪

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Nicholas:

Dom säger att jag skiter i allt, men det skiter jag i. 

Ja, varför bry sig om personer som inget betyder i ens liv, framförallt varför ta åt sig av elaka människor, dessa stoppar jag i ett eget fack för de jag undviker IRL 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, LTD said:

Man ska nog ta i beaktande att dessa som nu tvingas muta sig till ett visum ju faktiskt inget visum har och enligt reglerna ska lämna landet. 

Dom har ju kommit hit på 30 dagars och turistvisum men haft turen att få stanna betydligt längre än normalt trots att det sen en tid inte varit några problem att flyga hem.

Varför skall dom få stanna eg? 

 

Alla som har vanliga Non O mm får sina uppehållstillstånd förlängda precis som vanligt. 

Har aldrig varit så smidigt att förlänga som i år utan en enda baht i smörjmedel. 

 

Det är många med business visum som tydligen fått problem. Då immigration vägrat förlänga deras visum, på grund av att lock down har stängt ner deras business. 

Alltså på grund av orsaker dom inte rår på. Dom verkar lika smidiga i Thailand som migrationsverket i Sverige är med arbetsvisum. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev janne_h:

Det är många med business visum som tydligen fått problem. Då immigration vägrat förlänga deras visum, på grund av att lock down har stängt ner deras business. 

Alltså på grund av orsaker dom inte rår på. Dom verkar lika smidiga i Thailand som migrationsverket i Sverige är med arbetsvisum. 

Jag är här på spousevisa om min fru kastar ut mej har jag två alternativ, skaffa ett annat visa eller dra, samma med dom med B visa.

Dom har jo heller ingen inkomst länger så.... eller tycker du att alla har en rättighet att bo här...

 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minutes ago, Khemmarat said:

Jag är här på spousevisa om min fru kastar ut mej har jag två alternativ, skaffa ett annat visa eller dra, samma med dom med B visa.

Dom har jo heller ingen inkomst länger så.... eller tycker du att alla har en rättighet att bo här...

 

Nu beror ju detta på myndigheternas agerande. Med Lock down och stängda gränser mm. 

Vem vill i framtiden investera i ett land som visat sig totalt opålitlig när det blåser. 

Verkar mera som myndigheterna har en tävling i att förstöra ekonomin. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev janne_h:

Det är många med business visum som tydligen fått problem. Då immigration vägrat förlänga deras visum, på grund av att lock down har stängt ner deras business. 

Alltså på grund av orsaker dom inte rår på. Dom verkar lika smidiga i Thailand som migrationsverket i Sverige är med arbetsvisum. 

Reglerna har alltid sagt att man har 7 dagar på sig att lämna landet om ens arbete upphör. 

Det är väl görsmidigt att man kan kringgå det via en liten muta? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Jag är här på spousevisa om min fru kastar ut mej har jag två alternativ, skaffa ett annat visa eller dra, samma med dom med B visa.

Dom har jo heller ingen inkomst länger så.... eller tycker du att alla har en rättighet att bo här...

 

Om äktenskapet upphör så försvinner ju anledningen till varför man får vistas i landet på spousevillkoren, däremot så anser jag personligen att har jag  tillex som ett par levt tillsammans säg 10 år och kvinnan (Thai) avlider så är ju mannen (Farangen) änkeman, han borde enligt vad jag anser vara rimligt då ses som spouse livet ut, i alla fall så länge han bor med eller har god kontakt med sin Thaifamilj, tyvärr är det inte så utan han åker ut, en riktig sunkig och icke empatisk lag /regel, men vem kan kan beskylla Thaimyndigheter för att vara empatiska 😒 

 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...