Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker du i Thailand?


Joints

Recommended Posts

Hej!

Vad dricker du i Thailand när du inte dricker sådana där livsviktiga drycker som alkohol och kaffe? I farangland tycker jag om att dricka alkoholfri cider (nästan alkofri), fruktjuicer och bubblande vatten av olika slag. I Thailand blir det dock mest vanligt vatten på flaska eftersom juicerna är alltför söta och bubbelvattnet lite väl fränt.

Nu tycker jag ju att maten är fantastisk i Thailand så man får väl ta det goda med det onda men lite synd är det ju att det finns så lite som faller mig i smaken när det gäller drycker.

Hur är det med dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    2

  • Phuket18.5

    2

  • Joints

    2

  • Tommy

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag vet inte vad det heter men det innehåller vattenmelon och is...

Inget tillsatt socker och kanongott och läskande...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gosatta

ja det mesta är sött å äckligt, däremot så gillar jag tropicana squeeze tror jag den heter, också sötare än "vanlig" tropicana, men inte för söt och liten lagom flaska om man bara vill få något uppfriskande . .annars är det vanligt flaskvatten som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vatten äpplejuice och mjölk.. Mjölken smakar ju tyvärr inte som här hemma, men jag bara måste ha mjölk.. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Hej lite olika om vi äter hemma eller på restaurang. Hemma blir det nästan alltid kokt kranvatten med is till maten. På restaurang nästan alltid öl. Varje frukost blir det en iskaffe på burk.

Hemma på kvällen dricker jag alltid minst en specialdrink bestående av 1 dl juice och 33 cl singha/chang sodavatten. Testa den, den är god.

Hemma i BKK:

Frukost: Iskaffe ( burkvarianten eftersom jag är lat) kylskåpskall , mineralvatten kylskåpskallt.

Lunch: kokt kranvatten med is

Middag: kokt kranvatten med is

Kväll: Mineralvatten + Min specialdrink bestående av 1 dl juice + 33 cl Singa/chang sodavatten kylskåpskallt

På restaurang:

Lunch: Öl

Middag : Öl

Förfriskningar: Mineralvatten, Sodavatten, Öl. ibland alla tre i en beställning :)

mvh

ps usch va buggig stryka under och kursivera funktionen är ds

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tee, vatten, mjölk( men svenska fantomen skulle inte godkänna den), äppeljouse (hittade en som smakade precis som hemma) appelsinjouse (ingen ännu som är som hemma)

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det blir väl i huvudsak vatten, men gärna en vattenmelonjuice då och då, speciellt om jag äter starkt kryddat. Och så förstås en och annan M150, Lipo eller liknande om jag börjar bli trött efter all Beer Chang ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med dig?

Chang Sodavatten! great.gif

Mvh

Kimmo

Ändrades av skibi695

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

För det mesta blir det flaskvatten.

När jag ser någon sälja mandarinjuice på gatan så bara måste jag köpa.

Om det är fest så är det bara Singha som gäller, dricker även Singha hemma i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutom vatten som är nödvändigt så dricker jag fruit shakes av alla slag. Fast speciellt lemon och gärna en dubbel vodka i till kvällen. Många blir det. drinks.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Vatten medan solen är uppe eller när jag jobbar.

Har förmånen att få prova en massa vin som en kompis importerar, så det blir ett par flaskor i veckan. Tycker om single malts men de får jag importera själv. Annars kan man avsluta med en GT.

Öl dricker jag ibland men har kommit på att jag blir taskig i skrinet av för mycket öl...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sodavatten,vatten,cola,fruktsmoothies,apelsinjuice m.m Det trista är att behöva hinka i sig så jäv*a mycket vatten hela tiden,men tyvärr ett måste om man inte ska bli uttorkad.. Annars så är det Beer Chang som gäller :drinks: Och som Herr Chang sa om man blir trött så tar jag en Lippo,fast då med vodka i :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en förkärlek till icecoffe på dagtid blir det vatten.

Kvällen hör bira till.

Hörde att någon inte gillade Thai mjölken ett tips blanda

ut med en skvätt Mango eller Melon juice dricks iskall!!!

Mvh Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

På dagtid beer Leo, den är lite svagare. på kvällen Beer chang. Vatten såklart . Kafeet på vårat hotell var kanon. Så det slank ner också. Och alltid en liten maltwhisky för magen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har problem att dricka tillräckligt med vatten samma här hemma högst en halvliter, så det blir watermelonshake på stranden och att leta upp en restaurang som har äppeljuice på kvällen, sen sangsong cola i baren :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...