Jump to content
IGNORERAD

Hotel och nöjen i Bangkok


Up2You

Recommended Posts

Jag undrar om det är någon som kan rekommendera hotel i BKK? Vill gärna då bo centralt och ha nära till shopping,nöjesliv osv.

Har hört att Nanatai Mansion hotel och Nana hotel är bra att bo på?? Är det någon utav er som bott där? Eller har ni nåt annat hotell att rekkomendera? Max 2000bath/natt

Sen undrar jag ochså lite om nöjeslivet,vart ska man gå? Är det Nana plaza som gäller eller finns nåt annat bra.Är inte så förtjust i discon utan vill gärna ha barmiljö och gärna med livemusik.

Sen,vad finns det mer kul att göra och se i Bangkok? Gärna massa tips :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • glimten66

    4

  • dtbkk

    3

  • Up2You

    3

  • Tommy

    2

Mest aktiva i denna tråd

Hej.

Upp till 2 000 bath finns ju många fina hotel, prova kolla på Citadines, finns på soi 11 och 23 Sukhumvit, fina fräscha rum.

Mvh Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

håller med mr chaweng.

kanon hotell, bra läge, skön utsikt över floden,

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Hej jag kan rekomendera att du håller dig vid nedre sukhumvit road soi 2-24. Då kan du ta dig nästan överallt med tunnelbana och skytrain sen är det en snabb taxifärd 25-20 minuter med experessway dit. Det finns barer lite överallt i området.

Sen när det gäller hotell så är Nanathai manison inte nåt vidare och Nana hotel har ett bra läge men är inte så jätte fräscht trots renovering och för de 1500 man betalar så är det inte så himla mycke för pengarna men det duger (kanske?) sen är det lite stökigt vid början på soi 4 på sena kvällarna så nattsömnen kan bli lite störd.

Kan ju rekommendera Dawin hotel dawin hotel i samma område då har du krypavstånd till skytrain :whistle: och det ligger ju ungefär i din budget?

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju rekommendera Dawin hotel.

Jag hänger med Chrille, nice hotel!

Jag ska bo där över nästa helgen, innan jag åker till Ang Thong! mdr.gif

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan rekommendera att boka hotel genom Asiarooms.com . Mycket bra priser.

När det gäller nöjen, så är en dagsutflykt till River Kwai trevligt. Buffé på Chao Praya är mysigt. Kan också rekommendera buffén längst upp i Baiyoke Tower. Givetvis shopping på MBK, samt i bakgatorna kring Siam Square. Finns mycket god mat och shopping i China Town.

När det gäller Nana hotel, så har jag bott där ett par gånger. Senast i juli. Börjar bli lite gammelt, men ligger mycket bra till. Smidigt att ta sig till många platser. Sen gillar jag deras frukost buffé.

Link to comment
Dela på andra sajter

själv tycker jag nanatai manison på soi 4 är bra !!!! Thailand skönaste sängar / helt ok tycker jag för 900 b natten ,lite minus för långt att gå från sukumuvit road, glömde att säja att changen är riktigt billig på hotelet, patongking

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste rekommendera Royal Ivory Hotel på sukhumvit soi 4, bra läge och stora rum. Bokade igenom agoda och det funkade riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte vill bo på själva soi.4 så är soi.8 ett bra alternativ.

två ok hotell som jag vet är, stable lodge och royal asia lodge.

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej,

jag hittade denna artikel på Expressen för några dagar sedan.

Kanske något för den som vill besöka Bkk?

**********************************************************

Bangkok på 24 timmar

Få städer är lika färgstarka som Thailands pulserande huvudstad Bangkok. Då gäller det att veta hur man gör det mesta av 24 timmar i detta kaosartade myller.

RES tipsar om ett fullspäckat dygn med både upplevelser, mat och vila.

07.00 Gympass

Börja dagen med ett härligt gympass. Finns inget gym på ditt hotell, testa Olympic Club. Det är stort och fräscht, utan dundrande musik men med rejäla utrymmen i omklädningsrummet. Dessutom finns en simbassäng på taket med fräscht saltvatten.

Patumwan Princess Hotel, Phayathai Rd. BTS National Stadium.

www.theolympic-club.com

Pris: 120 kronor för ett dagspass

08.30 Frukostfest på hotell

Vill du testa en frukost utöver det vanliga? Landmark Hotel har rykte om sig att servera Bangkoks bästa frukost, både i utbud och fräschör. Inte så billig, men bra!

Landmark Hotel

138 Sukhumvit Road. Skytrain-station Nana.

Tel: +66 (0)2 254 0404

Pris: Cirka 150 kronor per person.

10.00 Kunglig flodbåtstur

Ta högbanan Skytrain och åk till stationen Saphan Thaksin. Hoppa på den reguljära flodbåten som tar dig uppströms till det gamla kungliga palatset, Wat Phra Khao. Resan på floden är en spännande upplevelse. Stig av vid pirerna Ta Chang eller Maha Rat.

Pris för biljett: cirka 4 kronor

11.00 Imponerande historia

Wat Phra Khao är ett fantastiskt museum som utgör själva sinnebilden för den thailändska nationen. En resa till Bangkok är inte komplett utan ett besök här. På detta palatsliknande område finns över 100 byggnader som representerar mer än 200 år av thailändsk monarki, kultur och historia. Det är en imponerande upplevelse.

Shorts, sandaler eller ärmlösa tröjor och toppar accepteras inte. Långbyxor eller sarong brukar finnas att hyra.

Intill ligger ett annat tempelområde, Wat Po, som också är värt ett besök.

En varning är på plats: Om någon stoppar dig på gatan och hävdar att tempelområdet är stängt just i dag är det förmodligen lögn. Personen försöker bara lura iväg dig på andra äventyr som brukar sluta dyrt.

Intill parken Sanam Luang och Chao Phraya-floden.

13.00 Lunch i ryggsäcksmeckat

Nu är det dags för lunch. Ta en tuk-tuktaxi från Wat Phra Khao upp till det populära området kring gatan Khao San Road. Detta är ryggsäcksluffarnas Mecka och hela världens backpacker-centrum.

Här finns massor med restauranger och kaféer där man för en billig penning får sig en bit mat. Och så kan man passa på att fynda bland priser på flyg, hotell och andra upplevelser runt om i hela regionen.

Khao San Road. Alla taxi- och tuk tukchaufförer hittar.

14.30 Shopping - här finns allt!

Hoppa in i en taxi och åk mot Siam Square. Vid denna tid på dagen går det bra att ta taxi i Bangkok. Nu är det dags för shopping. Området kring Skytrain-stationerna Siam Square, National Stadium och Chit Lom är alla shoppingfantasters paradis. Här finns enorma varuhus och gallerior att välja mellan. Här finns allt från kläder och elektronik till fina bokaffärer och trevliga kaféer.

En kort lektion om varuhusen:

Dyrt och med många märkesbutiker för mode: Siam Paragon, Central World, Gaysorn Plaza, Central Chit Lom

Något billigare och en hel del märkesbutiker: Siam Center, Siam Discovery Center, Amarin Plaza.

Billiga och enkla butiker, med en hel del elektronik: MBK

Billigt och populärt bland ungdomar: Gatuplanet kring Siam Square, de låga husen på andra sidan Siam Square-stationen sett från Siam Paragon-varuhuset.

18.00 Få en skön fotmassage

Efter att ha sprungit omkring med tunga shoppingkassar under flera timmar är det dags för en härlig fotmassage. Detta finns att få på många ställen i Bangkok. Ett riktigt bra massageställe är Royal Legacy Spa & Massage. Här knådar personalen fötterna extra bra.

1/7 Sukhumvit soi 24.

Skytrain-station Phrom Pong.

19.00 Byt om till något flottare

Ta dig tillbaka till ditt hotell och byt om till något lite flottare. Shorts och badtofflor funkar inte i Bangkoks nattliv. Långbyxor, skor och kortärmad tröja går bra.

20.00 Höjdarmiddag med utsikt

I Bangkok äter man middag med himlen runt hörnet. Senaste skriket är restauranger belägna högst upp på skyskrapor - utomhus förstås. Utsikten är magkittlande och menyerna är fantastiska.

Här kommer tre tips:

1. Skydine Design on 25:

På 25:e våningen i centrala Bangkok och med utsikt i ett 360-gradigt perspektiv är detta ett bra och populärt ställe som inte är allt för dyrt.

Siam@Siam Design Hotel

865 Rama 1 Road. Skytrainstation National Stadium

www.siamatsiam.com

2. Red Sky/Fifty Five

Högst upp på lyxhotell Centara Grand ligger en restaurang med tillhörande bar. Utsikten över Bangkok är fantastisk.

Centara Hotel, Central World, 999/99 Rama 1 Road, Skytrainstation Chit Lom eller Siam Square.

3. Sirocco/Skybar

Bangkoks mest kända takrestaurang och kanske den flottaste (och dyraste!) Många välgörenhetsjippon med influgna Michelin-kockar.

Ibland är det dock trångt här då stället numera blivit ett populärt turistmål.

State Tower, 1055 Silom Road. Skytrain-station Saphan Thaksin

www.thedomebkk.com

22.00 Fynda på nattmarknaden

Besök Bangkoks populära nattmarknad, Suan Lum Night Bazaar. Här kan man fynda allt från hantverk, kläder och möbler och konst, och en hel del udda prylar i retrostil.

Suan Lum Night Bazaar,

Hörnet Wireless/Rama IV Rd,

MRT Lumpini. Ta taxi hit.

23.30 Partaja loss på heta klubbar

Nu är det dags att partaja loss i den heta Bangkok-natten. Här finns några av världens mest uppmärksammade nattklubbar. Testa till exempel trendiga Bed Supperclub. Här dånar dansmusiken som spelas av jetsettande dj:s från hela världen.

26 Sukhumvit soi 11. BTS Nana

www.bedsupperclub.com

Inträde: 180 kronor på helger, 150 på vardagar.

02.30 Nattmat vid gatustånden

Bangkoks nattklubbar stänger klockan 02. Hoppa in i en taxi och åk för att äta lite nattmat vid gatustånden kring Sukhumvit-kvarteren.

Allra bäst är det kring Thong

Lo-området runt Sukhumvit soi 38.

04.30 Gå och lägg dig!

Ta dig tillbaka till ditt hotell och lägg dig för att sova. I morgon är en annan dag, minst lika intensiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej Honey Hotel Sukhumvit Soi 19.Helt ok ligger nära Nana.

Liten pool, mycket bra resturang med bra priser.

Pris ca.900-1350 bath.Var där i juli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Dynasty Inn e helt ok ligger nära Nana

ja helt ok hotel . pröva nattmarknaden den e öppen tidigt o har ett par riktigt bra restauranger o äta på ..tänkte på va expressen skrev.sen beror de ju på hur du reser me gumman eller ensam :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor i Bangkok sedan 4år men hittar ständigt nya platser som förbryllar, förfärar och förtjuser mig!

Läste i Göteborgs Posten idag (nätupplagan) om några coola ställen jag känner väl, och ett par andra, för mig okända, som skall besökas när jag kommer hem igen!

http://www.gp.se/resor/1.247610-sa-overlever-du-Bangkok

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor i Bangkok sedan 4år men hittar ständigt nya platser som förbryllar, förfärar och förtjuser mig!

Läste i Göteborgs Posten idag (nätupplagan) om några coola ställen jag känner väl, och ett par andra, för mig okända, som skall besökas när jag kommer hem igen!

http://www.gp.se/resor/1.247610-sa-overlever-du-Bangkok

MVH Tommy

Tomy------ vet du några riktigt bra rock ställen där för de har fan inte ja hittat o inte denna djävla discko hip hop mm mm utan riktig hård rock... :crazy::crazy::crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tomy------ vet du några riktigt bra rock ställen där för de har fan inte ja hittat o inte denna djävla discko hip hop mm mm utan riktig hård rock... :crazy::crazy::crazy:

Nej egentligen inte, men...

Utan att Googla kan jag nämna 2 möjligheter.

Den första är Saxophone, en "jazz club" som ofta har rock på programmet.

Saxophone ligger vid "Victory monument" kliv av skytrainstationen åt höger om ni kommer söderifrån, och fråga er fram, det ligger ca 75 meter från skytrain.

Hårdare ser det ut om man står utanför Hotell ASIA vid skytrainstationen Ratchatewi, och tittar österut (tvärsöver gatan från hotell Asia, svårt att inte se vad jag menar för ställe om man e på plats), fast där har jag inte varit inne ännu.

Och sedan har vi ju det fantastiska Hard Rock Café! :preved: (jag skojar) :whistle:

Testa Google!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Glimten

Antagligen detta som Tommy menar:

Har inte testat än men kör hårt

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag undrar om det är någon som kan rekommendera hotel i BKK? Vill gärna då bo centralt och ha nära till shopping,nöjesliv osv.

Har hört att Nanatai Mansion hotel och Nana hotel är bra att bo på?? Är det någon utav er som bott där? Eller har ni nåt annat hotell att rekkomendera? Max 2000bath/natt

Sen undrar jag ochså lite om nöjeslivet,vart ska man gå? Är det Nana plaza som gäller eller finns nåt annat bra.Är inte så förtjust i discon utan vill gärna ha barmiljö och gärna med livemusik.

Sen,vad finns det mer kul att göra och se i Bangkok? Gärna massa tips drinks.gif

nana hotel mitt i smeten ok hotel har bott där många ggr men nu har jag bytt till nanatai mansien samma soi men längst upp på vänster sida trevligare hotel bra pool service har massage 6-7 tjejer jobbar där full sevice har dom hotellet har gratis tuk-tuk ner till nana hotellet

Link to comment
Dela på andra sajter

nana hotel mitt i smeten ok hotel har bott där många ggr men nu har jag bytt till nanatai mansien samma soi men längst upp på vänster sida trevligare hotel bra pool service har massage 6-7 tjejer jobbar där full sevice har dom hotellet har gratis tuk-tuk ner till nana hotellet

Ja,det lutar mot att jag kommer bo på Nana thai mansion,kommer till Bangkok på tisdag nästa vecka :drinks:

Nästa fråga..vart ligger Hard Rock Café?? Har nämligen lovat en kompis att köpa lite pins och t-shirts till han.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hard Rock ligger "mitt på" Siam Square. När du kliver av Skytrain (BTS) vid siam så ser du skylten höjd över några hus. Om du tar dig på annat sätt så ligger HRC längs huvudstråket på siam Square. Om du nu vill så har de bra Happy Hour mellan 17-20. Live band från 21 cirka..

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Glimten.

Det finns några riktiga tunga thairockband om du gillar det. det spelar rätt flitigt. Brukar vara bra drag. Bodyslam kör hård show till exempel.

Sen öppnade det en ny rockklubb på suk soi 17 (eller möjligen 19) för något halvår sen. Från suk så är det cirka 100 meter in på väsnter sida. Syns bra från gatan.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Glimten.

Det finns några riktiga tunga thairockband om du gillar det. det spelar rätt flitigt. Brukar vara bra drag. Bodyslam kör hård show till exempel.

Sen öppnade det en ny rockklubb på suk soi 17 (eller möjligen 19) för något halvår sen. Från suk så är det cirka 100 meter in på väsnter sida. Syns bra från gatan.

Fan va nice har en hel drös me platter från Bodyslam spelar dom ofta i BKK

Bad ASS e nice me men rätt så soft rock finns som du säger en hel del bra skulle va kul o se dom live :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...