Jump to content
IGNORERAD

Betalbåsen på betalmotorvägar tas bort nästa år


Tallviking

Recommended Posts

Istället skall nummerplåtsidentifierande kameror sättas upp och ägare till fordon debiteras varje månad i efterskott för alla passager

Liknande system finns ju t.ex redan i Norge och Sverige

Transport Minister Saksayam Chidchob on Tuesday told reporters that the ministry's vehicle registration database will be shared with the Department of Land Transport, Department of Highways and Expressway Authority of Thailand under a memorandum of understanding to track vehicles using tollways and expressways when barriers and toll booths are taken away next year.

He said a toll system without barriers and toll booths is being developed to be used on roads by the Department of Highways, Expressway Authority of Thailand, Department of Land Transport, Bangkok Expressway and Metro Plc, and Don Muang Tollway Plc.

In the meantime, the tracking system for post-payment will be tested at Thap Chang Toll gate.

All tollway and expressway gates will be modified by next year, he said. "This system has another benefit ... we can check for illegal vehicles," he said referring to the linked database and the licence detection system.

 

 

booth.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte en dag för tidigt. Det kommer att lösa många köer i Bangkok. Då köerna många gånger beror på betalbåsen. Som stoppar upp trafiken. 

Dock ska det bli spännande att se vad som händer med dom som inte betalar? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev janne_h:

Inte en dag för tidigt. Det kommer att lösa många köer i Bangkok. Då köerna många gånger beror på betalbåsen. Som stoppar upp trafiken. 

Dock ska det bli spännande att se vad som händer med dom som inte betalar? 

Alla röda skyltar på bilar som dessutom ibland är lika på flera olika bilar.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Tallviking said:

Alla röda skyltar på bilar som dessutom ibland är lika på flera olika bilar.....

Precis. När jag köpte fortunern 2012. Så åkte jag till en polare i Pattaya. Visade sig att grannens fortuner hade identiska röda plåtar med min. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Några 1000 arbetslösa till då......

Förutom det så är det nog jäkligt vettigt, köerna lär ju minska...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Smidigt att bara köra sedan fotas men nog kommer det bli en del som vill slippa undan notan  hur det löser sig blir intressant

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste till en bestämmelse om skyltarnas utseende/tydlighet och placering/vinkling. Och som skall generera kraftig bot om den inte följs, futtiga 500/1000thb kommer ingen att bry sig i av de som vill slippa betala, genast ser man en ny inkomstkällaför BIB

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Chrille Columbus

Inte sett  denna tråd förrän nu .

Hur blir det med taxi ?

När jag åkte för hyfsat många år sen så gav jag taxichauffören pengar vid  vägtullen (rymdstationen ville autocorrect ha det till inte undra på att mina inlägg blir obegripliga) allt eftersom resan fortskred och sen betalde jag det belopp som stod på taxametetern. Nu måste det väl ingå på nåt sätt.? 

Och ja det blev billigare och gick timmar fortare mellan suvvan och hotellet på sukhumvitroad och ja jag fick välja om vi skulle ta betalmotorvägen eller inte.

Bangkok är jättefint och mysigt speciellt nu på vintern.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...