Jump to content
IGNORERAD

Önskar tips på en bärbar dator...


L64

Recommended Posts

Ena grabben behöver en bärbar nu så jag tar gärna emot tips på specifika modeller som ni kan rekommendera...

Det enda jag kommer på nu är detta: den skall vara bärbar, alltså inget tungt blysänke. 15 tum nånstans e lagom.

Viktigt som jag ser det är att den är tyst, alltså att inte fläkten varvar upp i maxvarv var tredje sekund.

Skall inte användas till några tunga apps eller spel.

"Blank" skärm hade ju varit trevligt... och det sista.. max 5 tusingar, inte en krona mer!

Rätt tips kanske belönas med en pyttipanna på Flaggan eller en Chang på Lolitas :whistle:

Tillägg: den skall köpas i Sverige.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gosatta

allt är ju en smaksak, personligen gillar jag inte HP alls .. vaio eller acer är mitt val . .ingen logik bakom det mer en känsla. . men dom flesta märkena är ju rätt lika idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna är rätt okej http://www.dustin.se/pd_5010328690.aspx

Men vill man ha en mindre brukar jag köpa in denna till mina kunder, och dom är mycket nöjda med den.

http://www.dustin.se/pd_5010328657.aspx

Passar in i din budget, men man får betala lite för märket och det märks på hårdvaran :)

Gött mos honken :great:

Skall kika närmare på tipsen, men den sista lilla godingen blir de nog för liten skärm på.Han vill väl kolla in småflickorna rejält misstänker jag... :whistle:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ena grabben behöver en bärbar nu så jag tar gärna emot tips på specifika modeller som ni kan rekommendera...

Det enda jag kommer på nu är detta: den skall vara bärbar, alltså inget tungt blysänke. 15 tum nånstans e lagom.

Viktigt som jag ser det är att den är tyst, alltså att inte fläkten varvar upp i maxvarv var tredje sekund.

Skall inte användas till några tunga apps eller spel.

"Blank" skärm hade ju varit trevligt... och det sista.. max 5 tusingar, inte en krona mer!

Rätt tips kanske belönas med en pyttipanna på Flaggan eller en Chang på Lolitas :whistle:

Tillägg: den skall köpas i Sverige.

pytt eller en chang kan kvitta. en helnatt på eden måste du allt erbjuda för bra tips.

annars ett bra tips fixa en beg bärbar (max 1000kr)o installera en strippad win. XP (oj vad snabb den blir)

Link to comment
Dela på andra sajter

nu när win7 finns så finns de ju ingen anledning i köra XP längre

har noll koll på win7 vet inget om den. berätta gärna fördelar o om det finns nackdelar.

kör själv en strippad XP o min blev enormt mycke snabbare o bra, stabil är den oxå.

surfar bara på webben o kör en del program. en gammal o omodern dator blev lika snabb som har 4 gånger mer minne o

långt bättre processor

Link to comment
Dela på andra sajter

allt är ju en smaksak, personligen gillar jag inte HP alls .. vaio eller acer är mitt val . .ingen logik bakom det mer en känsla. . men dom flesta märkena är ju rätt lika idag.

Var inne tidigare ikväll, om de nu var prisjakt eller pricerunner o kikade på nån HP-modell, men där var det flera som gnällde på att fläkten gick upp i maxvarv bara man tittade på datorn.

pytt eller en chang kan kvitta. en helnatt på eden måste du allt erbjuda för bra tips.

annars ett bra tips fixa en beg bärbar (max 1000kr)o installera en strippad win. XP (oj vad snabb den blir)

Ger du ett bra tips så lovar jag att pröjsa en helnatt på Sunee Plaza... men visst, blocket kommer jag ta o kika på rejält.Rätt gött om man kan "känna" på datorn lite innan köp.

nu när win7 finns så finns de ju ingen anledning i köra XP längre

Tog hem versionen från m-soft till en burk här hemma och måste säga att jag e helnöjd med den.Och enligt experterna suger ju 7-an inte så mycket kraft heller.

har noll koll på win7 vet inget om den. berätta gärna fördelar o om det finns nackdelar.

kör själv en strippad XP o min blev enormt mycke snabbare o bra, stabil är den oxå.

surfar bara på webben o kör en del program. en gammal o omodern dator blev lika snabb som har 4 gånger mer minne o

långt bättre processor

Läs ovan

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Att påpeka.

Numera brukar man få en gratis upgrade till Win7 om datorn kommer med WinVista.

Men kan vara värt att kolla med försäljningsstället innan, kan ju vara en vara som stått på hyllan ett tag, och då ingår ingen kupong.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry sunee plaza e inget för mig. du kanske trivs där :-)

Som fisken i vattnet :mdr:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog hem versionen från m-soft till en burk här hemma och måste säga att jag e helnöjd med den.Och enligt experterna suger ju 7-an inte så mycket kraft heller.

Windows 7 är egentligen version 6.1, Vista är uppe i version 6.0xx nånting,så 7 är bara en hottad Vista. Att

XP är förresten version 5.1

Däremot har man börjat strippa av massor sånt som alla inte behöver därför är 7:an snabbare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får tacka för inkomna tips :great:

Kommer attackera lite mer idag för grabben vill ju gärna ha den typ igår :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...