Jump to content
IGNORERAD

Besökare från Thailand som besöker Sverige.


thaikonsult

Recommended Posts

6 minuter sedan, skrev Tekkor:

Kopia på Fit To fly skall också mailas in till ambassaden.

Nä, det ska det inte.

6 minuter sedan, skrev Tekkor:

Fit To Fly intyg hos nån rekommenderad läkare

Nä behövs inte, vilken kvacksalvare som helst kan skriva ut det, bara de är behörig läkare.

6 minuter sedan, skrev Tekkor:

Sen får du CoE som jag skrev.

Nä, det får man när man har flygdatum/bokning för ett av ambassaden godkänt flyg.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fritz

    25

  • Esspe

    8

  • Jive

    5

  • rolba

    5

Mest aktiva i denna tråd

5 minuter sedan, skrev Tekkor:

Detta alternativet innebär att även thai får betala för allt, typ karantäntiden....

Det var det jag fick från thaiambassaden efter att ha frågat.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

I ett mail från Qatar angående hennes flyg kunde man läsa följande.

"•You will need to present a medical certificate with a laboratory result indicating that COVID-19 is not detected, using RT-PCR test issued no more than 72 hours before departure.

•It also mandatory for passengers to present Certificate of Entry (COE) at the time of check-in, immigration, and with the health authorities upon arrival in Bangkok.

•Qualified passengers are requested to get in-touch with the local Royal Thai Embassy or Royal Thai Consulates- General office from the country of your origin to secure CO"

 

Alltså inget Fit to Fly utan COE, äsch...jag tröttnar nog och bokar om resan till en senare tidpunkt, tyar inte mer just nu.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ej uppskattat inlägg raderat.

 

För oss fungera det klockrent via ambassaden... Synd att ingen ville ha vårat "körschemat".

 

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Fritz:

I ett mail från Qatar angående hennes flyg kunde man läsa följande.

"•You will need to present a medical certificate with a laboratory result indicating that COVID-19 is not detected, using RT-PCR test issued no more than 72 hours before departure.

•It also mandatory for passengers to present Certificate of Entry (COE) at the time of check-in, immigration, and with the health authorities upon arrival in Bangkok.

•Qualified passengers are requested to get in-touch with the local Royal Thai Embassy or Royal Thai Consulates- General office from the country of your origin to secure CO"

 

Alltså inget Fit to Fly utan COE, äsch...jag tröttnar nog och bokar om resan till en senare tidpunkt, tyar inte mer just nu.

Det är inte så krångligt, särskilt för en thai.

Presentera bokningen, för ambassaden inkl ASQ som då kanske behövs i detta fall.

Hon får CoE via mail, se till att gör covidtest och F2F 72h före avresa, skriv ut lite kopior på allt.....res.

När väl ambassaden vaknar/er tur kommer och tar ert ärende så går det fort, talar av egen erfarenhet och andra jag har haft kontakt med som gjort det samma.

Ambassaden var väldigt bra att ha att göra med, klara svar och trevliga.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som vet hur det funkar med ASQ eller vad det nu heter?  Alltså om frugan behöver boka och betala för godkänt hotellrum innan hon får sitt COE från ambassaden? Enligt hennes thaikompis så ska hon kunna knalla in på ambassaden 1 vecka innan vi åker och då ska personalen där hjälpa henne att fixa nåt statligt boende som är gratis eller i alla fall nästan. Eller finns det nån sida där hon kan ansöka om detta på egen hand?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Fritz:

Nån som vet hur det funkar med ASQ eller vad det nu heter?  Alltså om frugan behöver boka och betala för godkänt hotellrum innan hon får sitt COE från ambassaden? Enligt hennes thaikompis så ska hon kunna knalla in på ambassaden 1 vecka innan vi åker och då ska personalen där hjälpa henne att fixa nåt statligt boende som är gratis eller i alla fall nästan. Eller finns det nån sida där hon kan ansöka om detta på egen hand?

Man kan inte blanda de olika alternativen, tips är att riktigt noga läsa thai texten på ambassadens hemsida. Där har du alla svaren.

Lycka till.

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Fritz:

Nån som vet hur det funkar med ASQ eller vad det nu heter?  Alltså om frugan behöver boka och betala för godkänt hotellrum innan hon får sitt COE från ambassaden? Enligt hennes thaikompis så ska hon kunna knalla in på ambassaden 1 vecka innan vi åker och då ska personalen där hjälpa henne att fixa nåt statligt boende som är gratis eller i alla fall nästan. Eller finns det nån sida där hon kan ansöka om detta på egen hand?

Hon bör självklart fråga ambassaden i Stockholm. Kan nämna att frugan har en kompis som flög till Bangkok för ett par dagar sen och hon hamnar på fint hotell helt gratis. Verkar vara samma med bärplockarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Hon bör självklart fråga ambassaden i Stockholm. Kan nämna att frugan har en kompis som flög till Bangkok för ett par dagar sen och hon hamnar på fint hotell helt gratis. Verkar vara samma med bärplockarna.

Nu är det ju inte min business, men skulle inte @lasseiudons fru (eller hennes kompis) kunna kontakta @Fritz fru så får ni förstahandsinformation om hur det gjordes. Det kanske underlättar?

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev frogfish:

Nu är det ju inte min business, men skulle inte @lasseiudons fru (eller hennes kompis) kunna kontakta @Fritz fru så får ni förstahandsinformation om hur det gjordes. Det kanske underlättar?

Hon ska åka iväg lördag den 17:e och vi åker ner till Sthlm nu på torsdag och hänger på ambassadens lås på fredag morgon så det ska nog lösa sig.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/4/2020 at 12:10 PM, Fritz said:

Hon ska åka iväg lördag den 17:e och vi åker ner till Sthlm nu på torsdag och hänger på ambassadens lås på fredag morgon så det ska nog lösa sig.

hon kommer ju få sitta i karantän 14 dagar vid ankomst till Thailand.

 

nytt besöksvisum var väl inte så dyrt.

 

men är hemlängtan stark så är den.

 

vad hände hos ambassaden i fredags ?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Nicholas:

vad hände hos ambassaden i fredags ?

Vet ej eftersom det är nu på fredag vi ska dit.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-07 at 21:56, skrev rolba:

Spännande

Inte nu längre :(   Att ansöka bara drygt en vecka innan flygets avgång var alldeles för tätt på enligt personalen på ambassaden. Söker man nu så rekommenderades man att rikta in sig på tidigast runt månadsskiftet.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Fritz:

Inte nu längre :(   Att ansöka bara drygt en vecka innan flygets avgång var alldeles för tätt på enligt personalen på ambassaden. Söker man nu så rekommenderades man att rikta in sig på tidigast runt månadsskiftet.

Såpass i alla fall. Trodde det var minst 90 dagars väntetid om man inte vill betala karantänen själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev gst:

Såpass i alla fall. Trodde det var minst 90 dagars väntetid om man inte vill betala karantänen själv?

Vi är beredda att betala hennes karantän men det tar en jäkla tid ändå.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...