Jump to content
IGNORERAD

Hjälp Björn hem


acarls

Recommended Posts

Barnbidrag och/eller underhållsstöd får man inte för barn som inte bor i Sverige

De måste vara folkbokförda i Sverige

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • flor

    24

  • Fritz

    14

  • måne

    11

  • noBuzz

    10

Mest aktiva i denna tråd

Tycker du att landstingen ska öppna filialer i Thailand?

Herr Chang har talat.

Ja det tycker jag (hade förmodligen blivit billigare för Svenska staten), passa på att öppna äldrevård för Svenskar oxå när ni ändå håller på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det tycker jag (hade förmodligen blivit billigare för Svenska staten), passa på att öppna äldrevård för Svenskar oxå när ni ändå håller på!

Glömde!!!

Jag vill även sälja ut fångvården till öst (ryssarnas sibirien e ju fint), många kronor att spara för staten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Barnbidrag och/eller underhållsstöd får man inte för barn som inte bor i Sverige

De måste vara folkbokförda i Sverige

Behöver man berätta för Svenska myndigheter att barnen lämnat svedala, om det sen är rätt eller fel är ju en helt annan sak.

Men enligt tv-programmet uppdrag granskning så utbetalades det ut pensioner till forna Jugoslaver som var döda, till nära anhöriga.

Så Svenska myndigheter verkar inte ha nån större koll på saker och ting

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fast hon har ju PUT och då kan man vad jag förstår åberopa familjeanknytning , och då kan det ju inte vara några problem.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fast hon har ju PUT och då kan man vad jag förstår åberopa familjeanknytning , och då kan det ju inte vara några problem.

Bara kör på Flor om du orkar hålla på med papper och myndigheter för varenda Bath eller krona är ju välkommen och skulle du lyckas med detta så retar det ju alltid någon.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skapar arbete? menar Du hemhjälp t.ex. så kostar det mångdubbelt mer än vad en folkpensionär skattar.

Tycker mig på detta forum ha läst att det spys galla över pensionärer som "är i vägen" i vårdköer t.ex.

Det är väl för trist att missa detta när man lyckats bosätta sig på en plats där man bara stövlar in om det skulle behövas ett piller eller två. :diablo:

Vad menar Du med effektiv pensionsålder, för person eller stat?

Detta innebär att de återkommer till Sverige för att få de sista årens mycket dyra sjukhusvård innan de avlider. ÄÄHUMMMM, och under tiden innan det bär hän så slipper Du betala för min hemtjänst, + eller - ??

Eller menar Du att det skattetillskott en pensionär så nära St Per uppväger detta, knappast några drivmedelsinkomster eller krogbesök va?

Baa

Baa

Jag beskriver en realekonomisk realitet.

Har jag sagt vare sig buu eller bää?

Jag tror ingen på detta forum "spys galla över pensionärer". Dom flesta medlemmar, inklusive jag själv hoppas att få tillbringa en lång frisk och härlig pensionstid i Thailand, även om jag inte har några planer på att skriva ut mig ur Sverige och flytta till Thailand på heltid. Var och en fattar sitt beslut efter tycke och förutsättningar, personligen anser jag att en växelvisvis vistelse i Sverige och Thailand skulle passa mig bäst.

Mig veterligen får ingen frisk pensionär hemhjälp i Sverige!

En pensionär boende i Sverige spenderar sina pensionspengar i Sverige. Dessa pensionspengar skapar arbeten och därmed skatteinkomster i Sverige, alltifrån samhällets toppar ner till affärsbiträdet i den lokala servicebutiken.

Hur många arbeten med tillhörande skatteinkomster för den Svenska staten genererar en Svensk pensionskrona spenderad utanför Sveriges gränser?

Vad jag menar är att en frisk pensionär boende i Sverige ger inkomster men inga större utgifter för den Svenska staten. Däremot innebär en sjuk pensionär stora kostnader för den Svenska staten. Först hemhjälp, men senare äldreboende och en mycket dyr sjukvård! Rent cyniskt så är, eller blir vi alla inte särskilt dyra under våra friska pensionsår, men mycket dyra för den Svenska staten under våra sista levnadsår. Detta är ren realekonoimi.

Med faktisk pensionsålder menar jag den dag vederbörande gör sin sista arbetsdag, och inte den dag då den formella pensionsåldern inträffar.

Exempelvis går Sveriges ca. 550.000 förtidspensionärer formellt i pension först då de fyller 65 år, och inte den dag de slutar att arbeta och blir förtidspensinärer.

MVH.

Luttrad.

Ändrades av Luttrad
Link to comment
Dela på andra sajter

Så den optimala lösningen vore att förbjuda friska pensionärer att spendera sina besparingar och surt förvärvade pensionspengar utomlands och dra in deras pass samtidigt som de sjuka och svaga skulle förvisas, vilken politiskt dröm det vora att härska i ett sånt rike. :dance1::angry:

Baa(icke ännu utskriven eller inlagd)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är sant att när friska pansionärer och förtidspensionärer inte vistas i Svrige utan i exempelvis Thailand så betalar de skatt i Sverige (25 eller 30 procent) medan Sveriges kostnader för dom är låga! Precis som någon skrev tidigare så förlorar Sverige indirekta skatteinkomster från dessa utlandsboendes pensioner som exempelvis moms och bränsleskatter. Dessutom så använder dom inte sina pensioner i Sverige som då skulle ha skapat arbeten i Sverige och därmed skatteinkomster till den Svenska staten! Detta skulle inte vara alltför dåligt för Sverige om de utlandsboende stannade i utlandet även när de började att bli så gamla att de behöver dyr sjukhusvård. Jag har en känsla av att de utlandsboende tenderar att återkomma och åter skriva sig i Sverige när de är så sjuka att de villl återfå den fria Svenska sjukvården. Detta innebär att de återkommer till Sverige för att få de sista årens mycket dyra sjukhusvård innan de avlider. Detta sista är definitivt ingen bra affär för Sverige!

Med tanke på att den verkligt effektiva pensionsåldern är en bit under 60 år så ökar denna grupp.

MVH.

Luttrad.

Varför inte löpa linan ut och förbjuda utlandsresor för samtliga svenskar så skulle ju inte Moder Svea förlora indirekta skatteintäkter över huvud taget.

Om man sedan bara tillät två bilmärken, Volvo och Saab...äsch..förbjud allt utlandstillverkat när man lika är igång så skulle omekligen många nya arbetstillfällen skapas.

OBS. detta var ironi ifall någon skule få för sig bemöta detta inlägg som om det vore seriösa åsikter som framfördes.

Fritz...

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så den optimala lösningen vore att förbjuda friska pensionärer att spendera sina besparingar och surt förvärvade pensionspengar utomlands och dra in deras pass samtidigt som de sjuka och svaga skulle förvisas, vilken politiskt dröm det vora att härska i ett sånt rike. :dance1::angry:

Baa(icke ännu utskriven eller inlagd)

Baa.

Jo, du har rätt, det vore antagligen den optimala lösningen.

En invånare som alldrig varit sjuk och som avlider på sin avtackning är naturligtvis en finansministers våta dröm.

Värden och livet är fullt av mindre trevliga sanningar och realiteter.

Vad man skall göra åt det vet jag inte, men jag tror att det är fullständigt meningslöst att skjuta budbäraren!

MVH.

Luttrad.

Ändrades av Luttrad
Link to comment
Dela på andra sajter

Innan ni lämnar Sverige se till att göra rätt för er skatte smitare.

Hälsningar från en nys hem kommen Moo något sent men har man slutat jobba så vad då.

Måne snart går solen upp tupparna har redan börjat och ågren kommer krypande i hela kroppen.

men vad då hur har ni det i skatteparadiset.

Hälsningar en mycket onykter Moo

Ändrades av Mooauan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Som utskriven från Sverige betalar jag fortfarande sinkskatt 25 % kan ni som verkar veta det mesta förklara för mig vad jag får för dessa pengar ?

Pension fick jag till svar .. & den kan ju vara bra att ha förstås även om jag redan har den i en annan form redan nu!

Fint man kan återvinna sina gamla skattepengar om & om igen!

:friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...