Jump to content
IGNORERAD

Hjälp Björn hem


acarls

Recommended Posts

Tycker iofs att detta med vårdkostnader för Svenskar utomlands är lite konstigt.

Om Svenne medborgare råkar ut för en olycka, eller får en stroke, när han är hemma så bekostar staten vården.

Borde inte Svenne eller hans försäkringsbolag få motsvarande svenska vårdkostnad för Svenne av den Svenska staten när olyckan sker utomlands?

Om jag som Svensk är skriven i Sverige så betalar jag skatt för min inkomst - oavsett var i världen jag tjänar min inkomst.

Men min rätt till vård, eller ersättning för vård, gäller bara om jag är i Sverige när jag får problem.

Det är väl inga som helst problem att ha tariffer för olika åkommor, och betala ut enligt dessa om skattebetalare befinner sig utomlands.

Detta kan ju faktiskt vara en skillnad på liv och död. Plus att det inte belastar vårdköer.

Vad är det för trygghetsivrande stat som tjänar på att låta sina skattebetalande medborgare dö i utlandet?

Kan hålla med om det gäller en person som betalar skatt i Sverige men om jag forstod texten rätt så var han inte skriven i Sverige vilket innebär att han avsagt sig rätten till det svenska socialforsäkringssystemet mot att slippa betala skatt i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 214
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • flor

    24

  • Fritz

    14

  • måne

    11

  • noBuzz

    10

Mest aktiva i denna tråd

Kan hålla med om det gäller en person som betalar skatt i Sverige men om jag forstod texten rätt så var han inte skriven i Sverige vilket innebär att han avsagt sig rätten till det svenska socialforsäkringssystemet mot att slippa betala skatt i Sverige.

Även som utskriven kommer man inte undan den 25%-iga SINK-skatten till Sverige.

Tycker nog att denna skatt kunde motivera en viss hjälp från svenska staten. Vad är annars motivet att ta ut denna skatt för svenska medborgare som inte bor i Sverige och som inte är till någon belastning i Sverige.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Nerike tog upp en del intressanta iaktagelser i sitt inlägg. Kan dock inte förstå varför vissa antyder rasism i inlägget. Känns lite olustigt att det finns folk som indirekt är för censurering. I ett fritt land måste allt kunna diskuteras, även frågor som uppfattas som obekväma för vissa!

Hehe... dessutom är alla som givit Nerike + karma antingen dumma i huvudet eller rasister. :kort:

Jag står fast vid mitt + karma till Nerike! :great: Jag ser också en klar skillnad i UD:s prioriteringar. Jag vill däremot inte gå djupare in på hur och varför man prioriterar som man gör. Men jag misstänker att en ensam liten människa i nöd i Thailand, har ett betydligt mindre politiskt värde och uppmärksamhet än ett gäng svenska turister i Beirut.

Avslutningsvis tycker jag det skulle vara tråkigt om Atom lämnade forumet för en sådan skitbagatell som lite + karma till Nerike. Det beteéndet påminner om när en viss folkpartist reste sig och gick i en debatt, när Ny Demokrati kom in i riksdagen.

Är du folkpartist? ;)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hålla med om det gäller en person som betalar skatt i Sverige men om jag forstod texten rätt så var han inte skriven i Sverige vilket innebär att han avsagt sig rätten till det svenska socialforsäkringssystemet mot att slippa betala skatt i Sverige.

Håller med. Läste slarvigt och missade att han var utskriven.

Även som utskriven kommer man inte undan den 25%-iga SINK-skatten till Sverige.

Tycker nog att denna skatt kunde motivera en viss hjälp från svenska staten. Vad är annars motivet att ta ut denna skatt för svenska medborgare som inte bor i Sverige och som inte är till någon belastning i Sverige.

Gissar att staten, vad gäller folkpension, räknat sina kostnader netto i sin budget och att det är anledningen till att man måste ta ut en skatt.

Men vad gäller dina privata pensionsförsäkringar så har du en gång i tiden fått skattelättnader för dina premier och måste därför skatta nu.

Hade du tecknat kapitalförsäkringar istället så hade du sluppit sinkskatt på utbetalda belopp nu.

Men gisningsvis hade du förlorat på det i alla fall eftersom investerat belopp i dina nuvarande privata försäkringar blev större pga avdragsmöjligheten.

Gissar också att dina skatteavdrag för försäkringarna var större än sink-skatten.

Så i fallet dina privata pensioner är du faktiskt en nettoförlust för staten. smile.gif

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Nerike tog upp en del intressanta iaktagelser i sitt inlägg. Kan dock inte förstå varför vissa antyder rasism i inlägget. Känns lite olustigt att det finns folk som indirekt är för censurering. I ett fritt land måste allt kunna diskuteras, även frågor som uppfattas som obekväma för vissa!

Hehe... dessutom är alla som givit Nerike + karma antingen dumma i huvudet eller rasister. 1zgarz5.gif

Jag står fast vid mitt + karma till Nerike! great.gif Jag ser också en klar skillnad i UD:s prioriteringar. Jag vill däremot inte gå djupare in på hur och varför man prioriterar som man gör. Men jag misstänker att en ensam liten människa i nöd i Thailand, har ett betydligt mindre politiskt värde och uppmärksamhet än ett gäng svenska turister i Beirut.

Avslutningsvis tycker jag det skulle vara tråkigt om Atom lämnade forumet för en sådan skitbagatell som lite + karma till Nerike. Det beteéndet påminner om när en viss folkpartist reste sig och gick i en debatt, när Ny Demokrati kom in i riksdagen.

Är du folkpartist? wink.gif

Det enda vettiga Nerike tog upp var hur illa UD skotte Tsunami-katastrofen, resten är missnojesdravel med främlingsfientliga undertoner.

Jag är absolut inte for censur. Att man inte vill ta emot invandrare av den ena eller andra anledningen är en helt legitim uppfattning som jag kan forstå men inte delar.

Jag vidhåller att alla som tycker att Nerikes inlägg är bra antingen är främlingsfientliga eller lite korkade. Om man tror att Erik Johansson inte skulle flygits hem från Gitmo på skattebetalarnas bekostnad, eller att Sverige inte skulle skicka en båt for att ta hem alla "äktsvenskar" från Kanarieholmarna om krig utbrot, att man får boter om man säger svartskalle men inte om man säger svennejävel eller om man tror att Bjorn hade flygits hem gratis om han hetat Abdullah så kan jag inte tolka det på annat sätt.

Karmapoäng i sig är givetvis en skitsak men att så många berommer Nerike for uppenbar Sverigedemokratisk propaganda tycker jag inte är en skitsak, däremot är det skit smile.gif .

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda vettiga Nerike tog upp var hur illa UD skotte Tsunami-katastrofen, resten är missnojesdravel med främlingsfientliga undertoner.

Jag är absolut inte for censur. Att man inte vill ta emot invandrare av den ena eller andra anledningen är en helt legitim uppfattning som jag kan forstå men inte delar.

Jag vidhåller att alla som tycker att Nerikes inlägg är bra antingen är främlingsfientliga eller lite korkade. Om man tror att Erik Johansson inte skulle flygits hem från Gitmo på skattebetalarnas bekostnad, eller att Sverige inte skulle skicka en båt for att ta hem alla "äktsvenskar" från Kanarieholmarna om krig utbrot, att man får boter om man säger svartskalle men inte om man säger svennejävel eller om man tror att Bjorn hade flygits hem gratis om han hetat Abdullah så kan jag inte tolka det på annat sätt.

Karmapoäng i sig är givetvis en skitsak men att så många berommer Nerike for uppenbar Sverigedemokratisk propaganda tycker jag inte är en skitsak, däremot är det skit smile.gif .

Ja det gäller att hålla tungan rätt i mun.. annars blir man snabbare än blixten, främlingsfientlig, dumskalle eller Sverige demokrat. Eller varför inte allt på en gång? Bunta ihop de jävlarna och slå ihjäl dem. Hej å hå.. :preved:

Personligen tycker jag all misstänksamhet och kritiskt granskande av UD:s prioriteringar är legitima. Även om det skulle visa sig att det flygs hem färre svenskar i nöd än andra högre prioriterade grupper. Jag ser inte risken att bli kallad främlingsfientlig eller Sverige demokrat som något skäl att avstå den debatten. Gör du?

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

håller väl inte med SD i nån större utsträckning, men har man skrivit ut sig från swe får man väl ändå stå sitt kast.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det gäller att hålla tungan rätt i mun.. annars blir man snabbare än blixten, främlingsfientlig, dumskalle eller Sverige demokrat. Eller varför inte allt på en gång? Bunta ihop de jävlarna och slå ihjäl dem. Hej å hå.. preved.gif

Personligen tycker jag all misstänksamhet och kritiskt granskande av UD:s prioriteringar är legitima. Även om det skulle visa sig att det flygs hem färre svenskar i nöd än andra högre prioriterade grupper. Jag ser inte risken att bli kallad främlingsfientlig eller Sverige demokrat som något skäl att avstå den debatten. Gör du?

Jag ser heller inget problem i att granska UD:s prioriteringar, vad i mina inlägg får dig att tro det?

Nu ska jag iväg och leka Halloween så har du fler frågor så ska jag forsoka besvara dem i morgon ifall jag inte blir bortrovad av någon ondskefull utlänning eller annan elaking smile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med. Läste slarvigt och missade att han var utskriven.

Så i fallet dina privata pensioner är du faktiskt en nettoförlust för staten. smile.gif

Kanooon!:great:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det gäller att hålla tungan rätt i mun.. annars blir man snabbare än blixten, främlingsfientlig, dumskalle eller Sverige demokrat. Eller varför inte allt på en gång? Bunta ihop de jävlarna och slå ihjäl dem. Hej å hå.. preved.gif

Personligen tycker jag all misstänksamhet och kritiskt granskande av UD:s prioriteringar är legitima. Även om det skulle visa sig att det flygs hem färre svenskar i nöd än andra högre prioriterade grupper. Jag ser inte risken att bli kallad främlingsfientlig eller Sverige demokrat som något skäl att avstå den debatten. Gör du?

Håller med om att man ska granska UDs prioriteringar kritiskt. I de fall det görs prioriteringar.

Vad gäller Nerike så handlar hans inlägg om hans fantasi att nysvenskar och kriminella behandlas selektivt vid utlandsvistelser.

Att vanliga Svenskar blir orättvist behandlade och att nysvenskar och kriminella får gratisflyg hem etc.

Och Nerike gör det rätt klart att han tycker att dessa "orättvisor" skapar grupperingar i samhället (vanliga svennar mot nysvennar och kriminella).

Klassisk retorik om man vill vinna sympatier från mentalt utmanade eller folk med korta tankeprocesser.

Eller har jag fel?

Var det kanske tvång att visa födelsebevisen när man bordade UDs plan hem från Libanon?

Nysvenskar var välkomna att borda planen medans ursvennar fick gå hem?

Eller menar man att det ligger någon hemlig plan bakom UDs verksamhet där man selektivt väljer platser, att rädda folk från, som gynnar nysvenskar?

Så, ja, tycker nog att det är rätt viktigt att hålle både tungan rätt i mun, som tanken rätt i huvudet, om man vill uppfattas på rätt sätt.

Ungefär som när man säljer saker. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser heller inget problem i att granska UD:s prioriteringar, vad i mina inlägg får dig att tro det?

Nu ska jag iväg och leka Halloween så har du fler frågor så ska jag forsoka besvara dem i morgon ifall jag inte blir bortrovad av någon ondskefull utlänning eller annan elaking smile.gif

Jag undrade mest av ren nyfikenhet hur du ser på frågan om det visar sig att UD prioriterar olika i frågan om nödställda utomlands. Jag menar det kanske är bäst att diskutera frågan nu innan den blir tabubelagd.

Eftersom du började tolka mellan raderna och dra slutsatser så fortsatte jag på den vägen. Hoppas dina fördommar om andra människor minskar så du slipper se Sverigedemokrater eller främlingsfientlighet i varje buske.

Ha en fortsatt trevlig helg

Filantropen Silom

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att man ska granska UDs prioriteringar kritiskt. I de fall det görs prioriteringar.

Vad gäller Nerike så handlar hans inlägg om hans fantasi att nysvenskar och kriminella behandlas selektivt vid utlandsvistelser.

Att vanliga Svenskar blir orättvist behandlade och att nysvenskar och kriminella får gratisflyg hem etc.

Och Nerike gör det rätt klart att han tycker att dessa "orättvisor" skapar grupperingar i samhället (vanliga svennar mot nysvennar och kriminella).

Klassisk retorik om man vill vinna sympatier från mentalt utmanade eller folk med korta tankeprocesser.

Eller har jag fel?

Var det kanske tvång att visa födelsebevisen när man bordade UDs plan hem från Libanon?

Nysvenskar var välkomna att borda planen medans ursvennar fick gå hem?

Eller menar man att det ligger någon hemlig plan bakom UDs verksamhet där man selektivt väljer platser, att rädda folk från, som gynnar nysvenskar?

Så, ja, tycker nog att det är rätt viktigt att hålle både tungan rätt i mun, som tanken rätt i huvudet, om man vill uppfattas på rätt sätt.

Ungefär som när man säljer saker. ;)

När jag läser Nerikes inlägg andras också för den delen, så gör jag detta utan att försöka hänga upp mig på enstaka ord eller fraser. Jag sammanfattar helt enkelt. Min sammanfattning av hans inlägg blir att "Nerike tror det finns olika prioriteringar hos UD" Detta tror jag också. Jag tror det är lättare att få starttillstånd för att åka iväg och hämta hem en tjyv eller gangster än en nödställd svensk.

Man kan säkert ha olika synpunkter på UD:s engagemang när det gäller Beirut också. Att det är oroligt i Beirut är nog ingen nyhet och det förvånar mig att så många svenskar väljer att semestar där i dessa orostider, men det är en helt annan diskussion.

Jag har läst Nerikes inlägg och tänker inte gå in och försvara varje mening i det inlägget. Däremot tror jag att prioriteringsordningen för UD, kan vara intressant att granska. Och det var väl det som var den röda tråden med inlägget som jag uppfattade det. Inlägget kom ju som ett svar på den där stackaren som behövde hjälp med att åka hem och få sjukvård.

Snälla... sluta nu kalla oss för främlingsfientliga som givit Nerikes inlägg +.hehe jag älskar främlingar, framför allt svarthåriga, brunögda charmiga goa thaitjejer. ;)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubben,Ghezali är ju en riktig arbetsmyra :whistle: han har aldrig lyft ett finger för att försörja sig lagligt ej heller någon i hans familj men han är kvalificerad för att åka regeringsplanet :suicide: Mvh Måne PS ursäkta OT DS

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Som upplysning är Beirut och Libanon ett mycket trevligt land att semestra i. Hur många här har varit i Beirut de senaste åren? Finns ett nattliv som inte ligger långt efter Thailand och fantastiska viner produceras där.

Sen att Israel skulle attackera Libanon i juli 2006 överraskade de flesta och jag kan tänka mig att UD, vis av läxan från tsunamin, ville visa sig handlingskraftiga. Så det är fel att agera snabbt för att evakuera svenskar från Libanon bara för att UD inte var beredda på tsunamin 18 månader tidigare?

Skulle man hälsat de nödställda

"För att inte göra de som satt fast i Thailand besvikna kommer vi ner först om en 2-3 dagar trots att vi har en ny och mer välfungerande organisation på plats idag"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara så att svenskar tror att allt blir bättre i Sverige, bara han kommer ditt så ordnar sig allt.

Är det några här som vet vad det kostar att ligga på ett normalt sjukhus per natt i Thailand tycker att siffror som näms här är orimliga min uppfattning är att det kostar mellan 800B upp till under intensiv vården 4000B.

Det finns ju många som berättar hur bra det var på sjukhuset och försäkringen betalade allt och det är väl de som har varit på de dyrast sjukhusen.

Det finns sjukhus i Thailand som aldrig skulle kunna finnas i sverige eller kommer att finnas då det är för dyra.

Vi har inte så många rika och den fördelnings politiken i Sverige.

Jag tycker att Thailand har en bra sjukvård vilket vissade sig vid tsunamin det var många som innan dömde ut den helt. De första dagarna vill all hem till Sverige annhöriga vill bara ha hem dem. Vilket man kan förstå man vill vara nära sinna annhöriga.Sverige framhåller sig som landet med den bästa sjukvård i världen man vill väl inte att vi skall börja att i fråga sätta den.

Då vill väl svenskar åka till Thailand,Tyskland,Japan osv för att få den bästa sjukvård.

Det behöver alltså enl min uppfattning inte vara bättre att han kommer till Sverige.

UD gör med största sanolikhet en bedömning var det blir billigast att vårda honom det är pengarna som räknas.

De kan ju inte vara säkra på att de får igen dem.

UD tycker nog att det är bättre om alla har en försäkring men jag annser att Sverige skall ta hand om sinna medborgar men det är inte med borgaren själv som av gör hur han skall tas om hand.

I Sverige kräver vi nummera att de som kommer hitt skall ha en försäkring att Thailand skulle kräva något liknade finns ingen anledning här i Thailand här annpassar du sjukhus efter inkomster i Sverige finns inte denna möjlighet.

Skulle i så fall vara att Sverige tvingar sinna medborgar att teckna försäkring för vistellse utomlands eller kan vissa på att de har tillgångar att ta hand om sin egen sjukvård.

Skulle vara blir mera solidariskt annser jag som det är nu får den som har pengar betala när han kommer hem och den som inga har slipper vilket bettyder har du inget så har du inget att förlora och kan strunta i konsekvenser och det finns för mycke sådant.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

att man får boter om man säger svartskalle men inte om man säger svennejävel smile.gif .

Atom.

Om en etnisk Svensk kallar en ej etnisk Svensk för "svartskalle" faller det under lagen om "hets mot folkgrupp"

Om en ej etnisk Svensk kallar en etnisk Svensk för "Svennejävel" så är det inte "hets mot folkgrupp"

Ett antal etniska Svenskar har blivit fällda i Svensk domstol för att ha sagt "svartskalle" till en ej etnisk Svensk, men jag har aldrig hört talas om att en ej etnisk Svensk har blivit fälld, eller ens åtalad i en Svensk domstol för att ha sagt "svennejävel" till en etnisk Svensk!

Atom, Har du några länkar eller liknande underlag till domstolsutslag som stöder din uppfattning där en ej etnisk Svensk har blivit fälld, eller ens åtalad för att ha kallat en etnisk Svensk för "svennejävel"?

Det vanligaste rasistiska uttrycket i Sverige torde vara "Svennehora" mig veterligen har aldrig någon någonsin blivit fälld, eller ens åtalad i Sverige för att ha yttrat detta uttryck!

För att citera "djurfarmen" av George Orwell.

"Alla djur är lika, men vissa djur är mer lika än andra"!

mvh.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exatemente, varför skall man ödsla resurser på svenskar som hamnar mitt i ett krig utan möjlighet att ta sig där ifrån, de var ju blattar och vana vid krig?

Blonderade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Exatemente, varför skall man ödsla resurser på svenskar som hamnar mitt i ett krig utan möjlighet att ta sig där ifrån, de var ju blattar och vana vid krig?

Blonderade Arne

Flertalet är väl flyktingar, som har givits en fristad i Sverige, pga. att det är förenat med fara för deras liv att vistas i sitt gamla hemland. Naturligtvis blir folk förvånade över att de är där på semester! whistle.gif Misstänker att majoriteten har familjeband med landet, Svenne Banan semestrade troligen i något annat medelhavsland.

I.o.m. medborgarskapet så är det Sveriges skyldighet att hjälpa dem tillbaka till Sverige, oavsett om som-nam-na passar fint på situationen.

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja Herr TUT, det fanns väl en hel del svenskfödda svenska medborgare som besökte släkt och vänner, att deras föräldrar flydde från kriget för 30 år sedan har väl inte med saken att göra.

Sven-Arne Banan

Link to comment
Dela på andra sajter

Som upplysning är Beirut och Libanon ett mycket trevligt land att semestra i. Hur många här har varit i Beirut de senaste åren? Finns ett nattliv som inte ligger långt efter Thailand och fantastiska viner produceras där.

Nja, sedan senaste kriget sa har det varit segt med aterhamtningen. Relativt nyss hemkommen fran 6 dagar i Beirut och om jag jamfor med 2005 nar jag var dar senast ar det mkt stor skillnad.

Skulle man hälsat de nödställda

"För att inte göra de som satt fast i Thailand besvikna kommer vi ner först om en 2-3 dagar trots att vi har en ny och mer välfungerande organisation på plats idag"

Folk verkar inte fatta att UD verkar ha lart sig laxan och med tanke pa folkstormen efter Tsunamin sa slog de pa stora trumman direkt nar nasta tillfalle gavs.

Det vanligaste rasistiska uttrycket i Sverige torde vara "Svennehora" mig veterligen har aldrig någon någonsin blivit fälld, eller ens åtalad i Sverige för att ha yttrat detta uttryck!

Finns mangder som folk som blivit fallda for att kalla nagon h.ra oavsett prefix.

Flertalet är väl flyktingar, som har givits en fristad i Sverige, pga. att det är förenat med fara för deras liv att vistas i sitt gamla hemland. Naturligtvis blir folk förvånade över att de är där på semester!

Vad ar alternativet? Om en flykting far uppehallstillstand och senare medborgarskap pga av den da radande situationen (som Banarne papekar for flera artionden sedan) skall de for resten av livet inte tillatas aka for att besoka sitt ursprungsland aven om situationen forandrats? Skulle thailandare som numera ar svenska medborgare som semestrade hos slakt och vanner i Thailand i september 2006 fatt skylla sig sjalva om kuppen hade urartat till inbordeskrig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ger jag mig ut i fantasins värld och ser följande rubrik framför mig i morgondagens media. "Svensk man i nöd på Mount Everest"

Texten handlar sedan om en svensk man som 200 m från toppen av detta berg tappat fotfästet och ramlat ner flera hundra meter och brutit både armar och ben. Nu är frågan..ska UD skicka en grupp för att undsätta denne svenske man som hamnat i denna djupt tragiska situation eller är det hans eget ansvar som vuxen människa att inse att han befinner sig på andra sidan jordklotet på egna äventyr långt bortom sveriges gränser och ansvar ?

Mvh Fritz...

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, situationen verkar rätt oklar:

-----------------------------

"Innan han blev sjukpensionär jobbade han i Norge och hans pension betalas därifrån. Nu blir hans ärende en förhandlingsfråga mellan Sveriges och Norges ambassader i Thailand. – Vi känner till ärendet och har varit i kontakt med hans anhöriga. Det är försvårande att han inte hade någon reseförsäkring och att han är utskriven ur Sverige.

------------------------------------

Undrar för framtiden, om det är värt skattebesparingen att ansöka om SINK-skatt. Nog bäst att inte skriva ut sig.

jap.gif

Hej på dig du.. Ingen större fara med att "skriva ut sig" från Sverige. Lätt som en plätt att skriva in sig igen om man vill återvända, bara att att ta med sig passet och adresuppgifter och uppsöka närmaste skattekontor när man återvänder. Eftersom jag numera bor i Thailand och inte åtnjuter den svenska sjukföräkringen utan måste teckna egen försäkring så har jag inget dåligt samvete över det..

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

om han nu har skrivit ut sig från vårt "KÄRA" Svedala, så får väl hans närmaste kontakta det norska konsulatet, o tusan inte det svenska!!!!!!hur enkelt kan det bli????:dance1: :whistle:eftersom han är skriven i Norge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt han ligga kvär där han e! Utskriven ur sverige o förtidspensionär vid låg ålder låter som en klassisk alkoholrehabilitering om han kommer hit o det kommer kosta skjortan det för skattebetalarna.drinks.gif

Kumunkondee

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...