Jump to content
IGNORERAD

Mitt paket fast i Thailand


Vikingen73

Recommended Posts

Jag eller rättare sagt min flickvän ringde till en kompis i Thailand och vi beställde lite kläder som jag,hon och lite polare ville ha.totalt 15000 bath gick det på, det kostade drygt 6000 bath att skicka till Sverige, efter 2 veckor hade det ej dykt upp så vi ringde ner till Thailand igen för att efterlysa paketet som var på 13kg, nu hade dom fått ett brev om att dom ville hon skulle komma till BKK för det var inte bra med paketet, det var för mycket kopior i paketet( bara Billabong ). För att inte åka på böter på drygt 50000 bath eller 2 år fängelse så var vi tvungna att ordna till nåt..så det fick bli till att bjuda snutarna(idag 24/7) som kunde fixa detta från pattis på middag med läskning, drygt 6000 bath och paketet är förlorat, det tog staten hand om.

Är det verkligen så hårt..jag som ALLTID köper en massa olika märkeskopior med mig från resorna fast i min resväska.

jaja smällar man får ta.bättre lycka nästa gång, men lite surt var det att loosa 5000:- i onödan.

Men snutarna var det värt att muta för att slippa allt annat tjafs.

Ska bara se till att alla papper sparas till nästa sväng man kommer ner så att det verkligen var på detta viset.

Någon annan som har sådana här erfarenheter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag eller rättare sagt min flickvän ringde till en kompis i Thailand och vi beställde lite kläder som jag,hon och lite polare ville ha.totalt 15000 bath gick det på, det kostade drygt 6000 bath att skicka till Sverige, efter 2 veckor hade det ej dykt upp så vi ringde ner till Thailand igen för att efterlysa paketet som var på 13kg, nu hade dom fått ett brev om att dom ville hon skulle komma till BKK för det var inte bra med paketet, det var för mycket kopior i paketet( bara Billabong ). För att inte åka på böter på drygt 50000 bath eller 2 år fängelse så var vi tvungna att ordna till nåt..så det fick bli till att bjuda snutarna(idag 24/7) som kunde fixa detta från pattis på middag med läskning, drygt 6000 bath och paketet är förlorat, det tog staten hand om.

Är det verkligen så hårt..jag som ALLTID köper en massa olika märkeskopior med mig från resorna fast i min resväska.

jaja smällar man får ta.bättre lycka nästa gång, men lite surt var det att loosa 5000:- i onödan.

Men snutarna var det värt att muta för att slippa allt annat tjafs.

Ska bara se till att alla papper sparas till nästa sväng man kommer ner så att det verkligen var på detta viset.

Någon annan som har sådana här erfarenheter?

Det var nån Italienska som blev stoppad i tullen till EU med ett par märkeskopior utav solglasögon. Hon fick enorma böter .

Kopior kan bli väldigt dyrt.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara att en kompis skicka en massa fotbollsmärken (tygmärken), till min address i Sverige.

Dom kom fram, men fick ett brev från tullverket samt en advokat som ville ha en j-vla massa stålar för varumärke intrång.

Men klarade mig jag neka för jag hade inte beställt dom, jag hade inte vart i Los samt inte ringt den firman som skicka till mig.

Kan tänka mig att det har blivit hårdare med kopior, man har läst folk som har torskat i spanien och italien.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest forsnow2

Hej,

Förr kunde du skicka kopior lite hur som helst. Men idag så stoppas även paket i Thailand på väg ut ut Thailand. Billabong är ingen HIT att skicka till Sverige!!! Det kan ibland slinka igenom om du skickar det EMS via Thailand Post.

Det har tillsatts en varumärkes polis i Thailand på inrådan från bla. EU och USA. Det går fram som en virvelvind bland affärsidkare i Bangkok, Pattaya osv.

En kvinna som äger en affär i Pattaya åkte nyligen på dryga böter då hon sålde Porshe Pikétröjor. 400 Bath i böter per logga samt skadestånd till Porsche. Kan nämnas att det fanns ett större antal Porsche Pikéer på plats!!! Ja, polisen hade även med sig advokater från Porsche i sina räder mot affärinnehavarna. De har även gjort räder mot ett flertal butiker i bla. Pratunam. Många är rädda och vet tex. inte vad de ska sälja längre då de inte har annat än kopior till försäljning.

Jag har kontakter med ett frakföretag i Bangkok där man kan använda sig av dörr till dörr service. På så vis så kan de enklare glida förbi mutglada poliser samt nitiska tullare i tex. Sverige.

Italien, Frankrike samt Spanien är hopplöst att skicka paket till. Ja, och Tyskland ska vi inte tala om. Även ifall ni har exporttillstånd samt CERTIFICATE OF ORIGIN så kan det te sig rätt så hopplöst. Har haft problem!!! Ja, och blivit återbetalningsskylig gentemot kunder i Tyskland!!!

Att skicka från Thailand till Sverige går världigt snabbt. Har ibland skickat paket en fredag från Bangkok och det har kommit fram på måndagen. Ja, då har jag skickat det REK. inte express!!!

För att återgå till Polis samt tull i Thailand så är det mutor som gäller. Det som poliser tar i beslag. Samt det varumärkes polisen tar i beslag säljs rekordbilligt av poliserna själva. Ja, det vill ju supa och gå på bodymassage. Så det råder inga hemligheter om detta. En kille som Säljer DVD på panthip fick 1 miljon Bath i böter av polisen. BETALA INOM 24 timmar...Ja, det betalades. Ja, han blev också av med hela sitt lager. En av de anställda fick 5000 BATH i belöning av polisen bara han talade om var lagret fanns.

FINT FOLK!!!! 

Det lustiga i sammahanget är att om vissa affärsinnehavare får gå på grund av förlorade inkomster. Ja, då förlorar hyresvärden pengar. I flera fall är hyresvärden en sniken ThaiKines som gråter när han skiter. Ja, han kör BENZ 600 SL á 18.5 Miljoner BATH. Samt har burmeser anställda för 100 BATH om dagen. När denna SNIKNA man förlorar hyror då rings det till polischefer samt generaler i den högre hierakin. Ja, antingen så kommer affärsinnehavaren tillbaka. Eller så kommer det någon ny kopiegubbe och säljer :)

Ja, det betalas till Polisen varje vecka. Men det hjälper inte. Det är många kockar i samma soppa.

Ha det gott

Mvh

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket Trams :D jag har ett lager med div T-tröjor Nya :crazy:

Reser ner nästan naken :thumbsup: 1 par strumpor & 7 kalsonger 3 T-tröjor,

Lådvin + makrell på burk +likör & div matvaror & snus :crazy:

På hemresan 2sangsom lite snacks

Div sovenirer & en jäkla massa Packemballage = kläder  :thumbsup:

:crazy: So far so good :morgon:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

      Hej alla ! Kan upplysa alla att tullen kollar nästan alla paket som kommer från Thailand bara dokument

      slinker igenom.

                                                            Postarbetaren Repe på Arlanda

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, det är bättre att lägga till en liten peng för att få äkta kopior, oftast så får man då en kopia på ett äkthetsintyg.

Äkta Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr ARNE !

På en skala 1-10 hur kul uppfattar du dig själv egentligen,sitter du och kissar på dig av skratt?

eller mår du enbart dåligt av att folk har ett behov av att fråga saker utan att bli clownförklarad av en Arne som dig? ?

svara gärna till en som gärna vill veta hur du mår egentligen!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Tom, skulle uppfatta mig själv som ganska orolig istället för rolig.

Vad menar du att jag har förklarat någon clown?

Nej, jag har inte urinerat på mig och har ej heller något grövre analt läckage.

Lider ni av dessa åkommor så finns det en vuxenblöja, Pampers Maxiload som jag brukar rekommendera.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, det är bättre att skicka ett tomt paket då löser man alla problem med polis.

[move]Copy Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Sambon fick ett paket från en kompis i Udon, innehållet i o för sig ganska oskyldigt men innehöll en del medicinska preparat som är receptbelagda här, kunde dock inte se att någon öppnat paketet, fråga, kan det förekomma att kontrollen är ngn form av röntgen, typ flyplatser, I så fall kanske man ska vara försiktig med typ piller och sånt, kan ju lätt förväxlas men oegentligheter. nån som vet?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

                  Ibland kan man ha tur .. Igår stoppade jag 4 kilo kat från England till några i Rinkeby  :kort:

                                                      mvh Repe

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

FRA lagen inte helt fel.

Då kan man spåra samtal mail från den som får paket med kopior eller förbjudna produkter.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...