Jump to content
IGNORERAD

Tips för lägre Green Fee


Kulli

Recommended Posts

Någon som har tips på hur man kan få ner Green Feen på svindyra Phuket?

Kolla snabbt igenom klubbarnas hemsidor för att kolla aktuell green fee över jul/nyår.

Blir mycket förvånad när man ser att där råder igen lågkonjunktur alls.

Priser mellan 3000-4000 bath på Phuket CC, Loch Palms, Laguna.

Hur får man ner detta på smartast sätt? (Finns väl inget Pattaya sportclub upplägg där väl?)

Ska ner mellan 11-27 decemeber och spela 5-6 varv.

/kurre

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har tips på hur man kan få ner Green Feen på svindyra Phuket?

Kolla snabbt igenom klubbarnas hemsidor för att kolla aktuell green fee över jul/nyår.

Blir mycket förvånad när man ser att där råder igen lågkonjunktur alls.

Priser mellan 3000-4000 bath på Phuket CC, Loch Palms, Laguna.

Hur får man ner detta på smartast sätt? (Finns väl inget Pattaya sportclub upplägg där väl?)

Ska ner mellan 11-27 decemeber och spela 5-6 varv.

/kurre

hej

detta tips funkar alltid

sluta spela golf

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla på denna länken

http://www.thaigolfer.com/golfcard/

Alternativt ta kontakt med någon av dom lokala arrangörerna på plats. ( brukar alltid finnas. ) Mak kan ibland köpa "tickets" av dom.

Mvh Baan

försöker vara uppdaterad-kollar golf i thai- regelbundet,

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har avslutat mitt svenska medlemskap och gått med i Thailands golfförbund, nu vet jag inte om det ger någon rabatt på Phuket men på många andra banor får man mellan 10-50%. http://www.TGA.or.th

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar det om man har ett thaikörkort? På nationalparkerna får man betala thaipriser då och inte farangpriser, vet inte om man kör samma upplägg med golfbanorna?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar det om man har ett thaikörkort? På nationalparkerna får man betala thaipriser då och inte farangpriser, vet inte om man kör samma upplägg med golfbanorna?

Jo, delvis använder man samma farangfientliga system även på golfbanorna, dock inte såvitt jag märkt på de turisttätaste banorna. Vi har t.ex en bana i Udon där Thai betalar 100 bath på eftermiddagen, detta gäller inte faranger som är hänvisade till ordinarie pris.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med golfen i Phuket har alltid varit att dom saftar på priserna. För dom vet att golfare betalar.Framför allt under högsäsong när alla vill spela. Kallas tillgång och efterfrågan. Enligt mig är det klart svårt att få ner priserna under högsäsong i Phuket. Det var därför jag flyttade på mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

jag vet att Harrys,som ligger på soien som går in mot Patong Tower från Beachroaden fixade golf med transport tidigare men vet ej nu.Du kan även fråga Kent ägare till Karlsson´s i botten på Patong Tower han spelar golf och har medlemsskap på Countryklubben tror jag annars så kanske han känner någon annan som gärna spelar.Spelar man med medlem så får man reducerad greenfee då blir den runt 1200thb.Käka gärna hans fläskfile´med potatisgratäng,supergod,och snacka golf efter maten och notan :whistle:

Lycka till och hälsa från golfkenta i Göteborg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla på denna länken

http://www.thaigolfer.com/golfcard/

Alternativt ta kontakt med någon av dom lokala arrangörerna på plats. ( brukar alltid finnas. ) Mak kan ibland köpa "tickets" av dom.

Mvh Baan

försöker vara uppdaterad-kollar golf i thai- regelbundet,

Bra tips!

kostar 40 usd=291kr= 1399 bath

20% rabatt på Country club vilkey blir 600 bath /runda (0,2*3000)

dvs intjänat på 3 rundor :-)

/kurre

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tips!

kostar 40 usd=291kr= 1399 bath

20% rabatt på Country club vilkey blir 600 bath /runda (0,2*3000)

dvs intjänat på 3 rundor :-)

/kurre

Har mailat Phuket CC och fått svar. De ger ingen rabatt till "Thaigolfer golfcard"?!

De andra klubbarna har inte behagat att svara :angry:

dvs 3600 bath gäller so far... hmm

/kurre

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Förjävliga priser i Phukat alltså. Bättre i Pattis. Kommer väl fortfarande undan med en tusing inklusive allt på vissa banor där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...