Jump to content
IGNORERAD

Sportfiske i Thailand


jannef

Recommended Posts

Hej alla fiskeintresserade!

Är det någon som vet om man får fiska i insjöar i Thailand???

Vi har en liten sjö bakom vårat hus där jag ibland ser Thailändare som fiskar.

Jag skulle vilja prova på att fiska där men vet inte om det är tillåtet.

Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig hört att man behöver "fiskekort" men det kan nog löna sej o höra runt lite hur kvaliteten e på vattnet.ser du andra fiska där e det väl bara o agna på mellow.gif

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallo!

Ofta är det fiskekort som man köper på ampur.Kolla med dom lokala fiskarna dom vet.

Annars finns det mycket catch and release i Thailand,men det är på större fisk.

Fiskarna ligger på mellan 15-100kg men detta fiske är rätt dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hos tjejens by är det fritt i vattendragen åtminstone.

Annars som i Bangkok

I fiskedammar får man betala för att få fiska och sedan ytterligare för fisken man tar med hem :rtfm:

Vore skoj att komma till en riktig sjö för att få fiska men hos tjejens by finns det ingen och så måste man ju båt också om det skall vara riktigt ;)

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gosatta

i sötvatten utanför mekong så är ju bungsaram i Bangkok det bästa som finns! stor föredetta gruva som är damm som har hur mycket inplannterad och lokal fisk osm helst. . inhar mängder med rekord och är helt underbart underhållande fiske . . ligger ute i bangkapi

Link to comment
Dela på andra sajter

själv flugfiskar jag ju bara, men hur ser de möjligheterna ut runt Bangkok, (bor där) finns det nårra bra ställen?????

Kumunkondee

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gosatta

testat fluga där?!?!

dock är dom ju inne på större fiskar. . men finns ju flera andra dammar i bkk området som kör på nilaborrar . .å dom är bra mycke mindre i Thailand än i afrika å borde fungera bra på fluga . . annars måste du säkert in i mangrove eller gå på guamis för att få riktigt bra flugsike i Thailand. .

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu pasar ju sej flugfisket överallt men jag märker dock en bra större skillnad i thai, beroende på att många av de sjöar som finns är grumliga men jag har dock lyckats hitta några sjöar o även bäckar där jag kan stå o inför thai "fåna" mej men men något får jag upp drinks.gif

Kumunkondee

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gosatta

framför allt så är väl insektsätande fiskar där över lag mindre?? men sen finns det ju "opertunistiska" fiskar överallt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

framför allt så är väl insektsätande fiskar där över lag mindre?? men sen finns det ju "opertunistiska" fiskar överallt smile.gif

hehhehe

jehepp drinks.gif

Kumunkondee

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...