Jump to content
IGNORERAD

Snus.


BanFang

Recommended Posts

Jag stoppade in min sista "förhoppningsvis" Grovsnus i måndags kväll. B)

Har snusat i snart 20 år. Dom senaste 10 åren har jag haft en snus modell XL under läppen

under hela min vakna tid. Vid 23 tiden i kväll är det 3 dygn utan snus. Inget nikotin substitut tar jag heller. Utan kör helt Cold Turkey :P

Fy tusan vad jobbigt det är. Men jag SKA klara det.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BanFang

    8

  • Havsmajoren

    5

  • Raggarn

    4

  • Baabar

    2

Mest aktiva i denna tråd

Varför utsätta sej för detta när snus e så gott o välgörande för sinne o själ rolleyes.gif dessutom slipper du tandtroll me snus crazy.gif

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

ETT STORT LYCKA TILL FRÅN MIG...

Jag vet hur det är.numera snuslös utan att vara rastlös...

Men första tiden var jag ente rolig att vara tillsammans med...

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför utsätta sej för detta när snus e så gott o välgörande för sinne o själ rolleyes.gif dessutom slipper du tandtroll me snus crazy.gif

Precis dom tankarna dyker upp ofta.

Jag är inte snål men jag snusar upp minst 1200 kronor i månaden.

Tänk vad roligt jag kan ha för dom pengarna istället :drinks:

Sponsra svärmor tex. :na:

Nä det ser för djävligt ut också med en XL prilla i munnen.

Link to comment
Dela på andra sajter

slutade själv att röka för 6 månader sen pga att diagnosen ( förstadie tol KOL, slängde siggen 5 min efter det beskedet, började att snusa istället och tänker att sluta med det osså med tiden, men man tar dagen som det kommer, och det känns fantastiskt att slippa siggen , mataen smakar kanon o lukten är tillbaka, :preved: ha en bra dag på er. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis dom tankarna dyker upp ofta.

Jag är inte snål men jag snusar upp minst 1200 kronor i månaden.

Tänk vad roligt jag kan ha för dom pengarna istället drinks.gif

Sponsra svärmor tex. na.gif

Nä det ser för djävligt ut också med en XL prilla i munnen.

Jo det e sant att det ser för djävligt ut, därför njuter jag portion under arbetstimmar för att sedan i hemmets mörka vrå när alla lagt sej lägga in en super XL snus o njuta...crazy.gif

lycka till med avvänjningsperioden drinks.gif

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja BanFang.

Lycka till, men kolla gärna våra "visdomsord" vi skrev i helgen under "ANDRA LÄNDER I SYDOSTASIEN" och tråden"Nu finns det svenskt snus i Laos".

Att sluta snusa gör ju att man blir helt puckad i roten och prövar att snusa allt. Bröd, persilja och kaffesump. Bäst fungerade pomerans kött med tabasco stänk för mig.

Åter igen... Lycka till och akta dig för mardrömmarna. För dom kommer som ett brev på posten. Jag lovar.

MVH

Raggarn :crazy:

P.S.

Tittade du på"Kalla fakta" på TV4 i söndags??

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka tillgreat.gif

Slutade med snus midsommarafton 2000 efter vadslagning med min dåvarande flickvän från Thailand, och inte var det lätt men det gick

firar 10 år nästa år men med en viktökning på 10 kg på köpet, fast det gör inget då min nuvarande fru gillar kulan och säger att hon tycker om mig ändåpreved.gif

Tandläkaren klagade också varenda gång man var där, sedan kan man ju fundera på om det som tjej kan vara så trevlig att kyssa en snusmumriktongue.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis dom tankarna dyker upp ofta.

Jag är inte snål men jag snusar upp minst 1200 kronor i månaden.

Tänk vad roligt jag kan ha för dom pengarna istället drinks.gif

Sponsra svärmor tex. na.gif

Nä det ser för djävligt ut också med en XL prilla i munnen.

Skit i svärmor o lägg stålarna på en go massage istället crazy.gif

Kumunkondee

Link to comment
Dela på andra sajter

Raggarn: Ja jag såg programmet. Men det var inte därför jag slutar.

Tack för era uppmuntrande ord. :drinks:

Ska säga att jag lägger inget substitut under läppen.

Jag tänker köra helt cold turkey. Det jag kommer att göra är att träna hårdare nu varje dag i början. Skålen till trots så blir det ingen alkohol heller :no:

Det känns som snusen är värre en dom gångerna jag dricker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det e sant att det ser för djävligt ut, därför njuter jag portion under arbetstimmar för att sedan i hemmets mörka vrå när alla lagt sej lägga in en super XL snus o njuta...crazy.gif

lycka till med avvänjningsperioden drinks.gif

Fjant,

Varför ska man sluta eller dölja.gött ju

Kumunkondee

Link to comment
Dela på andra sajter

Raggarn: Ja jag såg programmet. Men det var inte därför jag slutar.

Tack för era uppmuntrande ord. :drinks:

Ska säga att jag lägger inget substitut under läppen.

Jag tänker köra helt cold turkey. Det jag kommer att göra är att träna hårdare nu varje dag i början. Skålen till trots så blir det ingen alkohol heller :no:

Det känns som snusen är värre en dom gångerna jag dricker.

Att klara denna pärs utan substitut i början var supersvårt, tyckte jag. Det var lättare att sluta andas istället. Att träna hårt varje dag kan vara ett mycket bra alternativ.

Annars tar du din avatar (som är störtskön) och lägger under läppen. Bara protein.

Du får skriva återkommande rapporter under denna tråd så vi får höra din status.

Kör så det ryker i gymet.

MVH

Raggarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Att klara denna pärs utan substitut i början var supersvårt, tyckte jag. Det var lättare att sluta andas istället. Att träna hårt varje dag kan vara ett mycket bra alternativ.

Annars tar du din avatar (som är störtskön) och lägger under läppen. Bara protein.

Du får skriva återkommande rapporter under denna tråd så vi får höra din status.

Kör så det ryker i gymet.

MVH

Raggarn

tror inte det blir nårra problem för denne man o avstå.han har ju svärmor preved.gif

Kumunkondee

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till !!! Jag höll upp 1år, sen gav jag upp... suget var lika starkt fortfarande och jag hittade inget solklart motiv till att inte snusa :whistle:

Har nu testat att göra eget snus för att få Thai ekonomin att gå ihop, verkar lovande och jag sparar 1400:- på varje snus satts jag gör :clapping:

Här är en länk om någon är intresserad Snus enkelt och lätt är det, men jag föreslår att ni gör en egen ugn... det luktar tobak nå fruktansvärt under bakningen :no:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till !!! Jag höll upp 1år, sen gav jag upp... suget var lika starkt fortfarande och jag hittade inget solklart motiv till att inte snusa whistle.gif

Har nu testat att göra eget snus för att få Thai ekonomin att gå ihop, verkar lovande och jag sparar 1400:- på varje snus satts jag gör clapping.gif

Här är en länk om någon är intresserad Snus enkelt och lätt är det, men jag föreslår att ni gör en egen ugn... det luktar tobak nå fruktansvärt under bakningen no.gif

heheh.det här e inlägg som levererar..10000845698734678 + karma till dej drinks.gif

Kumunkondee

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till !!! Jag höll upp 1år, sen gav jag upp... suget var lika starkt fortfarande och jag hittade inget solklart motiv till att inte snusa :whistle:

Har nu testat att göra eget snus för att få Thai ekonomin att gå ihop, verkar lovande och jag sparar 1400:- på varje snus satts jag gör :clapping:

Här är en länk om någon är intresserad Snus enkelt och lätt är det, men jag föreslår att ni gör en egen ugn... det luktar tobak nå fruktansvärt under bakningen :no:

Ja jag följde ditt projekt med största nöje och tyckte den var fantastiskt kul att läsa om.

Det är ekonomiska,hälsoskäl,estetiska skäl till mitt beslut att sluta med snuset.

Havsmajoren/Kaj: Vad menar du med nårra?

Ps Svärmor var ironi. Det förstår du i morgon. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag följde ditt projekt med största nöje och tyckte den var fantastiskt kul att läsa om.

Det är ekonomiska,hälsoskäl,estetiska skäl till mitt beslut att sluta med snuset.

Havsmajoren/Kaj: Vad menar du med nårra?

Ps Svärmor var ironi. Det förstår du i morgon. crazy.gif

Inte va blyg nu.klart du inser du inte har råd med grov längre.men köp billiggare snus som kronan eller gör själv...annars kommmer du ju bli skit tjurig..grejen e att jag jobbar på Gothia tobak så jag kanske kan sponsra eller nått...unsure.gif

Kumunkondee

Link to comment
Dela på andra sajter

Swedmax var dyrt...

Mitt hemtillverkade snus hamnade nog på ca 70 öre dosan...

Receptet finns här: http://nonkisthaihorna.forum24.se/nonkisthaihorna-about69-0-asc-0.html

Utspritt i de första inläggen i tråden, finns även lite fler länkar till snustillverkning.

Tråden ser kanske lite märklig ut, det beror på att "Ronny" flyttade hela tråden från det gamla MSN-forumet "Nonkis Thailandshörna" (Tack för det Ronny/ Samsipsam).

LÄS ALLA INLÄGGEN FÖR ATT FÅ ETT BRA SNUS! Orginal tråden skrevs allt eftersom jag lärde mig att göra snus, så det finns värdefulla tips längs tråden.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare en dag till utan snus. Jag är stolt över mig själv.

Men jag måste säga att idag var det den jobbigaste dagen hittills.

Mitt knep när suget sätter in. Då tar jag en Priknoi det känns i hela munnen och jag glömmer snussuget :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare en dag till utan snus. Jag är stolt över mig själv.

Men jag måste säga att idag var det den jobbigaste dagen hittills.

Mitt knep när suget sätter in. Då tar jag en Priknoi det känns i hela munnen och jag glömmer snussuget :P

Ja, det går att sluta med snus. Men det är fanimej inte lätt. Själv slutade jag rakt av, efter att i 25 år snusat

general all vaken tid på dygnet. Det otäcka är att det är nu är 10 år sedan jag slutade. Men fortfarande finns

suget efter en prilla kvar. T.ex. efter en god middag och efterföljande kaffe. Skrämmande..

Men som sagt, det går att sluta om viljan finns där.

/biker

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare en dag till utan snus. Jag är stolt över mig själv.

Men jag måste säga att idag var det den jobbigaste dagen hittills.

Mitt knep när suget sätter in. Då tar jag en Priknoi det känns i hela munnen och jag glömmer snussuget :P

Tja BanFang!

Bra jobbat.

Nu kom dock det första substitutet i form av chili. Och det är imget fel med det. Själv körde jag med ONICO i början och övergick senare till allt möjligt från navelludd till mångrus. Min favorit blev pomeranskött med Tabasco. Jag tror att ett substitut som är rejält starkt är bra. Att det svider i truten kan få reptilhjärnan att likna det lite med snus. Det är vad jag tror.

Så fortsätt du med chilin och aktivera dig i helgen, annars blir du galen.

Lycka till

MVH

Raggarn :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er.

1 vecka idag. Det känns fantastiskt. Jag har mer energi och är gladare överlag.

Abstinensen har lagt sig avsevärt. Det är bara efter maten det kan kännas lite.

Under dagen så tänker jag inte så mycket på det, mer än att jag är glad över att slippa skiten.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Först och främst lycka till..

Jag slog vad med exet om att jag inte kunde vara snusfri ett år.

För mej kom det värsta suget efter 3 månader, just som man började tycka att - Jaa jag klarade det så kom suget som en knytnäve i magen.

Men jag överlevde det åxå men efter ett år, så frågade jag frugan - har jag bevisat att jag kan sluta snusa nu? Jaa du är så jätteduktig gubben svarade hon varvid jag replikerade ``bra köp snus åt mej´´ (hon var på väg till affären)

Eller för att citera en kompis (som varit snusfri i 8 år) när man frågar hur det känna att vara utan ``Hmmm joo det funkar väl men fy fan va fattigt livet känns...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej.

Drygt 2 veckor nu utan snus. Funkar jätte bra. Tänker knappt på snus under dagarna nu.

Under läppen har det läkt fint. Jag hoppas det känns lika bra framöver.

Jag tyckte den första veckan var jobbigast sen lättade det. Det kan vara nått och tänka på för er andra som liksom jag "var" slav under nikotinet.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...