Jump to content
IGNORERAD

Jakarta


jb21

Recommended Posts

Hejsan!

Skall åka ner till Jakarta i december, jag kikade på lite hotellpriser på nätet runt 50usd/natt..

Jag undrar om någon vet om ett bra boende (dusch,wc,ac,tv)till ett hyfsat pris, sen är det alltid ett plus om någon kan tipsa om andra trevliga saker man kan se/göra i Jakarta:-)

mvh jb21

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var där våren 2007 och bevistade brorsans bröllop. Vi bodde på IBIS Tamarin. Helt ok ställe med bra frukost och pool. Lite små rum kanske med det var helt prisvärt. Inom gång avstånd till dom stora köpcentrumen i centrala Jakarta och även FN huset.

http://www.ibishotel...rin/index.shtml

Utsikt från hotellet..

post-4926-125682833949_thumb.jpg

post-4926-125682833949_thumb.jpg

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ett trevligt svar, ska se va för alternativ man kan få.

Jag tycker att det låter ganska dyrt(40EUR inkl frukost O UPPÅT per natt) för ett rum om man tar det månadsvis, men det kanske kostar så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rekommendarar även ett besök på Batavia Cafe. Så nära man kan komma i kolionial stil och upplevelse. Lite dyrt med hur mysigt som helst...

post-4926-125682919891_thumb.jpg

post-4926-125682926222_thumb.jpg

post-4926-125682919891_thumb.jpg

post-4926-125682926222_thumb.jpg

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör gärna ett studielbesök på muggen.. ägaren har nojja på kändisfoton..

post-4926-125682953111_thumb.jpg

post-4926-125682953441_thumb.jpg

post-4926-125682953671_thumb.jpg

post-4926-125682953941_thumb.jpg

post-4926-125682954188_thumb.jpg

post-4926-12568296736_thumb.jpg

post-4926-125682953111_thumb.jpg

post-4926-125682953441_thumb.jpg

post-4926-125682953671_thumb.jpg

post-4926-125682953941_thumb.jpg

post-4926-125682954188_thumb.jpg

post-4926-12568296736_thumb.jpg

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Batavia ligger mittemot ett museum...

Inte så mycket att se men berättar lite om Jakartas historia om man är intresserad...

post-4926-12568298868_thumb.jpg

post-4926-12568298868_thumb.jpg

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom så på en tvärgata inte långt från hotellet. låg det en samling "lampaffärer". Tro det eller.

I övrigt så uppfattade jag Jakarta som en tråkigare variant av Bangkok. Vi var där i 5 dagar över brölloppet sen drog vi till bali. De va däremot super..

En liten anekdot med till hörande kommentar från tgf.

Efter som vi skulle på bröllop så var ju finkläder rekomenderat. I h-vete släpar jag kostym över halva jorden. Beställer en där, tänkte man vis av erfarenhet från Thailand. Måste gå att få på 1-2 dagar.

Men inte då. Efter 2 dagars försök i ett 20 tal skrädderier. Och alltid med samma nedlåtande svar. Hinner inte, Går inte, finns inte tyg, ja 3 veckor lev tid, Om 3 dagar huh.gif??unsure.gifohmy.gif , osv. så tröttnade min kära tgf, som är buddist, på muslimerna och skapade följande norm: Muslimer är som katter, dom är lata och dom stjäl mat. Gissa om det mötte mothugg hos den blivande svägerskan...icon_baggirl.gif

Va väl inte riktigt vad man hade förväntat sig när man är van med Thailand där enda problemet består i när ditt plan lyfter i morgon. och om du vill hämta eller få det skickat till hotellet.

Men ialla fall så fick man släpa sig till ett köpcentrum alldeles vid hotellet och införskaffa sig en konfektions skjorta och byxor. Så va det med det.

I övrigt så är det alltid roligt när vi har familje middag.. En äter inte nötkött. för även kwai har känslor har budda sagt. Den andra äter inte gris för den är oren. osv... Tur dom äter ris och chili bägge två.

/ Baan

PS avslutar med en golf bild från bali.

post-4926-125683152076_thumb.jpg

post-4926-125683152076_thumb.jpg

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

hahahahahaha, ok thai folket är väldigt service inriktade, man blir lite bortskämd där, hmmmmmmm.. kanske därför det e så svårt för många att byta land:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi brukar bo på Hotel Raddin Ancol. Det har gångavstånd till ett hyfsat stort "nöjesfält", eller vad jag ska kalla det för.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ancol_Dreamland#Hotels

http://www.ancol.com/en.php

Som pricken över i är det någorlunda nära till ett stort diskotek (tar 15 000 besökare). Minns ej namnet, men vakterna på hotellet brukar ställa upp att köra dit en på moppen för c:a 5 000 rupier (runt en femma).

F.ö. kanske det finns något av intresse på denna webbplats: http://realtravel.com/da-15298-jakarta_attractions

Link to comment
Dela på andra sajter

Ar i Jakarta just nu - Kom igar och bor pa Crowne Hotel for en konferens. Ligger bra till och har bott har forut och gillar stallet. Igar var en resdag sa jag hade lite tid att ge mig ut pa en vandring med kameran i hogsta hugg med tanken att dokumentera en "till fots i Jakarta". Dock blev det inget med de da jag tappade lusten ratt fort. Hade inte kommit mer an 200 meter fran hotellet nar jag hittade en lite tvargata som sag lacker ut om an extremt fattig i jamforelse med resten av omgivningen. Dar satt tre killar med gitarrerna i hogsta hugg och vi borjade snacka lite latt innan jag blev tilsagd att ge dem kameran. De smilade och satt fortfarande pa gatan vilket kandes iaf lite battre. Ge oss kameran sa slipper "something bad" handa deklarerade de. Da mina basta vapen ar mina ben sa lade jag helt sonika dem pa ryggen och rushade ut pa huvudgatan medans jag kunde hoera grabbarna skratta i bakgrunden. Ok, situationen var inte farlig men kunde kanske blivit om jag valt att kafta med dem - vem vet. Hur some helst blev jag lite moloken och tappade lusten och valde att ga till ett narliggande kopcenter och kaka pa Pizza Hut istallet for att ge mig ut och fota.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi brukar bo på Hotel Raddin Ancol. Det har gångavstånd till ett hyfsat stort "nöjesfält", eller vad jag ska kalla det för.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ancol_Dreamland#Hotels

http://www.ancol.com/en.php

Som pricken över i är det någorlunda nära till ett stort diskotek (tar 15 000 besökare). Minns ej namnet, men vakterna på hotellet brukar ställa upp att köra dit en på moppen för c:a 5 000 rupier (runt en femma).

F.ö. kanske det finns något av intresse på denna webbplats: http://realtravel.com/da-15298-jakarta_attractions

Link to comment
Dela på andra sajter

Ar i Jakarta just nu - Kom igar och bor pa Crowne Hotel for en konferens. Ligger bra till och har bott har forut och gillar stallet. Igar var en resdag sa jag hade lite tid att ge mig ut pa en vandring med kameran i hogsta hugg med tanken att dokumentera en "till fots i Jakarta". Dock blev det inget med de da jag tappade lusten ratt fort. Hade inte kommit mer an 200 meter fran hotellet nar jag hittade en lite tvargata som sag lacker ut om an extremt fattig i jamforelse med resten av omgivningen. Dar satt tre killar med gitarrerna i hogsta hugg och vi borjade snacka lite latt innan jag blev tilsagd att ge dem kameran. De smilade och satt fortfarande pa gatan vilket kandes iaf lite battre. Ge oss kameran sa slipper "something bad" handa deklarerade de. Da mina basta vapen ar mina ben sa lade jag helt sonika dem pa ryggen och rushade ut pa huvudgatan medans jag kunde hoera grabbarna skratta i bakgrunden. Ok, situationen var inte farlig men kunde kanske blivit om jag valt att kafta med dem - vem vet. Hur some helst blev jag lite moloken och tappade lusten och valde att ga till ett narliggande kopcenter och kaka pa Pizza Hut istallet for att ge mig ut och fota.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan! tack för tipset ( att man inta skall gå in i en bakgata ensam), men hursomhelst.. fick du med dig kamaren? :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...