Jump to content
IGNORERAD

Chayaphum


surfaren73

Recommended Posts

Hej. Det ser fint ut och jag hoppas att ni trivs ute på landet. Vet flera som har byggt hus ute på landet och ska berätta om 3 av dom. Den ena flyttade ner till Thailand för ett par år sen. Han åkte till sitt hus och skulle mysa på ålderns höst. Han gillade o prata o kunde inte mycket engelska o ingen Thai. Han hade så jäkla tråkigt men kämpade ändå på i 3 månader sen flyttade han till Jomtien där han hyr en lägenhet. Han har inte åkt tillbaka till huset och ska inte heller göra det. Min andra kompis som är yngre la alla sina slantar på ett hus i tjejens by. Han åkte ner där och stog ut i 1 vecka innan han åkte till Pattaya. Jag frågade varför och han sa att han ville inte förstöra hela semestern. Han kommer att åka till sitt hus varje år när han är där men kommer att stanna högst 1 vecka sen blir det Pattaya med omnejd. Där finns säkert någon som trivs på landet men det måste vara svårt eftersom där är inga andra svenskar. Där finns absolut ingenting att göra så det är inte konstigt att dom springer på väggarna efter ett par dagar. Ska man ha hus ska man naturligtvis ha det där man trivs. Tjejen vill naturligtvis ha i sin hemby men det får man ta en riktig funderare på innan man går med på det. Sist jag var nere snackade jag med en kompis som berättade att han förstört 5 år av sitt liv genom att sitta ute på landet. Han var tvungen att lära sig Thai för att kunna vara där men till sist blev det ohållbart. Men till er som redan har byggt eller håller på önskar jag lycka till och ni klarar säkert bra. Själv klarade jag 3 dagar i frugans by så något hus där har jag inte. Mvh Katten

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • surfaren73

    7

  • Stigen

    5

  • Magnus-Chumphae

    5

  • swebat

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej. Det ser fint ut och jag hoppas att ni trivs ute på landet. Vet flera som har byggt hus ute på landet och ska berätta om 3 av dom. Den ena flyttade ner till Thailand för ett par år sen. Han åkte till sitt hus och skulle mysa på ålderns höst. Han gillade o prata o kunde inte mycket engelska o ingen Thai. Han hade så jäkla tråkigt men kämpade ändå på i 3 månader sen flyttade han till Jomtien där han hyr en lägenhet. Han har inte åkt tillbaka till huset och ska inte heller göra det. Min andra kompis som är yngre la alla sina slantar på ett hus i tjejens by. Han åkte ner där och stog ut i 1 vecka innan han åkte till Pattaya. Jag frågade varför och han sa att han ville inte förstöra hela semestern. Han kommer att åka till sitt hus varje år när han är där men kommer att stanna högst 1 vecka sen blir det Pattaya med omnejd. Där finns säkert någon som trivs på landet men det måste vara svårt eftersom där är inga andra svenskar. Där finns absolut ingenting att göra så det är inte konstigt att dom springer på väggarna efter ett par dagar. Ska man ha hus ska man naturligtvis ha det där man trivs. Tjejen vill naturligtvis ha i sin hemby men det får man ta en riktig funderare på innan man går med på det. Sist jag var nere snackade jag med en kompis som berättade att han förstört 5 år av sitt liv genom att sitta ute på landet. Han var tvungen att lära sig Thai för att kunna vara där men till sist blev det ohållbart. Men till er som redan har byggt eller håller på önskar jag lycka till och ni klarar säkert bra. Själv klarade jag 3 dagar i frugans by så något hus där har jag inte. Mvh Katten

Ja.. Finns de som kanske inte trivs på landet i byn, för många är det naturligtvis en stor omställning.Men har ändå möjliget att ge sig av till någon turistort om man inte uthärdar, personligen trivs jag ganska bra där, livet är enkelt inte en massa komersiell påverkan hela tiden, reklam mm.Min erfarenhet från Thailand generellt sett är att behandlar man folk med ömsesidig respekt så är dom otroligt trevliga tillbaka och man får mkt tillbaka, de flesta är enkla bönder med begränsade resurser men har ändå inga problem med att glada och positiva (har träffat många rika människor som är betydligt otrevligare) vidare så e det klart att språkproblemet är stort, pratar du inte thai och "bönderna" pratar ytterst dålig engelska och du sitter som ensam svensk så är det naturligtvis inte helt lätt! kan underlätta om man har sin tjej som hjälper till.Finns ett träffande citat i samanhanget

Man får ta seden dit man kommer.Brukar fungera bra

mvh swebat

You can do it

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej swebat,

Tack för bilderna!

Jag ser att svenska flaggan på huset är högre placerad än den thailändska? Vad säger thailändarna om det tro ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej swebat,

Tack för bilderna!

Jag ser att svenska flaggan på huset är högre placerad än den thailändska? Vad säger thailändarna om det tro ;)

Herr Chang har talat.

hehe...herr chang

Har faktiskt inte stött på några synpnkter på detta märkliga fenomen, men om jag säger så här!

Sverige ligger mig varmare om hjärtat än Thailand än så länge, så därför skall den vaja högre, blir inte helt enkelt att förklara detta på thailändska så jag får väl be frugan om

hjälp.

You can do it

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...