Jump to content
IGNORERAD

MPR-corona v36


Surin P3

Covid 19  

108 röster

  1. 1. Corona

    • Jag har eller har haft Coronan
      9
    • Någon i min familj har eller har haft corona
      13
    • Någon i min bekantskapskrets har eller har haft corona
      45
    • Känner ingen som haft corona
      48
  2. 2. #Känslig fråga# Känner du personligen något fall där någon avlidit av covid 19?

    • Ja
      17
    • Nej
      91
  3. 3. Bär du mask på publika platser?

    • Ja
      16
    • Nej
      92
  4. 4. Var befinner du dig?

    • Sverige
      88
    • Thailand
      13
    • Annat land
      7

This poll is closed to new votes

  • Vänligen logga in eller registrera dig för att rösta i denna omröstning.
  • Poll closed on 2020-09-29 at 18:43

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Fritz:

I så fall var min salig svåger undantaget som bekräftade den regeln.

Tråkigt att höra Fritz , men en massa som tror sig veta kalla detta för vanlig influensa, visar på en otroligt dålig förmåga att ta till sig information, skrämmande och beklämmande obildat ☹️

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bike

    43

  • andrejsdenruskige

    20

  • Soengsang

    19

  • Jive

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Till stor del var det försvarsmakten som fick ta kostnader

Och dessa slantar kommer ju som manna från himlen , eller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Bike:

Ungefär 10 personer över snittet per dag avled  , vad kan man säga om detta , är det mycket eller litet, 300 fler personer är ju ingenting per månad , det kan vi undvara, eller hur, tror inte att det finns en pandemi , bara en influensa som någon som vill kontrollera folken i världen skapat. Trams !  inget annat än  trams tänker jag🤪  

Per vecka, per månad är ändå januari 2000 högre.

Egentligen kanske 1 månad också är för lite för att det ska ge några rättvisande siffror, en vecka är lika ointressant som en dag.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
16 minuter sedan, skrev Soengsang:

Per vecka, per månad är ändå januari 2000 högre.

Egentligen kanske 1 månad också är för lite för att det ska ge några rättvisande siffror, en vecka är lika ointressant som en dag.

Tar man det på en dag så kan ju Estoniaolyckan göra ett fint avtryck.

Således med det statistiska grundlaget så förbjuder vi färjor. Vi för bjuder även båtar för att vara på den säkra sidan...fan, vatten förbjuder vi och vi förbjuder människor.

Flytväst signalerar härmed brottsprovokation!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skall jag göra något jäkligt konstigt. Jag skall ge stöd åt ett påstående från Bike/Joker/Skip/Phonta/whats-the-name-today... om att bårhusen var fulla i våras. 

 

Det stämmer faktiskt. Där har du fått stöd. Nu kommet mothuggen. 

 

Anledningen till detta var inte att otroligt många dog utan att inga blev begravda pga. restriktioner i samhället. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev samet:

 

Intressant, berätta mer!

 

Jag och mina kollegor har fått betalt, av Landstinget som var beställare. 

Det var inte dåligt, med tanke på att det inte finns några Landsting.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev biker:

Det var inte dåligt, med tanke på att det inte finns några Landsting.

mvh

biker

 

Helt rätt, de byte namn till region. Jag är så gammal och långsam i vändningarna att jag använde det gamla uttrycket. My bad.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev samet:

Nu skall jag göra något jäkligt konstigt. Jag skall ge stöd åt ett påstående från Bike/Joker/Skip/Phonta/whats-the-name-today... om att bårhusen var fulla i våras. 

 

Det stämmer faktiskt. Där har du fått stöd. Nu kommet mothuggen. 

 

Anledningen till detta var inte att otroligt många dog utan att inga blev begravda pga. restriktioner i samhället. 

Man ska också vara saklig, när hen skriver bårhusen, så låter det som hela Sveriges bårhus, det var främst i Stockholm det var trångt under en period, men numera bör det vara ovanligt tomt....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Man ska också vara saklig, när hen skriver bårhusen, så låter det som hela Sveriges bårhus, det var främst i Stockholm det var trångt under en period, men numera bör det vara ovanligt tomt....

Blev faktiskt problem i hela landet pga restriktionerna. Folk dog ju som vanligt runtom i Sverige och i långt större antal än de sk. coronadödsfallen. 

 

Visst är den en trist statistik Sverige uppvisat med 6.000 Coronarelaterade dödsfall. Men har ju dött ca 60.000 av andra anledningar under samma period. 

 

Vart är lockdown, upprop, protester för dem? Stäng världen och fokusera allt på forskningen mot cancer. Stäng alla vägar och eliminera trafikolyckor. Förbjud alla män att leva med en kvinna och slipp allt våld i nära relationer. 

 

Corona må vara lite mer än en snuva, men proportionerna på åtgärder är helt orimliga!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev samet:

Blev faktiskt problem i hela landet pga restriktionerna. Folk dog ju som vanligt runtom i Sverige och i långt större antal än de sk. coronadödsfallen. 

 

Visst är den en trist statistik Sverige uppvisat med 6.000 Coronarelaterade dödsfall. Men har ju dött ca 60.000 av andra anledningar under samma period. 

 

Vart är lockdown, upprop, protester för dem? Stäng världen och fokusera allt på forskningen mot cancer. Stäng alla vägar och eliminera trafikolyckor. Förbjud alla män att leva med en kvinna och slipp allt våld i nära relationer. 

 

Corona må vara lite mer än en snuva, men proportionerna på åtgärder är helt orimliga!

I min höga ålder är jag livrädd för Corona - hur lätt det är att bli smittad och följdverkningar. Lite annorlunda än vanlig influensa.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Jive:

I min höga ålder är jag livrädd för Corona - hur lätt det är att bli smittad och följdverkningar. Lite annorlunda än vanlig influensa.

Förstår det. Skillnaden mot en vanlig influensa verkar vara den långa tid det hänger kvar, dock verkar dödligheten vara ungefär samma.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
22 minuter sedan, skrev Jive:

I min höga ålder är jag livrädd för Corona - hur lätt det är att bli smittad och följdverkningar. Lite annorlunda än vanlig influensa.

Och då ska övriga världen stänga ner?

Både min morsa och farsa är 80 år. Dom har träffat sina barnbarn och levt så normalt dom har kunnat.

Dom har inte lust att sluta leva några år innan dom dör.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Och då ska övriga världen stänga ner?

Både min morsa och farsa är 80 år. Dom har träffat sina barnbarn och levt så normalt dom har kunnat.

Dom har inte lust att sluta leva några år innan dom dör.

 

Och jag vill leva några år till med min underbara fru, men vill inte vara en belastning för henne.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Jive:

I min höga ålder är jag livrädd för Corona - hur lätt det är att bli smittad och följdverkningar. Lite annorlunda än vanlig influensa.

Jag har respekt för det. Att du som är i riskgrupp behöver skyddas. Vilket är rimligt. Men stängda skolor, stängda butiker osv... har ingenting med ditt skydd att göra. 

 

Så även om jag har den största respekten för dig och din vilja och rätt att inte drabbas av Corona. Så är det inte samhället i sin helhet som skall skydda dig, utan just du själv har ett ansvar att skydda dig. 

 

Min far är några år yngre än dig, hjärtopererad och med en segdragen infektion i kroppen sedan 1år. Han är också i riskgrupp. 

 

Igår, ca 30tim efter att Sambo och Mini ankom från Thailand med flyg via Tyskland kom han på besök. Kramade Sambo och lyfte och lekte med Mini. Jag tittade lite frågande på honom...

-Ingen jävla Corona skall hindra mig från att älska min familj, sade han. 

 

Alla gör vi våra val. Respekt för dig som är försiktigt, det är din rättighet men också skyldighet att skydda dig själv. Det är inte samhällets skyldighet att stänga ner för att skydda dig. 

 

Nu kan du skatta dig lycklig som är i Thailand, där samhället tagit detta ansvar att skydda dig.

 

Konsekvenserna är dock orimliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev samet:

där samhället tagit detta ansvar att skydda dig.

 

Till ett högt pris, barn som missar en lång period av sin så viktiga utbildning, ingen mat för dagen etc. listan kan göras lång.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
13 minuter sedan, skrev Jive:

Och jag vill leva några år till med min underbara fru, men vill inte vara en belastning för henne.

Det har du rätt till.

Frågan är om man ska leva eller bara överleva.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev samet:

Jag har respekt för det. Att du som är i riskgrupp behöver skyddas. Vilket är rimligt. Men stängda skolor, stängda butiker osv... har ingenting med ditt skydd att göra. 

 

Så även om jag har den största respekten för dig och din vilja och rätt att inte drabbas av Corona. Så är det inte samhället i sin helhet som skall skydda dig, utan just du själv har ett ansvar att skydda dig. 

 

Min far är några år yngre än dig, hjärtopererad och med en segdragen infektion i kroppen sedan 1år. Han är också i riskgrupp. 

 

Igår, ca 30tim efter att Sambo och Mini ankom från Thailand med flyg via Tyskland kom han på besök. Kramade Sambo och lyfte och lekte med Mini. Jag tittade lite frågande på honom...

-Ingen jävla Corona skall hindra mig från att älska min familj, sade han. 

 

Alla gör vi våra val. Respekt för dig som är försiktigt, det är din rättighet men också skyldighet att skydda dig själv. Det är inte samhällets skyldighet att stänga ner för att skydda dig. 

 

Nu kan du skatta dig lycklig som är i Thailand, där samhället tagit detta ansvar att skydda dig.

 

Konsekvenserna är dock orimliga.

"Konsekvenserna är dock orimliga"

Jag håller med dig!

Sverige verkar ha valt en klok medelväg.

Thailand är rabiata, med bl a dagliga entimmesprogram på TV om covid-19 och hur det hanteras runt om i landet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Jive:

"Konsekvenserna är dock orimliga"

Jag håller med dig!

Sverige verkar ha valt en klok medelväg.

Thailand är rabiata, med bl a dagliga entimmesprogram på TV om covid-19 och hur det hanteras runt om i landet.

De går klart över gränsen anser jag med, tiden får utvisa vad som var det bästa, och om Thailand kan och när de vill öppna upp

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev samet:

Jag har respekt för det. Att du som är i riskgrupp behöver skyddas. Vilket är rimligt. Men stängda skolor, stängda butiker osv... har ingenting med ditt skydd att göra. 

 

Så även om jag har den största respekten för dig och din vilja och rätt att inte drabbas av Corona. Så är det inte samhället i sin helhet som skall skydda dig, utan just du själv har ett ansvar att skydda dig. 

 

Min far är några år yngre än dig, hjärtopererad och med en segdragen infektion i kroppen sedan 1år. Han är också i riskgrupp. 

 

Igår, ca 30tim efter att Sambo och Mini ankom från Thailand med flyg via Tyskland kom han på besök. Kramade Sambo och lyfte och lekte med Mini. Jag tittade lite frågande på honom...

-Ingen jävla Corona skall hindra mig från att älska min familj, sade han. 

 

Alla gör vi våra val. Respekt för dig som är försiktigt, det är din rättighet men också skyldighet att skydda dig själv. Det är inte samhällets skyldighet att stänga ner för att skydda dig. 

 

Nu kan du skatta dig lycklig som är i Thailand, där samhället tagit detta ansvar att skydda dig.

 

Konsekvenserna är dock orimliga.

 

Min 92-åriga mor har suttit i karantän på sitt äldreboende sen 11 mars. Inte fått träffa barn och barnbarn mer än genom ett stängt fönster. Vad jag vet har hon varit ute 2 ggr under den tiden. Vad är det för jävla sätt att avsluta livet på?

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Esspe:

 

Min 92-åriga mor har suttit i karantän på sitt äldreboende sen 11 mars. Inte fått träffa barn och barnbarn mer än genom ett stängt fönster. Vad jag vet har hon varit ute 2 ggr under den tiden. Vad är det för jävla sätt att avsluta livet på?

 

Om hon kan tala 10-15 olika språk, så kan hon ju fördriva tiden med mysiga samtal med personalen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Jive:

Om hon kan tala 10-15 olika språk, så kan hon ju fördriva tiden med mysiga samtal med personalen.

Även om hon så kan så har de inte tid till att prata med henne.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Jive:

Om hon kan tala 10-15 olika språk, så kan hon ju fördriva tiden med mysiga samtal med personalen.

Hon är bra på skånska men hennes somaliska dialekt begriper dom inte.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jive:

"Konsekvenserna är dock orimliga"

Jag håller med dig!

Sverige verkar ha valt en klok medelväg.

Thailand är rabiata, med bl a dagliga entimmesprogram på TV om covid-19 och hur det hanteras runt om i landet.

Före eller efter programet om vad som hänt i kungahuset?

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Esspe:

 

Min 92-åriga mor har suttit i karantän på sitt äldreboende sen 11 mars. Inte fått träffa barn och barnbarn mer än genom ett stängt fönster. Vad jag vet har hon varit ute 2 ggr under den tiden. Vad är det för jävla sätt att avsluta livet på?

 

Ja, härligt att överleva!

Det finns nog massor av folk som börjar fundera på om inte aktiv dödshjälp kommer att få ett uppsving i Sverige.

 

Jag tror att de flesta som har några år kvar vill spendera tiden med nära och kära och uppleva lite frihet. Inte bli tvingade till att överleva i fullständig psykisk missär

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Enis:

Före eller efter programet om vad som hänt i kungahuset?

 

Enis

He he he, de har covid -19program både före och efter. Text med covid-19 är klistrat på väggen i nästan alla studioprogram.

Ja, de där dagliga programmen om kungahuset där de ligger i sina uniformer och krälar på golvet framför kungligheterna........

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...