Jump to content
IGNORERAD

MPR-corona v36


Surin P3

Covid 19  

108 röster

  1. 1. Corona

    • Jag har eller har haft Coronan
      9
    • Någon i min familj har eller har haft corona
      13
    • Någon i min bekantskapskrets har eller har haft corona
      45
    • Känner ingen som haft corona
      48
  2. 2. #Känslig fråga# Känner du personligen något fall där någon avlidit av covid 19?

    • Ja
      17
    • Nej
      91
  3. 3. Bär du mask på publika platser?

    • Ja
      16
    • Nej
      92
  4. 4. Var befinner du dig?

    • Sverige
      88
    • Thailand
      13
    • Annat land
      7

This poll is closed to new votes

  • Vänligen logga in eller registrera dig för att rösta i denna omröstning.
  • Poll closed on 2020-09-29 at 18:43

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Eller så handlade allt om att tjäna pengar.

Sjukhuset i Älvsjö byggdes av bolag som ägs av en herre med namn Giesecke.

Många av polacker som jobbade att bygga sjukhuset förfarande inte fick fult ersättning för arbetet.

 

Giesecke!! Nån släkting till den som är rådgivare åt FHM , för det kan väl inte vara så att det finns "ryggdunkare" i det gänget. inte i Sverige, nej glöm det, här fungerar allt utan korruption och ryggdunkande 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bike

    43

  • andrejsdenruskige

    20

  • Soengsang

    19

  • Jive

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev samet:

Statistiken på årsbasis kommer säga oss en del. 

 

Dödsfallen fördelning över året, dödligheten samt andra dödsminskande åtgärder bör kunna sammanräknas och ge ett vettigt svar.

Jag tror dödstal över året kommer att visa hur många som egentligen avled av Corona i förtid eller om de ev skulle avlidit inom en mycket snar framtid. Är dödstalet normalt över året 2020 normalt så kan man nog påstå att det senare är det som är det mest korrekta.

Sen finns ju en del naturligtvis som är under cancerbehandling, eller tillex går på andra mediciner som tillfälligt sätter ner immunförsvar, dessa kan nog inte räknas som de som "skulle dött inom en nära framtid"  

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Eller så handlade allt om att tjäna pengar.

Sjukhuset i Älvsjö byggdes av bolag som ägs av en herre med namn Giesecke.

Många av polacker som jobbade att bygga sjukhuset förfarande inte fick fult ersättning för arbetet.

 

 

Intressant, berätta mer!

 

Jag och mina kollegor har fått betalt, av Landstinget som var beställare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Eller så handlade allt om att tjäna pengar.

Sjukhuset i Älvsjö byggdes av bolag som ägs av en herre med namn Giesecke.

Många av polacker som jobbade att bygga sjukhuset förfarande inte fick fult ersättning för arbetet.

 

Har Johan Giesecke flera byggföretag? Berätta gärna mera.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Frågan är ju varför inte Coronaavdelningarna är fyllda med folk trots att vi kör ”gasen i botten” så gott det går. 

Frågan är varför Coronaavdelningarna VAR fyllda under våren, och även bårhusen 

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev spooncreek:

Har Johan Giesecke flera byggföretag? Berätta gärna mera.

Har sett nåt om detta jag med , men inga "evidens" på att det stämmer 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Bike:

Frågan är varför Coronaavdelningarna VAR fyllda under våren, och även bårhusen 

Om bårhusen var fyllda i år, undrar hur det var jan 2000, då fler dog än i april 2020?

Eller är det som så att du läser AB/EX och målar fan på väggen?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Bike:

Frågan är varför Coronaavdelningarna VAR fyllda under våren, och även bårhusen 

Klantighet på äldreboenden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-06 at 17:51, skrev Bike:

En överdrift år ena hållet anser jag,  i Sverige har inte ens vårdpersonalen/Läkare  munskydd när de träffar patienter på sjukhus, mao helt åt andra hållet 

Men munskydd hjälper ju ändå inte. Dumt att ha det på då eftersom konversationen blir lidande.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-06 at 18:43, skrev Jive:

De var väl fyllda av folk, när det var som värst, eller...?

Älvsjö som dom byggde upp enbart för covid togs aldrig ens i bruk. Tror dom hade 1000 platser där och inte en enda patient. Pengar i sjön XXL.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Eller så handlade allt om att tjäna pengar.

Sjukhuset i Älvsjö byggdes av bolag som ägs av en herre med namn Giesecke.

Många av polacker som jobbade att bygga sjukhuset förfarande inte fick fult ersättning för arbetet.

 

Det  där får du gärna länka till.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Om bårhusen var fyllda i år, undrar hur det var jan 2000, då fler dog än i april 2020?

Eller är det som så att du läser AB/EX och målar fan på väggen?

Finns uttalanden från folk som jobbar påeller äger begravningsbyråer , möjligt var det en ansamling under våren som annars skulle fördelats över hela året, men man kan ju vända på det, kanske vill du inte se fn på väggen utan väljer att i stället för skygglappar dra munskyddet en nivå högre upp 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Esspe:

Älvsjö som dom byggde upp enbart för covid togs aldrig ens i bruk. Tror dom hade 1000 platser där och inte en enda patient. Pengar i sjön XXL.

Helt korrekt, fanns aldrig några patienter, men nog kostade det säkert att sätta upp likförbannat 

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Bike:

Helt korrekt, fanns aldrig några patienter, men nog kostade det säkert att sätta upp likförbannat 

Till stor del var det försvarsmakten som fick ta kostnader

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Om bårhusen var fyllda i år, undrar hur det var jan 2000, då fler dog än i april 2020?

 

Kan du styrka det? Min källa säger att april var den dödligaste månaden sen 1993. 

"I april dog det fler människor i Sverige än under någon annan månad på 2000-talet"

https://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/april-var-den-dodligaste-manaden-i-sverige-pa-over-20-ar/

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Tallviking:

Till stor del var det försvarsmakten som fick ta kostnader

Det är väl skattepeningar det oxå...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev janne_h:

Precis som en influensa kan vara. Har man inga andra underliggande sjukdomar, så är ju corona ungefär lika dödligt som influensa. Det vill säga inte dödligt alls. 

I så fall var min salig svåger undantaget som bekräftade den regeln.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
26 minuter sedan, skrev Benriach:

Det är väl skattepeningar det oxå...

Nej herregud absolut inte!!!!!!

 

Försvarsmakten ger, inte tar. 
När staten behöver pengar så går dom till försvarsmakten. Dvs Försvarsmakten eller Chuck Norris

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Fritz:

Kan du styrka det? Min källa säger att april var den dödligaste månaden sen 1993. 

"I april dog det fler människor i Sverige än under någon annan månad på 2000-talet"

https://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/april-var-den-dodligaste-manaden-i-sverige-pa-over-20-ar/

Detta nedan hittar du på SCB, har lagt länken i någon tråd tidigare.

 

”I förhållande till folkmängden dog det dock fler personer i januari 2000 än i april i år. Då dog 110,8 personer per 100 000 invånare. Motsvarande under april i år var 101,1 döda per 100 000 invånare.”

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Detta nedan hittar du på SCB, har lagt länken i någon tråd tidigare.

 

”I förhållande till folkmängden dog det dock fler personer i januari 2000 än i april i år. Då dog 110,8 personer per 100 000 invånare. Motsvarande under april i år var 101,1 döda per 100 000 invånare.”

https://emanuelkarlsten.se/antalet-doda-2020-hittills-ett-tiotal-over-snittet-per-dag/

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ungefär 10 personer över snittet per dag avled  , vad kan man säga om detta , är det mycket eller litet, 300 fler personer är ju ingenting per månad , det kan vi undvara, eller hur, tror inte att det finns en pandemi , bara en influensa som någon som vill kontrollera folken i världen skapat. Trams !  inget annat än  trams tänker jag🤪  

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

© Region Norrbotten 

Till skillnad mot Folkhälsomyndigheten hymlade Region Norrbotten inte om sitt mål: "flockimmunitet" uppgav man uttryckligen på en presskonferens den 1 april.

Ingen flockimmunitet i Norrbotten: 40 hade antikroppar

Publicerad 7 september 2020 

Inte fler än 40 personer i Norrbotten hade antikroppar mot coronaviruset. Detta enligt en ny mätning, uppger SVT. I början av april hade regionen som mål att nå "flockimmunitet".

Det var i Norrbotten som regionen den 1 april på en presentation uppgav "flockimmunitet" som mål med sin strategi mot coronaviruset.

Nastan alla norrbottningar skulle drabbas av covid-19, hette det.

"Målsättningen är nu att skapa en flockimmunitet i Norrbotten mot det nya viruset, men det kommer att ta tid och kosta på", skrev SVT Norrbotten rakt ut.

Men fem månader senare verkar viruset ha betett sig helt annorlunda mot vad man först trodde. Flockimmuniteten ser ut att vara långt borta.

Sedan förra tisdagen kan alla invånare testa sig för antikroppar.

– 1.232 prover är tagna så här långt. 40 personer, alltså 3,2 procent var positiva, säger smittskyddsläkaren Anders Nystedts enligt SVT som kallar resultatet för "dystert" för den som trodde på flockimmunitet.

Nystedt hävdar dock att immuniteten ändå kan vara högre, beroende på att alla kanske inte utvecklar mätbara antikroppar, och att man även kan ha skydd utan antikroppar.

 

Man har ju inte kollat T celelr , kan ju vara så att måmga har skydd av att sådana bildats 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

De som ny gnyr ilsket över de skattepengar som gick till spillo på sjukhuset i Älvsjö verkar till stor del vara de som tidigare skrikit i panik över att Sverige gjorde för lite för att möta upp mot coronahotet...så kan det gå...

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Till stor del var det försvarsmakten som fick ta kostnader

Fan då får vi inga u-båtar då?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...